Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2007
‎• Aramaio, Doneztebe eta Zizur Nagusiaren kasuan, Udalerri horiek ez dira aurreko neurketa guztietan neurtu, baina beraien zonalde soziolinguistikoen datuak osatu ahal izateko hiru udalerri horiek neurtzea hobetsi da.
2009
‎gorago aipaturiko lanak hor ditugu eta, horrezaz gainera, badira hainbat lan euskararen kasuan. Esate baterako, Euskaltzaindiaren Euskararen liburu zuria11, Jimeno Juriorenak edota X. Erizerena12 Lan horiek guztiak oso baliagarriak dira hizkuntza baten historia soziala egiteko eredu metodologiko baten bila gabiltzalarik, baina berez ez dira aski. Haien eremua mugatua da eta lan arteko metodologia ez da bateratua edo sistematizatua eta historiaren zati bakar bati buruz ematen dute informazioa.
2012
‎Iruritako landa ikerketak garbi agertzen du hizkuntzaren jarraipena baldintza soziohistorikoei lotuta badago ere, jokabide eredu finkorik ez dakarrela. ez da prozesu mekanikoa ez eta oharkabea ere, subjektuen hautuek baldintzatua baizik. Iruritan egun hamabi urte bitarteko haurrak dituzten gurasoen artean hiztun batzuk izan dira euskara lehen hizkuntza izan ez baina beren seme alabak mintzaira horretan haztea deliberatu dutenak. haiek euskarazko sozializazio berant eta jakinaren gainekoa izan dute eta hortik etorri zaie, umeak izan dituztelarik seme alabak euskaraz hazteko erabakia. euskararen galera bizi izan dute beren familietan, herrietan eta mintzairari eutsi nahi izan diote. Gurasoek beren lehen edo jatorrizko hizkuntzaren arabera baino areago, jokoan dauden mintzairei lotu dizkieten balioen arabera jokatu dute haurren hizkuntza sozializazioaren gaineko hauEuskararen belaunez belauneko jarraipena hizkuntza sozializazioaren paradigmatik – Paula Kasares
2014
‎Lehenenik eta behin, argitu behar den kontua da emaitzak hasiera batean ikastetxeka adieraziko direla, baina beraien artean izenez ez dira identifikagarriak izango. Nahiz eta ikastetxeak zeintzuk diren argi esan den, beraien bidez lortutako datuak anonimoki gordeko dira.
‎Galdera erantzunei dagokienez, euskara arloan %38k egiten du euskaraz; eta ikasleen artean, %4, 54 da, orokorrean, harreman komunikatibo guztia euskaraz egiten duena. Ikasle gehienek irakasleei euskaraz egiten diete, baina beraien artean euskara ez den beste hizkuntza batean aritzen dira.
‎Arlo formaletan, (euskara, gizarte eta natura) ikasleek irakasle eta ikaskideei euskaraz egiten diete. Arlo ez formala denean, ordea, ikasleek irakasleari euskaraz egiten diote, baina beraien artean euskara ez den beste hizkuntza bat hitz egiten dute. Euskaraz bizi atalean ikusiko dena aurreratuz, badirudi ikasleen% batek euskara eta euskararen erabilera ikastetxeko hizkuntzarekin identifikatzen duela.
‎%28, 57arengan ikusi da desberdintasun apur bat. Horiek irakaslearekin euskaraz mintzatzen dira, baina beraien artean euskara eta euskara ez den beste hizkuntza bat erabiltzen dute. Gainontzekoek ez dute ohar hau egin, hau da,% 71,43k.
2015
‎Bikote honentzako euskarak balio luke gehien, horrenbestez; baina bietan jakin behar da. Gaur egun denek dakite eta tripan zerbait sortzen zaizu entzuterakoan, baina beraien iritziz ez da ohikoa hiru lagun ikustea euskaraz hitz egiten, behin gertatu zitzaien gisan.
2016
‎Hainbat kale neurketatan ikusi da hori. Heldu ia euskaldunak ez dira gai edo ez dira ausartzen beren artean euskaraz egiten, baina beren haurrekin egin ohi dute. Aian ere badira euskaraz oso nekez egiten duten helduak, nahiz eta portzentaje txikiagoan izan, eta haur ia denak euskaldunak dira; beraz, oso litekeena da joera hori Aian ere ikustea.
