2001
|
|
Txillardegi ezagututa, espero zitekeen zerbait. Gaia nahikoa ezagutzen ez
|
badut
ere (epealdi horretako historialari adituei galdetu genieke) pe rtsonaia nagusiaren diskurtsoan anakronismotzat har daitekeen zantzurik badagoela esango nuke: adibidez, euskararekiko duen gehiegizko kezka (L.M. Mujikak are gehiago sakontzen du norabide horretan, eleberria ren" tesismoaren" arriskuak kritikatzean, lehen aipaturiko kritikan hain zuzen ere).
|
|
Hizkuntz politikaz ari dira, bai, baina gehiago" politikaz" hizkuntzaz baino, esango nuke. eta politikari aldi berean, Aleix Vidal Quadras da ezagunena, zalantzarik gabe. Lan honetan gutxi aipatzen
|
badut
ere asko irakurri diot honi. Oso zorrotza da.
|
2002
|
|
Elkarlanaren hurrengo maila Urruneko Unibertsitatea edo, zehatzago esanda, Unibertsitate Telematikoa izan daiteke. Azaletik ezagutzen
|
badut
ere, urrutira jo gabe oso adibide aproposa dugu Kataluniako Generalitateak sortutako Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Finantzazio publikoko erakunde pribatu horrek pertsonal propio gutxi dauka, baina lurralde hartako unibertsitateetako irakasleekin sortutako harremanei esker, ikasketa asko eskaintzen ditu eta zabalkunde handia izan du azkeneko urteetan.
|
|
euskalduntzen jende asko hasi bada ere, gutxik bete dute euskara normaltasunez erabili ahal izateko asmoa. Horretaz estatistikarik ez
|
badut
ere, 70 eta 80ko hamarkadetan euskara ikasten saiatu baina bukatzeke utzi zuten koadrila kideak, lagunak eta ezagunak hain ugariak izanik, euskalduntze jardunean gabezia handia dela ez dut zalantza izpirik; ikasle horiek bidean jasotakoa, espero zuten uzta narotik urrun gelditu zitzaien: frustrazioa, ustez hizkuntza ikasteko zuten gaitasun ezagatik eta euskalduna izateko asmo zapuztuagatik; baita ikasten emandako hamaika ordu eta gastatutako diruen inbertsio ustelagatik ere.
|
2005
|
|
Orain arte esan ez
|
badut
ere, filologia karrera ere egin nuen gero. Friburgotik etorri eta Deustun irakasle hasi nintzenean, ikusi nuen hemen bagenuela filologa hispanica (erromanikoa deitzen zen orduan), aleman filologia, ingelesa eta frantsesa ere bai...
|
2008
|
|
Beharbada gehiegi laburbilduko
|
badut
ere, uste dut kontuan hartu behar dela hiritartasunaren, identitate nazional edo komunitarioaren, komunitate politiko edo nazionalitatearen eta lurraldetasunaren arteko desberdintasuna; izan ere, beren arteko lotura ikaragarri handia bada ere, desberdinak dira. Eta erabakigarria da lehenbailehen abian jarri behar dugun estrategian, ez bakarrik immigrazioaren arazoari seriotasunez aurre egiteko, baizik eta kultura eta hizkuntza berreskuratzeko prozesuan nola txertatu aztertzeko ere bai, bai eta Euskal Herriaren subiranotasunaren aitortze prozesuan aztertzeko ere.
|
|
Ez dut esango horren atzean jarrera arrazistarik ez dagoenik, baina mesfidantza hori ulertzeko, lagungarria da ziur aski Walter Actis ek azaltzen duen" ilararen sindromea" 4 delakotik abiatzea (bere azalpena harago eramango
|
badut
ere). Demagun gizartearen zati handi bat" ilaran" dagoela:
|
|
Harrisek bezain jarrera gogorrak ditu erlijioaren aurrean, estiloa hala ere, samurragoa da. Liburua artean bukatu ez
|
badut
ere, atarikoaren pasarte bat ekarriko dut hona, liburuaren helburua egoki definitzen duelakoan.
