Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2011
‎Haurrak gizarte segurantzaren onurak izan behar ditu. Osasun onean hazteko eta garatzeko eskubidea du; xede horretarako, zaintza bereziak eta jaio aurreko eta osteko arreta eman behar zaizkie bai haurrari, bai bere amari. Haurrak elikadura, etxebizitza, jolas eta mediku zerbitzu egokiak izateko eskubidea du.
2012
‎Jarduerak egunero errepikatuta lortzen da, beti modu berean eta egoera berdintsuetan eginda, eta, azkenean, pentsatu gabe egitera heltzen gara. Errutinak nahitaezkoak dira haurraren bizitzarako, bai haur eskolako bai etxeko bizitzarako. Haurrari aukera ematen diote funtsezko denbora erlazioak buruan hartzeko:
‎Ezinbestekoa da haurrak hartzeko eta haurrei entzuteko prest egotea, eta zehatz mehatz ezagutzea bai haur bakoitza, bai haur bakoitzaren aukerak, bai haur bakoitzak behar duen esku hartze mota.
‎Ezinbestekoa da haurrak hartzeko eta haurrei entzuteko prest egotea, eta zehatz mehatz ezagutzea bai haur bakoitza, bai haur bakoitzaren aukerak, bai haur bakoitzak behar duen esku hartze mota.
‎Ezinbestekoa da haurrak hartzeko eta haurrei entzuteko prest egotea, eta zehatz mehatz ezagutzea bai haur bakoitza, bai haur bakoitzaren aukerak, bai haur bakoitzak behar duen esku hartze mota.
‎Haur Hezkuntzaren eredu bakoitzak edukitzen ditu bere jarraipen tresnak. Tresna horiek prozesuak eta emaitzak erregistratzea izaten dute helburu, ondorengo azterketen ondorioz doikuntzak txertatu ahal izateko, behar izanez gero, bai haur jakinen arretari dagokionez, bai talde ekintza batzuk aldatzeari dagokionez.
‎Haur eskolara iristeko eta bertatik irteteko uneak dira familiaren eta hezitzailearen arteko eguneroko harreman uneak. Une horietan, haurrek izan behar dute, protagonista?, eta haiei buruzko zenbait gai landu behar dira; esaterako, zer jan duten, nola egin duten lo, esfinterren kontrola, harremanak, lorpenak, zailtasunak, etab. Halaber, idatzizko informazioa emateko unea izan daiteke, bai familiaren aldetik, bai haur eskolaren aldetik (haur bakoitzari buruzko egunerokoa).
‎Lehen hiruhilekoan egokitzealdia ipini dugu. Egokitzealdia errespetatu egin behar da adin guztietan, bai Haur Hezkuntzako ikastetxean estreinako aritzen diren haurrentzat, bai aurreko urtean hasi ziren eta berriro ikastetxera itzultzen direnentzat.
‎alde batetik, gauzak egitea eta egiten dutenari buruz hausnartzea, eta, bestetik, beren lan profesionala lankideekin konpartitzea, haur eskolan kultura komun bat sortzeko. Kultura komun horrek aberastu egingo ditu bai haurrak, bai haurren hezkuntza prozesuan parte hartzen duten pertsona helduak.
‎alde batetik, gauzak egitea eta egiten dutenari buruz hausnartzea, eta, bestetik, beren lan profesionala lankideekin konpartitzea, haur eskolan kultura komun bat sortzeko. Kultura komun horrek aberastu egingo ditu bai haurrak, bai haurren hezkuntza prozesuan parte hartzen duten pertsona helduak.
2015
‎Haurrek ere erabil dezakete 112 telefonoa, baina nola erabili irakatsi behar diegu bai haurrei bai haien zaintzaileei. Larrialdietarako bakarrik dela esan behar diegu.
2016
‎Zein izango da helduen eginkizuna egokitze aldian, bai familian, bai haur eskolan?
‎Badakigu atxikimenduaren garapenean bai haurrak bai atxikimendu figurak garrantzi handia dutela eta bien artean nolako harremana ezartzen den halako atxikimendua izango duela haurrak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia