Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2012
‎Xabier Arauzo: . Orain arte euskara ikasleentzat mugatuta egon da aldizkaria, baina guk profesional euskaldunak eta Osakidetzako erabiltzaileak ere hartzaile egin nahi ditugu?.
‎Osatuz etik hona bilakaera eman da, onerako izan dena. Orain arte euskara ikasleentzat mugatuta egon da aldizkaria, baina guk profesional euskaldunei ere lekua egin nahi izan diegu. Beraz, batetik, orain arte bezala euskaraz gutxieneko gaitasuna duten Osakidetzako euskara ikasleei zuzenduta dago, ikasprozesuan laguntzeko; bestetik, profesional euskaldunei, eta baita Osakidetzako erabiltzaileak diren herritarrei ere:
‎Bada, lehengo OSATUZetik hona bai eman da halango eboluzioa, uste dut onerako izan dela eta beharbada prozesu naturala izan da. Orain arte euskara ikasleentzat mugatuta egon da, baina guk eman diogu horrelako beste enfoketxo bat profesional euskaldunei ere helarazteko publikazio hau eta bide emateko edo leku egiteko aldizkari honetan. Beraz, batetik izango lirateke orain arte bezala, gaitasun, gutxieneko gaitasuna duten Osakidetzako euskara ikasleak, ikas prozesuan laguntzeko, bestetik, profesional euskaldunak eta zergatik ez, Osakidetzaren erabiltzaile diren herritarrak.
‎helburu komunikatiboen eta gramatikaren artean oreka mantentzea. Gehienetan gramatikari garrantzia handiagoa ematen zaio, baina gu hori aldatzen saiatu gara. Zertan bereizten da Arian beste metodo batzuekin alderatuta?
‎Ekoizle batek Eusko Labeleko sagardoa egin nahiko balu, ze prozesu jarraitu luke? Sagardogile kopuru bat dugu orain, baina gure nahia litzateke ahalik eta sagardogile gehien sartzea prozesuan. Sagardogileek ez dute nahiko sagar prozesu guztia beraien sagarrarekin egiteko, baina prozesu honetan sartuz gero lortzen da labelean bukatuko duen ekoizpena bertako sagarrarekin egin dela bermatzea.
‎Beraien bideoak partekatzen dituzte, oso bideo onak. Orain arte euskaltegi bakoitzak bere bideo multzoa egiten zuen, baina guk hori partekatu zezaten nahi genuen, guztiek lan bera egin behar ez izateko.
‎Bai, eta gainera proiektua bultzatzen dutenak Donostiako Udalaz gain, Gipuzkoako Foru Aldundia eta Eusko Jaurlaritza dira. Egia da izena Donostiak duela, baina guk lurraldeko proiektu gisa hartzen dugu Donostia 2016 egitasmo orokorra. Proiektu horren barruan sartuko litzateke euskararen lurraldea.
2013
‎Hau da, gaztelaniazkoa eta ingelesezkoa? X.Z. Euskarazko itzulpena neronek egin dut eta gero, ingelesezkoa, Cameron Watson-ek egin du, baina guk zuzendu dugu. I.B. Zuek?
‎Talde askok. Maite zaittut?,. Itxi nauzu? eta halakoak abestu izan dituzte; baina gu zuzenagoak gara eta barruan daukagun txispazo hori kontatzen saiatu gara. Neska koadrila batekin abesbatzan ibili zinenetik konektatzen duzu hain ondo neskekin?
‎Ez al da zaila denen gustua egitea? I.A. Oso zaila, baina gure helburua da jendeak zertarako ikasi nahi duen horretan asmatzea. Helburu bat izan daiteke komunikatzea, baina zertarako?
‎Zenbat film ikusten dituzue hautatzaileok? Hautatzaile taldeko kideok 1.800 film ikusten ditugu, baina gutariko bakoitzak ez ditu denak ikusten, hori ezinezkoa delako. Saiatzen gara ahalik eta gehien ikusten, eta pelikula bera ahalik eta jende gehienak ikusten du, kontrastatu ahal izateko.
‎Bai, gerrara joan aurretik erritual hori betetzen zuten eta gorriz margotzen zituzten euren azazkalak. Argi dago jatorrizko esanahia galdu duela, baina gurean ere aukera ugari dagoela gure gorputzari kolore apur bat emateko. Eta zuk, zer kolore duzu gustuko?
‎Hemen nagoenetik, horixe izan da urtero gure helburua. Internet bidezko formazioa diru laguntza publikorik gabe garatzea ez da erraza, baina gure lana ahal den neurrian gizartean dauden beharrei erantzuten jarraitzea da. Internet bidezko formaziorantz al goaz?
‎Gehien kezkatzen gaituena krisi ekonomikoa da. Batzuek diote aukera garaia ere badela, baina guk ikusten dugu, krisian egonda, eutsi egin behar dela eta ez da erraza. Gu saiatzen ari gara irtenbideak azaltzen eta sozialki justuenak proposatzen, denek aurrera egin ahal izateko eta indartuta ateratzeko.
‎Horiei eskaini zitzaien hau eta orduan topaketa horretan egiten dutena da alde batetik erakutsi akademikoak ez direla entelekia etereo batzuk, baizik eta hezur haragizko gizon emakumeak, pertsonak direla. Eta orduan egiten duguna da bi bat akademiko, batzuetan hiru izan dira, beste zenbait kasutan bat, baina gure nahia edo norma da bi izan daitezen, joan egiten dira ikastetxe horretara eta orduan topaketa bat egiten dute diskutitzeko edo eztabaidatzeko eta batez ere amankomunean, beno, komunean jartzeko bai batzuk, alde batetik ikasleak, eta bai besteek, beste aldetik akademikoak, dituzten kezkak. Harrigarria da ikustea kezka horiek ez direla oso diferente, nahiz eta adinean diferentzia nabarmena izan batzuen eta besteen artean.
2014
‎–Armiarman dauden webguneetako batzuk bukatuta daude, guk bukatutzat eman genituelako. Egia da horietako batzuk osatu daitezkeela, baina guk bukatutzat eman genituen?. Honen adibide gisa, Klasikoen gordailua aipatu du.
‎Hor ia dena jarrita dago, baina dena ez. Ziur aski osa liteke, baina gu ez gara iristen?. Beste atal batzuetan, berritzeko beharra ez dute ikusten, lana ondo bukatutzat ematen dutelako.
‎Bertsoa ez da batere errutinazkoa, ezta errepikakorra ere. Gu izan gaitezke errepikakorrak, baina gure inguruko paisaia beti da ezberdina, jende ezberdina, ondoko bertsolaria... Sustrai Colina izan duzu bidaide eta lehiakide, ibilbide honetan.
‎Baina lankideek ez zioten utzi. Gero berak... niri egiten didate horrelako zerbait eta gordeko nuen, baina gure ama ez zen horrelakoa. Baina berak ez zuen sekulan lana utzi, beti beti...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia