Emaitzak: 6
2002 | ||
Hain zuzen ere, nekazaritzako edo abeltzaintzako jarduerak eta ohiko landetxe baten funtzionamendua ezezagunak dira, ez bakarrik helduentzat, baita txikienentzat ere. Ezagutza hutsunea, hezkuntza arloko benetako arazo gisa ikusita, | azken urteotan haurrak landa ingurunera hurbilduko dituzten ekimenak abian jarriz konpontzen saiatu da. Baserri eskolako etxaldeen eta antzeko beste ekimen batzuen erakargarri nagusi bihurtu dira mendiko bizitzaren alderdi zehatzak erakustea eta inguru horretako animalia bereizgarrienekin nolabaiteko harremana izatea. | |
2003 | ||
Errakitismoa, Espainian bitxikeria medikotzat hartzen zen gaixotasuna, | azken urteotan haur eta bularreko haur etorkinetan berpizten ari da, Bartzelonako Hebron ibarreko Ama haurren Ospitaleko Endokrinologia Pediatrikoko Unitateak egindako azterketa baten arabera. Diego Yeste eta Antonio Carrascosa doktoreek egindako lanaren arabera, bitaminaren urritasunak edo errakitismoak modu selektiboan eragiten die Saharaz hegoaldeko Afrikatik eta Marokotik datozen arraza beltzeko edo azal iluneko haur etorkinei, amaren esnez eta bitamina gehigarririk gabe soilik babesten baitira, eta eguzkitan gutxi egoten baitira. | |
2004 | ||
Eskolako jantokiek garrantzi handia hartu dute | azken urteotan haurren osasunean eta hezkuntzan. Gaur egun, Lehen Hezkuntzako ikasleen% 42k eta Haur eta Bigarren Hezkuntzako ikasleen% 42k jaten dute ikastetxean. | |
2007 | ||
Hori izan da Ameriketako Pediatria Akademiak abian jarritako prebentzio neurri nagusia, eta herrialde askotan hartu da, Espainian barne, non Espainiako Pediatria Elkarteak (AEP) bularreko haurraren bat bateko heriotza saihesteko gomendatzen baitu. Eta emaitza izan du, | azken urteotan haurren bat bateko heriotzak erdira murriztu baitira. Hala ere, prebentzio neurri horrek ondorioak izan ditu. | |
2009 | ||
Indar handia egin da | azken urteetan haurrek hobeto jan dezaten, dieta osasungarri eta orekatua egin dezaten, baina datuei erreparatzen badiegu, ez da aski izan, nonbait. | |
2010 | ||
Gure herrialdean, ingelesa da atzerriko hizkuntza nagusia. Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikasgeletan derrigorrezko irakasgai gisa finkatu ondoren, | azken urteotan haur hezkuntzan hasi da bere ibilbidea. Etapa horretan, Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak (2006) adierazten duen bezala, “atzerriko hizkuntza bat ahoz erabiltzeko hurbilketa egin behar da, gelako ohiko ohitura eta egoerekin zerikusia duten komunikazio jardueretan”. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
azken | 6 (0,04) |
Lehen forma
azken | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Consumer | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
azken urte | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
azken urte haur | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |