Emaitzak: 6
2005 | ||
Horrela, bada, bi aldetatik da euskal hizkuntza arras interesgarria: | bai hizkuntzaren estudio orokorraren perspektibatik, bai eta Europako historiaurrearen perspektibatik. Ikerketa honekin erabat lotuta daude zenbait galdera: | |
2007 | ||
Norberaren ‘munduaren irudia’ hizkuntzen ikaskuntzarekin zabaldu daiteke, bai ama hizkuntzaren sakontzearekin | bai hizkuntza arrotz baten ezagutzarekin, azken horri esker oraindik ere argiagoa eta hautemangarriagoa egiten delarik hizkuntz aniztasuna.149 | |
2010 | ||
Diglosia egongo da, baldin eta —hizketa komunitate baten barruan— funtzio ezberdinak esleitzen bazaizkie bi hizkuntz barietateei, beroriek | bai hizkuntza beraren dialekto, erregistro edo barietate, baita hizkuntza ezberdinak ere izan daitezkeelarik164. | |
Horren haritik hitz egiten du Schlieben Langek, berriz ere," hizkuntzaren irakaskuntza emantzipatzaileaz" 191 Komunikazioaren etnografiak, horrenbestez, bere egiten du hizkuntz irakaskuntzaren inguruko kezka; eta —aipatutako testuinguruaren ikuspuntutik— helburu den konpetentzia komunikatiboa, egiaz, interakzio komunikatiboaren bidez soilik eskura daitekeela azpimarratzen du. ...ndezek azpimarratu bezala— diziplina soziolinguistiko hori halaber funtsezko tresna delako" zer hizkuntza irakatsi eta horiek nori irakatsi" erabakitzeko192 Bere zeregina, bereziki, hizkuntza, dialekto edota erregistro ezberdinek sortutako egoera eleanitzetan zentratzen da, eta, zinez, hortik jaiotako hizkuntz planifikazioak eta politikak zuzeneko eragina dute bai hezkuntza sisteman | bai hizkuntz irakaskuntzan. Horren oinarria dela-eta, bada, zera dio Fasoldek: | |
Eta hori horrela da, egiaz, nahiz eta ez den honakoa zalantzan jartzen: soilik hizkuntza energeia bezala arakatzen bada —hizkuntzaren jokabidea bere formetan eta lekutan arakatzen bada— izango da ere aukera, | bai hizkuntza bere emaitzetan ulertzeko bai bere esanahia giza jarduerarako atzemateko. Nolanahi ere, baina, zera hasi gara jada zehazki ikusten: | |
Finean, gizakiaren errealitate linguistikoa, honela Menze, ez da eranskin huts bat: " Mundua hizkuntzan osatzen da, eta gizakia —naturaz mundura zuzendurik dagoen heinean— halabeharrez da hizkuntzaren ume bat" 5 Horrexegatik, beraz, linguistikak hizkuntzaren fenomenoaz eta pragmatikak hizkuntzaren erabileraz esaten dutena, egiaz, oso kontuan hartu beharreko elementuak dira, | bai hizkuntzaren pedagogia orokorrean oinarritzeko bai didaktika linguistikoa zehazki bideratzeko. Horrela ezean, hizkuntzaren pedagogia espekulazio hutsean erortzeko edo geratzeko arriskuan egongo litzateke. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bai | 6 (0,04) |
Lehen forma
bai | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
bai hizkuntza | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
bai hizkuntza bera | 2 (0,01) |
bai hizkuntza arrotz | 1 (0,01) |
bai hizkuntza estudio | 1 (0,01) |
bai hizkuntza irakaskuntza | 1 (0,01) |
bai hizkuntza pedagogia | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |