2000
|
|
Familia nobleko prusiar liberal baten semea izanik, bere jarrera irekia eta sortzetiko itxura aristokratikoaren elegantzia ongi konbinatzen zituen Schlickek. Bere berezko kortesiak,
|
baina
batik bat irakaskuntzan eta ikerkuntzan zuen esperientziak, Zirkuluaren buruzagitzara eraman zuten, beste partaideen aldetik inolako kexarik entzun gabe41.
|
2001
|
|
Honen aurkako argudioa ere aurkezten du: bolen arteko talkak irudikatzen ditu,
|
baina
batak bigarrenari energia zinetikoa eman beharrean (edo gero honek hurrengoari, eta abar), bolaren kontzientzia igorriko litzateke batetik bestera; azkeneko bolak denen kontzientzia izango luke bere kontzientzia izango balitz bezala, baina ez litzateke denboran eta espazioan gauza bat eta berbera izango, substantzia, arima edo pertsona.
|
|
Erreala denak ez du bere baitan soilik ahalgarria denak baino gehiago: 1000 euro errealen eta ahalgarrien edukia bera da, esanahia bera da,
|
baina
bata existitzen da eta bestea ez. Izateak ahalgarriari zerbait gehituko balio, ahalgarriaren edukia gehituko litzateke eta beste adigai batez arituko ginateke.
|
2003
|
|
Agaton beraz Sokratesen ondoan esertzeko asmoz jaiki omen zen,
|
baina
bat batean parrandazale mordo ugari etorri omen zen ate ondora eta, norbait ateratzen ari zela ateak irekita topaturik, zuzenean berengana joan eta etzan omen ziren. Dena zarataz bete zen eta jada antolaketarik gabe ardo piloa edan behar izan zuten.
|
2004
|
|
Tximinoak jaio bezain pronto beren amengandik bereizi eta bi" amaorde" artifizial ezarri zizkien laboratorio batean. Amaorde biak egurrez eta burni hariz eginak ziren,
|
baina
bat oihalez bildua (besarkatu ahal izateko moduan) eta bestea, berriz, burni hari hutsez egina. Tximino kumeen erdiei janaria ematen zitzaien" jantzitako" amaordean jarritako botila baten bidez, besteen janaria burni harizko amaordeari gakoz lotzen zitzaiola.
|
2006
|
|
beti, bada, ez datoz bat arauarekin. Gai bakar baten inguruan zenbait gizakik hamaika iritziren alde ager daitezke,
|
baina
bat, eta bakarrik bat, izango da egiazkoa. Egiazkoa zein den zehaztea eta ziurtatzea da zailtasun bakarra.
|
2008
|
|
printzipioak genero gorenak direla onartzen bada, orduan: a) unibertsal gorenak bata (to hen) eta badena (to on) dira, gauza guztiez predikatzen baitira;
|
baina
bata eta badena ez dira generoak; beraz printzipioak ere ez; b) printzipioak genero ertainak eta diferentziak izango dira; beraz, printzipioak amaigabeak izango dira; c) bata zatiezina bada, zatiezinagoa izango da banakoaz predikatzen den azken espeziea; d) espezieez gain ez dirudi generorik egongo denik; beraz, printzipioak azken espezieak izango dira. Antitesia:
|
|
printzipioak genero gorenak direla onartzen bada, orduan: a) unibertsal gorenak bata (to hen) eta badena (to on) dira, gauza guztiez predikatzen baitira;
|
baina
bata eta badena ez dira generoak; beraz printzipioak ere ez; b) printzipioak genero ertainak eta diferentziak izango dira; beraz, printzipioak amaigabeak izango dira; c) bata zatiezina bada, zatiezinagoa izango da banakoaz predikatzen den azken espeziea; d) espezieez gain ez dirudi generorik egongo denik; beraz, printzipioak azken espezieak izango dira. Antitesia:
|
|
Baina autokontzientziak beste autokontzientziarekin duen harremanean duen higidura hori bataren egite gisa aurkeztu da;
|
baina
bataren egite horrek berak ondoko esanahi bikoitza dauka: bere egite bai bestearen egite izatea; izan ere, bestea era berean beregaina da, bere baitan itxia, eta bere buruaren bidez ez den ezer ez dago bere baitan.
|
2009
|
|
azken horiek berengandik urrunen dagoenari begira daudela itxura egiten dute, baina, zitalki, arrastaka, ustez oparo den urruneko horretara hurbiltzen dira (eta horretan, metafisikoak bezalakoak dira: munduaren guztiz gainetik harantzagokoa ikusten badute, sari gisa eskaintzeko baizik ez da); benetako historiak gertuenera begiratzen du,
|
baina
bat batean hartatik aldentzeko eta berriro distantzia batean atzemateko (medikuaren begiradaren antzekoa da, diagnostikoa egiteko eta desberdintasuna azaltzeko murgiltzen baita). Zentzu historikoa osagintzatik gertuago dago filosofiatik baino.
|
2016
|
|
Haserreak ez dira falta izaten tximinoen komunitateetan, janariagatik, emeagatik, hierarkiako herronkarengatik. Borroka maiz arautua da, erritualdua,
|
baina
batak besteari min gaitza egiteraino ere ailegatzen da. Liskarraldiaren ostean jakiten dute bakezkoak egiten ere.
|