2001
|
|
Matematikak bide segurua Grezian lortu zuen Egipton lehen urrats nahasi batzuk eman ondoren. Eta emaitza hori buru argi batek sortutako iraultza baten eskutik iritsi zen, nork lortu zuen ongi ezagutzen ez
|
badugu
ere. Hiruki aldeberdinaren demostrazioan gauzatu zen ikuspegiaren eraldaketa hura.
|
|
Gauza bizidunak behatuz biziduna bizidun egiten duen ezaugarriaren adigaia lor dezakegu; Kantek abstrakzioaren ideia hau onartzen du berari dagokion eremuan. Hala ere, kolore gorria duten gauzak behatuz gorriaren adigaia lortzen
|
badugu
ere, ezin da berdina egin espazioaren kasuan. Zergatik?
|
2004
|
|
Askatasuna baldin badago, oso osorik izango da ala, bestela, ez da bere ezta arrastorik ere egongo; ez dago hor beste konturik, eta gure kasuan askatasuna egon badago. Oker aukeratzen
|
badugu
ere, ezin esan askatasuna erabili ez dugunik; erabili dugu eta bere osotasunean erabili gainera. Askatasun horri esker nire kabuz erabaki ahal izango dut, bai zerbait egiteko orduan eta baita zerbait sinesteko ala ez sinesteko orduan ere.
|
|
Halarik ere, autonomiaren eta heteronomiaren arteko antinomia edo aurkaritza aipatu berri dugun zentzuan gainditu
|
badugu
ere, ezin uka daiteke subjektuaren kontzientziak maizegi autogenoki bereganatu, landu eta laboratu ez dituen beharkizun etikoak bizi dituela. Zentzu honetan, Cencillori jarraikiz, etika autogenoaren eta heterogenoaren bereizketa egin genezake; ez, ordea, antagonismo antzu berri bat sortzearren, baizik eta etika (auto) errealizatzailearen funtsezko ezaugarriak hobeki erakusteko.
|
|
Etika ez da eremu pribatu eta intimora mugatu beharreko esparrua, eta are gutxiago isildu beharrekoa. Etikak osotoro bizi gaitu, onartu nahi ez
|
badugu
ere, ororen buru izaki etikoak gara gizakiok, baita etikoki jokatzen ez dugunean ere. Hizkuntzak bezala bizi eta barne zeharkatzen gaitu etikotasunak.
|
|
Diogunarekin ez gara erlatibismoari bihotz ematen ari, gizakiaren berezko izatea deskribatzen ari gara, den bezala, den osoa horrenbestez agortu ez
|
badugu
ere, zorionez. Nondik datorkio gizakiari errotikako anbibalentzia hori?
|
2006
|
|
Ogilbyri edo Bunyani lehentasuna emango dieten pertsonak egon arren, inork ez du aintzat hartzen haien gustua, eta inongo kezkarik gabe adierazten dugu kritika horiek absurdoak eta lotsagarriak direla. Hortaz, gustuen berdintasun naturalaren printzipioa ahanzten dugu, eta zenbaitetan, objektuak berdinak izatetik gertu daudenean, printzipioa onartzen
|
badugu
ere, besteetan, hau da, horren desberdinak diren objektuak elkarrekin erkatzen ditugunean, paradoxa nabarmena, edo ageriko absurdoa, dirudi printzipio horrek.4
|
2009
|
|
Hori ez da guztiz egiazkoa, ikusiko dugunez, faktore eta pertsonaia ugari izan delako garai berriaren sorrera honetan parte hartu zutenak. Hala ere, eta historia asko sinplifikatzen
|
badugu
ere (gehiegi), hala hartuko dugu. Dena den, Descartesen ikuspegia izan zen, hein batean, Europan ordura arteko gizaki, gizarte, filosofia eta abarren ikuspegia aldatuko zuena.
|
2012
|
|
Kasu horretan, politikaren gorputza indartzen du, hau da, egiaren prozesuan sartzen da. Nolanahi ere, horrek ez du Izatearekin zerikusirik, ez dago horren alde edo aurka; izan ditzakeen ondorioen berri ez
|
badugu
ere, prozesuarekin bat egiteko prest gaudela esan nahi du, prozesuan sartu edo murgildu nahi dugula.
|
|
Bere lagun Sylvian Lazarus ek politika politikatik bertatik pentsatzea eta artikulatzea proposatzen du, eta ez" pentsamendutik", ez Ideiatik. Polemika horren inguruan hemen sakondu ezin
|
badugu
ere, horrek adierazten du politika eta Ideia nola artikulatu ez dela auzi xaloa.
|
|
Eta baita politikan ere. Gehiegi sinplifikatu nahi ez
|
badugu
ere, hor oso interesgarria den zerbait badela azpimarratu nahi dugu.
|
|
Bertan, filosofia ofizialaz gain, hori baino interesgarriagoa den beste filosofia bat ere existitu izan dela erakusten du, beti presente egon izan den filosofia, ezkerrekoa, iraultzailea, baztertua. Badiouk, zalantzarik gabe tradizio horretan kokatu behar
|
badugu
ere, beste elementu bat gaineratzen du: zientzia.
|
|
Hura izan da gauzak aldatu zituen azken mugimendu politiko serioa mundu mailan; mundu justuago bat eraikitzeko asmotan sortutako mugimendu inkondizionala. Aurrerago horren inguruko aipamen zehatzago bat egingo
|
badugu
ere, orain interesatzen zaiguna mugimenduaren zentzua zein den azpimarratzea da. Txinparta sortzen da, eta hortik oharkabean izugarrizko sua pizten da; jendea aldeko edo aurkako jarrera hartzera behartuta dago.
|