2001
|
|
Hori atera daiteke ZERUKO ARGIAren 431 zenbakian agertzen zen" Goierriko emakume batek" izenpetutako idazlanetik behintzat: " Gure auzoko Mikelak alaba bat izan du eta urrengo azokan, bere senar Milixio ferian ikusi ta
|
asten
zaizkio zorionak ematen. Eta ala dio:
|
|
BILDUMA berri bana jarri dute martxan Tarttalo eta Gatuzain argitaletxeek. Tarttalok «Abra» izenekoa aurkeztu zuen joan den
|
asten
Donostian. Bilduma honen baitan argitaratuak daude dagoeneko Toti Martinez de Lezearen «Señor de la guerra:
|
2002
|
|
Horrez gain, jendeak ez zuela lehen hainbat esne edaten, eta haren balizko zergatia azaltzen saiatzen zen Jose Alkiza: «Beti ere udazkena izaten da esnerik gutxien saltzen den bolada, umeak eskolara
|
asten
diran garaia. Etxekoandreak nahiko lan izaten du nonbait, seme alaben eskola liburuak, jantziak eta oiñetakoak pagatzen, eta jan edanean zuhurxeago ibili behar.
|
|
Orrek baño obeto egiten juek bertokuak laster entzun genduban. Ia ba, bertokuak zelan
|
asten
diran ikasten. Asko poztuko giñakez emekuak egiten ikustiaz.
|
|
Nagikerija geyenetan nagosi. Nagijak
|
asten
diranian, andi egiten diranian mokerkeritsubak ixaten dira, eta bein orretara ezkero urrengo mallia ¡ alper mallia ixan biar! Gorputzagaz ori yazoten ba" da, tira, ezta txarrena txarra edozetara be bai, e, baña goguari gexo galgarri ori eldutian ¡ guztija damai!
|
|
Eta umerik koskorrenak bere abiea aititaren belaun ganean egin ebala zirudian. Ume sostor oneri Paule eritxon, eta aititak pipea artzen ziarduanean, aoa eta sudurzilloak keez beteten jakozan eta eztulka
|
asten
zan arren, ez eukan bere jesarleku azur ganekoa beste iñori trukegiteko. Alperrik iñok Pauletxuri aolkurik emon.
|
|
Labur esan, etorkizuna gazteak argi ikusi oi daben arren, bai leen ta bai orain, lanegiñaz bizi gareanok, zartzaroaren bildur izan oi gara, urteak mordo aundi biurtzen jakuzanean. Eta bide batez, indarrak auldu ta geure menak makaltzen
|
asten
direanetik.
|
|
Errez zale purrukatua da, iñorena irakurtzekoan. Baiña bera idazten
|
asten
danean, luma biurritzen zaio, ta iñork ez dio kolperik konprenditzen".
|
|
Gixona
|
asten
danian piztirik txarrena dala esan ebanak ezeban guzurrik esan. Orren beste, igaziriko urtietan ixan da.
|
|
Mundu ontan, beste askoren artean onelaxen
|
asten
bait ziran guretarren mintzairako zenbait ipuin adiskide on bat dut, ni baiño gazteago dana, ain zuzen.
|
|
Joko ori mutikorik ausartenak eta leberrenak
|
asten
eben. Manu oneen artekoa zan.
|
|
Aria, 1936 gn urtean
|
asten
da. Espaiñian eta Egoe Euskalerrian ere, gerratea sortu eben.
|
2003
|
|
Parre algara gozoa pranko egin genduen gazte denboran aren lanak irakurrita. Urruzuno' ren zerbait irakurtzen
|
asten
bazera, bukatu arte etzera geldituko».
|
|
Bada noc sinistuco deutsue ceuen vorondatearen contra izan zala? Berba loi edo arinen bat esaten deutsuenean
|
asten
bazare barreca, ucututen deutsuenean igues eguiten ezpadozue; noc sinistuco deutsue ceuc gura etzendutela. Etorrico balichaquezue mutil bat escopeta edo espata bategaz bicitzea quentzea ¿ etzinatequez asico deadarrez, lagunac batuta libradu zaguiecen, edo etzeunque guichienez yente artera eguingo?
