2001
|
|
Orduan, ezagutzen al duzu norbait Aglaofonteren seme den Polignotok8 zer nolako gauzak margotzen dituen ongi eta zein ez adierazteko gai dena, baina ez beste margolariei dagokiena? Eta norbaitek beste margolarien lanen azalpen bat egiten duenean bera loak daramala dago, zalantzak ditu eta ez daki zer berri gehitu, baina beste margolari bati buruz, Polignotori edo zuk nahi duzun beste bati buruz, bere iritzia
|
azaldu
behar duenean, orduan esnatu eta aditu egiten du, esateko asko duelarik. Ezagutzen al duzu?
|
2003
|
|
Zintzotasunarekin batera, onustearen eskakizun guztiak bete behar dira, norbera zein betebehar motaren menpe egon eta mota horren arabera. Esate baterako, saltzaileak argiro argiro
|
azaldu
behar ditu saltzen duen gauza horren kalitateak, gauza zaindu behar du eman arte, eta, behin eman eta gero ere, bermatu egin behar du.
|
|
Onartutzat jo zitezkeen usteen multzoa oso txikia zenez, elektrizitatearen esperimentatzaile bakoitza bere esparrua oinarrietatik abiatuz eraikitzen hastera behartuta zegoen. Horrela aritzean, euskarrizko behaketa eta saiaketen hautaketa erlatiboki librea zen, ezen elektrizitatearen ikertzaile guztiek erabili eta
|
azaldu
behar zuten metodo estandar eta fenomenoen multzoa oso urria baitzen. Horren ondorioz, mendearen lehen erdian zehar elektrizitatearen alorreko ikerketek behin eta berriro oinarri beraren inguruan biratzen zuten.
|
2004
|
|
Gizakiarentzat —substantibitate biopsikikoa den une beretik— errealitateari darion dimentsio etikoa zertan den ikusi berri dugu, gizakia errealitate etiko moral bat dela ageri zaigularik. Errealitate etiko moral hori nolakoa den eta bere oinarri antropo filosofikoa
|
azaldu
behar dugu orain.
|
|
Giza praxiaren frustrakortasuna arestian aipatu dugun errotikako anbibalentziaren argitan esplika daiteke, baina baita jarraian
|
azaldu
behar dugun" zentralitate ezaren" adigaiaren eskutik ere.
|
2005
|
|
Honen inguruan
|
azaldu
behar dugun lehen ideiak, Humboldtek behin eta berriz aipatzen duenak, hizkuntz fenomenoaren eskutik datorren" situazioen aniztasunarekin" eta honek gizabanakoaren formaziorako duen esanahiarekin du zerikusia. Baldin eta onartzen badugu hizkuntzak orokorrean edo, hobe, hizkuntza partikular bakoitzak gizakiaren eta munduaren arteko bitartekari lana egiten duela, orduan onartu egin dugu ere hizkuntz gertakariek egoera ezberdinen aurrean jartzen dutela pertsona behin eta berriz.
|
2012
|
|
Etsipenezko jarrera horren aurrean, Badiouk (Frankfurteko Eskolakoen espiriturik onenari jarraiki) hauxe aldarrikatzen du: filosofiak, egun, historizismoa," inperatibo genealogikoa" errotik hautsi eta bere historiari inolako erreferentziarik egin gabe
|
azaldu
behar du. Descartesen edo Spinozaren ereduari jarraiki, bere buruaren legitimazio autonomo bat bilatu behar du.
|
2013
|
|
Ikerketa agendan gai bat ezartzen ari da Aristoteles: arimaren gaineko edozein teoriak
|
azaldu
behar du arimak eta gorputzak elkarrekin duten harreman estua, eta AIMk azaldu du Pitagorasen lagunaren arima nola igaro daitekeen giza gorputz batetik zakur gorputz batera. Nola da posible arima bera ongi egokitzea giza eta zakur gorputzetara?
|