Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2007
‎Oinarrizkoena eta prozesuaren abiapuntua zortzigarrena da. Lehena, berriz, hizkuntza normalizazioaren azken atala. Fishmanen teoriaren arabera, oinarrietako bat da hizkuntza erabiltzea familian eta lagunartean, eta, berz, garrantzi handikoa hizkuntza hori berreskuratzeko.
2009
‎Koadernoko azken atalera bildu zituen sorta haietako kantaren batzuk, Txillardegiri abesturikoa, besteak beste. Baina editoreak kanpoan utzi zuen azken atal hori.
‎Gandiagak berak argitaratzeko prestatuta utzi zuen olerkikoaderno bat, hura hil ondoren Adio izenarekin argitaratu zutena. Koadernoko azken atalera bildu zituen sorta haietako kantaren batzuk, Txillardegiri abesturikoa, besteak beste. Baina editoreak kanpoan utzi zuen azken atal hori.
2011
‎Besteei ere, zeini bere esparruan, dagokien (eta kasuankasuan dagokien neurriko) begirunea zor zaiela onartuz, perspektiba soziolinguistikoak diglosiaren inguruan zer kontzeptu lanketa eta zer zehaztapen egin duen argitu nahi genuke batez ere. Bertsio popularraren araberako detaileen bila dabilenak ez du beraz, txosten honetan, argitasun handirik jasoko. diglosiaren ildotik euskara erdaren formulazio eta desiderata politikoak egin nahi dituenak ere ez gehiegi, egia esateko. horientzat saiatuko gara, halere, txostenaren azken atalean gogoetaren bat edo beste eskaintzen. gatozen mamira. eztabaidarako azalpen saioak honako elementuok ditu, nagusiki, berekin: zer dira purgatorioa, zerua eta infernua, perspektiba soziolinguistikoan?
‎5 DigloSiArEn gArrAnTziA, EuSKArA inDArBErriTzEKo orDuAn y diglosiaren gorabehera nagusia eztabaida terminologikoa dela uste duenik izango da gure artean. gauza larriagoak alde batera utzi eta, maixukeriazko ttonttakerietan katramilaturik gabiltzala uste izango du halakok: euskalgintzak hain beharrezkoa duen dedikazio sendoa, eta aplikaziolan eragingarriak aurrera eramateko denbora, preziosismo hutsetan alferrik galtzen ari garela. hori uste duena oker dabilela erakutsi nahi luke txostenaren azken atal honek. Terminologiazko eztabaidan eta kontzeptu lanketan eralgi dugun denbora ez dela asmo horiekin eralgi.
‎Arnasguneei lehentasunezko trataera eskainiko dien diglosiazko formulazioaren alde egin dut apustu. horretaz dihardu azalpen txostenaren azken atalak, bostgarrenak. era guztietako erreakzioak jaso dira hortik. Lionel Jolyrentzat, oro har, positiboa izan da saioa:
‎Ikusmira hau gogoan dugula, behar bada, eleaniztasuna lorgarriagoa izango da. ...mailan eta norbanakoaren baitan zer eta nola ulertu daitekeen aztertuko dugu. ondoren, eleaniztasunaren aldeko hainbat ekimenen edo praktika egokien berri emango dugu. eskolak ezin du bakarrik, ezinezkoa da, honelako erronka bati aurre egin. giza zientzien, eta bereziki hezkuntza aldetik eleaniztasunaren alde proposatzen diren printzipio batzuk eta egin daitezkeen zenbait jardun gogoratuko ditugu azken atalean. Agian, horrela, gure helburua ez da hain utopikoa izango.
2016
‎Artikuluaren seigarren atalean txostenean zehar azalaratutako kezkei eta arazoei erantzungo dien hobekuntza proposamenak eta erronka nagusiak aurkezten ditu. Bukatzeko, azken atalean, ahuldutako hizkuntza (k) indarberritzeko gogoeta etxea sortzearen alde ageri da eta zergatiak ematen ditu.
2018
‎Uste eta balio negatiboez gain, badirudi gaur egungo Antzuolako gazteriak hitanoari beste balio batzuk atxikitzen dizkiola. Hori dela eta, analisiko azken atal honetan, hitanoaren inguruko paradigma edota
2019
‎Bigarrenean, online iturburuetatik datu bilketa egin dugu, aldagai esanguratsuak antzemateko, edo gutxienez aldagai horietarako hurbilpen onargarriak (Ikus Materialak). hirugarrenean, lau kategoriako sailkapen sistema bat ezarri dugu: thriving oparo (t), vital bizi (V), heritage ondare (h), and still motel (S). kategoria horiek bat datoz nagusiki hizkuntzari dagozkion erabilera digitalaren neurriekin, eta hazi prototipikoak ezarri dira azalpenerako (ikus Metodoak). azken atalean, hainbat sailkatzaile automatiko nola eraiki diren aztertu da, hazietan oinarrituta eta gainontzeko datuetara aplikatuta (ikus Emaitzak). Lau urratseko metodo hau sendoa dela frogatu
2020
‎alde batetik, lehen emaitzak; eta, bestetik, aurrera begirako proiektuak. Halaber, bitartean burututako jardueren zerrenda biltzen du azalpen testu honen azken atalak. Horiek izan baitira abiaburuko bosturtekoan egin ditugunak.
‎Sortu zenetik hona hainbat lan burutu ditu Behategiak, guztiak ere euskarazko komunikazioa sendotzeko asmoz bideratuak. Egitasmoaren emaitzak bildumatzen dituen azken atalean ikus daitezke xehetasunak; baina, lehenik, premiazkoa da lan eremu bakoitza azaltzea.
2022
‎Gure lanaren azken atal honetan ondorioetatik harago joan nahi izan dugu. Lan hau Euskal Herriko hezkuntza komunitaterako ekarpena bat izango delakoan gaude eta, beraz, etorkizuneko urrats izan behar duten zenbait gogoeta eta proposamenenekin amaitu nahi genuke.
‎Jarraipena behar luke honek, era sakonago eta landuago batean. Era berean, azken atal honetan bildutako proposamen ildoak ere aztertuko direnaren itxaropena dugu. •
‎Aktibitatea da euskararen marka ikertzeko erabili dugun eredu hierarkikoaren azken atala: erpina, azken emaitza.
‎ikastola, euskaltegia, hedabideak, administrazioa... Artikulu batean bildu zituen Imanol Azkuek (2018) bigarren azterlan horren puntu nagusiak; 2017ko Zumaiari ere begiratua egin zion azken atalean, eta arrasto batzuk eman zituen zer eta nola egin litzatekeen zumaiarrok" euskara izaten" jarraitzeko. Izan ere, alderdi soziologikoa aztertzea funtsezkoa da egoera soziolinguistikoa hobeto ulertzeko.
2023
‎Horretarako, asmoa da azaleratzea behatzaileek eta familiek esku hartzeak euskararen erabileran eta bizipen positiboetan izandako eraginaren gainean helarazitako informazioa, eta, halaber, horrek emandako emaitzak marko teorikoan esandakoekin elkarrizketan jartzea. Modu horretan, xedea izanik egitasmoaren indarguneak zein mugak identifikatzea (euskararen erabilera eta eragindako bizipen positiboei dagokionez) eta ondoren, azken atalean, hobekuntza proposamenak egitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia