2002
|
|
Informazioa biltzeko, ahal izan dugun guztietan, iturri ofizialetara jo dugu,
|
bai
unibertsitate eta ikastegietako zuzendaritzetara, bai horien vvebguneetara. Datuofizialak lortu ezin izan direnean, hurbilketak eta proiekzioak egin ditugu, baldineta datu hurbildu horiek emateko fidagarritasun zientifiko nahikoa ikusi badugu.Bestela, datu tauletako laukiak hutsik utzi ditugu.
|
|
Esandakoak esanda, gure kultur baldintzak eta Euskal Herrian dauden unibertsitateen zirkunstantziak xehetasun gutxirekin deskribatzea zaila bada ere, ez dahain zaila egoeraren larritasunaz ohartzea, gabeziak nabarmenak baitira,
|
bai
Unibertsitateari bai, oro har, kultur arloaren eraketari dagokienez. Euskal Herriak, eraketa politikorik ez izatean, ez du historia modemoan euskarazko eskola sistemabateratu eta propioa sortzea lortu.
|
2011
|
|
Euskararen irakaskuntzari dagokionez, bai irakasle eskoletan
|
bai
unibertsitateko beste ikastetxeetan ere, erregimen desberdinetan euskara ikas zitekeen, hasi mailarik baxuenetik eta buka alfabetatzean. Premia larriko neurrien txosteneko datuekin euskara ikasten ari ziren ikasleekin honako taula prestatu dugu:
|
|
234) gainditzen. Bertan itzuli dira
|
bai
unibertsitateko agiri administratiboak bai unibertsitatera sartzeko hautaprobak, testuliburuak zuzendu dira eta abar. Gaur egun Euskara Kabinete Teknikoa desagertu da eta horren ordez Euskara Zerbitzuak betetzen du haren lekua.
|
|
234) gainditzen. Bertan itzuli dira bai unibertsitateko agiri administratiboak
|
bai
unibertsitatera sartzeko hautaprobak, testuliburuak zuzendu dira eta abar. Gaur egun Euskara Kabinete Teknikoa desagertu da eta horren ordez Euskara Zerbitzuak betetzen du haren lekua.
|
|
90eko hamarkadan areagotu egingo zen prozesua. Orduan,
|
bai
unibertsitatean, bai euskal kulturgintzan, hainbat ekimen abiatu ziren, zuzenean edo zeharka, eragina izan zutenak Komunitate Zientifiko Euskaldunaren garapen, zabaltze eta barreiaketan: Mondragon Unibertsitatearen sorrera (1997), UNEDeko zentroaren desagerpena, Unibertsitate Euskal Irakasleen Elkartearen (EIRE) sorrera eta beronek Euskal Unibertsitatearen inguruan antolatutako kongresua (Euskal Unibertsitatea:
|
|
Adibidez, Legebiltzarkideen Batzarrak barruti bakarraren aldeko ekimena babestu zuen. Beraz, gorabehera politikoek eragin handia izan zuten unibertsitatean, bai giroan,
|
bai
unibertsitatearen bilakaeran. Ez da kasualitatea Nafarroa euskal unibertsitate barrutian sartu ez izana, bertan agintzen zuen UCDk Nafarroa Zaragozako Unibertsitatearen barrutian geratzeko eskaria egin zuelako.
|
|
EKT/ EKMtik hasi, Elhuyar eta UEUtik pasa, eta Unibertsitate Zerbitzurako Euskal Institutura (UZEI) bitarte. Aipatutako elkarte guztiak
|
bai
unibertsitate publiko zein konfesionaletan, bai handik kanpo ere, modu batera edo bestera Euskal Unibertsitatearen alde lan egin zuten. Esate baterako unibertsitateetan eskolaorduetatik kanpo euskara klaseak antolatu zituzten, edota udan, udako ikastaroak.
|
|
hizkuntzaren batasunean; hiztegigintzan; argitalpengintzan; jardunaldi eta biltzarrak antolatzen (adb. Bergarako biltzarra) edota babesten (adb. elebitasun jardunaldia, UEUren Udako Ikastaroak, kazetarien jardunaldiak eta abar); euskararen sarrera sustatzen irakaskuntzan bai eskolan, bai institutuan,
|
bai
unibertsitatean (adb. unibertsitate barruti bakarraren eskaria); baita hizkuntzaren normalizaziorako bestelako ekimenetan ere, hala nola helduen euskalduntze alfabetatzerako Alfabetatze Batzordean. Bestalde Hegoaldean zein Iparraldean305 antolatutako udako zein urtean zeharreko euskara ikasteko ikastaroak babestu zituen, euskara irakasteko tituluak eman, hizkuntzaren egoeraren gaineko azterketak enkargatu zituen306 eta abar.
|
|
Bazkunaren helburuak bi ziren: kideak trebatzea predikuak eta sermoiak euskaraz egiteko, eta literatura euskaratzea, bereziki greziarra eta latindarra, bai euskara gertatzeko
|
bai
unibertsitate mailako materiala prestatzeko.
|
2015
|
|
Datorren hizlaria Igor Ahedo Gurrutxaga da, Bilbo 1973 Zientzia Politikoetan doktore da, etaEHUko irakaslea da. Parte Hartuz demokrazia parte hartzaileari buruzko ikerketa taldeko partaidea ere badugu, eta hain zuzen ere horregatik gonbidatu dugu gaur
|
bai
unibertsitatean bai bereeginkizun profesionalean parte hartzearen inguruan lan dezente egiten ari delako. Akaso euskarakhirigintzaren alorrean kokatzen diren parte hartze prozesu horietan duen zerikusiari buruz hausnarketa bat egingo dugu.
|
|
Datorren hizlaria Igor Ahedo Gurrutxaga da, Bilbo 1973 Zientzia Politikoetan doktore da, etaEHUko irakaslea da. Parte Hartuz demokrazia parte hartzaileari buruzko ikerketa taldeko partaidea ere badugu, eta hain zuzen ere horregatik gonbidatu dugu gaur
|
bai
unibertsitatean bai bereeginkizun profesionalean parte hartzearen inguruan lan dezente egiten ari delako. Akaso euskarakhirigintzaren alorrean kokatzen diren parte hartze prozesu horietan duen zerikusiari buruz hausnarketa bat egingo dugu.
|