2000
|
|
Azken atal hau da, irakurle, nekosoena, mingarriena, arriskutsuena; ezen,
|
azken
atal honetan neu izango bainaiz protagonista, neure biziaz hitz egingo dut. Ez gustura eta ez nahi  ta, dagoeneko antzemango zenuen bezala.
|
|
Eta arestian esan bezala,
|
azken
atal honetako xehetasunez edota apaingarriez ez dudanez oroimen garbirik, bada ahapaldi hau hasteko esan dezaket une hartantxe euri langarra ari zuela patioa toldo hori erraldoi batez estalita zegoen, hori gorri marrakiko batez hain zuzen ere, zirku baten itxura bete betea ematen ziona, eta abendua zela, adibidez, eta ikusleriaren ehuneko hogeita hamarra ordurako gezurretazkoa zela, hau da, artel... Eta xehetasun txiki hauen ondoren, esan behar dut orduantxe hasi zela benetako borroka.
|
2002
|
|
Gauzak horrela,
|
azken
atal honetan gaur egungo euskal eleberrigintzaren ildo nagusiak zehazten ahalegindu gara, nahiz eta, egia esan behar bada, hainbat egileren ibilbide literarioa aztertuta zaila den nobela tipologia berezi bati atxikitzea. Esate baterako, non kokatu Anjel Lertxundiren azken urteotako eleberrigintza, Hamaseigarrenean aidanezetik Argizariaren egunakera dagoen alde nabarmena kontuan hartu gabe?
|
|
subjektibitatea ardatz duten eleberriak (eleberri lirikoak, psikologikoak, testimonialak...), eleberri errealistak, eleberri historikoak, eleberri fantastikoak, generozko eleberriak eta abar. Beraz, edozein irakurketa determinista itzuriz, eskema ulergarria aurkeztea izan da gure xedea
|
azken
atal honetan.
|
2005
|
|
4 Bestelako literatura:
|
azken
atal honetan, Humboldten obrari buruzko literatura biltzen dugu, eta baita bere hainbat testuren gaztelaniazko zein euskarazko itzulpen batzuk ere. Bibliografia honetan, esan bezala, guk gure idazlanean erabili eta aipatu ditugun lanak jasotzen dira funtsean, baina egia da baita ere, kasuren batean edo, aipatzen ditugula esanguratsuak diren beste obra batzuk.
|
2006
|
|
Dosierraren
|
azken
atal honetan, eta orain arteko azterketak osatzeko asmoz, hezkuntzaren eta hizkuntz irakaskuntzaren esparruko hiru esperientzia konkretu ekarriko ditugu. Izan ere, ekarpen hauen bidez argiago ikusi ahal izango ditugu immigrazioaren fenomenoak euskal hezkuntza sisteman eta euskararen irakaskuntzan eragiten dituen aldaketak.
|
2008
|
|
artikuluak, esperientziak, ikerketak edo bestelako dokumentazioa. Era berean, autonomia erkidegoei buruzko informazio zehatza lortu nahi baduzu, atari honetan behar bezala sailkatuta aurkituko duzu, herrialdeei dagokiena bezalaxe,
|
azken
atal honek beste estatu batzuetako hezkuntza sistemak espainiarrarekin alderatzeko, legedia aztertzeko eta bi sistemen arteko baliokidetasunak eta baliozkotzeak kontsultatzeko aukera ematen dio irakasleari. Bestalde, atari honek biltzen dituen kanpoko baliabideez gain, CREADEk hainbat material prestatu ditu sortu zenetik, hezkuntza eta gizarte arloan atzemandako behar zehatzei erantzuteko.
|
|
Tbilisi
|
azken
atal hau onar ditzan zailtasunak izango ditu Sarkozyk Saakashvilirekin atzo zen biltzekoa. Anartean, badirudi Moskuk arbuio egin diola Saakashvilirekin hitz egiteari Sergei Lavrov Errusiako Atzerri ministroaren hitzei erreparatuta:
|
2010
|
|
Krisialdi politikoaren
|
azken
atal hau orain hilabete hasi bazen ere, kinka honetan bizi da Thailandia 2006tik hona. Orduan, estatu kolpe batez kendu zuten agintetik Thaksin Shinawatra.
|
|
Krisialdi politikoaren
|
azken
atal hau orain hilabete hasi bazen ere, kinka honetan bizi da Thailandia 2006tik hona. Orduan, estatu kolpe batez kendu zuten agintetik Thaksin Shinawatra, Thailandiako biztanle txiroenen begiko bihurtu zuen izugarri aberatsa zen gizona.
|
|
Baina Loiolakoari buruzko hiru egiak entzunda eta bestelako iturrietan arakatuta, negoziazio hura amildegiaren hegira eraman zuten zergatiei buruz ondorio batzuk atera daitezke. Prozesu osoaren azterketa sakona egiteko asmorik gabe, adostasuna ezinezkoa egin zuten arazo eta arrazoi batzuei begiratua ematea beste asmorik ez du
|
azken
atal honek.
|
|
Objektiboki froga litekeen edota argudio bide koherentez azal litekeen zehaztapen konkreturik ere eskaini dugu. Horretan saiatu nahi nuke
|
azken
atal honetan.
|
|
transnazionalen artean azaltzen den enpresa kontzentraziorako joera edota inbertsio gurutzatuko fenomenoak (herrialdebateko ETNek beste herrialde batean inbertitu eta horretakoak ere hartan inbertitu, AEB eta EBren artean gertatzen denaren antzera). Horregatik enpresa transnazionalaren jokabidearen beste ezaugarri horiek ulertzen lagun dezaketen besteekarpen batzuei tokia egingo diegu
|
azken
atal honetan.
|
2011
|
|
5 DigloSiArEn gArrAnTziA, EuSKArA inDArBErriTzEKo orDuAn y diglosiaren gorabehera nagusia eztabaida terminologikoa dela uste duenik izango da gure artean. gauza larriagoak alde batera utzi eta, maixukeriazko ttonttakerietan katramilaturik gabiltzala uste izango du halakok: euskalgintzak hain beharrezkoa duen dedikazio sendoa, eta aplikaziolan eragingarriak aurrera eramateko denbora, preziosismo hutsetan alferrik galtzen ari garela. hori uste duena oker dabilela erakutsi nahi luke txostenaren
|
azken
atal honek. Terminologiazko eztabaidan eta kontzeptu lanketan eralgi dugun denbora ez dela asmo horiekin eralgi.
|
|
Galdera hau bereziki interesgarria gerta liteke hizkuntza gutxituak dituzten herrialdeetan. Eta horren adibide oso interesgarria Euskal Herria izan daiteke, horregatik, gai honi heldu nahi genioke liburuaren
|
azken
atal honetan.
|
2013
|
|
Aztertu ditugun bertso anonimoen autoretzari lotua da haiek utzi duten arrastoa, haien arteko elkarreragina eta testuartekotasuna. Bada,
|
azken
atal honetan hori erakusteko adibide batzuk jarriko ditugu.
|
|
Dagoeneko ohituta zaude ikasitakoaz hausnarketak eta balioespenak egiten. Aurrera jarraitu baino lehen,
|
azken
atal honetakoa egingo duzu.
|
|
nitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen zereginean, hautatutako lurraldeari buruz balioespena egiteko eskatu zitzaizuen. Dagoeneko, asko dakizue balizko bizilekutzat hautatu zenuten lurraldeari buruz; beraz,
|
azken
atal honetan, balioespenak nola egiten diren ikasten jardungo duzue.
|
|
Dagoeneko ohituta zaude ikasitakoaz hausnarketak eta balioespenak egiten; aurrera jarraitu baino lehen,
|
azken
atal honetakoa egingo duzu.
|
2015
|
|
Eta gero azken atala. Oraindik ez zekiat
|
azken
atal hau nola landu. Eta bukaera.
|
|
Bakarka, hautatu ondoko testuan hitzik egokienak
|
azken
atal honetan landu ditugun kontzeptuak
|
|
Formulazioak optimizatu, NSZera iristeko duten ahalmena aztertu eta bertan faktore aktiboaksortzeko gaitasuna ikertu ostean,
|
azken
atal honetan formulazio horien eraginkortasunterapeutikoa ikertuko da Alzheimer animalia eredu batean (APP/ Ps1). Horretarako, animalienportaera testak egingo dira, esate baterako, T maze esplorazio joera neurtzeko, eta objektuenezagutze testa epe laburreko memoria neurtzeko.
|
2016
|
|
Bakarka, hautatu ondoko testuan hitzik egokienak
|
azken
atal honetan landu ditugun kontzeptuak hobeto zeureganatzeko.
|
|
Ez du zerikusirik aurreko poemategian jasotakoarekin. Idazle naizen aldetik izan eta ikusi ditudan gorabeheren nahiz oztopoen inguruan hausnartzen dut
|
azken
atal honetan. Literatur proiektu bat garatzeko lan handia hartu eta gero, askotan sentipena dut ez duela ezertarako balio izan.
|
2017
|
|
Eskerren
|
azken
atal hau tesi honen zuzendaria den Iñaki Gaminderi zuzendua da batik bat. Bere neurririkgabeko laguntasunagatik.
|
2018
|
|
Uste eta balio negatiboez gain, badirudi gaur egungo Antzuolako gazteriak hitanoari beste balio batzuk atxikitzen dizkiola. Hori dela eta, analisiko
|
azken
atal honetan, hitanoaren inguruko paradigma edota
|
2019
|
|
Lanaren
|
azken
atal honetan, abiapuntura itzuliko gara eta Arrasateko herri mugimendua sinergia, elkarrekintza eta oztopoak aztertu ostean, herritartasunaren konfigurazioa, berrikuntza eta aldaketeiburuz hitz egingo dugu.
|
2021
|
|
Aurreko galderei helduz, Beauvoirren arrakalak eta hortik abiatutako sakontzeak bururaino eraman eta burujabetzetan sakontzeko norbanako buru jabearen eredutik komunean diren subjektu eta urratsa egin behar dela proposatuko dugu
|
azken
atal honetan. Horretarako, Goikoetxeak Beauvoirren tesiari tiraka egiten duen planteamenduari helduko diogu:
|
2022
|
|
Gure lanaren
|
azken
atal honetan ondorioetatik harago joan nahi izan dugu. Lan hau Euskal Herriko hezkuntza komunitaterako ekarpena bat izango delakoan gaude eta, beraz, etorkizuneko urrats izan behar duten zenbait gogoeta eta proposamenenekin amaitu nahi genuke.
|
|
Jarraipena behar luke honek, era sakonago eta landuago batean. Era berean,
|
azken
atal honetan bildutako proposamen ildoak ere aztertuko direnaren itxaropena dugu. •
|
2023
|
|
Komunikazio arauek eta hizkuntza atxikimendua eraikitzeko baldintzek adin guztietako hiztunei eragin arren,
|
azken
atal honetako ondorioak eta esku hartzeko proposamenak gazteen testuinguruan kokatuko ditut.
|
|
Ikasleei eskainitako poemak dira, eta horrek beste esangura bat gehitzen die, bizitzara jakin minez ateratzeko bultzadatxoak bailiran. Amaitzeko, hiztegi labur batekin bukatzen da liburua, aforismo itxurako poema laburren bidez. Beste kapituluetako irudi eta sinboloen aldean, sinpleagoa da
|
azken
atal hau, mugurdien hozkada txikiez itxiera errimaduna ematen diona liburuari.
|
|
Zeintzuk izan lirateke aldaketa honetarako gakoak? Lehen atalean ikusitako ibilbidea kontuan izanik, eta bigarren atalean Koro bezalako askok dituzten behar eta erantzunetatik abiatuz,
|
azken
atal honek imajinario hipotetiko bat marraztuko du, nora joan genukeen proposatuz. Itsasoan iparrorratzek egiten duten moduan, orrialde hauen helburua norabide bat marraztea da, horretarako indar lerro batzuk azalduz eta beraien elkarrekikotasuna agerian jarriz.
|
|
Lanaren
|
azken
atal honetan, hasieran definitutako helburuak erdiesteko, harrera eta murgiltze planak emandako emaitza nagusien gaineko hausnarketa eta ondorioak agertuko dira.
|