Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2004
‎Bakarrik ere egin daiteke Bidea, baina horrela ibiltzea aukeratu duenak larrialdian ikusten badu bere burua, gizatalde batetik gertu segi dezake, begitik galdu gabe.
2010
‎Gatazken erabakitasunetan ezarri den logikarekin kontrastatzen du, ez du bat egiten gatazkei aurre egiteko erabili ohi den metodologiarekin. Gure ustez, ez dago gatazka ongi konpontzerik, pertsona norberak ez badu bere buruarekin daukan gatazkaren egiazkotasuna planteatzen. Hau da, besteekiko daukan gatazka bere buruarekiko daukan gatazka ere badela onartu behar du.
‎Portaera bat da egoera jakin baten aurrean modu batean jokatzea. jakin batetik askatzen ari den norbaitek ikasitako egoera horietako batean aurkitzen badu bere burua, ikasitako portaera izateko joera izango du. Prozesu mental horiek oso konplexuak dira, eta berriz kontsumitzen hasten direnen %80 tarteka sentitzen duten irrika horrengatik hasten dira, azaldu du Calladok.
2012
‎1 Norbaitek, zitazioa legezko forman jaso arren, borondatez ez badu bere burua aurkezten epaitegi edo auzitegira, horretarako arrazoi zuzenik izan gabe, prozesu kriminal horretako erruztatua behin behineko espetxealdi zigorra betetzen egonik, eta horren ondorioz ahozko epaiketa eteten bada, orduan, horri hiru hilabetetik sei arteko espetxealdi zigorra edo sei hilabetetik hogeita lau arteko isuna ezarriko zaio. Norbaitek, ohartarazpena jaso arren, ez badu bere burua bigarren aldian aurkezten auzi kriminalean, erruztatua espetxean egon barik, orduan, hari sei hilabetetik hamar arteko isuna ezarriko zaio, ahozko epaiketa eten zein eten ez.
‎1 Norbaitek, zitazioa legezko forman jaso arren, borondatez ez badu bere burua aurkezten epaitegi edo auzitegira, horretarako arrazoi zuzenik izan gabe, prozesu kriminal horretako erruztatua behin behineko espetxealdi zigorra betetzen egonik, eta horren ondorioz ahozko epaiketa eteten bada, orduan, horri hiru hilabetetik sei arteko espetxealdi zigorra edo sei hilabetetik hogeita lau arteko isuna ezarriko zaio. Norbaitek, ohartarazpena jaso arren, ez badu bere burua bigarren aldian aurkezten auzi kriminalean, erruztatua espetxean egon barik, orduan, hari sei hilabetetik hamar arteko isuna ezarriko zaio, ahozko epaiketa eten zein eten ez.
‎Badirudi notokordaren zalutasunean dagoela trikimailua. Mixinoak badu bere buruaz korapiloa egiteko abilidadea. Korapilo horrekin desegiten eta kentzen du gainetik berak sortutako lika.
2014
‎Zer egin dezake, hortaz, pertsona zentzudunak, baldin eta, eskarmentuak irakatsitakoaren kontra, bidaian abiatu eta leku urrun batean turista bihurturik ikusten badu bere burua. Irtenbideetako bat bere kontzientziaz beste egitea da, alienazioa gogo onez onartu eta turisten artaldeko ardi bihurturik ibiltzea, turismoaren propaganda ofizialak nahiz pseudo alternatiboak agintzen diguten guztia eginez, ikusiz eta bisitatuz.
2015
‎Jendeari erantzunez, ildo eta erronka hau hartu dugu. Jendeak ez badu bere burua non eduki nahi duen erabakitzen, ez dugu ezer konponduko. Azkeneko hilabeteetan jendea girotzen aritu gara, eta oraintxe itxaropenetik eskaintzetara pasatu gara.
‎Kontu hau larritasun handikoa da, goi mailako arazo diplomatiko bat sor dakiguke Frantziarekin eta Espainiarekin. Eta, norbaitek erabaki badu bere burua aberastea nire aginduen aurka, gogotik ordaindu du atrebentzia eta harropuzkeria hori.
‎–Eskorpioi batek, zioen Paratzelsok?, suz inguratuta sumatzen badu bere burua eta ihes egiteko biderik ez badu ikusten, nahiago izaten du bere eztena bizkarrean sartuta pozoiturik hil, suak erreta baino.
‎gure Jaunak, bere ontasunagatik, arima bati bere burua agertu nahi badio hobeki ezagut eta maita dezan, edo bere sekreturen bat hari agertzea, edota esku erakutsi eta mesede bereziak egitea nahi badu, eta hark, esan dudanez? honekin (bere buruaz lotsaturik egon zukeen eta hain kaskarra izanik, zein gutxi merezi duen kontuan hartu) santutzat hartzen badu bere burua eta mesede hau berak egindako zerbitzuren bategatik datorkiola uste badu, argi dago hemendik etor dakiokeen on handia txar bihurtzen duela, armiarmak bezala. Esan dezagun, bada, orain deabruak egiten dituela agerpen hauek, ariman harrokeria pizteko:
‎Beharbada, ona izango da. Premian ikusten badu bere burua, hitz egin beza hor gure aitarekin, eta begiratu dituen akatsak, nik horretaz ez bainion gauza handirik esan; hor bildurik dutena gauza urria dela ohartzen naiz, harritu bainaiz Beatrizen amarena ez dela mila eta bostehun dukat baino gehiago ikustean, hala ere, harekin ezer gabe ere asko irabazten da. Poztu naiz galtzerdi luzeen lanaz eta irabaziez; saiatzen badira, Jainkoak lagunduko die.
‎Bourdieuren hitzetan, beraz, elkarte orok badu bere burua irudikatu, begitandu eta asmatu beharrik, baina lan hura ez da beti agerikoa eta oharrez egin beharrekoa, beti ez zaio arizaleari atxikimendu gehigarririk eskatzen. Berez doazen gauzetan bizi denik ere badago, berak kolusio nabari eta esplizituaren ordez egituratzeari darion konfiantza izaten du.
‎Kasurako, zaila da sufritzen ari denaren ikuspuntuen aurkako arrazoiak adieraztea, ematen baitu bere sufrimendua dela gutxiesten duzuna; horrela, biktima batzuek, kontraesalea ahultzearren, nabarmenki lotzen dituzte mina eta arrazoia. Jendarteak badu bere burua biktima horiengandik babesteko eskubidea; banakook ere bai, gure baitako biktimarengandik.
2017
‎Horrexegatik da gaitasun politikoaren kontzeptua esanguratsua eta beharrezkoa demokrazia analizatzeko eta teorizatzeko. Populazioak ezin badu bere burua gobernatu, nahiz eta horretarako eskubidea izan, orduan eskubideak ez dira aski, ezta eskubidearen inguruko diskurtsoa eta analisia ere: duintasunez bizitzeko eskubideak ez baitakar bizitza duinik.
2018
‎Barrura begira bertso munduak ere badu bere burua euskaldun zaharren mundutzat, eta hizkuntzaren gune sinbolikoaren muin muinean kokatzen du bere burua. Bertsolari gisa legitimitatea nahi duenari, beraz, euskaldun zahar passinga eskatzen dio kanonak.
‎Higienistak, ez badu bere burua gai ikusten lanen bat egiteko, kontsultatu egin behar du kideekin edota beste batengan delegatu.
‎Azken aldi honetan Amin Maaloufen Nortasun hiltzaileak (Identites meurtrieres, 1998) liburua herri txikien abertzaletasunaren aurkako eskuliburu bezala erabiltzen ari da goi mailako ikastetxeetan, nazio handien abertzaletasunaren aurkako eskuliburutzat ere hartua izan daitekeen arren. Maalouf Libanon jaio den arren, frantsestzat ere badu bere burua, eta ez bere nortasunaren erdia libanoarra eta beste erdia frantsesa sentitzen duelako, bere nortasun osoa libanoarra eta frantsesa sentitzen duelako baizik. Bi hizkuntzak maite ditu:
‎Arrazoi bi ditu horretarako. Bateko, alternatiba linguistiko bezala ikusten badu bere burua, ahalik eta populazio handienaren bila jo behar du, bestela helburuan bertan hutsegiten du. Besteko, telebista publikoa da, herri zerbitzua, irekia, zabala, denentzakoa.
2019
‎Harmonia hori, ordea, ez da mamitzen erraza, emakumeari dagozkion funtzioak ez baitira elkarrekin ondo ezkontzen. Emakumeentzako aldizkariek luze eta zabal erakusten diote etxekoandreari nola zaindu bere erakargarritasun sexuala harrikoa egiten duen bitartean, nola izan itxura dotorea haurdunaldian ere, nola uztartu pinpirinkeria, amatasuna eta diru aurrezpena, baina kezkek laster aztoratu eta desitxuratzen dute emakumea, ordea, aholku horiek zehatz mehatz betetzera behartzen badu bere burua; zaila da, zaila denez, desiragarria izaten segitzea eskuak zartaturik eta gorputza eragabeturik edukiz gero haurdunaldien ondorioz; horregatik, askotan, emakume maiteminduak ezinikusia die seme alabei, haiek sedukzio gaitasuna hondatzen baitiote, eta senarraren laztanez gabetzen; ama ama baldin bada, berriz, bekaizkeria izaten dio seme alabak ere beretzat jotzen dituen gizonari.... Bestalde, etxea gobernatzeko ideala ez dator bat, ikusi dugun bezala, biziaren mugimenduarekin; haurrak parket argizariztatuen etsai dira.
‎Schopenhauerren teorien ezkortasuna arbuiatzen badugu ere, arrazoi du gizonaren dualtasunaren erakusgarritzat jotzen duenean sexua garuna oposizioa. Subjektu den aldetik, gizonak mundua ezartzen du, eta, ezartzen duen unibertsotik kanpo geraturik, haren subirano bihurtzen da; haragi eta sexu gisa ikusten badu bere burua, ez da gehiago kontzientzia autonomo, libertate garden: engaiatua dago munduarekin, zeina objektu mugatu eta igarokorra baita.
‎Gizonari ezerk ez dio debekatzen azpiko izakiak menderatzea, harrapatzea: beti toleratu izan dira zerbitzarienganako amodioak, baina emakumezko burges bat, gidari baten edo lorezain baten esku uzten badu bere burua, beheratua da gizartean. Ameriketako Estatu Batuetako hegoalde bortizki arrazistan, usadioz onarturik egon da beti, bai Sezesio Gerraren aurretik eta bai orain, emakume beltzekin oheratzea, eta gizonek jauntxoen harropuzkeriaz erabiltzen dute eskubide hori:
‎Hori lortzeko, ordea, norberaren burua aurkitu izanaren segurantzia izan beharra dago lehenbizi. Gizonen mundura iritsi berritan, eta haien babesa apenas duela, emakumeak nahiko lan badu bere burua topatu nahian.
‎Baina ez da derrigorrezkoa. Taldean norbaitek ez badu bere burua dantzen ikusten, bakarrik kalejira egiten du eta ongietorria da ere. Azken finean, erraldoia eramatea da kontua.
2021
‎–Jakina, norberak inurritegi bateko inurritzat hartzen badu bere burua, ez dago zereginik. Ez dut esaten besoak zabalduz nazien sarrera eragotzi nezakeenik –nire ama berrikusten nuen Sevillako kaleetan, bere beso txikiak zabalik– Baina guztiek besoak zabaldu izan bagenitu...
2022
‎Mendebaldarrok, ordea, ez genuke kanpairik jo behar goizegi: " Errusiak dio Kurt Cobbek bazter batean hesitua ikusten badu bere burua, pentsa lezake ez daukala beste alternatibarik arerioen kontrako gerra militarra gehiago indartzea baizik, eraso nuklearren beldurra zabalduta arerioak negoziatzera behartu eta akordio bat lortuta eta gerra ekonomikoa amaitzeko".
2023
‎Horretarako, moko beltz, fin, luze eta okerra lagun izaten du, hura zulo txikietan sartu eta bertan ezkutatuta dauden zomorroak harrapatzeko. Batzuetan, baina, beste erremediorik ez eta… badu bere burua agerian uzten duen mugimendu bat ere: hegaldia.
‎Aipatu gabe COVID eta etxe zokoratze garai latzaren ondorio moral eta afektiboak, orain agertzen ari direnak, bereziki nerabeengan. Ez da harritzekoa gazte anitzek ez badu bere burua etorkizun hurbilean ere proiektatzen ahal, ez badio lanari eta elkar bizitzari zentzurik ematen, ez bada manera orekatuan zohitzen, gogotik zozotzen bada kontsumerismoan eta hutsalkerietan, pozoi erreal zein birtualen hautua egiten badu, eta gehiegikerietara lerratzen bada.
‎Ez da harritzekoa gazte anitzek ez badu bere burua etorkizun hurbilean ere proiektatzen ahal, eta gehiegikerietara lerratzen bada
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia