Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2009
‎Irakasleen autoritatea indartuta,, gazteen indarkeriari aurrea hartu? nahi diote Madrilen zein Nafarroan, baina hezkuntza eragileek ez dute uste hori dekretu bidez lor daitekeenik. –Eskola heziketa lekua da, eta irakasleak hezitzaileak dira, ez epaileak, ez poliziak?, dio Josean Bueno EILAS sindikatuko kideak.
2011
‎Hainbeste diru gastatzen du hainbat ekimen ekartzen, eta Europan gertatzen denetik, aldiz, hain dago aparte. Publikoa hazi eta hezi egin behar da, baina hezkuntza hori ez badator gobernuetatik edota jaialdi eta antzokietako zuzendarietatik, hezkuntza ez da gauzatuko. Ars Melancholiae lana estreinatu nuenean Berlinen, programatzaile espainiar batek esan zidan hunkitu egin zela, baina gero hauek izan ziren haren hitzak:
2012
‎Gaztelaniakoa nabarmen zorrotzagoa da Euskarakoa baino. Termometro lana du unibertsitatean sartzeko hautaprobak; baditu hutsuneak eta bidegabekeriak, baina hezkuntza komunitateak aitortzen dio izaera homogeneizatzailea, ikasle guztiek egiten baitute azterketa bera. Hezkuntzaren egoera ebaluatzeko erabiltzen du Eusko Jaurlaritzak berak.
2013
‎«Eragileok batera lan eginez, alternatibak prestatu behar ditugu erreforma ez aplikatzeko. Erantzunak guztiona behar du; Jaurlaritzari egin diogu dei nagusia, baina hezkuntza eragileon elkarlana ezinbestekoa da». Hain justu, eragileek elkarlanean jarritako «ahalegina» aipatu zuen Etxaburuk:
2014
‎«Berrikuntza» proiektua Arantxa Aurrekoetxea Hezkuntza sailburuordearen arabera, «berrikuntza» proiektu bat izanen da Eskolan Ekiten. Lau ikastetxetan soilik eginen dutenez, dimentsio «mugatua» izanen du, baina hezkuntza sistema osora zabaldu nahi dute: sistema «aberastea» eta bertze eskoletan eragina izatea da asmoa.
2018
‎Bada, aniztasun kulturala kudeatzeko zailtasuna aurrekoaren oinordekoa da, gure ustez».Koldo Tellitu. «Gizarteko ezberdintasun sozialek isla dute hezkuntza sisteman, baina hezkuntza sistemak ez du ezer sortzen. Pertsona batzuek pentsa dezakete hezkuntza sistematik konpon daitekeela, baina ez da horrela.
2020
‎2006ko LOE legean bezala, beste hizkuntza ofizial bat duten erkidegoetan —hots, Nafarroa eta EAE—, Madrilek edukien %55 zehaztuko ditu, eta Nafarroako Gobernuak eta Eusko Jaurlaritzak gainerako %45 LOMCEk ez du ehunekorik zehazten, baina Hezkuntza Ministerioak ezartzen du zein diren enborreko irakasgaiak.
‎Bizitza hezkuntzari eman diozu, baina hezkuntzan aritzeko gogoa berandu sortu zitzaizun.
‎2006ko LOE legean bezala, beste hizkuntza ofizial bat duten erkidegoetan —kasurako, Nafarroa eta EAE— Madrilek edukien %55 zehaztuko ditu, eta Nafarroako Gobernuak zein Eusko Jaurlaritzak gainerako %45 Egun, LOMCEk ez du ehunekorik zehazten, baina Hezkuntza Ministerioak ezartzen du zein diren enborreko irakasgaiak.
‎Grande Marlaskak Barne ministro jarraituko du. Isabel Zelaa ez da izango Espainiako Gobernuaren bozeramaile, baina Hezkuntza Ministerioa gidatuko du gobernu berrian ere.
2021
‎Goñik oroitu du aurreko urtean gurasoen %53k egin zutela ereduaren alde seme alabentzat. Sei haur baziren euskaraz ikasten hasteko zain, baina Hezkuntza Departamentuak ez zien aukera eman, argudiatuz zortzi neska mutilez osatutako taldea behar zutela gutxienez.
‎Ikasgelen digitalizazio prozesuak berme batzuk bete behar dituela iruditzen zitzaigun; eskubide digitalen eta datu subiranotasunaren alorretan zein adingabeen pribatutasunean. Etxe barruko testuinguruan erabakitzen bada haurrak sakelakoa izan eta bere datuak entregatu ditzakeela, ados, baina hezkuntza sistema publikoak ezin du hori modu estruktural eta masiboan egin. Uste dugu ez dela egokia gure eskolen azpiegitura digitala bere negozioa publizitatean oinarritzen duten enpresa multinazionalen esku egotea, eta hori aldatzeko eskatu genion Hezkuntza Departamentuari.