|
2004
|
|
Datu onuragarria: ikastegien %86k astean behin gutxienez sartzen du otorduan; baina %12k, behintzat, ez du lekalerik ematen
|
asten
behin ere eta Zaragoza, Bartzelona eta A Coruñan azterturiko ikastetxeen %6k alerik ez, bi asteetan.
|
|
Berebat ere, berezitasun eta sena ori gaurko euskera bizian billatzen
|
asten
baldin ba gera, ugariago eta biziago arkituko dugu ori Nafarroa’n Bizkaia’n baiño eta Xuberoan Nafarroan baiño. Au ere, arren, ez da" teoria" bat.
|
2007
|
|
Aste honetan
|
asten
dira txapelketak partidu hauekin
|
2008
|
|
4en Ya euskera bera asieratik oituarazteko, baita ere eskatzen dizut eskoletarako ta
|
asten
direnentzako Euskera Ikasbide labur bat, Gipuzkera osotua bide, egiteko.
|
|
–¿ Ta orduan zergatik ez dizkiezu izen oiek jarri zure semeai ta ez Domingo, Luis eta Jose Antonio? Ara, zuek Pello, Txomin, Txanton ta Joxpiñaxi jartzen
|
asten
zeraten egunean, etorri ta itz egingo degu, bitartean utzi guri pakean.
|
2009
|
|
Gizonezkoaren narrazioa: orduen ba (v) [M $] oin dala (v) [M%] irurogei bat urtedo (v) [H%] nire aitite gastea san sasoyan [H%] ba (v) [M $] bere kwadriyen (v) [H $] baegoan mutil bet (v) [H%] e (v) [M $] yaterako orduen (v) [H%] esana: setuten sekule bes [L%]
|
asten
san yaten eta (v) [M%] eseukon neurririk [L%] yan da yan da yan (v) [H%] apetitoa ba (v) [M%] askenbakoa eukiten seuen [L%]
|
|
Afari bet ta ardi bet eroten sendun ara. Ardi bet erregalaten seuntzen ta afari emote" otzun, eta olan
|
asten
san artegi. Yon gara aitxe ta biok, ni umetxu, gaste nasela ondikarren, emeti Lemoixera.
|
|
Ta ni ba an ibiliko nintzen saltzan, edo ikutu... Kasu da se, yausi i
|
asten
ganera, eta asala gusti altza asten. Oiñen gane, dana altza asten.
|
|
Ta ni ba an ibiliko nintzen saltzan, edo ikutu... Kasu da se, yausi i asten ganera, eta asala gusti altza
|
asten
. Oiñen gane, dana altza asten.
|
|
Kasu da se, yausi i asten ganera, eta asala gusti altza asten. Oiñen gane, dana altza
|
asten
. Ta i austen ordun kure, a asala kendu, miñ itzela, ta gero pomada bat eta benda, erosiko pomade...
|
|
Eta bete esaten deure, irugarren egunen ondiño beteau oten dala, ondiño bixiau. Eta gero berantza
|
asten
da. (...) Orduan iretargi betegaz behar gitxi egingo dozue?
|
|
" Eta
|
asten
gendusen oilloskok. Etzen esarri oilloa txitxek atarateko.
|
|
Kanpon okitxe gendun txarrintzako tokie, txabolatxu bet, txarritokie. Ta an
|
asten
gendun txarrie, an txarritokitxun. Konejurik euki dozue?
|
|
Eta gero albon itxe (n) san sube bat, eta fuerte on ber dau, eta eskillere artu, eta andi suloti albon dau prase botate (n) san ara pala bateas, a (k) bekok, saburrerik artu dein sube. Eta gero jakitxen san ba, ketan
|
asten
danen ya artu deu. Eta gero dana tapate san ondo eta iduri ixete (n) san ango autze.
|
|
Eta zelan egiten zenduen? Ba lelengo idunpie, ortik asi txe tripe ganea garbittu, ta gero lau kaderak amarrau, ta gero imiñi bean ganien intzunte ta agarrau kaderatatik, ta
|
asten
siñen tripeondo garbitxute dekosun lekutik, atzeko isterra ta aurreko lelengo, ta atzeko kadere ta aurrekoa... Ta gero andi berantza berantza berantza... lepoko biskerrera arten.
|
|
Sulfato ixengo da. Botilleas edo apurtu apurtu in, garan garan bota botillera, ondo nastata imiñi eta kaskuek kanporaka
|
asten
badakos, ebai kutxilloas, ta artesa apur bet aik eskiñek. Baia kasku bittarte suri suri intxe paraten dake.
|
|
Se beroegi badau bere learra ebai itxe" aun, ta otzegi badau learrik artu es, bai or on ber dau learra ondo artzeko. // Legarra lotzen
|
asten
da, ta igerten dako eskues, selan lotzen asi dan. Lotzen esaten da gogortuten asten danen.
|
|
// Legarra lotzen asten da, ta igerten dako eskues, selan lotzen asi dan. Lotzen esaten da gogortuten
|
asten
danen. Gogortuten aputxu bet asten danen bota ber dako gatza ta apurtu.
|
|
Lotzen esaten da gogortuten asten danen. Gogortuten aputxu bet
|
asten
danen bota ber dako gatza ta apurtu. Apurtu ondo ta gero gastai otzare imiñi ganean karga apur beteas, ta gero eskues yon ber da, sakatuten sakatuten.
|
|
Tabako politte da lore gero! (...) Nire altura ingerun edo olan
|
asten
da, ta arbola ba (t) ta bakarrik ta gero puntan emoten" ttus iru lau erro eta serak, lora... alau asul asul bet emoten dau puntan, lora elegantie. Ta gero biden eukitten dittu errama baleko lez bueltan bueltan bueltan orriek, eta an punten arek lorak dokosenien, dana asis beterik daus aik bolatxuek, bolatxuk lotzen dakos, aik eraitteko edo seren...
|
|
Aspin bota olan papel lodie, ordun papel lodik onek ote siren, ta imiñi bataran bat ustelten bada armario galdu estein. A imiñi eta gero
|
asten
bein edo bijilau ia selan dosan, sillen ganera iyenta."
|
|
Gero urtebete sagarra, a san sagar ederra! Amarillo amarillo itxen sanen, gure alden sikeran alaseko sagarrak
|
asten
siren, ta es botikarik ta eser beres e! Mendau egiten zenduen?
|
|
Bai, se Plentzin ganadu gitxi iltte (n) san, sano gitxi, ordun orti yon ber ixete (n) san. Eta Mungin bere ill itxe (n) siren baia gitxi,
|
asten
iru edo lau txal Mungi gustireko. Sasoi baten Jatabeko aiuntamentuan bere txahalak hilten ziren ezta?
|
|
Ontzian sartzen zenean, garaiko prentsaren esanetan «infernua» hasten zen emigrantearentzat, Colá y Goitik ere esaten zuen hori: «Ontzi aundi oyen aldamenean zintzilik irukitzen duten eskalleran oña jartzen dutenian,
|
asten
dira Amerika zale diranen zorigaiztoko gora berak».36 Colá y Goitik bidaiako baldintzei buruzko pasarte honetan emigrante baten gutunean esandakoak aipatzen ditu, nolako miseriak pasatu behar dituzten azaltzeko. Bidaiaren baldintza kaxkarrak kritikatzea eguneroko ogia izaten zen emigrazioaren gaia jorratzen zen bakoitzean, astebeteko bidaia tamalgarri horrek ez omen zuen merezi Amerikan aurkituko omen zuten zoriontasuna lortzeko; egunkari batean kaleraturiko honako berri honek bidaiaren baldintzak kaxkarrak zirela erakusten digu, Pasaiako portuan Buenos Airesera abiatu zen bapore alemaniar batean ikusitakoa kontatzen da:
|
2010
|
|
Erabateko lehentasuna partidak du. Horretarako ongi entrenatu behar dugu
|
asten
zehar eta irabaztera atera. Gero gerokoak.
|
|
Bizkaya erdiya gure eskuetan erorida. Guda
|
asten
danean ez da iñor gueldikoaziko dunik. Eta ez dituzute izango gudak dakarzkizuen kalteak bakarik baizik eré goriyak izanik zuen aberastazunaren etzaiyak egingo dizkizuete kalte eta gaiztakeri aundiyokoak.
|
|
Goiko aldetik
|
asten
dira,
|
|
|
asten
dira subaga otsez.
|
|
[IV 84] Confesio on bat eguiteco bear dan bigarren gauza, edo eguindaco utseguiteen damua izan da azqueneco iru Eracusaldien gaya. Oraiñ lenvicico Comunioco liburua
|
asten
da itzeguiten, confesio onac escatzen duan, irugarren gauzaren gañean, eta galdetzen du guisa onetan.
|
|
Gaurko gure saioa ere bukatu da. Gogoan izan datorren
|
asten
ere hementxe egongo garelaâ? ¦
|
|
Gure amatxi zena yun goizutarra, ta ola Goizutako kontukin da
|
asten
giñelikan, amatxi zenak erratten zin, zarrà ¡ gori adÃttua, Trabuko hura bandido zar bat zela, beti azio ta lapurkeri ibiltzen zena: emen ardia, an biorra, bestin eztia...
|
|
Sinesmen hori zenbateraino zuten zierto, Gesaltzako Graziano zaharrak gogoratzen zigun argi asko: " Justurixa
|
asten
zanean, gurasoak esaten ziguten elorri arantz abartxo bat kolkoan sartzeko".
|
|
Ta jela, ikusi danez, guztiz ederki artu lezakete. Egazkiñ oiek ikusi orduko moruak tiroka
|
asten
dira, batzuetan lari lari bai dabiltz. Beraz egazkiñak jolasetan dabiltzala ikusteko bakarik ez dira.
|
|
Botatako loturak tokitik kanpora erortzen badira, aiek arapatzeko lana izaten dute moruakin. Egazkiñak moruak ateratzen ikusten dituztenean su ta gar
|
asten
dira goitik. Españarrak saspireun gizon dira onik.
|
2011
|
|
" Basuen oiñ artien ixen da, oiñ artien es, denpora asko da piñuekas asi giñela ta, baia on sien arbola serak..., gastaiñek eta, aretxak eta... olako landaredidxe egon san len. Baia gero sartu san piñue, piñue
|
asten
dala ariñ, ariñ emoten dauela, sera dirue, ta sartu san piñue. Ta gero piñuen ostien, ba piñue geixotuten be asi de, etorri dxako geixo bat, ongo bat, da sartu daue okalitue.
|
|
Arridxe esta erreten su apur bategas, euki bi" sus ille bi edo iruen, erreten. Apurken apurken erreten sanien, jausten
|
asten
san karie, arridxe. Seindde etze sarrari serak jaustieles, apurke apurke jausten asten san, suen suegas.
|
|
Apurken apurken erreten sanien, jausten asten san karie, arridxe. Seindde etze sarrari serak jaustieles, apurke apurke jausten
|
asten
san, suen suegas. Ta a egoten san, beitxu igual mendi batetik, ta gorri gorri oten san.
|
|
Orduan mezak hainbat lehenago hasten dira? Bai, pentzat" ot
|
asten
dala martidxen, San Jose bueltan, da amairu biderres, amairu martitzen ariñau, mesie eta errosai dxue da gero San Antoniori kanta... Bermiotarrak eta asko juten die, Mundakarra (k) pe bai, Sukarrietakue (k) pe bai.
|
|
urtean egin genuen azterketan, ikastetxe bakarrak ere ez zituen jartzen gozoak postrerako (opilak, tartak, izozkiak edo txokolateak); orain, aldiz, atal horretan azterketa gainditu gabe geratu da hamarretik bat,
|
asten
bitan edo gehiagotan eskaintzen dituelako gozoak.
|
|
Ez dauka lasaitzerik. Billaka
|
asten
da, ta ez du arkitzen, gogamenak ez dio laguntzen, ez baitu onek ildakoaz besterik ulertzen. Eta gizonak bizi nai duen ezkero nola lagundu diezaioke pentsamenak?
|
2012
|
|
Arrainari dagokionez, berriz, datu kezkagarri batzuk antzeman ditugu: inkestari erantzun diotenen artean,% 35ek
|
asten
behin edo bitan soilik jaten dute arraina, eta% 3k noizean behin edo sekula ez.
|
|
Gizonek ez lukete jan behar haragi gorria
|
asten
behin baino maizago, ez baitute galtzen burdinarik.
|
|
Bideo-jokoak erabiltzen dituztenen artean, hirutik bik
|
asten
hirutan baino gutxiagotan egiten dute,% 17k astean 4 aldiz, eta% 19k asteko egun guztietan.
|
|
An asi zan eta
|
asten
da bizi maitea. Baina
|
|
Alpe barruetan gau argia da oindino eta odeiak, poza sendotuz, sakosta ibarra dau barnean estaltzen. Batera ta bestera dabil amilka mendiko aize jostaria, izai artetik brastadan distira eta suntsitu egiten errainua, apurka azkartu eta burruka dau
|
asten
kaos pozez dardaratiak, eitean gazte, baina indartsu, ospatzen dau burruka maitekorraaitz artean, irakin eta zabuka dagi betiko esietan, gartsuago dau barruan goizak igoten.Azkengabeago doa aziz an urtea, eta ordu sakratuak, egunak, ausartago dira antolatzen, naasiz.Baina ekaitz txoriak somatzen dau sasoia etamendi artean goian aizetan gelditu eta dei dagio egunari.Orain itzartzen da erritxua be ...
|
|
...ta begirakor Jainkoakuriei eta etxeei zorion garatua eta eurigozatsuak, lurra zabaltzeko, odei beteak, eta zuok, aize minok gero, zuok, udabarri samurrok, bialtzean lez, eta esku astitsuz atsekabetuak barriro poztutean, aroak barriztatzean, Sortzaileak, zaartuz doazengizakien biotz bareak gaztetu eta erason, eta barru sakonean eragin, eta edegi eta argitzean, Berari maite jakonez, eta orain barriz
|
asten
da bizia, loran da lilura, bein lez, eta agiriago dator espiritua, eta barriro ditu egoak arrotzen adore alaiak.
|
|
Arrazoia billa bidetzat arturik, pentsatzen
|
asten
da, baiñan ez du ezer argirik ikusten.Geroz ta illunago dakus bere Bidea, bere absolutua, ta larrimin betean erortzen da.
|
2013
|
|
" Gure etxe barru ontan, sagardotegira zetozenetan, bertsoak itun betiko leloa. Bertsolari sonatu xamarrak
|
asten
zirenean, elizan baino ixil eta erneago egoten uan jendea entzuten". (Ataño 1979:
|
|
Ekaitz gaiztoak
|
asten
badira, eta zerua illunik, orduan seme, zure ondora, ezta etorko kutunik, ezta beñere iraunkor izan diruaren maitasunik.
|
|
(Euri tantoak
|
asten
ditu...). Bai: ez dakar malezi aundirik, baña obeko degu barrena sartu?.
|
2015
|
|
–Neskak ez dute balio ezertako, bakarrik bakarrik kaka egiteko?. Geo neskak pikau ittendie, ta gui kantau naidigue, ta
|
asten
die. Mutillek ez dute...?, baño azkenen, eak, kaka egiteko, esan bear duenen, guk fuertego kantatzen deu, ta esaten deu, irabazteko?.
|
|
Nik ez dakit zenbat fruta klase. Ez artzeko esan digue, zeatik danak
|
asten
bagera nai degun guztie artzen, ba azkeneako txikizio ederra egingo deulako, baño aurreko baten pistina biden pare bat aran arrapau genittun laun batek eta biok, meriendan jateko (ez esan aittei eta amai, e!)
|
|
Eskribitu bear zendula, eskribitu bear zendula, ta batez. Oinbeste lan al daukezu zure arreba bijilatzen, aber mutillen batekin
|
asten
dan eo. Nik idatzi bear azkenen.
|
|
Bueno, jende geiagok, e eskauko zizun dantzan eiteko; nekin Txomin Artolan abestie dantzau zendun, txakurran kanta oi, bakizu,. Gu gazte giñadela txalupa guztiak...?
|
asten
dana. Nei asko gustatzen zait kantu oi, ta Txomin Artolan guztik, e bai.
|
|
|
asten
da andria
|
|
Ni soldado egon nitzelaik, banituen lagunek bizkaitarrak, konpañian. Ta ie enioten entenditzen, eta azkenian aiek ere ez neri, pues
|
asten
ginen erderaz.
|
|
Albokarijok joten ebenian soñu ezaugarri bat, artalde guztijak
|
asten
ziran etxerutz juaten; eta artzañak abesauten ebezan, artzain abestijak esaten eutsezan abesti batzuk (49).
|
|
Bein Anbotoraskero, udebarrie
|
asten
san, da beragas soloariek eta basoak orrire ta lorara etorten sirean, gaurko moduen, baie atxine udebarrie Marik ekarten auela pentzeta (n) san, da bate (k) p (b) año geaok siñistu be bai, jenteak etzeukalako gaur beste konosimintu. Mari garretan ikusten i audien Supeleorreti Anbotora t, axe ixite (n) san udebarrien señale ta erritarren posa, urteko yakia logretako.
|
|
Beno ba, gitxibe (t) k (g) orago berago, aikorsan gure aititen kontuok. Guk u, aititeri, kontu kontetan
|
asten
yakunean, begiri (k) p (b) e eskauntzen kentzean, da, ixilduten sanean dana gintzesan preguntea, da ba, gasteagoak ixitera, eskolati t, elexako dotrinati yakiten gendun kristiñaututen etorren erriek ie ie gustis aistu ausela lenaoko siñiskeriak.
|
|
D, orrastute gero urten d, egoskiek urteitauela. Kueban oten sala, kuebati urten da gero orrastuten
|
asten
sala. Ta orrasturduin egoskiek urteitauela.
|
2016
|
|
egun horretan (azaroaren 11n) egiten zuten mutil edo morroien aldaketa?. Era berean, ezin dugu ahantzi, baserri askorentzat gaur
|
asten
zela urtea: errentak ordaindu, txerrikiak gorde eta abar? 6.
|
|
Lizaso da neure bertsolari eredutik gertuen dagoena. Segurtasun osoa ematen dit gizon orrek, eskuak poltsikoan sartuta eta purua erreaz kantuan
|
asten
denean.
|
|
Bera ez al zan konturatzen? Ura Homerokin
|
asten
zanean, arentzako ez zegoan beste ezer: mundu guziak zion".
|
|
Ez dire alfer egon[...] Aurten usoak bertze urtetan baino goiago abiatu ziren. Baionako barran pasatu orduko abatari batek oiu egiten du eta gañera turruta yotzen du yakinarazteko zein aldetaik eldu diren, eta orra non berealaxe, abatari eta trapari guziak arraboska
|
asten
diren. Usoak iziturik beren baitarik bezala badatozi saretarat".
|
|
Ala, adibidez, Homerokin. Homerokin
|
asten
zanean, etzekien non zegoan. Joana?
|
2017
|
|
Goierriko alderdi batzuetan (Zegama, Beasain) egoskari esaten da. Baskarie beti egosariegas
|
asten
da gurian, bazkaria beti egosariarekin hasten da gurean [gure etxean]? (Orozko) | Ekar dotzuédasen ondákinekas in ber dis egósarik; bóta yótzesues patáte ta urune apur bet lodítako, ekarri dizkizuedan hondakinekin egin behar dira egosariak; bota iezazkiozue patata eta irin apur bat loditzeko?
|
|
Urri lelengoan dire erriko jaiek, urri lehenengoan dira herriko jaiak? | Urri bigarrenean
|
asten
ginean sagar pikutie batuten, urri bigarrenean hasten ginen sagar pikuta batzen? [Sagar pikutie, sagar mota bat].
|
|
askotarako ez ote dira pesta luzegiak? Iñauteri zoroan ondorenean Garizuma
|
asten
zaigu egi galanta dion egunarekin: “Autsa zera ta autsa biurtuko zera”.Garai bateko txistulariak bezela, Iñauterian aurkari aundiena eliza izan dala esan bear:
|
|
Oñatiko EAJ alderdiak, bestalde, bidegurutzea istearen kontra azaldu da hasieratik. " Guk joan den
|
asten
eskatu genuen bidegurutzea berehala zabaldu behar zela. Hasieratik eskatu duguna izan da, itxiera asteburuetara mugatzea eta orain, esaten duguna da, zapatuko 13:00etatik aurrera ixteko.
|
2018
|
|
" Azkenean, gu baino maila handiagoa daukaten jokalariengandik asko ikas dezakegu". Goenagaz gain, datorren
|
asten
Andoni Zubeldia eta Alberto Agirrezabala ere joango dira Irunera.
|
2019
|
|
Azkuek bildu zuen egoki aski: " Santa Ageda bezpera gaubean, aremarietako kanpaeak ots eginda gero, dindan
|
asten
dira parrokia ta ermita guztietako kanpaeak gauerdirarte yoten. Ordu batzuk lenago, etserik etse ibilten dira auzune guztietan kanpae yotzailentzat dirua batzen".
|
|
Mozoloak etxe ondoan kantetan, eurie seguru. Ontza oiuka ilun nabarrean goiz samar
|
asten
denean, eguraldia berealaxe aldatuko da. Baina, batez ere, orduz kanpo dabiltzanean erreparatu behar zaie:
|
|
" Zozo mikote, zozo bikote: zozoak bikoka kabi egiten
|
asten
diran garaia. Martxoaren azkeneko bi ta Apirilaren leneko bi egunak, Martxoak esan omen Apirilari:
|
|
7. Gure Beatriz Oiñatekoa kantari
|
asten
zenean aingeruei ez die zorrik bere goxotasunean.
|
|
...iran, cembat gauza Gañeraco demboran eguin behar diranac Confesatu baño len eguin behar diran gauzac Confesorearen oñetaraco baño len, esan behar den otoitza Confesatu ta ondoan esan behar dena Comulgatu baño len eguin behar dena Comulgatceracoan esan behar den otoitza Comulgatu, ta ondoaneguin behar dena Meza asi baño len esanbehar dena Meza asitceracoan Apaiza aldarera igaten denean Kyriac
|
asten
diranean Gloria in excelsis esan bitartean Otoitzetaco demboran Hostia santu goratcean Caliza goratcean, ta ondotic Hostia santuarequin gurutceac eguitean Pater Noster esatean Agnus Dei esatean Azquen otoitz, edo oracioetan Calvarioco videa asitcean eguin bear den otoitza Bigarren Gurutceco otoitza Irugarren Gurutceco otoitza Laugarren Gurutceco otoitza Bostgarren Gurutceco otoitza Seigarren Guru...
|
2020
|
|
Fisikoki oso gogorra. Baina lehia txiki hori dibertigarria zen, batzutan binakako taldeak egiten ziren eta
|
asten
bitan Coronagames horiek egiten genituen eta astean beste pare bat egun luzaketak. Hitzaldi batzuk ere egon ziren…
|
|
+ Egutegia ematen denetik txapelketa
|
asten
denera, 1 edo 2 aste daude partiduak aurreratzen hasteko.
|
|
" Beren buruak galdurik ikusi zitutenean, bandera zuria atera zuten pake zantzuan. Aurreratzen dira Santa Kruzen mutil batzuk, eta, alajaña, tiroka
|
asten
dituzu. Bai omen zan mutill aietan Santa kruzen antz antzekoa, ber bera zirudina, Txistulari.
|
2021
|
|
" Bergara’ko nere Itzaldia entzun zuan ezkero, ikusten zuan nunbait, Olerkiaz gain —Poesi Olerkiaz gain— ba genduala Euskalerrian beste palanka bat, Erria esnatzeko, Erria zutikatzeko: BERTSOLARITZA; eta or
|
asten
da Bertsolaritzaren palanka manaiatzen, erabiltzen: Kurtsaaleko Txapelketak eratzen" (1985:
|
|
Lehen lerrotik bertatik da benetan kuriosoa: " Ez ziran oraindik sortu aidian ibiltzeko pisti berri oyek; bañan alaz guztiz, sagardo ona nonbait
|
asten
zanian, urruti samar izanagatik, nola edo ala alderatzen giñan". Topaketaren berri ematen du jarraian:
|
|
bertsoginan, txorixoginan, kakaginan, txixaginan... Bost idazleok bertsogiñan maixu handien trebetasuna erakutsi eben (Akesolo); Bai Plaentxian ta bai Eibar-en, bertsogiñan
|
asten
diranian, Gipuzkoako euzkerarako joera dabe (San Martin).
|
|
“Ez ziran oraindik sortu aidian ibiltzeko pisti berri oyek; bañan alaz guztiz, sagardo ona nonbait
|
asten
zanian, urruti samar izanagatik, nola edo ala alderatzen ginañ.
|
|
Norbere buruarentzat daukagun maitetasun itsu, arro eta okerretik dator bata: gure biotzean berez, txiki txikitatik, zelan ez dakigula sortu oi da;
|
asten
da geugaz batera, guztiz neurribarik, eta ez dau gure biotzetan beste maitetasunentzat tokirik izten. Dana bear dau beretzat:
|
|
Izten ez deuskuelako. Utsune bat billatuteko asmoan edonundik
|
asten
bagara, gaiñean ditugu beti menditarrak, leoi amorratu baten antzeaqn, eta erdiak eta geiago bidean gelditu baga aurrera ioaterik ez dago. Oraiñ egun asko ez dala nintzan ni ango esetsi batean.
|
|
Eta ez bakarrik ori. Norbait, Portunek belarriak berotuta, bide txarretatik aurrera asi ez zeitean, batzarrean batu ziranei esan neutsen, ez nebala nik, oraingoan, prankotarren kontra arri bat iaurtiko, eta gudabarrian
|
asten
ziran euskaldunei begi txarrakaz begiratuko neutsela, zerren Portunek, kristinau bizi eta il nai genduan guztiok iraindu genduzan Aitz barrenen.
|
|
Bada neuk diñotsuet, orain batzuek asmau eta asi nai daben guda onetan, nik eta nireak ez dogula aizkora bat artuko, ez dogula arri bat iaurtiko prankotarren kontra, eta guda onetan
|
asten
danari begi txarrakaz begiratuko deutsadala. Ondo esan dau Uberok, eta ez daukazue zergaitik aserratu:
|