2013
|
|
Benetan adierazgarria bezain paradoxikoa da diskurtso inperialak itsasketa eta armagintza erabiltzea Euskal Herria inperioaren urrezko arotik baztertu eta burdin arora zokoratzeko, itsasketa eta armagintza izanik hain zuzen ere inperioaren beraren baldintza ezinbestekoak. Jokaera horrek
|
badu
bere logika, baina: bakearen eta justiziaren aldia izanik urrezko aroa, aro horretan bizi dela sinetsita dagoen subjektu inperialari onartezina zaio nonbait itsasketa eta armagintza bezalako jarduerek adieraz lezaketen biolentzia, eta bere buruaren defentsa mekanismo gisa ukapena (deni, disavowal) erabiliko du inperioaren bertuteen kontrako diren bizioak burdin aroan bizi diren euskaldunei egotzita.
|
2016
|
|
47). Lehen testua garaian oso usu erabili ohi ziren poemen azalpen gisa(. Godalet dantza, k
|
badu
berea) ulertu behar genukeela uste dut, eta ez zuzenean kontakizun gisa. Bigarrenak, ordea,. Zuberotar maskarada, k delako. Suite?
|
2018
|
|
Arrazoi bi ditu horretarako. Bateko, alternatiba linguistiko bezala ikusten
|
badu
bere burua, ahalik eta populazio handienaren bila jo behar du, bestela helburuan bertan hutsegiten du. Besteko, telebista publikoa da, herri zerbitzua, irekia, zabala, denentzakoa.
|
2019
|
|
Bigarren epitafioak, hain garbia ez izan arren,
|
badu
bere interesa. Hemen ere hildakoaren izenaren ondoren haren lanbidea adierazten da:
|
|
Nerabeen erabilerari dagokionez
|
badu
bere tokia gaztelaniak, jakina, baina toki hori bigarren mailakoa da aztertutako eremu gehienetan: orokorrean askoz gutxiago egiten dute gaztelaniaz, euskaraz baino.
|
2020
|
|
Teresak herriko plazan haurra zela txurreroa pixa egiten zelatatzen zuen bezala ikusten du herria nola konkistatu zuten gerra garaian. Martiñarentzat ere portuak
|
badu
bere esanahi propioa, askatasunaren eta maitasunaren espazioa baita hura beretzat, hor maitemindu zen Eutimiorekin, eta hor erabaki zuen bere buruaz beste egitea. Eulalirentzat bere gorputza da erosoen sentitzen den espazioa, eta sormena baliatzen du errealitateari begiratzeko eta hura sentitzeko.
|
|
Amildegia dago orduko eta egungo garaien artean. Eta, gure ustez, amildegi horrek
|
badu
bere isla maila teoriko, metodologiko eta epistemologikoan. Hortik dator, neurri batean, egungo euskal soziolinguistikan erantzunak bilatzeko sumatzen den zailtasuna, hala nola, gazteen erabilera ezaren aurrean.
|
2022
|
|
Paul B. Preciado erakusketaren komisarioak eta Cabello/ Carceller kolektiboak kontakizun historikoaren eraikuntza eta queer eta trans politika garaikideak harremanetan jartzen ditu, pertsonaia historikoari buruzko hausnarketa kritiko eta alternatibo bat proposatuz. Berrikuspen kritiko horrek, ordea,
|
badu
bere aitzindaria Amaia Alvarez Uriak 2011 urtean argitaratutako tesian. Katalina Eleizegiren obrak ditu aztergai, eta, horien artean, argitaratu gabeko Erauso Kateriñe (1962) antzezlanaren analisia egiten du generoa, sexualitatea, eta nazioa uztartuz.
|