2005
|
|
Fenomeno honek gauza asko azalduko lituzkeelakoan nago. Gure arteko konfusio, eta ezinikusi
|
askoren
funtsa horretantxe datza: maldan gora bilatzen dugu irtenbidea, maldan gora itxaroten diogu hitzordura agertu ez den lagunari, maldan gora nahi dugu ogia, baina bilatzen dugun okindegia, bueltako bidean bakarrik dago.
|
2006
|
|
Arroza uharteko oinarrizko osagaietako bat da, eta banilla plater tradizional
|
askoren
funtsa da.
|
2007
|
|
hitzaldiotan ez da esaten guk geuk nola erabili behar dugun matematika jaikitzen garenetik oheratu arte. Guk hura erabili baino, kontua da erabiltzen ditugun gauza
|
askoren
funtsa matematika dela. Ingeniaritzan, teknologian, medikuntzan, ekonomian… matematika oinarrizkoa da, bistan da.
|
2009
|
|
Erretiratua bizi zen arren, oso kritika sozial eta politiko sakonak idazten zituen, eta 1960ko hamarkadan puri purian zeuden gaiei buruzko iritzirik zorrotzenak plazaratu zituen. Horietako gai asko gaur egunean ere bizi bizirik daude, eta Mertonen kronikak gaurko arazo
|
askoren
funtsa ezagutzeko oso egokiak dira.
|
2011
|
|
Nazioarteko Basogintzaren Ikerketarako Zentroak (CIFOR) egiten ari den ikerketak adierazten du suteen jatorriari eta arrazoiei buruzko aldez aurreko nozioak ez direla beti zuzenak, eta, kasurik onenean, kudeaketa agintariek egoeraren zati bat baino ez dutela ulertzen. FAOk dohaintza emaile
|
askoren
funts fiduziarioko programa batean lan egiten du, herrialde kideen eskaerei hobeto erantzuteko funtsak biltzeko. Aurtengo azarorako prest egotea espero da.
|
2017
|
|
Fenomeno honek gauza asko azalduko lituzkeelakoan nago. Gure arteko konfusio, eta ezinikusi
|
askoren
funtsa horretantxe datza: maldan gora bilatzen dugu irtenbidea, maldan gora itxaroten diogu hitzordura agertu ez den lagunari, maldan gora nahi dugu ogia, baina bilatzen dugun okindegia, bueltako bidean bakarrik dago.
|
2020
|
|
Merkatuen erregulazioak eragiten du gizarte beharrak asetzeko ekarpen txikia egiten duten lanbideetarako prestakuntza eta titulazioak sortzea, eta, kasu askotan, aberastasuna sortzetik urrun, esku batzuetatik besteetara baino ez dira aldatzen, betiere boteretsuenen kontrolpean daudela. Horregatik, zalantzan jarri behar da titulazio eta lanbide
|
askoren
funtsa, eta gizartearen beharrei eta erronkei eta subjektu bakoitzaren bokazio garapenari erantzuteko duten gaitasuna aztertu.
|
2021
|
|
Koka eskolan atsekabe handi batez aritu naiz, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo
|
askoren
funts gabeziak sorrarazitako atsekabeaz. Are gehiago, orduan bi munduren artean nenbilela ere esan dut, mundu moderno eta postmodernoen artean; Esk (ai) olan, berriz, bigarren atsekabe bati heldu diot, beste batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak, autonomia gabeziak, sorrarazitako atsekabeari.
|
|
Koka eskola kapituluaren hasieran Rozada Martinez irakasle jubilatuaren bi nahigabe edo atsekabeak nire egiten nituela idatzi dut: " batetik, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo
|
askoren
funts gabeziak sorrarazitako atsekabea eta, bestetik, beste batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak sorrarazitako nahigabea". Aipatu kapituluan lehenengo atsekabeaz arduratu naizen modu berean saiatuko naiz honako kapituluan bigarrenari heltzen.
|
|
Egoera horretaz, aurretik susmoa zuen arren, Carlos Lerenaren lanak irakurtzean jabetu zen azkenik, hitz haietan islaturik ikusi baitzuen bere burua. Aipatu liburuak, batetik, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo
|
askoren
funts gabeziak sorrarazitako atsekabea eta, bestetik, beste batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak sorrarazitako nahigabea adierazten zituen. Rozada Martinezek bereak egin zituen hitz haiek, pairatzen zuen ezinegona ederki definitzen zuten hitz haiek.
|
|
Lehen kapitulu honetan aipatu lehenengo atsekabeari helduko diot, hots, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo
|
askoren
funts gabeziak sorrarazitako atsekabeari, egungo pedagokraziak sortutakoari. Eta, hala eta guztiz ere, honako liburua ez da pedagogia liburu bat, ezta gidaliburu bat ere, egungo heziketa sistemaren inguruko ikuspegi bat baizik; edo, nahi bada, atsekabeari aurre egiteko beharrezkoa zaidan susmo baten azaleratzea.
|
|
Lehenago esan dut mugan sorrarazi dizkidala bi atsekabe mota. Lehenengoa, Rozada Martinezek aipatzen zuen moduan, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo
|
askoren
funts gabeziak sorrarazitakoa da. Izan ere, mugan bizitzearekin hori adierazi nahi nuen nagusiki, batetik, paradigma modernoaren baitan izan nintzela prestatua irakasle benetan" ezberdinak" eta onak izan nituen arren— eta, bestetik, paradigma postmodernoaren ildotik egin behar dudala lan; hots, bi munduren artean nabilela, bietatik bat bera ere ez baitut gustuko, ez naizelako ez batekoa ez bestekoa.
|