Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Pertsona izen batzuk erabiltzea eta beste batzuk zokoratzea, ondare sinboliko guztiak bezala, gizarte eremuaren logikaren arabera azaldu behar dugu, kasu honetan kontsumo eremu baten logikaren arabera, modarekin parekatu ahal dugun eremua (Lieberson, 2001). Baina ez dugu gizarte eremu bakarrik, ezta moda orokorrik ere.
‎Euskal izenek, itzulpena? omen dute, azaldu behar ditugu, zer esan nahi duten azaldu. Gutxitan galdetuko da, ordea, zer esan nahi duten Jose, Maria edo Eustaquio erdal izenek.
2012
‎1 Onarpen eskaera. Hondakin ekoizleak, hondakinak jatorriko lekutik kudeatu behar diren tokira eraman aurretik, kudeatzaileak onartu duen konpromisoa dokumentu batean azaldu behar du (OD).
‎Garraiatu behar den hondakin bakoitzaren datuak jasotzen dituen dokumentua da. KJD ekoizleak bete behar du, hondakinari buruzko datuak eta haren garraioa azaldu behar ditu. Ondoren, kudeatzaileak dokumentu hau osatuko du jaso/ onartu dituen benetako kantitateak azalduz.
‎Horrez gain, kritika akademikoari dagokio inguruko literaturen joerak ezagutu eta euskal literaturarenekin alderatzea, literatur korronteak identifikatzea eta literatur aroak zehazteko irizpideak jartzea. Lanen kalitatearen inguruan, azaldu behar du lana zerk egiten duen kalitatezko, irakurleen orientazioari laguntzeko eta kalitatezko literatur erreferenteak bultzatzeko. Horrekin lotuta, hierarkizazio irizpideak etengabe eguneratu eta eztabaidatu behar ditu.
2014
‎Mugimendu linguistikoaren higatze prozesua zergatik gertatu zen azaldu behar bagenu, genuke kausa bakar bat aipatu: batetik, erakunde politiko autonomikoek hizkuntzaren berreskuratze prozesuan esku hartu izana aipa genezake; bestetik, euskalduntze politikak zirela-eta, AEK erreferentzia nagusi zuen mugimendu etnolinguistikoaren eta erakunde politikoak ordezkatzen zituen HABEren artean izan ziren tirabirak aipa genitzake; hirugarrenik, antolaketaren dibertsifikazioa; mugimendua profesionalizatzea; ekimenak egiteko mugimendu etnolinguistikoak topatzen zituen legezko mugak; Hego Euskal Herri osorako egitasmo komunak antolatzeko oztopoak; instituzionalizatze prozesuaren gainean abertzaleek zituzten estrategia desadostasunak zirela medio, mugimenduaren oinarri sozialean izan zen ideologia zatiketa; faktore soziolinguistikoak, eta abar (Larrinaga, 1996:
2017
‎Lehenengo irizpidearekin lotuta, azaldu behar dugu horrek adierazten duela beste gizarte eta kultura batzuetan kokatutako narrazioetatik zerbait ikas dezakegula gizarte eta kultura horietaz. Irizpidea, beraz, erlatiboa da; kontuan hartzen dugu ume hartzaileak euskaldunak direla eta batez ere Euskal Herrian kokatzen direla, eta ez beste gizarte batzuetan, nahiz eta hori ez den ezinezkoa.
‎Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011). Gure aldetik, azaldu behar dugu ikerketa honetan ez ditugula analizatu testuaren harrerarekin lotutako alderdiak.
2022
‎Nola ulertarazi barrea indarkeria izan daitekeela, barrea politikoa izan daitekeela? Nire helburua indarkeria sexistaren adierazpen ikusezinenak zein diren eta zergatik zehaztea izanik, azaldu behar dut zer parametroren arabera, edo zer mekanismoaren bidez bilakatzen diren abusu adierazpen bat gehiago barrea, isiltasunak, txantxak...
2023
‎Jarraian azalduko dugu Espainiako Ministro Kontseiluak 2022ko apirilaren 12an onartu eta 2022ko apirilaren 22an Gorte Nagusien Aldizkari Ofizialean publikatu ondoren, egun izapidetzan dagoen JZPEPLP horrek nola ulertzen dituen GEBBak. Aurretik baina, ADR teknika horiek zer diren, nola sortu eta eboluzionatu duten eta zer indar eta ahulezia duten azaldu behar dugu, horretarako beharrezkoa izanik aitzinetik jurisdikzioaren beraren ezaugarriei so egitea, bera baita haien jaiotzaren hazi. Horiek guztiak jorratuko ditugu ikerketa lan honen lehen zatian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia