2008
|
|
Dena den, nazioarteko jurisprudentziak beste betekizun bat eskatzen du nazioarteko gatazka baten aurrean gaudela ondorioztatu ahal izateko: desadostasunaren kanporatzea beharrezkoa da, hau da, estatuek jarrera kontrajarriak kanpora begira
|
adieraztea
.
|
|
Geroxeago, egin gogo zuen, abiatua ere zuen, liburu batez hasi zitzaidan. Hartan bermatuko zen bere erudizio guzia beste mundu batera eramanik, bere barneizaeraren oldarraren osoki
|
adieraztea
.
|
2009
|
|
– sinesgarritasun ezaren (euskal AHT) ondorioa ez da nahitaez «aurkakotasuna»
|
adieraztea
.
|
|
Elkarlanak gonbidaturiko jardunaldi batzuetarako prestatu genuen. Bitarte honetan mugimendu zibil horren aurkako kriminalizazioak ez du etenik izan, eta egokia iruditu zaigu idazlan honen bidez jende horri gure elkartasuna
|
adieraztea
. Azkenik, eskerrak ematen dizkiegu Josu Larrinaga eta Iñaki Barcena lagunei, idazlan hau argitaratzeko erakutsi diguten interesagatik.
|
2010
|
|
Haatik, eztabaidan jarritako partaideen argudioak kontuan hartzen baditugu, ikusten da genero indarkeriaren fenomeno estrukturalen bitartekaritza gisa, patriarkatua eta honen lekukoa den adierazpen indibiduala daudela. Kausa anitzeko ereduari jarraituz (Heise, 1998; Heise eta García Moreno, 2003; Sanmartín, Farnós, Capel eta Molina, 2000; UNICEF, 2000), etorkizuneko heziketari begira, emakumeen aurkako indarkeria fenomeno konplexu bat dela
|
adieraztea
da helburu. Jakinarazi behar da fenomeno hau ezin dela isolatua den zerbait bezala ulertu, ezaugarri indibidual, sozial eta bikotearen testuinguru baten elkarrekintzan gertatzen den fenomeno korapilatsu bat bezala baizik.
|
2011
|
|
Adierazkortasunak emozioei eragiten die, edo hobe esan, emozioak sortzeko modu bat da16 Euskal aditzak dioen bezala,
|
adieraztea
norbaiti zerbait adiaraztea da, hots, entzunaraztea, ulertaraztea. Zer entzun/ ulertuko duen ez dago mezu igortzailearen esku, hartzaileen esku baizik.
|
2012
|
|
Ez dakigu zein puntutaraino dagoen benetako interesa bizi garen lekua ulertzeko orduan, eta horren inguruan gure buruei galderak egiteko. Azken hau egiteko modu bat, artearen bidez
|
adieraztea
izan daiteke, aurrerago ikusiko dugun bezala. Galderen erantzuna ez da zertan bakarra eta homogeneoa izan; izan ere, iritzi ezberdinak baitira haren esanahia aberasten dutenak.
|
|
Monte Carlo simulazioan sortutako datuei esker, erraza da emaitzak eta beraien probabilitateak irudien bitartez
|
adieraztea
. Hori oso garrantzitsua da emaitzak besteei komunikatzeko.
|
2013
|
|
– Esatariaren beraren iritzi eta jarrera pertsonala
|
adieraztea
(8 adibidea).
|
|
– Hainbat iritzi edo baieztapen zalantzan jartzeko modukoak ez direla
|
adieraztea
; hau da, baieztapen ukaezintzat jotzea (15 adibidea, esaterako).
|
|
Pertsonaia bakoitzak esan behar duena eta ONen edo OFFen dagoen markatzea egokitzailearen lanetako bat da. Halaber etenak eta isiluneak non dauden
|
adieraztea
.
|
2014
|
|
Kontratuaren xedean Herri Administrazioak erosi edo kontratatu behar duena zehazten da, hau da, balizko lizitatzaileei administrazioaren beharra adierazten die eta eskaintza egin edo ez erabakitzen laguntzen die. Beraz, kontratazio prozesuan alderdi sozial edo ekologikoa kontuan hartzeko modurik azkarren eta gardenena kontratuaren xedean bertan
|
adieraztea
da.
|
2015
|
|
3.1 Femenino eta maskulinoaren
|
adieraztea
euskaran
|
2016
|
|
Azkenik, osasun krisietan erabiltzen diren komunikazio iturriei buruzko galdeketak komunikabide tradizionalekiko konfiantza falta islatzea espero da. Halere, ikusteke legoke sare sozialek komunikazio iturri gisa ordezko izendatzerik izango duten, haien edukiarekiko ziurtasun falta
|
adieraztea
ere oso gertagarri baita.
|
2017
|
|
Estres akulturazioaren hipotesian oinarrituz (Berry eta Sam, 1996) eta akulturazio prozesuan bizi diren aldaketak eta zailtasunak kontuan hartuz, espero da etorkinek bertako biztanleek baino estres maila altuagoa eta ongizate maila okerragoa izatea. Era berean, eta jakinda bi etorkin taldeek distantzia kulturala desberdina dutela eta magrebtarren kasuan handiagoa dela, espero da magrebtarrek latinoamerikarrek baino estres gehiago eta ongizate gutxiago
|
adieraztea
(Martínez Taboada et al., 2006; Sevillano et al., 2013) (Hip. 3).