|
2009
|
|
nola erabiltzen zuen berak? Bada, berak, bere eskuz, gehienetan" Joan" erabiltzen zuen, nahiz eta" Juan" ere erabiltzea ez litzatekeen harritzekoa, horren frogarik orain arte neuk ikusi ez
|
badut
ere. Kontua hori baita finean, alegia, XVI. mendean ez zegoela koherentzia handirik ortografian," Joan/ Juan" arazo ortografikotzat jotzen zela:
|
2010
|
|
Titulu horixe du oraindik orain Klasikoak bildumak publikatu duen Stephen Jay Gould zientzialari eta dibulgatzaile handiaren liburuak. Ez nator hona liburuaren aipamena edo kritika egitera, irakurtzea biziki gomendatzen
|
badut
ere, baizik eta estakurutzat hartzera urte hurren baten karian. (Bide batez esan dezadan euskarazko itzulpenak maketazio akats onartezin gehiegi dituela edizioaren kalitatearen kaltean.)
|
2011
|
|
Kristianismua ta erlijio dinamikua bat datoz, ba. Bergson sinpatiz ikusten
|
badut
ere, ez daukat noski berak esandako dena bataiatzerik, zerbaitegatik dauzka Index ean hainbeste liburu ajolatsuenak: " L’Evolution Creatrice" t.a. (Yakin 8, 1958, 19).
|
2012
|
|
Urriaren 9ko gutunean liburua hasia zeukala idatzi zuen Txillardegik: " Hasia
|
badut
ere, bukaturik ez dago. Baina hemendik hiruzpalau hilabetera bukatuko dut, nik uste; eta ia udararen (1976koaren) haserarako edo argitara daitekeen".
|
2014
|
|
Zurekin buruz buru hitzegin ez
|
badut
ere, C.S.’ren [Karlos Santamaria] bidez izan dut zure berri, eta gauza bera Joxe’ren [Joxe Azurmendi] bidez, Rikardo zanaren [Rikardo Arregi] bidez, eta abar. ‘Jakin’en lan bikaina ikusten dut, Z. Argia’ko zure artikuluak, zure gutunak; zure eboluzioa ere bai, argiago baitituzu zure oiñarriak gaur, orain dala bizpahiru urte baiño.
|
2015
|
|
Hala ere, Topaguneak bultzatuta, iraganaren begirada kritikoa eta etorkizuneko ildoak proposatu dituzte hamar euskaltzale ezagunek. Eta, gehiago sakonduko ez
|
badut
ere, honako berba hauek darabiltzate etorkizuneko diskurtsoak eta mezuak jendarteratzeko: bizikidetza, identitatea, berdintasuna, aniztasuna, erantzukizuna, justizia eta errespetua.
|
2018
|
|
hor esateko asko daude, sentimenduen adierazpenaz, gazteen mintzoaz, eta abar, baina ezin ni sartu, ez baita nire alorra. Zerbait esan nezake, ordea, euskararen historiaren ikuspegitik historiaren haria etorkizunera begira jarriko
|
badut
ere, bai eta arabar baten ikuspegitik ere.
|
2019
|
|
Nire kasuan, lekuan lekuko lan oso sakona edo intentsoa egin ez
|
badut
ere, aukera izan dut denbora luzez lekuan lekuko lanean aritzeko. Ibilbide luze bateko ikuspegiak ahalbidetu dit bertsolaritza ikergaiari bira bat ematea.
|
2020
|
|
Ama eta zu ondo zabiltzate, pentsatzeko astia daukat... irten eta lau orduan Anbotori begira egon gura
|
badut
ere, egon naiteke. 25 urterekin ezin duzu hori egin.
|
|
Bai, baina ea ondo entzuten den... Altuago berba egin behar
|
badut
ere.
|