2001
|
|
Teknikoki arazoa" Dictum de omni et nullo" printzipioaren azalpen gisa agertzen da. Honek
|
badu
bere esanahia eta erabilgarritasuna, baina ez negatiboki hartzen bada, Leibnizek egiten duen moduan. Argi dago multzo baterako balio duenak multzo horretako osagai bakoitzarentzat balio duela.
|
|
" Gure adimena nola erabil dezakegu, baita esperientziari dagokionez ere, geure buruari helbururik ez badiogu ezartzen?" (A816/ B844 (E590)). Helburua ez da ezer ezagutzen laguntzen digun adigaia, ez da kategoria bat, baina ezagutzaren osotasunean
|
badu
bere lekua. Lehen ikusi dugunez izadiaren egitura teleologikoa eta bizitzaren prozesuak ulertzeko balio digu.
|
2003
|
|
Arrazoi berbera dela bide, lagunetarik batek adiskidetasunari kalte egiten badio, dela gaiztakeria bat eginez, dela oinarrizko eginbeharrak urratuz, dela bidezkoa edo zilegia ez dena eskatuz, besteak askatasuna du aurrerantzean hura lagun moduan ez hartzeko, horrek adiskide izateari utzi baitio. Kasuan kasuko inguruabarrak aintzakotzat hartuta, adiskidetasuna desegin daiteke hausturarekin zein hausturarik gabe, baldin eta haustura horren aldeko arrazoi zuzena duenak ez
|
badu
berak ere horretarako arrazoirik ematen, eta, aldaketa horretan, adiskidetasunaren ordez, elkarrenganako maitasunari eusten badio, hori ezin baitigu inork ez ezerk kendu.
|
|
Halaber, kontratuzko erakundeak testamentuak eta itunak dira gaiez, eta bitzuon erregelak dituzte. Era berean, ohituren bestelako gai bakoitzak ere
|
badu
bere maila arautua eta erraza da euren antolakuntza asmatzea, arestian agerian jarri den egitasmoaren barruan.
|
2006
|
|
Kojeveren iritziz, ez baldin badira askiesten" ebidentziaren" edo" agerkundearen" irizpide subjektibo hutsak, ez baitute eromen arriskua baztertzen, ezinezkoa izango da filosofo izatea, aldi berean pedagogo filosofikoa izan nahi gabe. Eta filosofoak ez
|
badu
bere egintza pedagogikoaren zabalera artifizialki eta duinezki mugatu nahi, ezinbestean izango du gobernamenduan nolabait esku hartzeko joera, filosofoaren beraren pedagogia Estatuan eraginkor izan dadin. Besteak beste, taldexkaren aurreiritzien arriskuan ez erortzearren.
|
2007
|
|
Eztabaidaren erabilera txarra agerikoa denean, orduan, ez dago beste posibilitaterik zentzugabe bihurtutako elkarrizketa etetea baino. Eztabaida funtsean posible da, baldin eta bakarrik bi aldeak prest badaude entzuteko eta bietako inork asmorik ez
|
badu
berak bakarrik egia edukitzeko.
|
2008
|
|
Historia ulertzea gure" bizitza" ulertzea da. Historiarik at norberak
|
badu
bere zentzua eta zeresana. Baina gure zilborretik haratago joan nahi badugu, gure partikulartasuna edo norberatasuna gainditu nahi baldin badugu, historiara jo behar dugu.
|
2010
|
|
Are gehiago, nahita bilatzen da banakako kaltea, edo, bestela, banakako kalte horren bitartez, bidezko zehapena jarri nahi da. Alabaina, legegilearen gorroto pertsonalak eragin
|
badu
berak hala jardutea, horrek ez dio kalterik egingo legeari edo legearen justiziari, lehen esan dudan bezala, baldin eta gaineko alderdietan legea bera beharrezkoa bada guztion onerako.
|
|
Hor zegoen aurreraturik, adibidez, harrezkeroko Grotius. Suarezen esanak XIX eta XX. mende arte iraun zuen, neoeskolastikaren bidez. Zurruntasuna nagusi, bi mende horiek ikusi zuten doctor eximius zenaren pentsamoldearen itzalketa, oraintsu arte iraun duena14 Ukaezina da, hala eta guztiz ere, Suarezen obrak berriro ere jakin mina piztu duela15 Hark legeari buruz zuen kontzeptuak egun ere
|
badu
bere balioa, botere politikoaren eta justiziaren arteko oreka bilatu nahi denean.
|
2011
|
|
Psikokinesiak, prekognizioak, ahalmen psikikoek eta halakoek errealaren hautemate distortsionatuak lukete, ezin baitira modu logikoz azaldu, Parmenidesen edo Hegelen tesien bidetik luketenez (alegia, razionala baino ez dela erreala). Nola esango du ba arrazoimenak razionala dela errealaren parte hori, ezin
|
badu
bere ikuspegi mugatzailean bildu. Errealaren alderdi ulertezin eta ustekabekoek behatzailearen mugak uzten dituzte agerian; ez, ordea, izatearen mugak, izatea bere osotasunean ez baita ulermen gaitasunaren elikagai.
|
2012
|
|
zientzia. Filosofia analitikoak tradizionalki egin zuen antzera, zientziak Badiouren sistema filosofikoan
|
badu
bere lekua. Horrela, Badiou benetako filosofoa da, mugak gainditzen dituena:
|
2013
|
|
Ikusi dugun bezala, eztabaida klasikoak
|
badu
bere isla garai modernoagoetan, eta badirudi eztabaidak ez duela etenik izango. Halere, badaude aldeak eztabaida klasikoen eta modernoagoen artean, batez ere dualismoari dagokionez.
|
|
• Prozesu etikoaren oinarrietan gure ahalmen emozionalak daude. Alabaina, prozesu etikoan emozio horiek doitzen dira, eta doitze horretan arrazoimenak
|
badu
bere eginkizuna. Diotenez, duela ez asko, zenbait tokitan, pertsona zuriek esaten zuten nazka sentitzen zutela pertsona beltz bat autobus berean zihoanean.
|
|
Gogoa begi niniarekin erkatzen du Lukreziok. Niniak ez
|
badu
bere eginkizuna betetzen, nahiz eta begiaren gainerako atalak ondo izan, begia itsua da, ez du ikusten: begia, itxuraz, begi osasuntsu baten gisan mugitzen da, baina ez du ezer ikusten.
|
2016
|
|
Abereen sentimendu estetikoaz, esaterako, eta horren arabera norbere burua apaintzeko eta lagunei gustatzeko edo sexu lagun posibleak limurtzeko, oharpen polit politak egiten baititu, horrentzako gizon emakumearen esklusibotasuna ukatuz. Norbere burua apaintzen edo bere ederra esibitzen diharduenak,
|
badu
bere identitatearen kontzientziaren bat. Abere eta hegazti askok egiten baitu hori.57 gizakiarentzat ‘abere razionala’ definizioa.
|
2021
|
|
156). Hala ere, egiatia eta berdina izateak
|
badu
bere ordainsaria. Beauvoirren ustez, emakumeak errukigabeak, bortitzak eta doilorrak dira beren artean.
|