‎Aurki aztertuko duten deszentralizazio legean artikuluak txertatzea edo lege berri bat idaztea ere baztertu dute. Eskualdeetako kontseiluen eta tokiko eragileen arteko hitzarmenak egiteko aukera aipatzen dute, baina Hezkuntza Ministerioak idatziko lukeen zirkular bat hobetsi dute, jakinez ez duela Frantziako Konstituzio Kontseiluaren pisu bera: inork Frantziako Estatu Kontseiluaren aitzinean auzitan jarriko balu, maiatzeko ebazpena kontuan hartuta, zirkularra bertan behera geldituko litzateke.
2022
‎Silvia Alava psikologoak, Madrilgo Unibertsitate Autonomoko Psikologiako doktore eta Arabako Erregeen Psikologia Zentroko Haur Arloko zuzendariak, lehenik eta behin aztertzen du noiz hasten den nesken eta mutilen artean generoaren pertzepzioan dagoen desberdintasuna: «Ez dago adimen desberdintasunik emakumeen eta gizonen artean, baina hezkuntza motari dagokionez, desberdintasunak bai ikusten dira, jostailuek betetzen duten rolari dagokionez, esate baterako, janariak, mozorroak, arropak... Joera da zaintzarako rola emakumeengan ikustea, eta familia ekonomiaren hornitzaile rola gizonengan».
‎Mendigorrian, adibidez, ez ziren gutxieneko ikasle kopurura iritsi: 2020an, sei haur ziren euskaraz ikasten hasteko zain, baina Hezkuntza Departamentuak ez zien aukera eman, hurrengo ikasturtean baldintza bete zuten arte. Eskola mapa, euskarazko hezkuntzaren hedatzea errazteko tresna ez, hedatze hori oztopatzeko hesi bihurtu zen familia haientzat.
‎Aurreko ikasturteetako euskalduntze ahaleginak zaborretara jaurtiz eta lan munduaren balizko euskalduntzea areago zailduz eta oztopatuz bidenabar. Lanbide Heziketarako Legeak Lanbide Heziketan euskarazko eredua eta irakaskuntza sustatzeko ardura Hezkuntza Sailari esleitzen dio (ikus 27.2 atala), baina Hezkuntza Lege proiektuak kanpoan utzi du Lanbide Heziketa. Beste gol bat hankapetik.
‎Horrela ikusi genuen egunero autobusak erdi hutsik joaten zirela, honek dakarren diru eta errekurtso xahuketarekin. Horren aurrean, ikasle garraiatuen familiak mugitu egin ziren, baina Hezkuntzak ez zuen aldaketarik baimendu. Beraz, ikasle garraiatu askoren gurasoek beren kabuz seme alaben bila etortzeko antolatu behar izan zuten, derrigorrez.
2023
‎Orain arte adostutakoaren gainean hobekuntza partzialak izan daitezke, ongietorriak izango dira, baina hezkuntza sistemaren egitura baldintzatzen duten eta aipatu ditugun gai guztiak landu ezean dugu esan hezkuntza sistema eraldaketarako bidean dugunik, ez da trantsiziorik izango. Bien bitartean, mobilizazioak dira gure esperantza bakarra, eta esperantzara kondenatuak egon nahi dugu, ez dugulako onartutako hautatzera kondenatuta egotea.
‎«Ratioak modu linealean jaistea, lan gainkarga murriztea, langileen egonkortasuna handitzea eta erosahalmena berreskuratzea». Horiek mahai gainean jarri zituzten bileran, azaldu dutenez, baina Hezkuntza Sailak ez zuen horiei erantzuteko «proposamenik» eraman: «Are gehiago, lehenengo premisa izan zen ez dutela inbertsio ekonomikoa dakarren ezer negoziatuko».
‎EAJko parlamentari Jon Aiarzak legebiltzarrean adierazi du «errealitatea» ez zaiela interesatzen Uberari eta EH Bilduri, eta azaldu du Osakidetzak «inoiz baino inbertsio handiagoa» egiten duela orain. Lehen arretan profesionalak falta direla onartu, baina hezkuntza alorrarekin lotu du arazo hori. Esplikatu du ikasketak bukatzean «neurrirako kontratuak» eskaintzen zaizkiela hasiberriei, «luzera begirakoak», eta ez dela mediku lanpostu bakar bat ere kendu alor horretan.
‎Aurreko gobernuak hemezortzi ministerio zituen, eta berriak, berriz, bederatzi baizik ez. Agindutakoaren aurka, Mileik Osasun Ministerioari eutsi dio, baina hezkuntza, kultura, kirolak eta enplegua Giza Kapitaleko Ministerioan bildu ditu. Gobernuko idazkaritzak ere gutxitu ditu: 106 zeuden lehen, eta 54 izango dira orain.
‎Egia da: ez guk sortu ditugulako, baina hezkuntza sistema antolatua dagoen eragatik, ez zaie erantzun hainbat erronkari behar bezain azkar, eta egoera gordinak sortu dira, ikastetxeen arteko segregazio egoerak eta. Baina esan dut:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia