2023
|
|
zergaduna edo ordezkoa izan daiteke. Tributuaren aplikazioan beste pertsona batzuek parte hartzen
|
badute
ere (batzuetan betebeharra ordainduz), horiek ez dira tributuaren subjektu pasiboak. Argiago esateko, gerta daiteke tributu betebeharraren zorduna subjektu pasibo ez izatea.
|
|
Edozein kasutan ere, bere garaian adierazi dugun bezala eta erreklamazio ekonomiko administratiboei dagokienez, gogoan izan behar dugu tributuak aplikatzeko eginkizunak eta berrikuspen eginkizunak modu bereizian egikaritzen direla; esleitu ere, Tributu administrazioaren organo ezberdinei esleitu zaizkie halako eginkizunak. Horiek horrela, berraztertze errekurtsoak edo berrikuspen prozedura berezkiek APApEL markatutako bidea nola edo hala jarraitzen
|
badute
ere (hori bai, gaiak agindutako berezitasunekin, esaterako, berraztertze errekurtsoa borondatezkoa da tributuen arloan eta administrazio bidea agortzen duen erreklamazio ekonomiko administratiboa baino lehen jarri behar da; administrazio prozedura erkidean, ostera, administrazio bidea agortzen duten egintzen aurka jar daitekeen aukera bat da errekurtsoa, auzitegietara jo baino lehen), erreklamazi... Estatuan, zeregina Auzitegi Ekonomiko Administratiboei dagokie; Araban, Arabako Organismo Juridiko Administratiboari; Bizkaian, Bizkaiko Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboari; eta Gipuzkoan, Gipuzkoako Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboari.
|
|
Barneko erregela orokorren salbuespen bezala, TFAOen 260 artikuluak (eta TLOren 263 artikuluak) ezarri duenez, administrazio egintza irmoak alda daitezke, baita gauza epaituaren indarra
|
badute
ere, Europar Batasuneko Auzitegiak zehaztu duen bezala. Tributu betebeharra dela-eta Tributu administrazioak aurretik ebazpena eman edo likidazioa egin badu eta estatu laguntza berreskuratzeko erabakiak eragina badu betebehar horretan, erabaki horren betearazpenak ekarriko du ebazpen edo likidazio hori aldatu beharra, irmoa izan arren.
|
|
Horrela, alderdiek erabilitako forma edo izena ez badator bat Zuzenbidearen araberako kalifikazioarekin, Administrazioak bere kalifikazioa egin eta errealitate juridikoa berregiten du, horri dagokion egiazko izaera aipatuz. Ulerbidez, taberna edo kafetegia errentan emanez gero, alderdiek negozio lokalaren errentamendutzat jotzen
|
badute
ere, errentan emandakoak, lokalaz gain, instalazioak, makinak... badira, ez da lokalaren errentamendua ezpada negozioaren errentamendua, alderdiek erabili duten izena gorabehera. Lokalaren errentamenduaren kasuan, ondasun higiezinen kapitalaren etekinak sortuko lirateke PFEZn eta bigarren kasuan ondasun higigarrien kapitalaren etekinak.
|
|
Hirugarrenik, otsailaren 19ko 1/ 2010 Lege Organikoa dago. Erregelamenduzko xedapenen lerruna
|
badute
ere, foru arau fiskalen aurkakotasuna Konstituzio Auzitegiaren aurrean gauzatu behar da, eta ez, ordea, Administrazioarekiko auzien arloko auzitegien aurrean, Lege Organikoa indarrean jarri arte egiten zen bezala. Legeak, gainera, Konstituzio Auzitegiaren berrespena jaso zuen ekainaren 23ko 118/ 2016 Epaiaren bitartez.
|
|
Gogora ekarri behar da foru arau fiskalek Estatuko lege lerruneko tributu arauek bezalako edukia dutela, eta Estatuko legeak bezala, herriak zuzenean hautatu duen organo ordezkariak (Batzar Nagusiek) onetsiko dituela. Hortaz, edukiaren aldetik legearen bezalako lerruna
|
badute
ere, formaren aldetik erregelamenduaren parekoak dira, nahiz eta Konstituzio Auzitegiaren aurrean soilik aurkara daitezkeen (otsailaren 19ko 1/ 2010 Lege Organikoa).
|
|
Erregela berezi bezala, aurreko ekitaldiko eragiketen zenbatekoa 10 milioi eurotik gorakoa izan duten subjektu pasiboek: a) Egoitza fiskala Euskadin
|
badute
ere, eta aurreko ekitaldiko eragiketen zenbatekoaren %75 edo gehiago lurralde erkidean egin badituzte, lurralde erkideko arauak bete dituzte. Ehuneko horretara heldu ez badira, euren egoitzako Lurralde Historikoaren arauketa aplikatu behar dute. b) Egoitza fiskala lurralde erkidean badute ere, eta aurreko ekitaldiko eragiketa guztien% 75 edo gehiago Euskadin egin badute, zerga ordainduko dute eragiketa kopuru gehien egin duten Lurralde Historikoaren arauketaren arabera.
|
|
a) Egoitza fiskala Euskadin badute ere, eta aurreko ekitaldiko eragiketen zenbatekoaren %75 edo gehiago lurralde erkidean egin badituzte, lurralde erkideko arauak bete dituzte. Ehuneko horretara heldu ez badira, euren egoitzako Lurralde Historikoaren arauketa aplikatu behar dute. b) Egoitza fiskala lurralde erkidean
|
badute
ere, eta aurreko ekitaldiko eragiketa guztien% 75 edo gehiago Euskadin egin badute, zerga ordainduko dute eragiketa kopuru gehien egin duten Lurralde Historikoaren arauketaren arabera.
|
|
Legeak ezarritako gai batzuek (adib. adinak, lanbide arteko gutxieneko alokairuak, lanaldiak) aginduzko zuzenbide absolutuaren izaera
|
badute
ere, badira hautazko zuzenbidearen izaera duten gaiak ere; bada, azken kasu horretan, legeak nolabaiteko desregularizazioa ahalbidetzen du, hitzarmen kolektiboaren esku uzten baitu gai jakin baten inguruko arauketa (adib. probaldia, LELTBk araututakoez besteko eszedentzia kasuak).
|
|
Modu horretara, jardunbideari dagokionez, ikuskatzaileordeek ikuskatzaile batek zuzendutako taldeetan jarduten dute beti. Eta Lan Ikuskatzailetzari eratxikitako ikuskatze eginkizun gehienak gauzatzeko ahalmena
|
badute
ere (ikusi (23/ 2015 Legearen 14 artikulua), eginkizun garrantzitsuenak ikuskatzaileen esku daude (prestazioen gaineko errekarguak, lanak geldiaraztea...) (ikusi 23/ 2015 Legearen 22 artikulua). Osterantzekoan, agintaritzaren agente dira, eta sekretueta konfidentzialtasun eginbeharrak dituzte.
|