2008
|
|
Pertsona izen batzuk erabiltzea eta beste batzuk zokoratzea, ondare sinboliko guztiak bezala, gizarte eremuaren logikaren arabera
|
azaldu
behar dugu, kasu honetan kontsumo eremu baten logikaren arabera, modarekin parekatu ahal dugun eremua (Lieberson, 2001). Baina ez dugu gizarte eremu bakarrik, ezta moda orokorrik ere.
|
|
Euskal izenek, itzulpena? omen dute,
|
azaldu
behar ditugu, zer esan nahi duten azaldu. Gutxitan galdetuko da, ordea, zer esan nahi duten Jose, Maria edo Eustaquio erdal izenek.
|
2012
|
|
1 Onarpen eskaera. Hondakin ekoizleak, hondakinak jatorriko lekutik kudeatu behar diren tokira eraman aurretik, kudeatzaileak onartu duen konpromisoa dokumentu batean
|
azaldu
behar du (OD).
|
|
Garraiatu behar den hondakin bakoitzaren datuak jasotzen dituen dokumentua da. KJD ekoizleak bete behar du, hondakinari buruzko datuak eta haren garraioa
|
azaldu
behar ditu. Ondoren, kudeatzaileak dokumentu hau osatuko du jaso/ onartu dituen benetako kantitateak azalduz.
|
|
Horrez gain, kritika akademikoari dagokio inguruko literaturen joerak ezagutu eta euskal literaturarenekin alderatzea, literatur korronteak identifikatzea eta literatur aroak zehazteko irizpideak jartzea. Lanen kalitatearen inguruan,
|
azaldu
behar du lana zerk egiten duen kalitatezko, irakurleen orientazioari laguntzeko eta kalitatezko literatur erreferenteak bultzatzeko. Horrekin lotuta, hierarkizazio irizpideak etengabe eguneratu eta eztabaidatu behar ditu.
|
2014
|
|
Mugimendu linguistikoaren higatze prozesua zergatik gertatu zen
|
azaldu
behar bagenu, genuke kausa bakar bat aipatu: batetik, erakunde politiko autonomikoek hizkuntzaren berreskuratze prozesuan esku hartu izana aipa genezake; bestetik, euskalduntze politikak zirela-eta, AEK erreferentzia nagusi zuen mugimendu etnolinguistikoaren eta erakunde politikoak ordezkatzen zituen HABEren artean izan ziren tirabirak aipa genitzake; hirugarrenik, antolaketaren dibertsifikazioa; mugimendua profesionalizatzea; ekimenak egiteko mugimendu etnolinguistikoak topatzen zituen legezko mugak; Hego Euskal Herri osorako egitasmo komunak antolatzeko oztopoak; instituzionalizatze prozesuaren gainean abertzaleek zituzten estrategia desadostasunak zirela medio, mugimenduaren oinarri sozialean izan zen ideologia zatiketa; faktore soziolinguistikoak, eta abar (Larrinaga, 1996:
|
2017
|
|
Lehenengo irizpidearekin lotuta,
|
azaldu
behar dugu horrek adierazten duela beste gizarte eta kultura batzuetan kokatutako narrazioetatik zerbait ikas dezakegula gizarte eta kultura horietaz. Irizpidea, beraz, erlatiboa da; kontuan hartzen dugu ume hartzaileak euskaldunak direla eta batez ere Euskal Herrian kokatzen direla, eta ez beste gizarte batzuetan, nahiz eta hori ez den ezinezkoa.
|
|
Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011). Gure aldetik,
|
azaldu
behar dugu ikerketa honetan ez ditugula analizatu testuaren harrerarekin lotutako alderdiak.
|
2022
|
|
Nola ulertarazi barrea indarkeria izan daitekeela, barrea politikoa izan daitekeela? Nire helburua indarkeria sexistaren adierazpen ikusezinenak zein diren eta zergatik zehaztea izanik,
|
azaldu
behar dut zer parametroren arabera, edo zer mekanismoaren bidez bilakatzen diren abusu adierazpen bat gehiago barrea, isiltasunak, txantxak...
|
2023
|
|
Jarraian azalduko dugu Espainiako Ministro Kontseiluak 2022ko apirilaren 12an onartu eta 2022ko apirilaren 22an Gorte Nagusien Aldizkari Ofizialean publikatu ondoren, egun izapidetzan dagoen JZPEPLP horrek nola ulertzen dituen GEBBak. Aurretik baina, ADR teknika horiek zer diren, nola sortu eta eboluzionatu duten eta zer indar eta ahulezia duten
|
azaldu
behar dugu, horretarako beharrezkoa izanik aitzinetik jurisdikzioaren beraren ezaugarriei so egitea, bera baita haien jaiotzaren hazi. Horiek guztiak jorratuko ditugu ikerketa lan honen lehen zatian.
|