2018
‎Nafarroan, %3, 4koa izanda, txikiagoa da, baina berez ona da. Nafarroan elebidunak eta elebidun hartzaileak batuta populazioaren %23ra iritsi izanak zenbakiez haragoko garrantzia du, badelako" kopuru nahikoa planifikazio egoki baten bidez ezagutza eta erabilera handitzeko".
‎" Euskal Herrian 6 bat puntukoa izan da ezagutzaren igoera azken 25 urteetan, bereziki belaunaldi gazteetan. Nafarroan, %3, 4koa izanda, txikiagoa da, baina berez ona da", esan zuen. Gazteen arteko alde are handiagoak (16 adin tartean %32ko hazkundea gertatu da Euskal Herri osoa aintzat hartuta, %15, 8koa Nafarroan) ere ez zuen kezkatu," horiek guztiak, elebidun hartzaileen artean eman den igoera barne, euskalduntze prozesuaren ondorio direlako".
2019
‎Arnasguneko biztanleak, zahar eta gazte, mikrokosmo bihurri, aberats, aldeanitz eta ebolutiboa dira egungo egunean. hala dira banaka, eta halatsu taldean. amets irrika eta interes (sarri diberjente, zenbaitetan kontrajarri) nabariak dituzten gizaki eta gizatalde hezur haragizkoak dira, ez gatz piperrik gabeko aingeru zerutiar, goxo eta gaixo. hartzen dituzten erabakiak deigarriak dira sarri: paper gaineko espezialistarentzat ulergaitz baina beraientzat" normal". konpromisozko formula askotan bezala, mingarri baina" espero izateko". aniztasun eta interes kontrajarrien konstelazio sozial hori bateragarri bihurtzen saiatzen dira, beharrak eraginik, arnasguneko biztanleok. egunero egunero saiatzen dira horretan, ez urtean behin edo bitan," egun seinalatuetan". Badakite, kaletarrok ez bezala, saiatze horretan doakiola herriari (beraiei eta beren ondorengoei, hortaz) bizia. diberjentzia kontrastasun horien jestioa ez da inolako broma:
‎Hitzezko jardun horrek lehen baino idatziaren eragin biziagoa du, baina berez bere dabil.
‎Labur bilduz: bestelakorik falta ez den arren hitzezko jarduna da, orain ere, arnasguneen eguneroko ardatz eta iturri. hitzezko jardun horrek lehen baino idatziaren eragin biziagoa du, baina berez bere dabil. eskertzekoa da Xabierrek puntu hori ere mahaigainera ekarri izana. ez dago bide hoberik, honetaz eta hartaz ditugun zalantzak eta bereizbideak elkarren artean argitzen saiatzeko.
2020
‎Informazio erabilgarria da hori Facebook eta Googlerentzat bereziki, publizitatearen menpekoak baitira eta erabiltzaileak aztertzen baitituzte iragarki pertsonalizatuak erakusteko. Microsoft, Amazon eta Apple korporazioek, berriz, produktuak saltzera bideratzen dute negozioa, baina beren erabiltzaileen informazioa ere biltzen dute (kokapena, erabiltzen dituzten gailu motak...). GAFAM osatzen dutenen produktuak gero eta gehiago bideratzen dira datuen kudeaketa masiboaren kudeaketa komertzialarekin lotutako negozio helburuetara11.
‎"... teknikariek autonomia izan behar dute baina beraien lana politikekin bat etorri behar du..."
2022
‎(47) nire ahizpa eta biok sentitzen dugula euskara, baina beraientzat da como sinmas(...) ikasi dute ta yasta. (...) ez dauka sentimendu hori (1ET U)
2023
‎Ikerlariak egindako saioetan ondorioztatu zuen kulturarekiko eta hizkuntzarekiko lotura egon badagoela, baina eremu afektiboan kokatzen dela batez ere. Aurreko belaunaldietatik jaso eta zaindu beharreko altxor baliotsu baina hauskorra dela eta transmisioz jaso baina beren egunerokotasunean ezin artikulatu dezaketena. Euskara eta euskal kultura amama eta aititeren antzeko zeozer dira eurentzako, oso maite ditugu baina beste garai batekoak dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia