2010
|
|
–Ez da publiko/ pribatu arazo bat, kalitate arazo bat baizik?, diote. Ez dute arkitektura egin nahi izan duen sustatzailerik aurkitu, egon badaudela onartzen
|
badute
ere. Sustapen publikoko etxebizitza proiektuak egitean, lehiaketa prestatzean doa indarrik handiena.
|
2013
|
|
LABURPENA: Gaur egun turismo produktu «berdintsua» saltzen
|
badute
ere, turismoak jatorri ezberdina du aztergai ditugun kostaldeko bi herri hauen kasuan. Patua, ordea, antzekoa.
|
2016
|
|
Irudi bakunen bitartez sendotasun kontzeptual eta bisual handiko egitasmoak aurkeztuz, hiriaren espazio fisiko jakin batzuen «memoria» eraldatzeko gaitasunarekin jolasean aritzea izan zen erakusketaren helburuetako bat. Street Art interbentzio eredugarrienek eremu fisikoan material sarrera minimo batekin hiriaren irudia edo esanahia guztiz eraldatzeko gaitasuna
|
badute
ere, nire lanak hiria «ukitu gabe» eraldatzea bilatzen zuen. Graffiti baten ordez, graffiti horren proiektuaren irudiak ere hiriaren irakurketan eragina zuela frogatzea, hain zuzen ere.
|
2018
|
|
Orojakile eta ahalguztidun izatea hain gustuko duen arkitektoen kolektiboak, harrigarria bada ere, beste lanbide baten esku utzi du sormenaren «gorpuztea». Itzultzaileek lan eskerga egiten
|
badute
ere, maiz, ezinezkoak diren epeak betez?, urteren buruan adieren eta hitzen esanahiak elkarren kontra jotzen hasi dira, EAEko Lurzoru Legeko eta bestelako araudien terminoek talka egiten baitute.
|
|
6 Gayatri Spivakek Can the Subaltern Speak (2010) lanean proposatzen dituen argudioen arabera, subjektu subalternoek hitz egiten
|
badute
ere, ez dira entzunak izateko gai. Horren arabera, subjektu azpiratuek, hitz egiten badute ere, ez dira entzunak izateko gauza.
|
|
6 Gayatri Spivakek Can the Subaltern Speak (2010) lanean proposatzen dituen argudioen arabera, subjektu subalternoek hitz egiten badute ere, ez dira entzunak izateko gai. Horren arabera, subjektu azpiratuek, hitz egiten
|
badute
ere, ez dira entzunak izateko gauza. Diskurtso hegemonikoek ez dituzte klase subalternoenak onartzen.
|
2019
|
|
Euskal Herriko hiri posiziotik, auzo, hiri, eskualde, probintzia, erkidego eta estatuaren arteko harremana era hierarkizatu eta egonkor batean egun ulertzea ez da nahikoa, praktikan, materialki ez baita horrela gertatzen. Erregio berriak sortzen ari dira Europar Batasunarekin elkarrekintza zuzenean (EuroHiria kasu), mundu mailako zenbait fenomenok zuzenean zeharkatzen dituzte gure auzoak, estatuek garrantzia galdu ez
|
badute
ere, subiranotasun kuota garrantzitsuak lotu dituzte EB proiektura (udalerrietako eskumen asko eskala horretatik arautuz), etab. Labur, eskala ezberdinek sakonki gurutzatzen dute elkar, lekukotasunaz dugun ideia eta esperientzia eraldatuz (Azkarraga, 2011). Lurraldea ulertu eta ekoizteko aintzat hartu beharreko testuingurua osatuz.
|
|
Zalantzarekin geratzea erabaki dut. Oraingoz ederragoa suertatzen zait pentsatzea mundu digitalak ere memoria bat daukala, datuak metatu egiten direla eta espazio bat urperatzen
|
badute
ere, nonbait jarraitzen duela. Digitalki hori guztiz ezabatzea ezinekoa dela, gugan lurralde hori ezabatzea ezinezkoa den moduan.
|
|
Adibideok hirigintza lanabes hartzen
|
badute
ere, estilo arkitektonikoen tektonika kontakizunen pertsonaia bilakatuta ikusteko aukera izan dugu; John Cheever en ipuin batetik atera zitekeen kontakizun batean, Rear window suspensezko maisulanak (Alfred Hitchcock) Chicagoko Eskolako arkitektura jartzen zuen lekuko eta protagonista. Azkenik, muturreko adibide batean, arkitektura praktikaren semiotikaren funtsa azaleratuz, Dogville pelikulak (Lars von Trier) lurrean marraztutako oinplano bat bilakatzen du pertsonaien arteko lotura.
|
|
Umorearen marrazkigintzaren ezaugarri nabarmen bat marrazkiek darabilten abstrakzio mailan datza, figuratibismo piktoriko batetik ihes eginez. Izatez, marrazki lerroek abstrakziora jotzen
|
badute
ere, irakurlearen identifikazio maila handitzen da (McCloud, 2007), irakurleek abstrakzio horrek utzi dituen espazioak «betetzen» dituztelarik. Teknika hori erabiltzen duten makina bat obra daude, akaso paradigmatikoena Art Spielgeman en Maus delarik, 1992an Pulitzer saria jaso zuen Bigarren Mundu Gerrako juduen holokaustoaren inguruko historia bat.
|