2008
|
|
Esan deza gun ganbara k> beste hitz batekin zerikusirik baduela, ganbarote> hitzarekin esan nahi dut. A. Etxaidek Orion aurkitu zuen ganbarote> hitza ganbara> bezala erabilia,
|
baina
esan behar dut Zarautzen ere gutxienez ganbarote> erabat bizirik dagoela. Ganbarote ri hurbiltzen zaio gazt. camarote.> Larramendik jaso zuen ganbaroste>, recámara?
|
|
euskararen edo ingelesaren adibideek azaltzen dutenez. Ezin dut xehetasun gehiagotan sartu
|
baina
esan beha da Greenberg en ekarpenak argi frogatu duela hizkuntzen propietate eta ezaugarriak ez direla ematen era aleatorio batean. Gehienetan multzoka ageri dira eta horregatik hizkuntzen tipoak bereizi ahal dira.
|
|
Ikusten denez, Unamunok argiro aldarrikatu zuen askok uste
|
baina
esatera ausartzen ez zirena: euskara eta hiria baterazeinak zirela, eta hizkuntza honen patua heriotza zela.
|
2010
|
|
Iruzkina da idazlearen estilo pertsonalaren agerlekua, aipuak ekartzean ezin baitu ezarrita dauden moduetatik kanpo ibili. Iruzkinak, beraz, ez du informazio berririk ekartzen,
|
baina
esan esaten du, beste modu batean esan ere jadaesana. Iruzkinak, izan ere, Lectio eta Meditatio biltzen ditu:
|
|
Izan ere, enuntziazio egoerak baldintzatzen du elkarrekintzako partaideen egoera, eta baita esatariarena, eta diskurtso motarena ere. Esana dugu jada,
|
baina
esan dezagun berriz: esatearen> baldintzek zeharkatzen dute esaten> dena, eta esaten> denak> bidaltzen gaitu bere enuntziazio baldintzetara, horietara hain estuki loturik baitago esaten den hori (Bajtin 1995/ 1929, Voloshinov 1992/ 1929).
|
|
beren buruei galdetu izan diete Ikastolen Elkarteko ordezkariek urte haietako gertaerak egungo ikuspegitik begiratuta. Ura pasa ostean, alferrik da ur presa egitea,
|
baina
esan daiteke egingarritasunak behar zuen osagai proportzioa ez zuela ikastolen planteamenduak, bereziki hirugarren batzuen interesak jokoan sartzen zituen heinean. Ikastola mugimenduaren planteamendua, bere ibilbide historikoarekiko koherentzian oinarritu zen, baina alderdi politikoetan eta eskola sektorean eragin zitzakeen inpaktua aurreikusi gabe.
|
2012
|
|
Mitxelenarentzat aipuen helburua hori ote da? Helburua ez dakigu hori den,
|
baina
esan dezakegu aipuek ere norentzakoaren irudi bat eraikitzen lagun diezaguketela. Garbi dago, esate baterako, garai hartako edozein euskaldunek ez duela Ganivet eta Sánchez Mazas edo Priestley zein den jakin ere egingo, baina norentzakoak bai, bere norentzakoak eskakizun du kultur ezagutza izatea.
|
2014
|
|
Gorazarre hau bihoa Gabriel Aresti adiskidearen oroimena ri, bera izan zitekeen gurekin eta nire adineko beste batzuekin,
|
baina
esaten da belar ona gazterik galtzen dela eta belar txarra zahartzenago.
|
2021
|
|
23.2.2.4h Badira du/ dio alternantzia erakusten duten aditzak,
|
baina
dio aldaeran ageriko objekturik hartzen ez dutenak: deitu du/ dio, lagundu du/ dio, tiratu du/ dio.
|
|
37.6.2c Predikatuaz kanpoko konplementua da, berriz, perpaus nagusiko ekintzaren helburua ez,
|
baina
esatearena berarena adierazten duenean: Konparazio bat egite aldera, Euskal Herriko txirrindulari tropelean egoera arras ezberdina da (Berria); Neu ere harritu nau esaldiak, egia osoa esate aldera (Berria).
|
|
Hizkuntza bat edo bestea jakiteak, ongi ala gaizki, hala nahiz honela mintzatzeak[...] larru-azaleko koloreak baino gehiago batzen eta bereizten gaitu (Mitxelena). Eginkizun honetarako nahiz eta zein ere erabiltzen dira Hegoaldean,
|
baina
esan dugu diskurtso markatzaileen ezaugarrietatik gertuago daudela.
|
|
28.4.1e Eta juntagailuak maila bereko juntagaiak lotzen ditu,
|
baina
esan beharrik ez da, ez direla beti eta guztiak maila berekoak perpaus batean: Liburuetan eta egunkari eta aldizkarietan agertzen da.
|
|
hobeki erran, hobeto esateko, hobeki esan eta abar. Ordea, gaurko literaturan holako ehunka adibide badira,
|
baina
esan beharra da* hobe esan ere guztiz hedatua dela, nahiz ez gramatikala izan. Idazle askok erabiltzen dute, corpusek erakusten duten gisan.
|
2023
|
|
Ni deituz,
|
baina
esadazu zer behar duzun.
|
|
Ezagutzen nauzu
|
baina
esadazu nor zaren?
|