Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2005
‎Azken urteotan, Espainiako unibertsitateek protagonismo handia hartu dute garapenerako lankidetzan, eta unibertsitate komunitateko sektore guztien elkartasuna bultzatzeko jarduerak egiten dituzte, bai unibertsitateekin, bai beste herrialde batzuetako beste erakunde eta gizarte talde batzuekin. Hori azken urteetan hasitako prozesuan sartzen da, hain zuzen ere, berdintasun handiagoaren eta munduan giza garapen iraunkorraren aldeko nazioarteko elkartasun lanei gehitu zaizkien gizarte eragileen kopurua eta mota zabaltzeko prozesuan.
2006
‎Unibertsitate bakoitzak bere estatutuetan eratu behar du errektorea hautatzeko prozedura, bai unibertsitate komunitateak bai klaustroak, Ikasleen Gaietarako Unibertsitate Sarearen (RUNAE) txosten baten arabera. Aukera hori “unibertsitate autonomiari egokiagoa” da Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak (MEC) Unibertsitateei buruzko Lege Organikoaren (LOU) aldaketa partzialaren aurreproiektuan proposatutako beste aukera baino, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarraren (CRUE) batzorde sektorial honek uste duenez.
‎Horri dagokionez, hezkuntza da hori lortzeko tresna nagusia. Hala, arauak dio hezkuntza sistemako maila guztietan, bai Lehen Hezkuntzan, bai Bigarren Hezkuntzan, bai unibertsitate ikasketetan, ikasgaiak bake kulturaren berezko balioen arabera ematea sustatuko dela. Era berean, bakerako hezkuntzari eta balio demokratikoei buruzko gaietan espezializatutako irakasgaiak sortzea sustatuko da.
‎Beraz, energia garbiak garatu lirateke, hala nola energia eolikoa. Gaur egun, prototipo asko daude martxan, bai automobil enpresenak, bai unibertsitateenak eta ikerketa zentroenak. Nogarko zirkuituan (Frantzia) kontsumo eraginkorreko txapelketa bat egiten da.
2008
‎LOU aldatu aurreko lege esparruak ez zuen erraztu mundu akademikoa eta enpresarena elkartzea Kopuru hori gorabehera, gure herrialdean spin off bat sortzeko prozesua ez da batere erraza izan, unibertsitateko ikertzaile eta irakasleek oztopo handiak izan dituzte beren proiektuak sendotzeko; izan ere, lege esparruak ez zien laguntzen mundu akademikoaren eta enpresaren arteko topaguneari, batez ere enpresa publikoaren eta enpresa kudeaketaren arteko bateraezintasunari dagokionez. Unibertsitateen Lege Organikoa (LOU) aldatu ondoren, lankidetza hori bultzatu da zenbait neurriren bidez. Neurri horiek eragina dute bai unibertsitatearen eta enpresaren arteko harremanen ingurune orokorrean, bai unibertsitateko langileek LEBetan parte hartzeko eta motibatzeko prozesuan. Unibertsitateko langileen parte hartzea Ikertzaileak edo irakasleak LEB bat sortzeko edo hari lotzeko erabakia hartzen duenean, hainbat aukera ditu:
‎LOU aldatu aurreko lege esparruak ez zuen erraztu mundu akademikoa eta enpresarena elkartzea Kopuru hori gorabehera, gure herrialdean spin off bat sortzeko prozesua ez da batere erraza izan, unibertsitateko ikertzaile eta irakasleek oztopo handiak izan dituzte beren proiektuak sendotzeko; izan ere, lege esparruak ez zien laguntzen mundu akademikoaren eta enpresaren arteko topaguneari, batez ere enpresa publikoaren eta enpresa kudeaketaren arteko bateraezintasunari dagokionez. Unibertsitateen Lege Organikoa (LOU) aldatu ondoren, lankidetza hori bultzatu da zenbait neurriren bidez. Neurri horiek eragina dute bai unibertsitatearen eta enpresaren arteko harremanen ingurune orokorrean, bai unibertsitateko langileek LEBetan parte hartzeko eta motibatzeko prozesuan. Unibertsitateko langileen parte hartzea Ikertzaileak edo irakasleak LEB bat sortzeko edo hari lotzeko erabakia hartzen duenean, hainbat aukera ditu:
‎Kasu batzuetan, ibilbideak doakoak ere izan daitezke haientzat, hala nola Benalmádenarekin edo Velezekin (Malaga) lotzen direnak. Unibertsitate elkarte independenteek ibilbide espezifikoak antolatzen dituzte udalerrien artean Bestalde, unibertsitate elkarte independente batzuek ibilbide espezifikoak antolatzen dituzte hainbat herriren artean, bai ikasleak bai unibertsitateko irakasleak unibertsitatera joan daitezen. Hona hemen elkarte horietako batzuk:
‎Goi mailako hezkuntza Gure herrialdeko goi mailako hezkuntzak izan du, seguruenik, bilakaerarik onena. Azken hamar urteetan, gure herrialdeko goi mailako hezkuntzak izan du bilakaera onuragarriena, bai unibertsitate prestakuntzari dagokionez, non graduatuen tasa% 24tik% 33ra igo baita, Europako batez bestekotik oso gertu(% 35), bai Goi mailako Lanbide Heziketari dagokionez, epe horretan% 2 baino ez baitu izan graduatuen tasa, eta% 15 baino gehiago Espainian. Aipagarria da, halaber, Goi Mailako Hezkuntzan emakumeen eta gizonen arteko aldea:
‎Immigrazioa, klima aldaketa, biztanleriaren zahartzea edo ezgaitasuna duten pertsonen bizi kalitatea dira ikasleak gehien kezkatzen dituzten eta gehien inplikatzen diren gizarte gaietako batzuk. Hori dela eta, bai ikastetxeek bai unibertsitateek gero eta aukera gehiago eskaintzen dituzte boluntario lanerako, kezka guztiei erantzuteko eta gero eta behar gehiagori erantzuteko.
‎Ziurtagiriak Bai lanpostu batean sartzeko, bai unibertsitateko edo graduatu ondoko ikasketak atzerriko erakunde akademiko batean jarraitzeko, gero eta maizago egiaztatu behar da hizkuntza baten ezagutza, titulu edo ziurtagiri jakin baten bidez. Titulu edo ziurtagiri horrek hautagaiaren hizkuntza gaitasuna bermatzen du, batez ere ingelesa denean. Hainbat erakundek eskaintzen dituzte hizkuntza horretako ziurtagiriak, baina Espainian gehien erabiltzen eta ezagutzen dena Cambridgeko Unibertsitatea da.
2009
‎Halaber, ikasleek musika ekitaldi gehiago eta askotarikoagoak eskatzen dituzte. Azterketa horretan parte hartu zutenen eragina “oso positiboa” izan zen, eta bai horiek bai Unibertsitate Hedakuntzako errektoreordetzetako jardueren kudeaketaren arduradunek garrantzi handia eman zioten unibertsitatean kultura eta musika jarduerak eskaintzeari. Tesia egiteko, elkarrizketetan oinarritua, G osatzen duten unibertsitateen laguntza izan zuen egileak (Kantabria, Gaztela Mantxa, Extremadura, Balear Uharteak, Errioxa, Nafarroa, Oviedo, Euskadi eta Zaragoza).
2010
‎Gartza inperialak, zikoina beltzak eta, neurri txikiagoan, itsasoko hegaztiak ere markatu dira, hala nola ubarroiak, mototsak eta kaioak, Rosa Aguilarrek zuzendutako sailaren berri eman zuen. Arlo horretan izandako esperientziari eta eskatutako teknikak etengabe eguneratzeari esker, MARMko Natur Ingurunearen eta Baso Politikaren Zuzendaritza Nagusia erreferente izan da arlo horretan, bai Espainian bai atzerrian, eta administrazio publikoek, bai unibertsitateek, GKEek eta fundazioek laguntza eskatu diote. Zuzendaritza Nagusiko teknikariek beste herrialde batzuetako entitateek bidalitako laguntza eskaerei ere erantzuten diete.
2011
‎Instalazio, lokal eta ekipamenduen plangintza’ elikagaiak antolatu, ekoitzi, eraldatu, kontserbatu eta banatzeko teknika berriei buruzko informazioari dagokion hutsuneari erantzuteko asmoarekin. Horren irakurketa baliagarria da bai unibertsitateko karrerako ikaslearentzat, dietistarentzat, sukaldaritzako chefarentzat, sukaldaritza kolektiboko enpresetako gerente eta zuzendarientzat, bai zaharberritze kolektiboan parte hartzen duten beste profesional batzuentzat (arkitektoak eta ingeniariak, besteak beste). Gaur egun, erantzukizuneko karguak bateratzen ditu, hala nola Dietista Nutrizionisten Espainiako Elkartearen (AEDN) koordinazioa, eta aholkularitza teknikoa sukaldaritza sozialean eta komertzialean elikadura zerbitzuak instalatzeko, kudeatzeko eta antolatzeko.
‎Gobernuz kanpoko erakunde batzuek bekadunak hartzen dituzte uda bakoitzean, bai hautespen pertsonalaren bidez, bai unibertsitatearekin egindako hitzarmenen bidez.
2013
‎Kasu horretan, beste ikasle batek laguntza hau emango du, «hizkuntza konbinazioaren eta ordutegi prestasunaren arabera, betiere formularioa behar bezain garaiz jasotzen badu», azaldu du ikastetxeak. Kudeaketa garrantzitsua ikasle txartela eskatzea da; izan ere, dokumentu horrek atzerriko ikasleak identifikatzen ditu, eta hainbat zerbitzu jasotzeko aukera ematen dio, bai unibertsitatearen barruan, bai kanpoan. Ikastetxeko jardueretan parte hartzeaz gain, hiriko hainbat jardueratan deskontuak lor daitezke.
2014
‎Nolanahi ere, hautagaien artean oso iragazki garrantzitsua sortzea ahalbidetzen dute, ezinbesteko betekizuna baita goi mailako titulazioa izatea edo, gutxienez, lortzeko bidean egotea. Doako programa da, bai enpresentzat, bai unibertsitateentzat. Plataforma berrien abantailak Plataforma berriak sartzea beste bide bat da ikasleek lana aurkitzeko dituzten nahiak bideratzeko.
2015
‎India aukeratzen bada, Vicente Ferrer Fundazioak Anantapurreko (Andhra Pradesh) bidaiak antolatzen ditu, han egiten duten lana ezagutzeko. Bestalde, Viajes Solidarios Tumulini k aukera ematen du bisitatu nahi den proiektua identifikatzeko, eta, horrez gain, dena prestatzeaz arduratzen da, bai unibertsitateentzat, bai enpresentzat. Ethnic eko Turismo Iraunkorraren Elkarteak «jasangarritasun eta erantzukizun irizpideetan oinarritutako proposamen turistikoak» ere diseinatzen ditu, «tokiko ekonomiak indartzea, baliabide naturalak baloratzea eta helburuko herrialdeko errealitate soziala ezagutaraztea» helburu duena.
‎Beste aukera bat Erasmus mailegua Kutxabanken kontura, garraio, egonaldi eta ostatu gastuak ordaintzen dizkie. Beste herrialde batzuekiko truke programetan parte hartzen duten ikasleentzat da, bai unibertsitatekoentzat bai lanbide heziketakoentzat. . Gehienez 6.000 euro ematen dizkiete, eta amortizazio epea hiru urtekoa da.
2019
‎Master eskaintza oso zabala da, prezioak ere bai, nahiz eta ikasketa horien zati bat ordaintzeko bekak eta laguntzak ere badaude, publikoak zein pribatuak. Eta herrialdetik kanpo ikasten baduzu… Nazioarteko esperientzia onuragarria eta aberasgarria da beti, bai unibertsitateko ikasleentzat, bai Lhko ikasleentzat. «Lanbide Heziketa asko nazioarteratu da, baina Erasmus+ programa ez da Lhko beste herrialde batzuetan ikasteko eredua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia