2010
|
|
Gaur egun inportanteenak ezagutzen
|
baditugu
ere, arkeologiak. oraindik baieztatu gabe ditu idurika daitezkeen beste batzuk. Azken hauek litezkeenak
|
2011
|
|
Bizi-poza, nonbait egotekotan, hortxe dago, egoera xinpleetan, musu truk lortzen direnetan. Eskuragai
|
baditugu
ere, a zer nolako lanak geureganatzeko!
|
2015
|
|
hutsa, adierazlea artikulazioaren lotunea denean; loka, adiera eta esanahiak hartzeko zabalik denean (berak artikulatzen ez duen kate batean). Signifikatze lanean une hegemonikoak
|
baditugu
ere (denotazioren bat finkaturik, adierazlearen polisemia mugatzen denean), adierazleak lokatu eta beste adierazle askorekin artikulatzeko aukera berezkoa du signifikatzeak. Edo hobeto esan, signifikatzean polisemia eta monosemiaren arteko tentsioan kulunka ibili behar dugu:
|
|
Praktikak mezuak dira, askotan halakotzat jotzen ez
|
baditugu
ere. Beste mezu guztien antzera ondorioak izan ditzaten kodifikatu eta artikulatu behar ditugu.
|
|
sagarra gauza bat da praktika zenbaitetan sagarra izanarazten dugulako (sagarra jatean, sagarra ikustean, sagarra pentsatzean, sagarra definitzean, sagarra genetikoki determinatzean... eta batez ere, cucumis melo, melimelon, malus cotonus, malusgranatus edo lursagarra sagarrak ez direla zehaztean, erabakitzean eta erregistratzean). Horrenbestez, nik praktika sozial kontzeptua lehenetsi dut, azken finean," esanahi eta zentzua" sortzeko praktikei buruz ari naizelako, eta aipatu gauza horiek guztiak praktiketan zertu behar ditugulako nahitaez, askotan, hori bai, aurreko (jendeen) praktiketan zertuta jaso
|
baditugu
ere.
|
|
Posmodernismoak kolokan utzi baditu ere Modernitateko errelatu handiak, hauek jarraitzen dute gure pentsamenduaren eduki izaten. Eta, buelta berri bat emanez, Modernitatearekin oraindik loturak apurtu ez
|
baditugu
ere, Posmodernitate hitzak garai berriren baten etorrera adierazten du, aldaketa edo trantsizio bat; etortzear dagoena, oraindik ez dena. Hipermodernitatea, beraz, Modernitatea eta Postmodernitatearen arteko zubia litzateke, desagertzear eta etortzear dagoenaren artekoa; Hipermodernitatea garai kritikoa da, zalantza eta mesfidantzaren garaia.
|
2016
|
|
Jentila da. Aurreko bi mendeetan bildutako mitologiako hainbat pasartetan jentilak eta gizakiak elkarrekin topo eginez ikusten
|
baditugu
ere (agian jentilak izenaz bi gauza diferente adierazi izan direlako, hots, erraldoi mitologikoak, eta hauen sinestean bizi ziren euskaldun pagano historikoak), jentilen mitologiaren azterketak argi eta garbi erakusten du, jentilak berez irudikatu ohi direla gizakiena baino lehenagoko garai batean bizi izandako bezala, bi garaien artean eten bat gertatu zelarik. Izan ere, Jentilen akabera kontatzen duen mitoak, Euskal Herrian eta Europa osoan, jentil guztien heriotza ekarri zuen izurrite eskatologikoaz mintzatzen zaizkigu.
|
|
Beraz, gure begietan hain harrigarri gertatzen den lehengusuen arteko bereizketa hau, erabat arrazoizko eta beharrezkoa da gizarte antolamendu dualistak ezartzen dituen hartu eman eta ordain mekanismoek iraun dezaten eta gizaldiz gizaldi etengabe errepika daitezen. Adibide honetan talde patrilinealak eta patrilokalak aipatzen badira ere, konklusioa bera da talde matrilinealak eta matrilokalak suposatzen
|
baditugu
ere.
|
|
Amaiera irekiak behar omen dituzu bizirauteko. Hasiera itxien orduak dira hauek ordea eta logelako sabaian ikusten ez
|
baditugu
ere badakigu goiza laino puztuz beterik etorriko dela. Geratzen zaizkigun ordu hauek ez dira lotarako orduak.
|
2017
|
|
Baina toponimiak aldakuntza gutxirekin jarraitzeko ahalmena du, gorago zehaztu ditugun baldintzak ematen badira behintzat. Alorrez alorreko ikerketa sakonagoak beste batzuentzat utziko
|
baditugu
ere, ez genuke lan hau amaitu nahi euskal filologoen eta euskaltzaleen artean asko eztabaidatzen diren puntu banaka batzuk astindu barik.
|
|
Baina lur honek askoz gehiago eman dezakeela iruditzen zaigu. Izen zerrenda luzeak pilatu
|
baditugu
ere, toponimian asko dago oraindik bilatzeko eta ikertzeko. Bestalde, toponimoak in situ aztertzea oso inportantea da izena eta izana bat datozen ala ez ikusteko.
|
2018
|
|
Alabaina, ez du garbi esaterik Aragoiko euskararen azken toponimo horien eta Erronkaribarren duela gutxi arte egiten zen euskararen ezaugarrien artean loturarik dagoen; ez du argitzerik Erronkaribarreko eta Ansoko hizkerak bat zetozen; izan ere, Ansoko toponimian (egun gordetzen denean ere) ez dira ageri erronkariera modernoan ezagutu ditugun hainbat ezaugarri. ...a aldean euskaraz egiten zen garaian erronkarieraren ezaugarri tipikotzat ditugun horiek sortu gabe zeudela oraindik; hots, ezaugarri horiek modernoak direla, eta ezin ditugula Ansoko euskarazko toponimoak, mendez mende bere horretan gorde diren horiek, eta Erronkaribarreko azken hiztunen hizkera konparatu, hainbat garaitako datu eta iturriak baitira, batera eta are hiztun beraren ahotan aurkitzen
|
baditugu
ere.
|
2019
|
|
Garbi dago, dena dela, bertsoak direla eskuizkribu horretatik argitaratu gabe geratu zirenak. Eta beste kanta eta poematxo batzuk argitaratuko
|
baditugu
ere, bertsoetan jarriko dugu gure arreta bereziki.
|
|
bisitan etortzen naizen bakoitzean, norbait ezaguna topatzen dinat hemen. Argi zegon denok ditugula arazo pertsonalak, horiek kalean ezkutatzen
|
baditugu
ere".
|
|
Lautadako soroek eta zelaiek udaberriko berdeari eutsi nahi dioten arren, uztailean sartuak gara. Artean galburu horiak ikusi ez
|
baditugu
ere, uda betean gaude. Hartara, uda gainerako urtaroak baino lotsagabeagoa baita, sasoi aproposa gerta daiteke errutinari ihes egiteko, normalean nekezago egiten diren gauzak sarriago egiteko, hitzontzi baten iradokizun udatiarrei kasu egiteko.
|
|
Neurri batean behintzat, horretan datza arabar nortasun bereizia: euskal sustraiak
|
baditugu
ere, beste euskal probintziek baino harreman handiagoa izan dugu Penintsulako ordokiarekin. Ez da, bada, inongo anemia, arabar askoren identitatearen atala baizik.
|
2021
|
|
Bi munduak biltzen dituen lapiko ustelean ez da funtsezko aldaketarik gertatu, azaleko aldaketa eta berrikuntza mordoa gertatu bada ere. Berrikuntza pedagogiko, metodologiko eta, bereziki, teknologikoak ezagutu
|
baditugu
ere azken hamarkadetan, ez zait iruditzen benetako berrikuntza pedagogiko onuragarririk gertatu denik, kontrakoa baizik. Hortaz, berrikuntzarik egon da edo ez?
|
2022
|
|
wakame, konbu, hijiki, nori, arame... Egun, 25.000 gorbel mota ezagun
|
baditugu
ere, jangarri goxoak ehun erditxoa baino ez dira.
|
|
Parekatu izan ditugu erantzun eta jarrera horiek senideek, auzokoek eta orokorrean gizarteak ez oso aspaldian IHESaz gaixo edo hilzorian zeudenen aurrean hartutako jokabidearekin ere, edo, azken urteotan txirotasunak edo migratzaile eta txiro izateak sortzen dituenekin, baita ere bullyingak eragindako bazterkeri eta isolamenduarekin edo genero aniztasunaren aurreko ezjakintasunak sortarazitako destainarekin. Gaineratu nioke aipatutako guztiari 2020ko udaberrian ere aritu izan garela berriro Metamorfosia irakurtzen eta solasaldietan, iritziak ematen solasaldiok itxialdi egoera dela eta birtualak egin behar izan
|
baditugu
ere, bakoitzak bere etxetik. Beraz, Franz Kafkak islatzen zuen familiaren isolamendu egoeratik nahiko hurbil, ala behintzat Gregoriori isolamenduak sentiarazten dion nahigabea ulertzeko aukera ematen digun egoeran izan gara.
|
2023
|
|
galdetu diote emakume bati Louis Malle k zuzenduriko dokumental batean erantzun du berak zein da aldea? ...iek imitatzeko beti gai ez izateak lotsagorrituko baina behin eta berriro eskribituko dugu gutariko bakoitza non garen jaioak erdaraz hitz egingo diegu atzerritarrak direla nabarmenduz behin eta berriro beraiek eta beraien umeek irainak entzungo edo bederen besteon ezaxola mustatuko ezer gutxi jakingo dugu beraien mito abesti ipuin eleberriez beraien saminez aldamenean dantzan edo negarrez ikusten
|
baditugu
ere tarteka beraien alboan eseriko gara haien kexak entzungo haien izen handiak eta txikiak artikulu gai bihurtuko ditugu haiekin lan egingo dugu herri aldarrikapenetan baina beraien iragana eta geurea denbora ezberdinetara jokatuko da han eta hemengo artean sortzen dakiten zirrikitu oparoei ez diegu askotan erreparatuko han eta hemengo artean sortzen dakiten kartografiei arreta eskas eskainiko b... zertarako hori guztia?
|
|
Atzoko filmarekin argi ikusi nuen hori, Inaxio: gu Ripley tenientea gara, kulero ñimiñoetan bagaude ere, Sigourney Weaver bezain sexyak ez bagara ere, kartzelaratzen eta alienak gorputz barruan sartzen badizkigute ere eta, jakina, benetako teniente militarrak gorrotatzen
|
baditugu
ere. Gu gara jendea, herriko jendea, eta beti bizirik egonen gara.
|