Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Familia nobleko prusiar liberal baten semea izanik, bere jarrera irekia eta sortzetiko itxura aristokratikoaren elegantzia ongi konbinatzen zituen Schlickek. Bere berezko kortesiak, baina batik bat irakaskuntzan eta ikerkuntzan zuen esperientziak, Zirkuluaren buruzagitzara eraman zuten, beste partaideen aldetik inolako kexarik entzun gabe41.
2001
‎Honen aurkako argudioa ere aurkezten du: bolen arteko talkak irudikatzen ditu, baina batak bigarrenari energia zinetikoa eman beharrean (edo gero honek hurrengoari, eta abar), bolaren kontzientzia igorriko litzateke batetik bestera; azkeneko bolak denen kontzientzia izango luke bere kontzientzia izango balitz bezala, baina ez litzateke denboran eta espazioan gauza bat eta berbera izango, substantzia, arima edo pertsona.
‎Erreala denak ez du bere baitan soilik ahalgarria denak baino gehiago: 1000 euro errealen eta ahalgarrien edukia bera da, esanahia bera da, baina bata existitzen da eta bestea ez. Izateak ahalgarriari zerbait gehituko balio, ahalgarriaren edukia gehituko litzateke eta beste adigai batez arituko ginateke.
2003
‎Agaton beraz Sokratesen ondoan esertzeko asmoz jaiki omen zen, baina bat batean parrandazale mordo ugari etorri omen zen ate ondora eta, norbait ateratzen ari zela ateak irekita topaturik, zuzenean berengana joan eta etzan omen ziren. Dena zarataz bete zen eta jada antolaketarik gabe ardo piloa edan behar izan zuten.
2004
‎Tximinoak jaio bezain pronto beren amengandik bereizi eta bi" amaorde" artifizial ezarri zizkien laboratorio batean. Amaorde biak egurrez eta burni hariz eginak ziren, baina bat oihalez bildua (besarkatu ahal izateko moduan) eta bestea, berriz, burni hari hutsez egina. Tximino kumeen erdiei janaria ematen zitzaien" jantzitako" amaordean jarritako botila baten bidez, besteen janaria burni harizko amaordeari gakoz lotzen zitzaiola.
2006
‎beti, bada, ez datoz bat arauarekin. Gai bakar baten inguruan zenbait gizakik hamaika iritziren alde ager daitezke, baina bat, eta bakarrik bat, izango da egiazkoa. Egiazkoa zein den zehaztea eta ziurtatzea da zailtasun bakarra.
2008
‎printzipioak genero gorenak direla onartzen bada, orduan: a) unibertsal gorenak bata (to hen) eta badena (to on) dira, gauza guztiez predikatzen baitira; baina bata eta badena ez dira generoak; beraz printzipioak ere ez; b) printzipioak genero ertainak eta diferentziak izango dira; beraz, printzipioak amaigabeak izango dira; c) bata zatiezina bada, zatiezinagoa izango da banakoaz predikatzen den azken espeziea; d) espezieez gain ez dirudi generorik egongo denik; beraz, printzipioak azken espezieak izango dira. Antitesia:
‎printzipioak genero gorenak direla onartzen bada, orduan: a) unibertsal gorenak bata (to hen) eta badena (to on) dira, gauza guztiez predikatzen baitira; baina bata eta badena ez dira generoak; beraz printzipioak ere ez; b) printzipioak genero ertainak eta diferentziak izango dira; beraz, printzipioak amaigabeak izango dira; c) bata zatiezina bada, zatiezinagoa izango da banakoaz predikatzen den azken espeziea; d) espezieez gain ez dirudi generorik egongo denik; beraz, printzipioak azken espezieak izango dira. Antitesia:
‎Baina autokontzientziak beste autokontzientziarekin duen harremanean duen higidura hori bataren egite gisa aurkeztu da; baina bataren egite horrek berak ondoko esanahi bikoitza dauka: bere egite bai bestearen egite izatea; izan ere, bestea era berean beregaina da, bere baitan itxia, eta bere buruaren bidez ez den ezer ez dago bere baitan.
2009
‎azken horiek berengandik urrunen dagoenari begira daudela itxura egiten dute, baina, zitalki, arrastaka, ustez oparo den urruneko horretara hurbiltzen dira (eta horretan, metafisikoak bezalakoak dira: munduaren guztiz gainetik harantzagokoa ikusten badute, sari gisa eskaintzeko baizik ez da); benetako historiak gertuenera begiratzen du, baina bat batean hartatik aldentzeko eta berriro distantzia batean atzemateko (medikuaren begiradaren antzekoa da, diagnostikoa egiteko eta desberdintasuna azaltzeko murgiltzen baita). Zentzu historikoa osagintzatik gertuago dago filosofiatik baino.
2016
‎Haserreak ez dira falta izaten tximinoen komunitateetan, janariagatik, emeagatik, hierarkiako herronkarengatik. Borroka maiz arautua da, erritualdua, baina batak besteari min gaitza egiteraino ere ailegatzen da. Liskarraldiaren ostean jakiten dute bakezkoak egiten ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia