Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎Lege berriak baimena ematen du programa horiek —gizarte bermeko programak ere deitzen zaie— 15 urtetik gorako ikasleek egin ditzaten, eta modulu berri bat sartzen du ikasketa horietan, DBHko titulua lortzeko. “16 urterekin, nerabe batek mila borrokatan izan dezake burua, baina hezkuntza sistemara nahi duenean itzultzeko aukera eman behar zaio”, dio Uruñuelak. Legeak LHra iristeko bideak ere handitzen ditu.
2009
‎Eta berriz esango dut: irakasleak dira, nire iritziz, gizarte bateko pertsonarik garrantzitsuenak, baina hezkuntza sistema gaixo baten barnean ari dira.
‎Legegintzaldian zehar bere sailaren jardueraren ildoak izango direnak aurkeztu ditu gaur Celaak. Aurkezpenean politika linguistikoa hartu du oinarri bezala baina hezkuntza sistemaren identitate aurreiritziak askatzeko eta giza eskubideen babeserako gunea bilakatzeko konpromisoa ere hartu du.
2014
‎«Berrikuntza» proiektua Arantxa Aurrekoetxea Hezkuntza sailburuordearen arabera, «berrikuntza» proiektu bat izanen da Eskolan Ekiten. Lau ikastetxetan soilik eginen dutenez, dimentsio «mugatua» izanen du, baina hezkuntza sistema osora zabaldu nahi dute: sistema «aberastea» eta bertze eskoletan eragina izatea da asmoa.
2017
Baina hezkuntza sistemak nahiago du PISA txosteneko matematiketan hoberenak izatea, enpresetako irabaziak zenbatu ahal izateko, enpresa horiek ekoizten dituzten irudiak irakurri eta sortzen ikastea baino. Nahiago du bizitzaren aurrean arrazoimen soilaz hornituta kokatzea gizabanakoa, inteligentzia mota desberdinak (emozionala, fisikoa, ikusizkoa) garatzen laguntzea baino.
2018
‎Bada, aniztasun kulturala kudeatzeko zailtasuna aurrekoaren oinordekoa da, gure ustez».Koldo Tellitu. «Gizarteko ezberdintasun sozialek isla dute hezkuntza sisteman, baina hezkuntza sistemak ez du ezer sortzen. Pertsona batzuek pentsa dezakete hezkuntza sistematik konpon daitekeela, baina ez da horrela.
2021
‎Ikasgelen digitalizazio prozesuak berme batzuk bete behar dituela iruditzen zitzaigun; eskubide digitalen eta datu subiranotasunaren alorretan zein adingabeen pribatutasunean. Etxe barruko testuinguruan erabakitzen bada haurrak sakelakoa izan eta bere datuak entregatu ditzakeela, ados, baina hezkuntza sistema publikoak ezin du hori modu estruktural eta masiboan egin. Uste dugu ez dela egokia gure eskolen azpiegitura digitala bere negozioa publizitatean oinarritzen duten enpresa multinazionalen esku egotea, eta hori aldatzeko eskatu genion Hezkuntza Departamentuari.
2023
‎Biztanleen %7k eta %10ek gaitasun handiak dituzte, baina hezkuntza sistema ez da ia gai aurkezten dituzten haurrak identifikatzeko. Arreta pertsonalizaturik gabe, adin txikikoek autoestimu arazoak edo gizarte harremanetan zailtasunak izan ditzakete, eta nerabezaroan portaera disruptiboak garatu, ondoren azalduko dugun moduan.
‎Orain arte adostutakoaren gainean hobekuntza partzialak izan daitezke, ongietorriak izango dira, baina hezkuntza sistemaren egitura baldintzatzen duten eta aipatu ditugun gai guztiak landu ezean dugu esan hezkuntza sistema eraldaketarako bidean dugunik, ez da trantsiziorik izango. Bien bitartean, mobilizazioak dira gure esperantza bakarra, eta esperantzara kondenatuak egon nahi dugu, ez dugulako onartutako hautatzera kondenatuta egotea.
Baina hezkuntza sistemaz gain, administrazio publikoek ere izango dute zereginik, ezta?
‎Nire ikasle bat euskaltegira joaten zen arratsaldero, bazekielako batxilergoa euskaraz egin nahi zuela. Baina hezkuntza sistemak ez dio aukera hori ematen. Ematen diren eskola orduekin ezin duzu nor nori nork ere irakatsi, eta subjuntiboa jakitea eskatzen diote.
‎Egia da: ez guk sortu ditugulako, baina hezkuntza sistema antolatua dagoen eragatik, ez zaie erantzun hainbat erronkari behar bezain azkar, eta egoera gordinak sortu dira, ikastetxeen arteko segregazio egoerak eta. Baina esan dut:
‎Baina antzerkiak beste gauza askotan lagundu dezake: pertsona batengan errealitatearen inguruko ikuspuntua zabaltzen, norberaren berezkotasuna deskubritzen eta begirada propio bat sortzen, besteak beste; baina hezkuntza sistemak ez ditu praktikan helburu horiek kontenplatzen, sarritan ez dituzte ulertu ere egiten. Gainera, antzerkia curriculum akademikoan sartuko balute ere, horrek ez luke pertsonaren garapenean oinarritutako antzerki hezkuntza bat bermatuko, klasea emateko modu asko baitaude.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia