Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 357

2000
‎" Euskal poesiak bere izaera garatu nahi badu, kanpora begira egon duela erakutsi digute poeta biek. Eta horrela, politika bai ala ez eztabaidaren bi aldeak jartzen dituzte ageritan euren lanean."()" J. Sarrionandiaren kasua oso esanguratsua da.
‎" Zer iduritzen zaik: noan bidetik maisu bat izaiterat hel naitekeela, bai ala ez?"" Zer nahi duk: egia erraitea, edo gezurra?", ihardetsi zidaan hark bertze galdegite batekin, zeina baitzen, aldi berean, errepuesta ezin garbiagoa.
‎—Bulego horretan sartzeko manera izanen diat, bai ala ez?
‎Aitzinean Ximurra edo Charly izanez gero, itaun jakina etorriko zen ondotik: " baina jo huen, bai ala ez?". Ttipi nuen, ordea, eta Ttipi finagoa zen, zibilizatuagoa, zabor solasaren etsai.
‎" Prensa periodica" ren XV gn. ...5 aldiz urtean. 23 zk. (1966), 1 Juan Antonio Letamendia saritua. 23 zk. (1966), 17 JAKIN’en urteroko billera. 25 zk. (1967), 60 Andima Ibinagabeitia. 26 zk. (1967), 65 Editoriala. 27/ 28 zk. (1967), 1 (Sarrera). 29 zk. (1968), 1 (Sarrera). 30 zk. (1968), 1 98’garren belaunaldiko euskaldunak. 30 zk. (1968), 5 Estremismoen pizkundea (NPD) Alemania-ko politikan. 30 zk. (1968), 46 Batasuna bai ala ez? 31/ 32 zk. (1968), 1 Euskeraren eta literatura euskeraren batasunari buruzko bibliografia. 31/ 32 zk. (1968), 71 Lehen Karlistada. 33 zk. (1968), 1 (Sarrera). 34 zk. (1969), 1 Vietnamdarrak eta beren hizkuntza. 35 zk. (1969), 66 JAKIN, hogei urte geroago. 1 zk. (1977), 5 Euskal Unibertsitatearen izarra. 1 zk. (1977), 8 Euskal Herriaren unibertsital egoera. 1 zk. (1977), 53 Unibertsitateetako Euskal Kultur Mugimenduak, Bizkaian. 1 zk. (1977), 130 Herrien iraultza. 2 zk. (1977), 5 Damoklesen ezpata. 2 zk. (1977), 9 Nazio ukaturik garrantzizkoenak. 2 zk. (1977), 22 Bibliografia (Nazio ukatuak). 2 zk. (1977), 80 Brest-eko Agiria:
‎ZUZENDARITZA Baiona’ko biltzarraren erabakiak. 18 zk. (1965), 20 Batasuna bai ala ez? 31/ 32 zk. (1968), 1 Euskeraren eta literatura euskeraren batasunari buruzko bibliografia 31/ 32 zk. (1968), 71 Batasuna batasunean. 8 zk. (1978), 11 Euskara batua, euskalkiak eta tokian tokiko hizkerak. 10 zk. (1979), 106
2001
‎Eztabaidaren oinarrian bi galdera dira: bat, ikuspegi nazionalaren eraikuntza ekarriko duen ildoa garatzea ezinbestekoa da, bai ala ez. Bi:
‎Bi: elkarrekin aritzeko metatu dugun gaitasun hori zaintzen dugu, bai ala ez. Guk bigarren honen alde lan eginen dugu.
‎" Eliza bizi da" lemapean agertzen ziren lanak, kasu; zehazkiago oraindik: hizki larri bezain pottoloz azaltzen zen" Diborzioa bai ala ez" gaia.
‎Juan Jose Goenagak mahaigaineratzen zuen" (IV) Etiko erlijioso arazoa", aste batzuk aurretik" Diborzioa bai ala ez. Bereala geure artean izango dugun arazo bat" lemapean plazaratu zituen lanean ondorio bezala.
‎Telefonia mugikorreko antenak, osasunerako kaltegarri, bai ala ez?
‎Kasu horretan, kontsumitzaileen osasunerako arriskua egon daiteke, eta hori tratamenduaren oldarkortasunaren, sortutako hidrokarburo mailen eta olio horren kontsumo maiztasunaren araberakoa izango da. Orduan, uxuala bai ala ez. Horretarako, beharrezkoa litzateke erabilitako erauzketa sistema argitzea eta osasun agintariek gure herrialdean merkaturatzen den olioaren kutsadura maila eta maila adieraztea.
‎Maitasuna bai ala maitasuna ez. Zientziagintzan ari den zientzialariak egia maite du, bai ala ez. Alderdi batean, maitasunaren eremuan, egia maite duen maitagogoa dago, zientziagintzan diharduena, edo filosofian edo nahi duzun ekintzan; hau da, maitaria, ezagutaria, zientzialari hautaria ari dela onetsi egiten da.
‎Gorago esandakoari jarraituz, egite bat ongia ala gaizkia izan den, zuzena ala okerra, aldeko ala kontrakoa, kriterio galdera erraz honek erakusten edo argitzen digu: maitatzea izan da, bai ala ez. Maitatzea da giza egite ororen metroa.
‎hiru edo lau erreprodukzio buru? Alboetako airbag a, bai ala ez. Aire girotua edo klimatizadorea?
2002
‎Baina ez da ahaztu behar hondartzara iristeko antolakuntza behar dela». Etxeko lanak, bai ala ez. Iraileko azterketak desagertu egin dira hamabi urte bete arte.
‎–Baina zuek sinesten duzue, bai ala ez?
‎–Esadazu egia, Ander. Hara joanez gero, sendatzeko probabilitate gehiago izango al dut, bai ala ez?
‎Jakina, borondate politikoa ez da hutsean sortzen eta egitasmorik zoragarrienek ere baldintza sozial eta politiko batzuk behar dituzte mamitzeko. Baina hausnarketarenune jakin honetan lehenengo eta behin litzaiguke argitzea zein den Eusko Jaurlaritza sostengatzen duten alderdien asmoa euskarari buruz, alegia, euskararennormalizazioa nahi dute, bai ala ez. Noizko?
2003
‎Libragarriak, bai ala ez?
‎eta teatro eta zinema. (?) Estatutuak( bai ala ez, zer motako estatutua, Kimu Berriren aurreprojektua, Jakin?) politik alderdien legeztapena, euskara eta politik alderdiak, ekologiaren erabilerak, preso sozialen amnistia, etab.
‎–Komeni? Nahi duzu, bai ala ez?
2004
‎Kanona bai ala ez
‎Orduan mutiko hori zure semea da bai ala ez?
‎Sendatu nahi duzu, bai ala ez?
‎Globalizazioaren afdeko profetek etorkizuneko bakearen itxaropena ez delainolaz ere beteko aurreratu zuten, eta askotan nazioarteko gatazka horiek ezin justifikatuzko gerretan amaitzen direla. ...nik gerrari buruz hausnarketa eginduten filosofoak; eta haien arteko batzuek gai honetaz lan bereziren bat idatzi dute (gogoraditzagun Tuzididesen Peloponesoko gerraren hisloria, Grocio ren Gerra eta hakearenzuzenbidea, Kanten Zum ewigen Frieden, Kelsenen Peace thrmtgh Law, Jaspers cn DieAtombombe und die ZukunJ' des Menschen, etab.). Halere, Bobbiok esan duenez, bonbaatomikoaren ostean gerra bai ala ez galderari buruzko azken hitza ez da oraindik esan.
‎–Noiz erantzun behar didak, Andoni, monosilabo batekin: bai ala ez?
‎–Orain ere Parisa joateko Erromarako bueltan habil, Andoni, eta hire hizkeran arituko nauk, ea hobeto ulertzen didaan: Lontxok ontto monokilotiko bat hartu dik, bai ala ez?
‎–Baina trenak harrapatu zituen, bai ala ez?
‎Adibideen artean, ondokoa aipatu zuen: Biblioteka Nazionala bai ala ez erabakitzea.
2005
‎Hitz egingo, barkatu. Ikurrina bai ala ez. Zein ereserki?
‎Aurreiritzi garrantzitsuagoa: hizkuntzaren batasuna, bai ala ez. Hemen bai sartu direla buruz behera, baita PSOE ere.
‎Sinesmenean tinko bazaude ere zeuri buruari galdetzen diozu: merezi du jesuita segitzea, bai ala ez?
‎Zer esaten didak orduan, gustatu zitzaizkioan galtzak hire arrebari, bai ala ez?
2006
‎Nahiz eta haurdunaldiak ekiditeko garaiko metodoek efikaziagutxiago eduki, planifikazio familiarra existitzen zen. Baina garai hartan, ezkontza eta geroko erabakia ez zen hainbeste umeak eduki bai ala ez, baizik eta zenbatume edukitzera murriztu eta baita ere nola banatuta (Luxan, 2005). Gaur egun, ordea, bikotearen eta gurasotasunaren arteko bereizketa nabaria da eta, batzuetan, bai senitartearen aldetik, baita gizarte ingurunetik ere, haurrak edukitzeko nolabaiteko presioa existitzen den arren, erabakia bikotearen baitan dagoela onartutakoprintzipioa da.
‎Africa nace entonces como la no Europa, como tó éteron [bestelakoa] de Europa. Germanizadas Italia, Francia y España, la cultura mediterránea deja de ser una realidad pura y queda reducida a un más o menos de germanismo" 694 Herri mediterranearrak, auskalo sortzetik jada arraza ziztrinak ziren ala ez, auskalo arraza lehendik ere nahasiak bai ala ez, dena dela honezkero arraza nahasiak dira: " Italia, Francia, España, están anegadas de sangre germánica.
‎–Pastoral baten sujeta izateko balio dut, bai ala ez?
‎Ezagutzen duk hau, bai ala ez!, militarrak, garrasika.
‎Honako auziak planteatu dizkiegu: doakotasuna bai ala ez; doakotasuna gauzatzeko formula edo sistemen balorazioa; mailegutza sistemak liburuaren sektoreari eta euskal curriculumaren garapenari ekarriko lizkiekeen onura eta kalteen inguruko gogoeta.
2007
‎Zuntz ugariko elikagaiak: bai ala ez?
‎Hidrogeno bonbaren sekreturik eman diezu errusiarrei, bai ala ez?
‎Ardoa, ordea, ez da, berez, ekintza hori lortzeko erabiltzen den produktua (hartziduragatik edo jasaten dituen prozesuengatik); aitzitik, ardo beltzaren barietate helduak dira benetan interesgarriak. Ardoa, bai ala ez. Ardoaren plazerez eta ospeaz gain (ekoizleek alderdi nabarmenenak), eta gaur egun osasun agintariek azpimarratzen duten alkohol kantitate jakin batez gain, bada galdera kezkagarri bat:
‎Erdiz Bizirik ek herri galdeketaren aldeko apostu garbia egin zuen: «baztandarrok erabaki dezagun harrobia bai ala ez, herri galdeketaren bidez. Erdiz gurea delakotz, eta ez dezaten erabaki hori Iruñean edo hemendik kanpo hartu». Aldi berean, NaBai alderdiaren jokaera eta komunikabideetan egiten ari diren informazio erabilera salatu zuten plataformakoek.
2008
‎Baina paradoxikoa ere bada, duela hamabi bat urte Ucin siderurgia enpresa Baionara eraman zutenean, hainbaten kexua entzun zen. Euskal Herria proiektu soziopolitiko ekonomiko bezala hartzen dugu bai ala ez. Nik konfiantza daukat, hala ere.
‎–Baina zuk ikasi nahi duzu, bai ala ez?
‎–Hitz bakarra eskatuko dizut: egia al da kartan diozuna, bai ala ez? –galdetu zion.
‎–Berriro galdetuko dizut, baina begietara so egidazu: egia al da kartan diozuna, bai ala ez?
‎aldagarriak, kuleroak sartzean barre purrustada irten zaio?, praka pare bi, alkandorak? . Bitxirik bai ala ez? –galdetu dio bere buruari?.
‎Kontzientzia apurra daukan bidaiariaren betiko buruhaustea da zelan ibili ahalik eta eragin txikiena eginez, zein den limosna ez den ordain egokia, herrialdea eta pertsonak erabat usteldu eta turismoaren menpeko bihurtu barik. Eskaleari bai ala ez. Mesede txikiena ere ordaindu behar da ala mesede bezala utzi eta kito?
‎Nire ustez, aldiz, parte batean ez zeuden berarekin ados, baina beste batean ez zioten Arana Goiriri ondo ulertu. Ez zeuden ados proposamen ortografikoak blokean bozkatzeko Arana Goiriren asmoarekin (nahiago zuten fonema bakoitzaren grafiak banan bozkatu, hots, ez «Aranaren ortografia proiektua» edo «Azkueren ortografia proiektu» blokean bai ala ez, baizik proiektu desberdinetatik «onena» hautatzeko aukera izan gura zuten, eta sistema horrek argi erakusten du beren irekitasuna eta erdibideak aurkitzeko prestutasuna) 120 Ordurako, La. Patria aldizkariaren bidez, irakurria izan zezaketen Arana Goiriren proiektu literala, eta puntu horretan (proiektuak blokeka ala fonemaka bozkatu) ohartuak bide zeuden planak printzipioz blokekako boz... Hala ere, plan idatzi hura interpretagarria zela pentsatu bide zuten, batez ere Hendaian aho batez onartu zutenean ez zutelako halako literaltasun zurrunaz onetsi.
‎Eta aldi berean Azkueren kasuak intelektualitate ideia birpentsatzeko eta Euskal Herrian izan zezakeen agerpenaz gogoeta egiteko parada ematen du. Asmoa, beraz, ez da Azkue intelektuala izan ote zen bai ala ez frogatzea. Ezta aurretiaz auzi hori ebatzitzat emanez aritzea ere.
‎ITXASO. Gustatzen zaizu, bai ala ez?
‎LUKAS. Nola ezetz? Gustatzen zaik, bai ala ez?
‎–Baina zuk ikasi nahi duzu, bai ala ez?
‎–Hitz bakarra eskatuko dizut: egia al da kartan diozuna, bai ala ez? –galdetu zion.
‎–Berriro galdetuko dizut, baina begietara so egidazu: egia al da kartan diozuna, bai ala ez?
‎Ez dut esaten nahitaez hala izan behar duenik, aukera dagoela baizik. Adopzioaren prozesuak aurrera egin ahala, iristen da unea non hausnartu behar baituzu ea balizko gainkarga hori onartzeko prest zauden bai ala ez. Eta nork bere hautua egin behar du.
‎(Topikoak I, 101b33). Arazo dialektikoa, beraz, bai ala ez (poteron... e ou) egiturako proposizio sinple bat da. Metafisika IIIan planteaturiko aporia gehienek egitura bera dute.
‎Izan ere, III liburuan, gehienbat Joniako filosofoen eta platonikoen doktrinez baliaturik, Aristotelesek aporia metafisikoak eraikitzen ditu, beti egitura berbera erabiliz: ... bai ala ez? (poteron... e ou;).
2009
‎Jolasa edo dantzaldia amaitzen zenean, neskarik gehienek etxean egon behar zuten orduan, abemarietako kanpaiak jotzen zuenean, eta orduan hasten ziren gazteen arteko komeriak. Dantzaldian zehar mutilek eskatzen zien neskei ea eurekin dantza egin nahi zuten, eta neskek erabaki egiten zuten bai ala ez. Elkarrekin dantza egitea onartuz gero, erromeria amaitzean etxera laguntzeko gonbitea egiten zion batzuetan mutilak neskari.
‎Honek erraza dauka nonbait, pentsatzen duzu: badaki zer den Jainkoa eta erantzun dezake arazorik gabe bai ala ez dagoen. Fededunak ibiltzen ziren lehen seguru.
‎salatzen bazituen ere ez baitzituen haiek galduko, seguru ezetz, lagunak ongi galduta baitzeuden ordurako, okerreko jarrerak galbideratuta: hantxe zegoen bera, baina, edo hantxe jarri zuen Kristok, hobeto, ez lagun galduak are gehiago galtzeko, haiek salbatzeko baizik!; hala, bada, borroka latz hartan sartuta zebilen Domingo, bai ala ez, ez ala bai, begiak itxi eta irekitzen zituen, ireki eta itxi, abiada ezin biziagoan?, bihotza ere gero eta taupada azkarragoetan: esan nahi baita larritasunaren eta angustiaren hots desesperatuak zirela haiek, hots ozenago baten zain zeudenak, hotsak hotsetan estal zitezen, eta orduan, zutitu eta esatekoa esan zuen:
‎–Fantasma bat al da, Domingo: bai ala ez?
‎KOLDO. Topa egingo dugu, bai ala ez. Jordiri eskerrak emon dizkiogu.
‎ANDONI. Justizia egitea gura duzu, bai ala ez?
‎AINGERU: (Moztuz, gogor) Kontu honekin bukatu nahi duk, bai ala ez?
‎Formula berria da Kontzertu Politikoaren planteamendua. Saioak egin Rodriguez Zapaterorekin, bai ala ez. Kontraesan ikaragarria iruditzen zait Estatuarekin konfrontazioa izan behar dela esatea, eta aldi berean aldarrikatzea Estatuarekin izan behar dela negoziazioa.
‎Joan den denboraldi amaieran zuzendaritzak eztabaida handia izan zuen: Jose Angel Ziganda bai ala ez. Zalantza ugari izan zuten, eta behin denboraldia hasita nabaritu zen zergatia.
‎–Fantasma bat al da, Domingo: bai ala ez?
‎bizi senak eta zuhurtasunak esaten zioten ezetz, ez lagunik salatzeko, haiek galdu nahi ez bazituen behintzat eta aurka jarri; kontzientziak, baina, baietz esaten zion, baietz eta baietz... salatzen bazituen ere ez baitzituen haiek galduko, seguru ezetz, lagunak ongi galduta baitzeuden ordurako, okerreko jarrerak galbideratuta: hantxe zegoen bera, baina, edo hantxe jarri zuen Kristok, hobeto, ez lagun galduak are gehiago galtzeko, haiek salbatzeko baizik!; hala, bada, borroka latz hartan sartuta zebilen Domingo, bai ala ez, ez ala bai –begiak itxi eta irekitzen zituen, ireki eta itxi, abiada ezin biziagoan–, bihotza ere gero eta taupada azkarragoetan: esan nahi baita larritasunaren eta angustiaren hots desesperatuak zirela haiek, hots ozenago baten zain zeudenak, hotsak hotsetan estal zitezen, eta orduan, zutitu eta esatekoa esan zuen:
‎Berdintasun sozialik ez den edozertan berdintasuna lortzea helburu duten politika publiko guztiek, salbuespenik gabe, neurri hertsagarriak hartzen dituzte. Eztabaida ez da, beraz, hertsadura bai ala ez; eztabaidak izan behar du lortu nahi den helburuaren (hizkuntza bizikidetza ahalbidetuko duen neurriko oreka lortzea euskara eta gaztelaniaren artean) eta bitartekoen artean (hizkuntza politika) egokitasunik eta proportzionaltasunik ba ote den. Egokitasun eta proportzionaltasun hori gordetzen baldin bada, zilegizkoa (etikoa esan nahi da) eta eraginkorra izango da hizkuntza politika; hots, gehiegikeriarik gabea, utzikeriarik eta eskastasunik gabea, neurrikoa, proaktiboa, argi eta garbi euskararen sustapenaren aldekoa.
‎Joxe Arregi teologoak, Jainkorik bai ala ez, liburuan, honelaxe dio:
‎Arregi, J. eta Jimenez, E. (2007), Jainkorik bai ala ez. Elkar.
2010
‎hartutako erabaki horren inguruan, hau da, bide politiko eta demokratikoen aldeko apustu horretan, ETA beste parametro batzuetan mugitu izan da; kodigo armatuak hor egon dira, hau da, indarkeriazko kodeak. Hori desagertzen dela esaten denean, eta hori dena erabaki dutela mugimenduko sektore guztiek, ETAk bere burua lotuta sentitzen du, bai ala ez. Seinaleak dira komunikatu bat, bideo bat, ondoren adierazpen publiko bat dago, esaten da su eten hori nolakoa izan den eta Bruselako Adierazpenak adibidez ze balio duen eta saihestezina dela, eta ETAk esaten du berriro ni prest nago adierazpen hori sinatu zutenekin bide bat irekitzeko.
‎Beraz, haurtzaindegiak bai ala ez?
‎Eta aitona amonak bai ala ez?
‎Saio berri honen lehen emanaldian solasaldi bizia egongo da: Euskadin ere zezenketen debekua, bai ala ez. Batzuen ustez, Kataluniako debekuan ez da animalien aldeko jarrera nagusitu, baizik eta Espainiako tradizioen aurkakoa.
‎Heinrichek, ordea, beti zuen galdera bera ezpainetan: . Baina sendatuko naiz, bai ala ez???. Eta Schultz agurgarriak erantzuten zion Jainkoak bakarrik zekiela hura:
‎Maite nauzulako. Maite nauzu, bai ala ez. Zoaz!
‎3.3.2 Ikastoletan, erlijioa bai ala ez?
‎Alta, eztabaida ez zen erlijioa bai ala ez, baizik eta erlijioa irakaskuntzan bai ala ez. Hots, nori zegokion erlijioa irakastea?
‎Alta, eztabaida ez zen erlijioa bai ala ez, baizik eta erlijioa irakaskuntzan bai ala ez. Hots, nori zegokion erlijioa irakastea?
‎KEVIN. Galdera bat egin dinat: nirekin kateatuko hintzateke, bai ala ez?
‎EIDER. Baina nobioak zarete, bai ala ez?
‎Ez zaitez ñoñoa izan! Ohean sartu duzu bai ala ez?
‎KLAUDIA. Esan diozu bai ala ez?
‎Heinrichek, ordea, beti zuen galdera bera ezpainetan: ‘Baina sendatuko naiz, bai ala ez...? ’ Eta Schultz agurgarriak erantzuten zion Jainkoak bakarrik zekiela hura: ‘Hori bai, mirarira jotzen duen ateko atezaina Bera da, noiznahi ireki lezakeena, eta Hari eskatu zenioke’ Eta Heinrichek Jainkoari eskatzen zion, baina Jainkoak entzuten ez, eta Heinrich gero eta estuago... harik eta egunkarian berri baten titularra irakurri zuen arte:
‎Joxe Arregi teologoak, Jainkorik bai ala ez, liburuan, honelaxe dio:
‎Arregi, J. eta Jimenez, E. (2007), Jainkorik bai ala ez. Elkar.
‎Baina umeak hazten doaz, Irantzu, eta helduen bizimoduarekin batera nagusitzen hasten zaie erdara omnipresentea, aro postmoderno honetan ez baita existitzen euskararen trakeskeriarekin amaituko duen hiztun komunitate heldurik. Nagusi gara erdararen aurrean etsi eta errenditzen diren nire moduko sasi euskaldunok, bai ala ez?
‎Gure haran estuetan den dena ardatz bertikal baten arabera dago antolaturik; behean lantegiak eta herriak, bigarren solairuan baserriak eta goian basa natura, bai ala ez?
‎Bai eta kitto; estratifikazio hau hamaika aldiz ikus daiteke errepikaturik Bizkaia eta Gipuzkoako haran estuetan, bai ala ez?
‎Bide batez, zer iragarri dute astebururako; elurrik bai ala ez?
‎—Galduta zaude, bai ala ez? —oso haserre galdetu du.
2011
‎definizio operatibo bat hartzen badugu oinarri, posible da horren arabera diglosia egoeran gauden, ala ez, determinatzea. ez erabat: segun nola definitzen ditugun diglosiaren osagai nagusiak (bereziki zer den hiztuntaldea edo hiztun elkartea, orain eta hemen) euskaldunok diglosian bizi garela (edo ez garela diglosian bizi) esan ahal izango dugu. zehaztapen teknikoa ezinbestekoa dugu, beraz, bai ala ez erantzuteko. hel diezaiogun puntu horri ere. demagun diglosiaren definizio operatibo basikoa goian (txostenaren 3.3 atalean) emandakoa dela guretzat, hemen eta orain. a) diglosiaren osagai nagusiak txostenaren aurreko atal horretan azaldutakoak direla onartzen baldin badugu, erantzuna ezezkoa da oro har. euskaldunok (euskaraz dakigunok), geure osoan harturik, ez gara gaur egun egoera diglo... Language community edo hiztun elkarte gisa euskaldunon (hots, etxetik edo gero, ikasketaz, euskaraz dakigunon eta gutxi asko euskaraz egiten dugunon) multzoa hartzen badugu, bistan da ez dugula (euskal hiztun elkarteak, bere osoan, ez duela) diglosiaren ezinbesteko atributuen zerrenda hori osorik betetzen. euskaldunok ez dugu (ez erabat eta ez oro har) etxean eta kalean, lagunartean eta lan giro hurbilean, gure eguneroko bizimodu arruntaren situazio informalMikel Zalbide – Diglosiaren purgatorioaz.
‎Etxea janzterakoan: kortinak bai ala ez/ sukaldea itxita edo salara zabalik?. Oporrak hirian edo herrian/ itsasoan edo mendian?.
‎Oporrak hirian edo herrian/ itsasoan edo mendian?. Umeak bai ala ez/ bat gehiago ala planto?. Umeen eskola kontzertatua edo publikoa?...
‎Aukeran ez daukagu. Huxleyren terminoetan mintzatuz jarraitzeko? metafisikarik bai ala ez, baizik metafisika bat ala bestea hobesten dugun(, it is impossible to live without a metaphysic?). Metafisika, ikuspuntu?
‎22:30 Nirekin batera lau labezomorro beltz erraldoi dutxatu dira. Enperadore lanak egin ditut eta labezomorro gladiadoreen bizia errespetatu bai ala ez, hatz lodia gora edo behera biratu egon naiz. Azkenean, hatz lodia gora biratu dut.
‎Galdera bat egin dizut! Nirekin bizi nahi duzu, bai ala ez?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia