Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎Gurea, noski, egoera larrian dagoela esan dezakegu. Globalizazioaren garaian txikiak larri ibiliko dira, baina bidea antolatu eta baliabideak jartzen baditugu, urrats garrantzitsua emateko moduan egongo gara.
‎Frantzian 1951ean deixonne legeak eskola publikoan sartu zituen tokiko hizkuntzak eta kulturak eta hauen artean euskara. ondorioak ez ziren berehalakoak izan baina bide bat ireki zen euskalgintza bultzatzeko. ohargarri da elkarte bizitza biziki aberatsa dela Iparraldean. INSee erakundearen arabera 900 elkarte baino gehiago badira gaur egun. Nortasuna 2005 inkestaren arabera herritarren %33k parte hartzen dute elkarte batean edo beste. kirol taldeetan %17 gazte dabiltza eta kultura elkarteetan %10 herritar, %12 gazte.
2009
‎Kulturalismoaren bide antzuak zertan diren ere Txillardegiren eskutik ikasi genuen. Lan honen hasieran genioen bezala, abertzalea oso abertzalea izango da beharbada, eta euskaltzalea oso euskaltzalea, agian, baina bide biak dira antzuak bakarka jardunda. Elkarren osagarri diren neurrian baizik ez baitira emankor eta eraginkor.
‎Kulturalismoaren bide antzuak zertan diren ere Txillardegiren eskutik ikasi genuen. Lan honen hasieran genioen bezala, abertzalea oso abertzalea izango da beharbada, eta euskaltzalea oso euskaltzalea, agian, baina bide biak dira antzuak bakarka jardunda.
2012
‎Honaino arnasguneen kokapena eta ezaugarriei buruzko aipamen laburra. Atal bakoitza zehatzago eta sakonago landu litzateke, baina biderik motzena eta zuzenena Mikel Zalbideren artikulu horiek (biografian aipatzen ditudanak) irakurtzea da. Hemen, horren laburpen xume bat besterik ez dut egin, gerora aztertuko ditugun aldagaien argigarri.
2014
‎Helburua eta mendizale askorentzat den bezala, bizitza ulertzeko eta bizitzeko modua. Gailurrera heltzen garenean, atsegin eta gozagarri, baina bidea, malkartsu eta nekagarri.
2015
‎Hori bai, benetan garrantzitsua da erakundeka koordinatuta aritzea (udalak, ikastetxeak, Euskara Elkarteak edota bestelako erakunde batzuk) eta eragileen inguruko sarea osatzen ahalegintzea. Hau ere, noski, herri bakoitzak bere ezaugarri eta aukeren arabera egin du, baina bidea argi izatea garrantzitsua da.
‎Haur eta gazteen euskararen erabilera sustatu dezakegu eta hizkuntzaohiturei begirako jarrerak landu ere bai, baina bide emankorra izan daiteke gazteak beraiek eragile eta protagonista bihurtzea.
2016
‎" Sasi aristokrazia kultural" gisa jokatu dezakete, ez agian eurak, baina bai euren seme alabak. Bidaide indartsu bat bilatu ahal du euskarak sektore honetan, baina bidea luzea eta geldoa da, seme alabengana transferitzen dena. Seme alabak hiztun osoak bilakatu daitezen, gurasoenganako kanpaina neurtu eta ondo zuzenduak helarazten asmatu behar da.
2017
‎Hitzarmenaren bidea defendatu izan dugu horretarako, baina bide horrek gero eta erresistentzia handiagoak ditu administrazioan. Hitzarmenak berdintasunaren eta konkurrentzia konpetitiboaren kontrakoak omen dira, eta oinarri juridiko ahulak omen dituzte.
‎Laburbilduz, ekintza sinbolikoetatik harantzago, konpromisoen dinamiketatik urratsak ematera, lorpenetara pasatzea da erronka. Bide luzea dago oraindik egiteko, baina bidean lorpen asko ere badaude (eta gehiago eragin daitezke), eta horiek bisibilizatzea garrantzitsua da. Izan ere, zenbat gauza lortu ditu euskalgintzak 50 urtetan?
2018
‎Hizkuntzak bidea eman behar digu gure nortasunean gehiago murgiltzeko, geure burua hobeto ezagutzeko, eta horretarako bide egokia da, adibidez, ahotsak.eus egiten ari dena, baina proiekzio publiko handiagoa emanda; esate baterako, mahai inguruak antolatu edadeko jendearekin hitz egiteko lehengo lanbideez, festez, ohiturez, gertaerez... Ez da erraza, dirua behar da, askorentzat lehentasun handiagoa izango du dirua hirigintzako obretan inbertitzeak, baina bide bat konponduta nekez indartuko dugu zumaiartasuna.
2019
‎Beraz, hitanoa indartzeko arrazoiak eta bultzatzeko gogoa egon badago, borondatea, konpromisoa, elkarlana, ekimenak, proposamenak eta baliabideak behar dira, ordea. Lan honetan ez dugu jorratu hitanoa nola berreskuratu eta indartu daitekeen, baina bidea irekita dago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia