Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 68

2002
‎Informazioa biltzeko, ahal izan dugun guztietan, iturri ofizialetara jo dugu, bai unibertsitate eta ikastegietako zuzendaritzetara, bai horien vvebguneetara. Datuofizialak lortu ezin izan direnean, hurbilketak eta proiekzioak egin ditugu, baldineta datu hurbildu horiek emateko fidagarritasun zientifiko nahikoa ikusi badugu.Bestela, datu tauletako laukiak hutsik utzi ditugu.
‎Esandakoak esanda, gure kultur baldintzak eta Euskal Herrian dauden unibertsitateen zirkunstantziak xehetasun gutxirekin deskribatzea zaila bada ere, ez dahain zaila egoeraren larritasunaz ohartzea, gabeziak nabarmenak baitira, bai Unibertsitateari bai, oro har, kultur arloaren eraketari dagokienez. Euskal Herriak, eraketa politikorik ez izatean, ez du historia modemoan euskarazko eskola sistemabateratu eta propioa sortzea lortu.
‎Baliabideak, antolakuntza eta arauak izango dira euskararen erabilera normalizatzeko tresnak. Eta hirurak dagozkie bai unibertsitateei beraiei, eta bai herri erakundeei.
‎Gizartearen ekonomi eta kultur garapena sustatzeko erabil daiteke jakintza, bai unibertsitatean egindako ikerkuntzaren ondorioz sortzen dena, bai eta unibertsitarioek beste iturrietatik bereganatzen dutena. Hau da, irakaskuntza ren bitartez gauzatzen den jakintzaren erabileraz gain, beste era zuzenago batean eragin daiteke ingurukoaren garapena.
‎Atzera begira guztiz bestelakoa da orduko eta oraingo unibertsitate egoera, bai unibertsitatearen beraren egoeragatik baita euskarak berak bertan duen estatusagatik ere. Sei unibertsitate ditugu orain Euskal Herrian, bertan errotuak eta gizarte ospe adierazgarrikoak.
2003
‎Populu arrotzen deia entzutearekin, eztabaida franko sortu zen bai unibertsitateetan, Salamancan, Valladoliden edo Coimbran, bai erregeen gorteetan, bai Erromako kargudunen biltzarretan. Azkenean, ordea, Erromatik, Lisboatik, Cadizetik, Londresetik edo Parisetik bidali berri onaren mezularien hizkuntz politika aitzineko bidetik joanen da, latinarekin batean, eta gero haren orde?
2005
‎Azken urteotan, Espainiako unibertsitateek protagonismo handia hartu dute garapenerako lankidetzan, eta unibertsitate komunitateko sektore guztien elkartasuna bultzatzeko jarduerak egiten dituzte, bai unibertsitateekin, bai beste herrialde batzuetako beste erakunde eta gizarte talde batzuekin. Hori azken urteetan hasitako prozesuan sartzen da, hain zuzen ere, berdintasun handiagoaren eta munduan giza garapen iraunkorraren aldeko nazioarteko elkartasun lanei gehitu zaizkien gizarte eragileen kopurua eta mota zabaltzeko prozesuan.
2006
‎Unibertsitate bakoitzak bere estatutuetan eratu behar du errektorea hautatzeko prozedura, bai unibertsitate komunitateak bai klaustroak, Ikasleen Gaietarako Unibertsitate Sarearen (RUNAE) txosten baten arabera. Aukera hori “unibertsitate autonomiari egokiagoa” da Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak (MEC) Unibertsitateei buruzko Lege Organikoaren (LOU) aldaketa partzialaren aurreproiektuan proposatutako beste aukera baino, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarraren (CRUE) batzorde sektorial honek uste duenez.
‎Horri dagokionez, hezkuntza da hori lortzeko tresna nagusia. Hala, arauak dio hezkuntza sistemako maila guztietan, bai Lehen Hezkuntzan, bai Bigarren Hezkuntzan, bai unibertsitate ikasketetan, ikasgaiak bake kulturaren berezko balioen arabera ematea sustatuko dela. Era berean, bakerako hezkuntzari eta balio demokratikoei buruzko gaietan espezializatutako irakasgaiak sortzea sustatuko da.
‎Beraz, energia garbiak garatu lirateke, hala nola energia eolikoa. Gaur egun, prototipo asko daude martxan, bai automobil enpresenak, bai unibertsitateenak eta ikerketa zentroenak. Nogarko zirkuituan (Frantzia) kontsumo eraginkorreko txapelketa bat egiten da.
‎Euskal Unibertsitatearen aldeko bere ekarpen erabakigarria egin, UZEI eraikiz egin zuen Jakin Taldeak 1977an. Unibertsitate Zerbitzuetarako Euskal Ikastetxea izenak berak adierazten duenez, zuzenean Euskal Unibertsitateari begira jartzen da, ez Unibertsitatea bera eraikitzeko, baina bai Unibertsitate euskaldunaren oinarri nagusietako batzuk ezartzeko. Bere hiztegi tekniko berezituen programa aurrera eramateko zailtasunak zituen Jakin Taldeak, bere ahultasun instituzional eta ekonomikoagatik.
2008
‎Bai; ez dakit merkatuaren legeengatik den edo zergatik den, baina ikuspegia aldatu egin da pixka bat. Multinazional handiak konturatu dira errentagarriagoa ateratzen zaiela, hasieratik prozesu guztia egin beharrean, bai unibertsitateetako taldeek eta bai enpresa txikiek zer egiten duten ikusi eta lanaren erdia eginda dutenei molekulak edo patenteak erostea. Eta Ikerchem bezalako enpresek txoko bat dute hor.
‎Eta, gisa batez hala da: unibertsitateko egiturak doi bat bortxaturik, 1980ko hamarkadako lehen urteetan sortu baitziren Baionan Haritschelharren gidaritzapean, euskal ikasketak eta ikerketak susta tuko zituzten lehen egiturak, urteekin azkartuko zirenak, eta ezagutza maila osoa bilduko zutenak, bai unibertsitateko irakaspenetan, bai ikerketa sailean.
‎LOU aldatu aurreko lege esparruak ez zuen erraztu mundu akademikoa eta enpresarena elkartzea Kopuru hori gorabehera, gure herrialdean spin off bat sortzeko prozesua ez da batere erraza izan, unibertsitateko ikertzaile eta irakasleek oztopo handiak izan dituzte beren proiektuak sendotzeko; izan ere, lege esparruak ez zien laguntzen mundu akademikoaren eta enpresaren arteko topaguneari, batez ere enpresa publikoaren eta enpresa kudeaketaren arteko bateraezintasunari dagokionez. Unibertsitateen Lege Organikoa (LOU) aldatu ondoren, lankidetza hori bultzatu da zenbait neurriren bidez. Neurri horiek eragina dute bai unibertsitatearen eta enpresaren arteko harremanen ingurune orokorrean, bai unibertsitateko langileek LEBetan parte hartzeko eta motibatzeko prozesuan. Unibertsitateko langileen parte hartzea Ikertzaileak edo irakasleak LEB bat sortzeko edo hari lotzeko erabakia hartzen duenean, hainbat aukera ditu:
‎LOU aldatu aurreko lege esparruak ez zuen erraztu mundu akademikoa eta enpresarena elkartzea Kopuru hori gorabehera, gure herrialdean spin off bat sortzeko prozesua ez da batere erraza izan, unibertsitateko ikertzaile eta irakasleek oztopo handiak izan dituzte beren proiektuak sendotzeko; izan ere, lege esparruak ez zien laguntzen mundu akademikoaren eta enpresaren arteko topaguneari, batez ere enpresa publikoaren eta enpresa kudeaketaren arteko bateraezintasunari dagokionez. Unibertsitateen Lege Organikoa (LOU) aldatu ondoren, lankidetza hori bultzatu da zenbait neurriren bidez. Neurri horiek eragina dute bai unibertsitatearen eta enpresaren arteko harremanen ingurune orokorrean, bai unibertsitateko langileek LEBetan parte hartzeko eta motibatzeko prozesuan. Unibertsitateko langileen parte hartzea Ikertzaileak edo irakasleak LEB bat sortzeko edo hari lotzeko erabakia hartzen duenean, hainbat aukera ditu:
‎Kasu batzuetan, ibilbideak doakoak ere izan daitezke haientzat, hala nola Benalmádenarekin edo Velezekin (Malaga) lotzen direnak. Unibertsitate elkarte independenteek ibilbide espezifikoak antolatzen dituzte udalerrien artean Bestalde, unibertsitate elkarte independente batzuek ibilbide espezifikoak antolatzen dituzte hainbat herriren artean, bai ikasleak bai unibertsitateko irakasleak unibertsitatera joan daitezen. Hona hemen elkarte horietako batzuk:
‎Goi mailako hezkuntza Gure herrialdeko goi mailako hezkuntzak izan du, seguruenik, bilakaerarik onena. Azken hamar urteetan, gure herrialdeko goi mailako hezkuntzak izan du bilakaera onuragarriena, bai unibertsitate prestakuntzari dagokionez, non graduatuen tasa% 24tik% 33ra igo baita, Europako batez bestekotik oso gertu(% 35), bai Goi mailako Lanbide Heziketari dagokionez, epe horretan% 2 baino ez baitu izan graduatuen tasa, eta% 15 baino gehiago Espainian. Aipagarria da, halaber, Goi Mailako Hezkuntzan emakumeen eta gizonen arteko aldea:
‎Immigrazioa, klima aldaketa, biztanleriaren zahartzea edo ezgaitasuna duten pertsonen bizi kalitatea dira ikasleak gehien kezkatzen dituzten eta gehien inplikatzen diren gizarte gaietako batzuk. Hori dela eta, bai ikastetxeek bai unibertsitateek gero eta aukera gehiago eskaintzen dituzte boluntario lanerako, kezka guztiei erantzuteko eta gero eta behar gehiagori erantzuteko.
‎Ziurtagiriak Bai lanpostu batean sartzeko, bai unibertsitateko edo graduatu ondoko ikasketak atzerriko erakunde akademiko batean jarraitzeko, gero eta maizago egiaztatu behar da hizkuntza baten ezagutza, titulu edo ziurtagiri jakin baten bidez. Titulu edo ziurtagiri horrek hautagaiaren hizkuntza gaitasuna bermatzen du, batez ere ingelesa denean. Hainbat erakundek eskaintzen dituzte hizkuntza horretako ziurtagiriak, baina Espainian gehien erabiltzen eta ezagutzen dena Cambridgeko Unibertsitatea da.
‎Europako Unibertsitate Esparrua sortzeak eta eremu horretan Euskal Herriko unibertsitateak sartzeak onura nabarmenak ekarriko ditu, bai unibertsitate kideoi, bai euskal gizarteari berari ere. Datozen lerrootan eskainiko ditugu baieztapen hori oinarritzeko zioak.
2009
‎Halaber, ikasleek musika ekitaldi gehiago eta askotarikoagoak eskatzen dituzte. Azterketa horretan parte hartu zutenen eragina “oso positiboa” izan zen, eta bai horiek bai Unibertsitate Hedakuntzako errektoreordetzetako jardueren kudeaketaren arduradunek garrantzi handia eman zioten unibertsitatean kultura eta musika jarduerak eskaintzeari. Tesia egiteko, elkarrizketetan oinarritua, G osatzen duten unibertsitateen laguntza izan zuen egileak (Kantabria, Gaztela Mantxa, Extremadura, Balear Uharteak, Errioxa, Nafarroa, Oviedo, Euskadi eta Zaragoza).
‎Kontua da Barandiaranen ezaupidea hartu genuela, eta gonbidatu egin nuen Derioko Seminariora etortzeko; 1972 urtearen udaberria zen. Hiru eguneko ikastaroa eman zuen Derioko Seminarioan, bai apaizgaiei eta bai unibertsitateko ikasle batzuei, etnografiako metodologiari buruz. Barandiaran ez zen klase teorikoak ematearen zalea.
‎Jendea konturatu zen Don Jose Migel aparteko figura bat izan dela, aparteko nortasuna izan duena, gutxitan sortzen denetarikoa. Zahartzaroan, jada 85 urte zeuzkanean, errekonozitu egin zioten hori, bai erakundeek eta bai unibertsitateek. Beraren fruitu guztiak ez dira oraindino banandu.
2010
‎Eta zu, Damaso, nor zara esateko Pagoagan biltzen den jendearena haluzinazio hutsa dela? Eta ez uste hutsaren hurrengotzat zauzkadanik, ez, ni ere sinetsia bainago karrera ona egin dezakezula bai eskolan eta bai unibertsitatean ere, baina zergatik gutxiesten gaituzu ama eta biok, Ama Birjina gure eskola eta gure unibertsitatea bada??; gustura gelditu nintzen, ederki oroitzen naiz sentipen hartaz; eta azkeneko esaldia marko baten barruan ipintzeko modukoa zen: amatista bat, errubi bat, diamante bat?; Ama Birjinak inspiratu ote ninduen, bada?; zu zeure lekuan jarri zintudan, gainera, ustez, nola ez, bada, goi argia nire mihiz mintzatu bazen???, isil isilik geratu zinen behintzat, mutu?
‎Horretan dago bigarren korapiloa: bai unibertsitate alorreko formazioan, eta bai etengabeko prestakuntzan, leku meharra du curriculumaren euskal dimentsioak. Ondorioak ere begien bistakoak dira.
‎Gartza inperialak, zikoina beltzak eta, neurri txikiagoan, itsasoko hegaztiak ere markatu dira, hala nola ubarroiak, mototsak eta kaioak, Rosa Aguilarrek zuzendutako sailaren berri eman zuen. Arlo horretan izandako esperientziari eta eskatutako teknikak etengabe eguneratzeari esker, MARMko Natur Ingurunearen eta Baso Politikaren Zuzendaritza Nagusia erreferente izan da arlo horretan, bai Espainian bai atzerrian, eta administrazio publikoek, bai unibertsitateek, GKEek eta fundazioek laguntza eskatu diote. Zuzendaritza Nagusiko teknikariek beste herrialde batzuetako entitateek bidalitako laguntza eskaerei ere erantzuten diete.
‎Eta zu, Damaso, nor zara esateko Pagoagan biltzen den jendearena haluzinazio hutsa dela? Eta ez uste hutsaren hurrengotzat zauzkadanik, ez, ni ere sinetsia bainago karrera ona egin dezakezula bai eskolan eta bai unibertsitatean ere, baina zergatik gutxiesten gaituzu ama eta biok, Ama Birjina gure eskola eta gure unibertsitatea bada?"; gustura gelditu nintzen, ederki oroitzen naiz sentipen hartaz; eta azkeneko esaldia marko baten barruan ipintzeko modukoa zen: amatista bat, errubi bat, diamante bat...; Ama Birjinak inspiratu ote ninduen, bada?; zu zeure lekuan jarri zintudan, gainera, ustez —nola ez, bada, goi argia nire mihiz mintzatu bazen...? —, isil isilik geratu zinen behintzat, mutu...
2011
‎Hamar urte bete dira ETAk Jose Maria Lidon epailea eta Deustuko irakaslea hil zuela. Bai Unibertsitateak eta baita epaitegiak ere Lidon gogoan izan dute, lore eskaintza eta omenaldi xume batekin.
‎Hamar urte bete dira ETAk Jose Maria Lidon epailea eta Deustuko irakaslea hil zuela. Bai Unibertsitateak eta baita epaitegiak ere Lidon gogoan izan dute, lore eskaintza eta omenaldi xume batekin.
‎Euskararen irakaskuntzari dagokionez, bai irakasle eskoletan bai unibertsitateko beste ikastetxeetan ere, erregimen desberdinetan euskara ikas zitekeen, hasi mailarik baxuenetik eta buka alfabetatzean. Premia larriko neurrien txosteneko datuekin euskara ikasten ari ziren ikasleekin honako taula prestatu dugu:
‎234) gainditzen. Bertan itzuli dira bai unibertsitateko agiri administratiboak bai unibertsitatera sartzeko hautaprobak, testuliburuak zuzendu dira eta abar. Gaur egun Euskara Kabinete Teknikoa desagertu da eta horren ordez Euskara Zerbitzuak betetzen du haren lekua.
‎234) gainditzen. Bertan itzuli dira bai unibertsitateko agiri administratiboak bai unibertsitatera sartzeko hautaprobak, testuliburuak zuzendu dira eta abar. Gaur egun Euskara Kabinete Teknikoa desagertu da eta horren ordez Euskara Zerbitzuak betetzen du haren lekua.
‎90eko hamarkadan areagotu egingo zen prozesua. Orduan, bai unibertsitatean, bai euskal kulturgintzan, hainbat ekimen abiatu ziren, zuzenean edo zeharka, eragina izan zutenak Komunitate Zientifiko Euskaldunaren garapen, zabaltze eta barreiaketan: Mondragon Unibertsitatearen sorrera (1997), UNEDeko zentroaren desagerpena, Unibertsitate Euskal Irakasleen Elkartearen (EIRE) sorrera eta beronek Euskal Unibertsitatearen inguruan antolatutako kongresua (Euskal Unibertsitatea:
‎Adibidez, Legebiltzarkideen Batzarrak barruti bakarraren aldeko ekimena babestu zuen. Beraz, gorabehera politikoek eragin handia izan zuten unibertsitatean, bai giroan, bai unibertsitatearen bilakaeran. Ez da kasualitatea Nafarroa euskal unibertsitate barrutian sartu ez izana, bertan agintzen zuen UCDk Nafarroa Zaragozako Unibertsitatearen barrutian geratzeko eskaria egin zuelako.
‎EKT/ EKMtik hasi, Elhuyar eta UEUtik pasa, eta Unibertsitate Zerbitzurako Euskal Institutura (UZEI) bitarte. Aipatutako elkarte guztiak bai unibertsitate publiko zein konfesionaletan, bai handik kanpo ere, modu batera edo bestera Euskal Unibertsitatearen alde lan egin zuten. Esate baterako unibertsitateetan eskolaorduetatik kanpo euskara klaseak antolatu zituzten, edota udan, udako ikastaroak.
‎hizkuntzaren batasunean; hiztegigintzan; argitalpengintzan; jardunaldi eta biltzarrak antolatzen (adb. Bergarako biltzarra) edota babesten (adb. elebitasun jardunaldia, UEUren Udako Ikastaroak, kazetarien jardunaldiak eta abar); euskararen sarrera sustatzen irakaskuntzan bai eskolan, bai institutuan, bai unibertsitatean (adb. unibertsitate barruti bakarraren eskaria); baita hizkuntzaren normalizaziorako bestelako ekimenetan ere, hala nola helduen euskalduntze alfabetatzerako Alfabetatze Batzordean. Bestalde Hegoaldean zein Iparraldean305 antolatutako udako zein urtean zeharreko euskara ikasteko ikastaroak babestu zituen, euskara irakasteko tituluak eman, hizkuntzaren egoeraren gaineko azterketak enkargatu zituen306 eta abar.
‎Bazkunaren helburuak bi ziren: kideak trebatzea predikuak eta sermoiak euskaraz egiteko, eta literatura euskaratzea, bereziki greziarra eta latindarra, bai euskara gertatzeko bai unibertsitate mailako materiala prestatzeko.
‎Instalazio, lokal eta ekipamenduen plangintza’ elikagaiak antolatu, ekoitzi, eraldatu, kontserbatu eta banatzeko teknika berriei buruzko informazioari dagokion hutsuneari erantzuteko asmoarekin. Horren irakurketa baliagarria da bai unibertsitateko karrerako ikaslearentzat, dietistarentzat, sukaldaritzako chefarentzat, sukaldaritza kolektiboko enpresetako gerente eta zuzendarientzat, bai zaharberritze kolektiboan parte hartzen duten beste profesional batzuentzat (arkitektoak eta ingeniariak, besteak beste). Gaur egun, erantzukizuneko karguak bateratzen ditu, hala nola Dietista Nutrizionisten Espainiako Elkartearen (AEDN) koordinazioa, eta aholkularitza teknikoa sukaldaritza sozialean eta komertzialean elikadura zerbitzuak instalatzeko, kudeatzeko eta antolatzeko.
‎Gobernuz kanpoko erakunde batzuek bekadunak hartzen dituzte uda bakoitzean, bai hautespen pertsonalaren bidez, bai unibertsitatearekin egindako hitzarmenen bidez.
‎" Unibertsitatearekin eta Hezkuntza Sailarekin bildu ondoren erakunde guztion balorazio mankomuna da, bai Hezkuntza Sailak, bai Unibertsitateak, ez dituztela hartu nahi gure aldetik eskatu dizkiegun konpromisoak, horiek betetzea EAEko 2012ko aurrekontu Legean agertuko diren (abenduaren bukaeran ziurrenik) behin betiko zenbaki eta neurrien zehaztapenetara baldintzatuz", azaldu dute EHUko ikasle erakunde eta sindikatuek. Halaber, 2012ko lehen hiruhilabetekoan" presio neurri sendoagoak" hartzea ez dute baztertzen," sumatzen dugun murrizketa politika hau azkenean benetan gauzatzen bada".
2012
‎Horrela da, bai. Horiek ez dira klaserako lanak, baina bai unibertsitatean sorturikoak; unibertsitatean dago politika arloan murgiltzeko aukera. Elkarte asko dabiltza lanean, eta ikasle eta irakasle askok indar eta ilusio handia daukate ideiak gauzatzeko.
2013
‎ez da orakulu bat izan behar aurreikusteko aurrerantzean ere egongo direla batik bat sistemara bideratutako ikerketa linguistikoak, jabetze prozesuan eta ezagutzan arreta jartzen duten ikerketak, eta ideologietan eta jokabideetan enfasia jartzen duten ikertzaileak. Horretara bultzatzen dute bai tradizioak bai unibertsitate egiturak. Dena den, aditzera emandako ikuspegiak, berez bereizezinak diren fenomenoen arteko elkartasun saihestezina irudikatzen duen heinean, abantaila bat du:
‎Aste Santuko oporretarako hilabetea geratzen zen, hortxe hortxe, eta hala eman zuen denbora hura, iskanbilaz iskanbila? bai unibertsitatera joaten zenean, noiznahi egiten zuen piper, eta bai ostatuan ere, non, bezeroekin ez ezik, Olgarekin ere istiluak izaten baitzituen:
‎Duela lau urte, 2008an hain zuzen, kaleratu du Literatura terminoen hiztegia800 orrialdeko liburu gotor bat bere 545 sarrerekin, bakoitzak daukalarik bere adiera eta euskal literaturan dituen adibide bat edo bertze. Hots, liburu edo hobeki erran hiztegi baliosa eta baliagarria, zerbitzari paregabekoa bai unibertsitateko irakasle eta ikasleentzat bereziki. Geroztik, bertze lan batetan sartua da LIB deritzan batzordea, euskal literaturaren antologia bat, lehen liburukiak biltzen dituela Erdi Aroko eta XVI. mendeko idazleak.
‎alegia, hau da eta hots. Alde horiek esangarriak dira bai unibertsitateko testu-liburuen kasuan eta baita ELERIA aldizkariko artikulu akademikoen kasuan ere. Haatik, bestela esanda antolatzaileak hain du maiztasun txikia lagin guztietan, ezen atzematen diren aldeak ezin baitira esangarritzat jo.
‎Kasu horretan, beste ikasle batek laguntza hau emango du, «hizkuntza konbinazioaren eta ordutegi prestasunaren arabera, betiere formularioa behar bezain garaiz jasotzen badu», azaldu du ikastetxeak. Kudeaketa garrantzitsua ikasle txartela eskatzea da; izan ere, dokumentu horrek atzerriko ikasleak identifikatzen ditu, eta hainbat zerbitzu jasotzeko aukera ematen dio, bai unibertsitatearen barruan, bai kanpoan. Ikastetxeko jardueretan parte hartzeaz gain, hiriko hainbat jardueratan deskontuak lor daitezke.
‎Inprimaki erraz bat beteta eta bilaketa lehentasunak zehaztuta, oso erraz aurkituko duzu lagunen bat, bidaia zurekin partekatu ahal izango duena. Eta hori bai lanera joateko, bai unibertsitatera joateko, bai beste edozein lekutara joateko.
‎Aste Santuko oporretarako hilabetea geratzen zen, hortxe hortxe, eta hala eman zuen denbora hura, iskanbilaz iskanbila... bai unibertsitatera joaten zenean –noiznahi egiten zuen piper– eta bai ostatuan ere, non, bezeroekin ez ezik, Olgarekin ere istiluak izaten baitzituen: lehen apenas kexatzen zen, eta orain –edanak irudikor bihurtu eta besteekiko mesfidantza handitu zion, besteen asmoetan gibel asmoak bakarrik ikusiko balitu bezala– guztiari aurkitzen zion akatsen bat:
2014
‎Nolanahi ere, hautagaien artean oso iragazki garrantzitsua sortzea ahalbidetzen dute, ezinbesteko betekizuna baita goi mailako titulazioa izatea edo, gutxienez, lortzeko bidean egotea. Doako programa da, bai enpresentzat, bai unibertsitateentzat. Plataforma berrien abantailak Plataforma berriak sartzea beste bide bat da ikasleek lana aurkitzeko dituzten nahiak bideratzeko.
2015
‎Aste batzuk lehenago kasualitatez topatu ostean, ahaztua izan nuen Silvyko pensionnateko ganbaran zokoratutako armairu zaharra, baita bertan bildutako mihise eta liburuak ere. Lekuz kanpo ziruditen obra haiek nire jakin mina eragin zuten arren, aspaldiko egunetan aurkikuntza hari nire arreta eskaintzeko katramila gehiegi izan nuen, bai unibertsitatean. Kubako emakumeen egoerari buruzko talde lana Fidel Castroren hitzaldien luzera gainditzeko bidean zihoan, eta baita unibertsitatetik kanpo ere.
‎Mendebaldean aspaldidanik errefusatu genituen behe mailako klaseak, gutxi gorabehera, eta klase ertainen kulturan nahasi ginen. Ez dira urte asko, egia esan, baina batzuk bai Unibertsitatea eta Hezkuntza oro har garunak hazten eta urratzen hasi zirenetik. Eta bada bitxikeria, sinesgaitza ere, garun denak ez direla otzan atera.
