2009
|
|
–Euskara zaharra da, bai,
|
baina
gaur egungoa ere bada, Gabinorekin sendategian izan nintzèn denboran ongi konprobatu nuen hori, euskaraz bakarrik zekièn jendearekin. Ongi gogoratzen naiz emakume batez; nik erdia ulertzen nion, baina beste erdia ez?
|
|
–Euskara zaharra da, bai,
|
baina
gaur egungoa ere bada, Gabinorekin sendategian izan nintzèn denboran ongi konprobatu nuen hori, euskaraz bakarrik zekièn jendearekin. Ongi gogoratzen naiz emakume batez; nik erdia ulertzen nion, baina beste erdia ez... egun batean gaizki ulertu eta pikutara bidali ninduen arte, beste burko bat jarri beharrean zuena kendu niolako.
|
2012
|
|
Ondorengo honengatik hasi zen: mundu guztiak onartzen du, jan aurretik arrautzak kraskatzeko era zaharra muturrik zabalenetik 20 egitea zela;
|
baina
gaur egungo Maiestatearen aitonak 21, mutikotan, arrautza bat jatera zihoanean, era zaharrean kraskatu zuelarik, behatzetariko bat ebakitzea suertatu zen. Ondoren, haren aita Enperadoreak, zigor handien mehatxupean, arrautzen mutur estuena kraskatzeko aginduz ediktua eman zuen menpeko guztientzat.
|
2015
|
|
Garai hartako egoerari begira, hil edo bizikoa zen horrelako hitzak erabiltzeko, eskubidea? aitortzea,
|
baina
gaur egungo egoerara etorrita, agirian eman ziren irizpideak dira gogoan hartzekoak. Hauxe esan zen bertan (215 or.):
|
2017
|
|
Gaur egun, estatuak desagertu behar ote duen eztabaidatzen omen dute neoliberalek, liberalek, kosmopolitarrek eta sozial-demokratek,
|
baina
gaur egungo testuinguruaren muina ez da estatua ezabatzea, baizik eta, berriro ere, herria desjabetzea, hartara estatua erantzule izan dadin soilik jabeen aurrean, ez estatuko bertako langile klase lurraldetuaren aurrean.
|
|
Prozesu bat da demokratizazioa, gizarte batek, autogobernuaren bidez, bere burua emantzipatzeko. Autogobernuaren bidezko emantzipazioak politizazioa eta eremu publikoaren zabaltzea eskatzen du,
|
baina
gaur egungo kapitaslimo globalak esparru publikoa zabaldu ordez estutu egiten du, indarrean dauden politika neoliberalek esku pribatuetan jartzen dituztelako jendartea autogobernurako boteretzen duten mekanismoak, hala nola, eskubideak eta ondasunak.
|
2018
|
|
Are, ezin konta ahala parlamentari eztabaidan aritzeko deus ez lortzearen truke. Duela zenbait urte, izan zitekeen,
|
baina
gaur egungo munduan. Zer esan zuen bart Spencer jaunak?
|
2019
|
|
Euskal Herria anitza izan da betidanik. Ez da inoiz homogeneoa edo kolore bakarrekoa izan, berau populatu duten herriei nahiz bertan hitz egin diren hizkuntzei dagokienez,
|
baina
gaur egungo migrazio mugimenduek ekarri dituzten aniztasuna eta konplexutasuna beste maila batekoak dira.
|
2020
|
|
[...] nik barneko etxeko zerbitzari moduan bizi izan nuena eta nire lankideei eta adiskideei entzuten diedana ikaragarria iruditzen zait, eta hori aldatzeko boterea izan nahi dut, asko baitira isilik daudenak. Jende askok ez dizkizu egunean bi ordu libre ere ematen eta hori esklabotasuna da, eta ezikusiarena egin nahi dugu
|
baina
gaur egungo esklabotza etxeko lana da[...] Gero hilabete solteetan egin dut lan barneko etxeko zerbitzari moduan. Hasieran lan horiek hartzen nituen finkatu ahal izateko eta lana aldatzeko modua lortu bitartean aritzeko.
|
2021
|
|
Gure barne barnean txertaturik daude. Garai batean mandamentuak autoritateen ahotan jartzen ziren,
|
baina
gaur egungo jendartean indar gutxiago daukate figura horiek. Auzia zehazteko, hala ere, XXI. mendeko Supernia zertan datzan zehaztu behar dugu.
|
2023
|
|
Adituren bati irakurria diot leizeetako gizakiak beti piztien beldur bizi izan zirela, egunez eta gauez atezuan,
|
baina
gaur egungo hiritarren piztia lo ez egitearen beldurra dela, lorik gabeko gauaren beldurra, alegia. Geneetan datorkigun kontua da, hortaz.
|