2008
|
|
Gregorio-k (1997) bi konzeptu deskribatuz, talde domestikoa eta gizarte sareak, migrazioa azaldu eta genero ikuspuntua barneratzen duen eredu bat proposatzen du. Lehenengo kontzeptuarekin ikusarazi nahi du, bai gizonek eta
|
bai
emakumeek, familiaren iraupena segurtatzen dutela, eta horren ondorioz, edozein pertsona izan daitekeela hautagai etorkina izateko eta taldearen beharrak asebetetzeko. Bestaldetik gizarte sareak jatorrizko herrialdean dauden pertsona ezagunek eta jomuga den gizartean daudenek osatzen dituzte, eta etorkinek duten babesa irudikatzen dute.
|
2011
|
|
Biktima atzerritarren giza errealitatean eragiten duten faktoreen konplexutasuna kontuan hartuta, metodologia kualitatiboa erabiltzearen erabakia hartu dugu. Horrez gain, iturri juridikoak1 aztertu ditugu, indarkeria matxistaren biktimek dituzten eskubideak identifikatzeko, bai orokorrak eta
|
bai
emakume etorkinen eskubide espezifikoak. Gure asmoa etorkinei ahotsa ematea izan da, baita indarkeriarekin zuzenean lotura duten agente sozialen ikuspegia azaleratzea ere.
|
2016
|
|
Kontrolaren gaiaren harietatik zertxobait gehiago tiraka, diziplina ezartzerakoan edota zigorrak gauzatzerakoan neurrigabekeriarik egon ote den ere hartu behar dugu kontuan. Baina, orokorki,
|
bai
emakume presoek bai espetxeko langileek tratua zuzena dela uste dute; eta, akaso, kasuren batean edo bestean biolentzia gehiegi baliatu dela edota neurri hertsatzaileak gogorregi aplikatu direla ukatu gabe, salbuespenak direla adierazten dute. Gehiengoaren iduriko, funtzionarioen erasoak ezohikoak dira, botere gehiegikeriak hain urriak ez izan arren18.
|
2017
|
|
Emaitza hauek literaturan dauden ikerketa askoren kontra doaz (adibidez, Aroian et al., 2003; Patiño eta Kirchner, 2008; Solé, 2000;). Azpimarratu behar da gero eta lan gehiagok erakusten dutela bai gizonek
|
bai
emakumeek estres maila berdina adierazten dutela (adibidez, Teixeira de Almeida eta Vaz, 2011; Lahoz eta Forns, 2013). Ikerketa batzuen arabera, emakumeek akulturazio prozesuan estresaren hautemate handiagoa izaten dute jasan behar dituzten zailtasunengatik, hala eta guztiz ere, Euskal Herrian eginiko ikerketek (Elgorriaga et al., 2012; Sevillano et al., 2013) baieztatu dute emakume eta gizon etorkinen egoera sozioekonomikoa eta diskriminazio pertzepzioa antzekoak direla eta horrek aditzera ematen du estresaren pertzepzioan desberdintasunik ez egotea.
|
|
Lehenengo helburua planteatu zen Euskal Herrian bizi diren magrebtarren eta latinoamerikarren akulturazio prozesuaren ezaugarriak ezagutzeko, kultura eta sexua kontuan hartuta. Emaitzek adierazten dute Latinoamerikako populazioaren egoerak,
|
bai
emakumeenak bai gizonenak, berdintsuak direla eta oztopo gutxiago dituztela Magrebeko populazioarekin konparatuta. Hain zuzen ere, haien prestakuntza eta gaztelania maila altuagoa da, lan esperientzia gehiago dute eta zailtasun gutxiago etxebizitza eta lan egoera hobetzeko.
|
2020
|
|
Echeverriak (2003) Euskal Herriko eskoletako testuliburuetan ere arakatu zuen hitanoaren erabilera, eta ikusi zuen erabilera urria izanda ere baztertzailea zela, emakumearen kaltetan. Normalean toka ari ziren testuliburuetako pertsonaiak, gizona gizonari, baina baita hartzaileak bai gizon
|
bai
emakume zirenean ere. Juanenak (1991) lehenagotik ere jasoak zituen halako adibideak, baina beste esparru batean:
|