2007
|
|
Norberaren ‘munduaren irudia’ hizkuntzen ikaskuntzarekin zabaldu daiteke,
|
bai
ama hizkuntzaren sakontzearekin bai hizkuntza arrotz baten ezagutzarekin, azken horri esker oraindik ere argiagoa eta hautemangarriagoa egiten delarik hizkuntz aniztasuna.149
|
2008
|
|
Bigarren partean, euskal literaturak jasaten dituen ezagutza eta zabaltze falta aztertzen ditu. Euskaldunek berek ez dutela behar bezalako formakuntza jaso
|
bai
ama hizkuntza maila, baita ere euskal kulturari buruz, erdaraz eskola tuak izan baitira eta, bestalde, letretan mail kaxkarra baizik ez dutelako lortu. Ondorioz, Agusti Xaho kendurik, euskal literaturaren aztertzaile gehienak kanpotik etorri direla erakusten du Lhandek.
|
2012
|
|
Gurasoak elebidunak ez direnean Gurasoek bigarren hizkuntza menderatzen ez duten familiek zailtasun handiagoa dute, baina ez da ezinezkoa. Kasu horietan, haurra beste hizkuntzarekiko esposizioa beste ingurune batzuetan gertatzen da, eskuarki eskolan edo eskolan, non haurrak beste komunikazio hizkuntza bat eskuratzeko aukera baitu, bai modu independentean,
|
bai
ama hizkuntzarekin batera. Etxetik kanpoko ikaskuntza hori indartzeko, gurasoek ekintza plan bat diseina dezakete, haurrek beste hizkuntzekiko esposizio askotarikoagoa eta dibertsifikatuagoa izan dezaten.
|
2015
|
|
Zein sentimendu pizten dizu euskararen aldeko lasterketak. Zirrara handia. Alde batetik, nostalgia; euskararekin daukadan loturagatik
|
bai
ama hizkuntza bezala eta bai ikastolatik edo aekrekin eduki dudan harremanagatik. Hasierako urte haiek etortzen zaizkit gogora, euskaltegietan oraindik boligrafo edo aretorik ez zegoen garaikoak.
|
2017
|
|
4.4 Laugarren ikerketa galderari dagozkion emaitzak: euskararen gaineko diskurtsoak eta identitatea eztabaida taldean, gure sailkapenaren arabera, identitate definiturik ez daukaten ikasleek hartu dute parte eta, diskurtsoen azterketan, joera garbirik ere ez dute azaldu. euskararekiko sentimenduei begira, atxikimendua adierazi badute ere, gaztelerak euren bizitzan toki handia dauka,
|
bai
ama hizkuntza delako batzuen kasuan edo bai lagunen artean hizkuntza hori nagusi delako. beraz, bi hizkuntzen artean hautaketa egitea kosta egiten zaie. gainera, familiak duen papera garrantzizkoa dela ikusi da; euskararekiko sentimendu sakonagoa dutenek familiarekin lotzen dute eta:
|
2019
|
|
Barkat Defradas, M., & Frederique Gayraud (2013) (3), De Vreese, L. P., Motta, M., & Toschi, A., ren ikerketaren arabera, elebiduna den eta Alzheimer dementziaz hunkitua den pertsonari, hizkuntzennahasketa fenomeno bat agertzen zaio, eta zehazten dute ere
|
bai
ama hizkuntza dela pertsona horiekerabiltzen duten lehentasunezko hizkuntza. Baina literatura hori, ez da oraindik oso zabala, eta ez diguoraindik ahalbidetzen ziurtasun handiarekin erratea ea ama hizkuntza elementu laguntzaile bat den Alzheimer dementzia duen pertsonaren akonpainamenduan.
|