Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2012
‎Fishmanen oinarriei jarraituz eBpNren berrazterketa bat burutu dugu euskal arnasguneen indartzea ardatz hartuz. honetarako lagunartea eta auzo hurbila eta eguneroko kale bizitzan eragiteko proposamen egiAitor Lizarazu – Zumarragako kaleetan euskararen erabilera indarberritzeko proposamena ten saiatu gara. euskaldunek euskaldunekin euskaraz egin dezaten topaguneka sortuz, euskaraz bizi direnei edo daitezkeenei begirada ipiniz. zertarako? hurrengo belaunaldiek bai haur parkea, bai azoka eta kalea orokorrean eremu euskaldunagoa izan dezaten.
‎Neurketaren beste alderdi garrantzitsu bat hiztunen ezagutza tipologiaren araberakoa da. Ezagutza mailarik altuena dutenak euskara gehien erabiltzen dutenak dira, bai haurren eta baita gazteen artean ere. Ezagutza maila %50 baino altuagoa dutenen erabilera datuak ez
‎Ezagutza mailarik altuena dutenak euskara gehien erabiltzen dutenak dira, bai haurren eta baita gazteen artean ere.
‎Datuek diotenez, nahiz eta haurrak eta nagusiak elkarrekin egon adin tarte bereko pertsonei zuzentzerako orduan euskara gero eta gutxiago erabiltzen da, bai haurren artean eta baita nagusien artean ere. Are gehiago, lurralde guztietan beheraka doan kopurua dela ikus daiteke, salbuespenak salbuespen (Gipuzkoan nagusien erabilera 1,5 puntu igo da).
‎Haurrak eta nagusiak elkarrekin dauden uneetan, orokorrean eta hartzailearen adin tarteari erreparatu gabe, bai haur eta bai nagusiek euskara geroz eta gehiago erabiltzen dutela ikus daiteke, Bizkaia kenduta, non datuak 1,5 puntuko beherakada jasan duen. Daturik azpimarragarrienak haurrek helduei hitz egiten dietenean, eta alderantziz, jasotakoak dira.
2014
‎Emaitzok erakusten dutenez, gurasoen ustetan Atxutxiamaikak badu eraginik bai haurren eta baita gurasoen euskararen erabileran.
‎Beraz, bere ustez, Atxutxiamaikak eragina dauka bai haurren eta baita gurasoen euskararen erabileran, nahiz eta noski, kasuan kasuko eraginez hitz egin genukeen. Honekin batera, hezitzaileengan duen eraginaz ere galdetu zaio eta bere erantzuna argia izan da:
2016
‎Horrek ez du esan nahi zentsuetako informazioa baliagarria ez denik Hego Euskal Herriko lurraldeetarako. Aitzitik, zentsuetako datuak behar beharrezkoak izango ditugu bai haurrei buruzko informazioa eskuratzeko eta baita udalerri edo eskualde mailako informazioa eskuratzeko ere.
2017
‎Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak – Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo gizartean, bai haur, gazte eta helduen artean, emakumezkoek gizonezkoek baino euskara gehiago erabiltzen dute (Soziolinguistika klusterra, 2017) Fakultatean portaera hori ez da berdin gertatzen eta gizonezkoak dira euskara gehiago erabiltzen dutenak. nesken arteko elkarrizketetatik %42 dira euskaraz, mutilen artean %46 eta datua nabarmen igotzen da elkarrizketa mistoetan, neurtutako guztien %59 izan dira euskar... Formakuntza akademikoan, huhezin, euskararen erabilera hobesten bada ere, eguneroko bizitzan, gizartean, gaztelania da nagusi. espazio fisikotik ateratzeak jokabide aldaketa hori eragin dezake. hala ere, oraindik ere ezin da hau baieztatu eta sakonago landu litzateke ondorengo ikerketetan. aretxabaletari dagokionez, bertan jaso dira datu apalenak. neurtu diren elkarrizketa guztien %28 besterik ez dira euskaraz izan, eskoriatzan jasotako datuak baino dezente apalagoak. aurrez egindako neurketarik ez dugu eta erabakitzeko dago proiektua bi campusetara zabalduko den edo eskoriatzara mugatuko den. beraz, datu honen interpretazioa konplexua da orain.
2022
‎Hezkuntzazentrotik kanpo ere leku egitea ezinbestekoa da, bai haurren kasuan eta bai helduen kasuan ere.
‎Hitanoa zabaltzearen aldeko eragileek eskolaz kanpo ere hitz egin dadin hedatu nahi dute hitanoa. Beraz, hezkuntza zentrotik kanpo ere leku egitea ezinbestekoa da, bai haurren kasuan eta bai helduen kasuan ere. Helburu horrexekin ugaritu dira azken urteotan hemen zerrendatu ezin ditugun dozenaka ikastaro, Hikalagun programa, hikapoteo eta abarrak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia