2007
|
|
Oinarrizkoena eta prozesuaren abiapuntua zortzigarrena da. Lehena, berriz, hizkuntza normalizazioaren
|
azken
atala. Fishmanen teoriaren arabera, oinarrietako bat da hizkuntza erabiltzea familian eta lagunartean, eta, berz, garrantzi handikoa hizkuntza hori berreskuratzeko.
|
2009
|
|
Koadernoko azken atalera bildu zituen sorta haietako kantaren batzuk, Txillardegiri abesturikoa, besteak beste. Baina editoreak kanpoan utzi zuen
|
azken
atal hori.
|
|
Gandiagak berak argitaratzeko prestatuta utzi zuen olerkikoaderno bat, hura hil ondoren Adio izenarekin argitaratu zutena. Koadernoko
|
azken
atalera bildu zituen sorta haietako kantaren batzuk, Txillardegiri abesturikoa, besteak beste. Baina editoreak kanpoan utzi zuen azken atal hori.
|
2011
|
|
Besteei ere, zeini bere esparruan, dagokien (eta kasuankasuan dagokien neurriko) begirunea zor zaiela onartuz, perspektiba soziolinguistikoak diglosiaren inguruan zer kontzeptu lanketa eta zer zehaztapen egin duen argitu nahi genuke batez ere. Bertsio popularraren araberako detaileen bila dabilenak ez du beraz, txosten honetan, argitasun handirik jasoko. diglosiaren ildotik euskara erdaren formulazio eta desiderata politikoak egin nahi dituenak ere ez gehiegi, egia esateko. horientzat saiatuko gara, halere, txostenaren
|
azken
atalean gogoetaren bat edo beste eskaintzen. gatozen mamira. eztabaidarako azalpen saioak honako elementuok ditu, nagusiki, berekin: zer dira purgatorioa, zerua eta infernua, perspektiba soziolinguistikoan?
|
|
5 DigloSiArEn gArrAnTziA, EuSKArA inDArBErriTzEKo orDuAn y diglosiaren gorabehera nagusia eztabaida terminologikoa dela uste duenik izango da gure artean. gauza larriagoak alde batera utzi eta, maixukeriazko ttonttakerietan katramilaturik gabiltzala uste izango du halakok: euskalgintzak hain beharrezkoa duen dedikazio sendoa, eta aplikaziolan eragingarriak aurrera eramateko denbora, preziosismo hutsetan alferrik galtzen ari garela. hori uste duena oker dabilela erakutsi nahi luke txostenaren
|
azken
atal honek. Terminologiazko eztabaidan eta kontzeptu lanketan eralgi dugun denbora ez dela asmo horiekin eralgi.
|
|
Arnasguneei lehentasunezko trataera eskainiko dien diglosiazko formulazioaren alde egin dut apustu. horretaz dihardu azalpen txostenaren
|
azken
atalak, bostgarrenak. era guztietako erreakzioak jaso dira hortik. Lionel Jolyrentzat, oro har, positiboa izan da saioa:
|
|
Ikusmira hau gogoan dugula, behar bada, eleaniztasuna lorgarriagoa izango da. ...mailan eta norbanakoaren baitan zer eta nola ulertu daitekeen aztertuko dugu. ondoren, eleaniztasunaren aldeko hainbat ekimenen edo praktika egokien berri emango dugu. eskolak ezin du bakarrik, ezinezkoa da, honelako erronka bati aurre egin. giza zientzien, eta bereziki hezkuntza aldetik eleaniztasunaren alde proposatzen diren printzipio batzuk eta egin daitezkeen zenbait jardun gogoratuko ditugu
|
azken
atalean. Agian, horrela, gure helburua ez da hain utopikoa izango.
|
2016
|
|
Artikuluaren seigarren atalean txostenean zehar azalaratutako kezkei eta arazoei erantzungo dien hobekuntza proposamenak eta erronka nagusiak aurkezten ditu. Bukatzeko,
|
azken
atalean, ahuldutako hizkuntza (k) indarberritzeko gogoeta etxea sortzearen alde ageri da eta zergatiak ematen ditu.
|
2018
|
|
Uste eta balio negatiboez gain, badirudi gaur egungo Antzuolako gazteriak hitanoari beste balio batzuk atxikitzen dizkiola. Hori dela eta, analisiko
|
azken
atal honetan, hitanoaren inguruko paradigma edota
|
2019
|
|
Bigarrenean, online iturburuetatik datu bilketa egin dugu, aldagai esanguratsuak antzemateko, edo gutxienez aldagai horietarako hurbilpen onargarriak (Ikus Materialak). hirugarrenean, lau kategoriako sailkapen sistema bat ezarri dugu: thriving oparo (t), vital bizi (V), heritage ondare (h), and still motel (S). kategoria horiek bat datoz nagusiki hizkuntzari dagozkion erabilera digitalaren neurriekin, eta hazi prototipikoak ezarri dira azalpenerako (ikus Metodoak).
|
azken
atalean, hainbat sailkatzaile automatiko nola eraiki diren aztertu da, hazietan oinarrituta eta gainontzeko datuetara aplikatuta (ikus Emaitzak). Lau urratseko metodo hau sendoa dela frogatu
|
2020
|
|
alde batetik, lehen emaitzak; eta, bestetik, aurrera begirako proiektuak. Halaber, bitartean burututako jardueren zerrenda biltzen du azalpen testu honen
|
azken
atalak. Horiek izan baitira abiaburuko bosturtekoan egin ditugunak.
|
|
Sortu zenetik hona hainbat lan burutu ditu Behategiak, guztiak ere euskarazko komunikazioa sendotzeko asmoz bideratuak. Egitasmoaren emaitzak bildumatzen dituen
|
azken
atalean ikus daitezke xehetasunak; baina, lehenik, premiazkoa da lan eremu bakoitza azaltzea.
|
2022
|
|
Gure lanaren
|
azken
atal honetan ondorioetatik harago joan nahi izan dugu. Lan hau Euskal Herriko hezkuntza komunitaterako ekarpena bat izango delakoan gaude eta, beraz, etorkizuneko urrats izan behar duten zenbait gogoeta eta proposamenenekin amaitu nahi genuke.
|
|
Jarraipena behar luke honek, era sakonago eta landuago batean. Era berean,
|
azken
atal honetan bildutako proposamen ildoak ere aztertuko direnaren itxaropena dugu. •
|
|
Aktibitatea da euskararen marka ikertzeko erabili dugun eredu hierarkikoaren
|
azken
atala: erpina, azken emaitza.
|
|
ikastola, euskaltegia, hedabideak, administrazioa... Artikulu batean bildu zituen Imanol Azkuek (2018) bigarren azterlan horren puntu nagusiak; 2017ko Zumaiari ere begiratua egin zion
|
azken
atalean, eta arrasto batzuk eman zituen zer eta nola egin litzatekeen zumaiarrok" euskara izaten" jarraitzeko. Izan ere, alderdi soziologikoa aztertzea funtsezkoa da egoera soziolinguistikoa hobeto ulertzeko.
|
2023
|
|
Horretarako, asmoa da azaleratzea behatzaileek eta familiek esku hartzeak euskararen erabileran eta bizipen positiboetan izandako eraginaren gainean helarazitako informazioa, eta, halaber, horrek emandako emaitzak marko teorikoan esandakoekin elkarrizketan jartzea. Modu horretan, xedea izanik egitasmoaren indarguneak zein mugak identifikatzea (euskararen erabilera eta eragindako bizipen positiboei dagokionez) eta ondoren,
|
azken
atalean, hobekuntza proposamenak egitea.
|