‎Datorren hizlaria Igor Ahedo Gurrutxaga da, Bilbo 1973 Zientzia Politikoetan doktore da, etaEHUko irakaslea da. Parte Hartuz demokrazia parte hartzaileari buruzko ikerketa taldeko partaidea ere badugu, eta hain zuzen ere horregatik gonbidatu dugu gaur bai unibertsitatean bai bereeginkizun profesionalean parte hartzearen inguruan lan dezente egiten ari delako. Akaso euskarakhirigintzaren alorrean kokatzen diren parte hartze prozesu horietan duen zerikusiari buruz hausnarketa bat egingo dugu.
‎Datorren hizlaria Igor Ahedo Gurrutxaga da, Bilbo 1973 Zientzia Politikoetan doktore da, etaEHUko irakaslea da. Parte Hartuz demokrazia parte hartzaileari buruzko ikerketa taldeko partaidea ere badugu, eta hain zuzen ere horregatik gonbidatu dugu gaur bai unibertsitatean bai bereeginkizun profesionalean parte hartzearen inguruan lan dezente egiten ari delako. Akaso euskarakhirigintzaren alorrean kokatzen diren parte hartze prozesu horietan duen zerikusiari buruz hausnarketa bat egingo dugu.
‎India aukeratzen bada, Vicente Ferrer Fundazioak Anantapurreko (Andhra Pradesh) bidaiak antolatzen ditu, han egiten duten lana ezagutzeko. Bestalde, Viajes Solidarios Tumulini k aukera ematen du bisitatu nahi den proiektua identifikatzeko, eta, horrez gain, dena prestatzeaz arduratzen da, bai unibertsitateentzat, bai enpresentzat. Ethnic eko Turismo Iraunkorraren Elkarteak «jasangarritasun eta erantzukizun irizpideetan oinarritutako proposamen turistikoak» ere diseinatzen ditu, «tokiko ekonomiak indartzea, baliabide naturalak baloratzea eta helburuko herrialdeko errealitate soziala ezagutaraztea» helburu duena.
‎Beste aukera bat Erasmus mailegua Kutxabanken kontura, garraio, egonaldi eta ostatu gastuak ordaintzen dizkie. Beste herrialde batzuekiko truke programetan parte hartzen duten ikasleentzat da, bai unibertsitatekoentzat bai lanbide heziketakoentzat. . Gehienez 6.000 euro ematen dizkiete, eta amortizazio epea hiru urtekoa da.
2017
‎–Uste dut, unibertsitateari begira, pentsaerak aldatu egin behar duela, bai gizartearen aldetik, bai unibertsitateko jendearen aldetik, bai ikasleon aldetik ere.
2018
‎Lan honetan ikuspuntu enpirikotik aritu gara, eta aztertu nahi izan dugu ea hezkuntzaren eremuan toki edo posizio desberdinetan ari diren pertsona/ hiztun berezi batzuek baduten joerarik atzerakarga handiko testuak hobesteko, edo bertzerik gabe prest ote diren onartzeko atzerakarga txikiagoko hurrenkerak; eta gero, zein ere baita agertzen den joera, hura zenbatekoa den aztertu nahi izan dugu. Analizatu ditugu bai goi mailako aditu batzuen jokaerak, bai unibertsitateko ikasle batzuenak eta baita batxilergoko irakasleen lagin batenak ere. Guk dakigula, gisa honetako ikerketa enpiriko guti dago egina orain arte, eta zinetan garrantzitsua iduritzen zaigu ezagutzea hizkuntzaren erabiltzaileen ohiturak eta joerak (hurbilketa edo norabide gisa bederen), hala aukera handitzen baita gaiaren inguruan gogoeta egiteko, eta horrela, ongi eginak goresteko eta indartzeko bezala, baita balizko oker hasiak zuzentzeko eta hobetzeko ere.
2019
‎Makina bat kenduko dit? Bai unibertsitatean eta bai Lhko zentroetan eskaintza txiki samarra dago, baina gero eta gehiago prestatzen joateko. Eta bestela, beti geratuko da graduondoko edo master bat espezializatzeko.
‎Master eskaintza oso zabala da, prezioak ere bai, nahiz eta ikasketa horien zati bat ordaintzeko bekak eta laguntzak ere badaude, publikoak zein pribatuak. Eta herrialdetik kanpo ikasten baduzu… Nazioarteko esperientzia onuragarria eta aberasgarria da beti, bai unibertsitateko ikasleentzat, bai Lhko ikasleentzat. «Lanbide Heziketa asko nazioarteratu da, baina Erasmus+ programa ez da Lhko beste herrialde batzuetan ikasteko eredua.
2020
‎Ormazabal iritsi zenean, Goierri campusean Ingeniaritza eskaintza zegoen bigarren urtea zen artean. " Eta atentzioa eman zidan emakumezkoen kopuru urriak, bai batxilergoan, bai unibertsitatean ere".
‎Baina gure lagun psikologoek esaten digute egun hauetan lanez gainezka daudela, eta nik ez dut ikusi ezer orokortua dagoenik jendeari laguntza psikologikoa emateko. Txinatik etorritako albisteek, aldiz, diote bertan bai unibertsitateek bai ospitaleek ongizate psikologikorako plan bat martxan jarri zutela, telefonoak eta bitartekoak biztanlego guztiari zuzenduta Frogatu llitzateke hori benetan horrela den, baina hemen ez dute horrelakorik egin.
2021
‎Testuinguru horretan, unibertsitateak egin dezakeen giltzarri lanari azpimarra jartzea inportantea dela uste du IE3 k, alde batetik, elkarrengandik ikasteko, eta bestetik, praktika onak eta egiteko modu jakin batzuk zabaldu eta estandarizatzen laguntzeko. Norabide berean, irakasle sortzaile asko daudela dio IEE1 ek," zoritxarrez testuliburuetara besarkatuta bizi direnak", eta bere hitzetan, dituzten gaitasunen jabe egin daitezen eta sormen hori haien irakas jardunaren ardatz egiten lagundu litzaieke, bai unibertsitatetik, bai ikastetxetik bertatik. Izan ere, material hori ezagutzea bezain inportantea hura modu sortzailean eta kritikoan erabiltzea dela eransten du IE4 k.
2022
‎Ordura arteko borroka armatua amaituta, hirietan eta eztabaidaguneetan jarraitu zuen oposizio lanak. Giza eskubideen aldarrikapena erantsi zieten ordura arteko borroka lerroei, eta horrekin batera, ingurumenaren aldeko elkarte ugari ere sortu ziren; mugimendu handia piztu zen, bai hirietan, bai unibertsitateetan, bai eta gero eta indartsuagoak ziren sare sozialetan ere.
‎Jada ez dute inongo baliorik liburuek, saiakerek edo sorkuntzek, kultur eta gizarte jarduerek, ezta unibertsitateko bertako irakaskuntzak ere. Hau da, apurka apurka desagertzen ari dira horiek, bai unibertsitatetik, baita bertan lan egiten dutenen jardueratik ere. Paper a, horrela esaten baitzaio ingelesez, eta gaur egun gainerako hizkuntza guztietan ere bai, artikulu mota zehatz hori, idazketarako eta idatzitakoarekin erlazionatzeko estandar bat da, oso determinatua.
2023
‎«Lege hau ontzeko, ezinbestekoa izanen da erakundeen arteko elkarlana. Espainiako LOSU legeak filosofia eta paradigma aldaketa ekarri du unibertsitatera, eta horretara egokitu du bai unibertsitateak bai gobernuak».
‎Neska saiatuak eta intelektualak, horiek jokoz kanpo daude, uxatu egiten dituzte mutilak. Bai unibertsitatean bai beste edonon, itxura ederrak gehiago balio du solasaldi interesgarri batek baino. Alde horretatik primeran doakie neska txolinei –begira zer erosi dudan betileak kizkurtzeko–, baita ume itxurak egiten dituztenei ere, klasean txiklea mastekatuz, eskuko zorroa ezarian kulunkatuz, mutilak xirikatuz eta Marsupilami komikietako figuratxoen eta Peyneten panpinatxoen bilduma osatuz.
‎Konpetentzia orokorrak edo zeharkakoak: maila guztietan modu batean edo bestean beharrezkoak eta komunak diren konpetentziak dira, hau da, ikasketa guztietan garatu ahal izango dira, ikasketak amaitu dituenari ahalik eta prestakuntza berme gehien emateko, bai unibertsitate karreran jarraitzeko, bai lan munduan sartzeko. Edozein lanbide modu eraginkor eta produktiboan gauzatzeko beharrezko trebetasunak, jarrerak ezagutzak, balioak eta teknikak dira.
‎Ekonomiaren eta enpleguaren arloan, tokiko merkataritza" bultzatzearekin" eta merkatu plaza" dinamizatzearekin" batera, Ekogarapen Gunea proiektua azpimarratu du; hau da," goi mailako prestakuntzarako zentro bat, bai lanbide heziketarako, bai unibertsitate heziketarako, gazteen artean enplegua eta prestakuntza sustatzeko".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bai 64 (0,42)
Bai 4 (0,03)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia