2000
|
|
Albistegien azterketarako saio guztiak ez ditugu kontuan hartu, eta egunerokoalbistegi orokorretan eta bertan hedatzen diren saioak beren artean orekatzen dira, herrialde baten edo beste baten agerpenaren aldeko joerarik sortu gabe. Horrela,
|
badakigu
ezen bizkaitarra Bizkaiko albisteak jasotzen ari den bitartean, arabarra Arabakoakjasotzen ari dela. Baina Euskal Herriaren irudia albistegi orokorrak eskainiko dio.
|
|
—Zergatik bilatu, bada, oinazea, zergatik eta zertarako, baldin
|
badakigu
ezen oinazea gure bila dabilela dagoeneko eta, nahi badugu eta nahi ez badugu ere, orain ez bada gero, edozein kale kantoitan edirenen gaituela. Eta zergatik, bitartean, oinazearen beldur izan, baldin beldur horrek oinazea areagotzen badigu, alde batetik, eta baldin badakigu, bertzetik, zer errepuesta eman zion Kristok nekeari eta sufrimenduari, eta guk haren etsenplua atxiki behar dugula, eta ez dugula bertze aterabiderik?
|
|
Eta hausten da soka batzuetan, eta erortzen eta amiltzen gara zuloan beheiti, non herensugeak eta munstroak ditugun aiduru —izua eta bekaitza, herra eta zorigaitza—, ahutzak zabal eta hortzak zorrotz. Baina amets batek bertze amets bat dakar, eta amesten dugu orduan ezen ametsez bete dezakegula bertzela bete ezin dezakeguna eta hala edireiten diogu zulo bakoitzari bere estalkia... eta, hala eta halatan, baldin
|
badakigu
ezen zulo horietarik batean herensuge bat dagoela, amesten dugu ezen aitagure batez uxa dezakegula; baldin lamia badago, kandela piztuz uxa dezakegula; eta baldin Basajauna badago, ur benedikatuaz uxa dezakegula eta ohil. Eta gaitz bakoitzari edireiten diogu erremedioa, eta hala egiten dugu aitzina...
|
|
Baina halakoak gara:
|
badakigu
ezen lohitzen eta likisten garela, noiz eta egin beharrekoa egiten ez baitugu, baina, halarik ere, noiz eta, erretorikaren bidez, bi hitz airoski lotzen ikasten baitugu, berehala lotzen gatzaizkio, hitzen ederraz eta urrearen distiraz, geure lohiaren eta geure likitsaren beztitzeari eta haren estaltzeari, eta apaintzen dugu geure satsa eta geure simaurra arrosa lurrinztatu batez. Eta, hitzen errepikatzearen errepikatzeaz, uste dugu eta sinesten dugu hondarrean ezen azala dela barrena, eta barrena azala... harik eta, halako batean, berez eta halabeharrez, gauza bakoitzak bere lekurat egiten duen arte —azalak azalerat eta mamiak mamirat—; eta ohartzen gara orduan ezen gure lohia eta gure ustela ez dela bertze alderat behatuagatik desagertzen, eta geure lohiarekin eta geure ustelarekin egin behar dugula aitzina —geure mugetarik eta geure hauskortasunetik—, eta besoak ditugula, geure muga horiei buru egiteko, zeren, geure deusezetik bertze deusez bat amoroski besarkatzen dugunean, erortzen dira mugak eta loratzen zaigu bihotzean eguzki bizi gori bat, urrerik urretsuena baino distiratsuagoa dena, nola loratu baitzitzaion Kristori Kalbario mendian, bere bakardadetik eta bere deusezetik munduaren deuseza besarkatu zuenean.
|
2002
|
|
Ikerketa berriek, ordea, paradigma hori zuzenduegin dute. Orain
|
badakigu
ezen, geroago ospe handikoak izan ziren zenbait historialarik naziek ezarritako ideologiarekin (antisemitismoa; arraza ariotarrari buruzkoikerketa sasi zientifikoak) izan zuten konpromisoa, orain arte uste izan dugunabaino askoz ere sakonagoa izan zela.3
|
|
Enpresa horietan lan egiten duten profesionalek, askatasunez jokatzeko eskubide aitortua duten arren,
|
badakigu
ezen ideologia hegemonikoaz bat ez datozen elementuak lan barik gelditzen direla edo bigarren mailako lanetara kondenatuak direla. Zerbaitegatik izango da hori.
|
|
Orokorrean, teknologiagaz gertatu ohi den gauza bera gertatzen da telebistaren kasu konkretuan ere; alegia, jakin
|
badakigu
ezen gizarte aurreratu honek ekoizten dituen makinak oro euren baitako osagai arrunten gehiketa hutsa baino gehiago direla: gainegitura berria, bere funtzioak dauzkan egitura mekaniko berria, bere eginkizunak argi dauzkan osagai pilo berria.
|
2007
|
|
Tarteko terminoa (estatutu berriaren alde), A ereduko baieztapenetan agertzen da (baieztapen unibertsala). Arestian esandakoaren arabera (kontsultatu koadroa),
|
badakigu
ezen A ereduko baieztapenaren predikatua ez dela egoten hedatuta. Beraz, hemen, tarteko terminoa ez dago hedatuta, eta silogismoa ezin da aintzakotzat hartu.
|
2012
|
|
Beraz, lehen momentuan suposatu ditugu gure definicioak unibertsalak direla (ez izan arren) eta bigarren momentuan formalizatutako termino horiekin kuantifikadoreen logikan operatzen ahal dugu, eta formulatu fisikazko legeak ere (kuantifikadore unibertsala sartzea hori litzateke). Baina oinarrian
|
badakigu
ezen kuantifikadoreen logikan erabiltzen ditugun terminoak ez direla inmutableak (hau da, euren definizioak hobegarriak direla beti) eta beraz halako unibertsal bihurtzeak, zientziaren une diferenteetan egiten direnak, ez dizkigute materiaren esentzia erakusten. Gehienik jota materiaren partikularitateak erakusten dizkigute, baina sekula ez cosmos materialaren ezagutza unibertsal hori, zeina baita egiazki bilatzen duguna.
|
2014
|
|
Birusaren aurkikuntzaz geroztik, birusari eta sistema immunearen funtzionamenduari buruz lortutako jakintzak txerto diseinuaren estrategia berriak bideratu ditzake. Jakin
|
badakigu
ezen, infekzioaren lehenengo hiru urteetan, infektatuen %20 birusaren andui desberdinak neutralizatzeko gaitasuna garatzen dutela. Tamalez, ahalmen horren antigorputz erantzuleak ekoizten direnerako, birusaren gordailu latentea ezarrita dago jadanik.
|