|
|
Azkenik, ez da aurkitu emakumeek gizonek baino estres eta ondoez gehiago
|
adieraztea
, laugarren hipotesian proposatzen genuen bezala. Emaitza hauek literaturan dauden ikerketa askoren kontra doaz (adibidez, Aroian et al., 2003; Patiño eta Kirchner, 2008; Solé, 2000;).
|
2019
|
|
Informazio pertsonalaren eta pribatutasunaren kudeaketak duen garrantziari buruzko lanketa, taldeka: informazio bakoitza (izen abizenak, helbidea, telefono zenbakia, pasahitza, etab.) nori (familia, lagun edo ezezagunei) kontatzen dioten taldean eztabaidatzea eta, ondoren, talde handian
|
adieraztea
.
|
|
Interneten arriskuei lotutako egoera simulazioen azterketa: egoera gatazkatsu bakoitzaren aurrean jokabide edota erantzun zehatzen egokitasuna neurtzea eta
|
adieraztea
.
|
2020
|
|
Hortaz, nahiz eta aniztasun sexualarekiko gutxiespena ukatzen duten politikak existitzen diren, ikerketa honen emaitzek frogatu dute oraindik ere hezkuntzan aldaketak egin behar direla. Izan ere, sexualitatea askatasunez adierazten duten pertsonen aurrean tolerantzia eta errespetua
|
adieraztea
helburutzat duen hezkuntzaren hutsegitea nabaritu da. Horregatik, azpimarratu nahi da oraindik hausnartu beharra dagoela eta gaur egun nagusi den hezkuntza heterosexista aldatzeko ekintzak sortu behar direla.
|
|
Orobat, galde sortarekin hasi aurretik, parte hartzaileei ulertzen ez zuten oro
|
adieraztea
eskatu zitzaien, gerta litezkeen ulermen zailtasunak antzematearren.
|
|
Finean, gaztelaniaz ezagunak eta ulerterrazak suerta daitezkeen termino asko ezezagunak edota korapilatsuak izan litezke euskaraz. Gainera, litekeena zen elkarrizketatuen gehiengoa euskaraz alfabetatua ez izatea, eta ondorioz, ulermen zailtasun batzuk
|
adieraztea
. Hala, ulertezinak ziren edota edo nahasteak eragin zitzaketen termino zein itemak erregistratu ziren.
|
|
Gainera, pertsona horiek tokian tokiko euskaraz mintzatzen dira. Bi arrazoi horiek direla-eta, pertsona horiek euskara batuan garatutako galde sorta honen aurrean ulermen zailtasunak
|
adieraztea
ulergarria da. Hala eta guztiz ere, orokorrean, partaideek itemekiko ulermen ona azaldu dute, besteak beste, itemen hizkuntza erregistroa bereziki zaindu baita hizpide den populazioari begira, bai eta eremu soziolinguistiko ezberdinetan ulerterraza izate aldera ere.
|
|
6 urte Inguruko plano eta mapa errazak erabiltzea, eta herriko, bailarako kultura ondarearekin loturiko elementuak identifikatzea eta kokatzea. Inguruko paisaiaren marrazkiak eta oinarrizko krokisak diseinatzea, bereziki ondare natural eta arkitektoniko nahiz teknologikoarekin loturik. Behaketarako erremintak erabiltzea. Plastilina edo maketak erabiliz kultura ondarearekin loturiko elementuak diseinatzea. Kultura ondarearekin loturiko lamina, diapositiba, bideo, informatika programak erabiltzea. Irteeretan eta ikustaldi kulturaletan parte hartzea. Tokiko kultura ondarearen elementuekin loturiko datuak eta informazioa biltzea. Bailarako, herrialdeko etxe, eliza, jai, usadio eta ohiturak behatzea eta alderatzea. Norberaren, herriaren, bailararen historiarekin loturiko argazkiak biltzea. Ikaslearen, herriaren eta bailararen friso historikoa egitea. Tokiko/ bailarako eta norberaren familiako usadio eta ohiturak eta festak biltzea eta informazioa lantzea. Jolasak planifikatzea era autonomo eta sortzailean. Jolasak: altxorraren bila, itsasontziak, labirintoa... Erlojua eta egutegia erabiliz denbora kontzeptua hautematea herriko, bailarako ondare elementu bat edo batzuk aintzat hartuta. Norberaren etxearen, ikastetxearen edo ondare arkitektonikoaren bidez (elizak, jauregiak.) beste eraikuntza bat kokatzea eta
|
adieraztea
. Inguruko tradizio, ohitura eta kultura adierazpenekiko sentikortasuna eta errespetua izatea. Herriko kultura eragileekin harremanak izatea eta saioak antolatzeari ekitea. Herrian antolatzen diren kultura aktibitateetan gurasoekin parte hartzea. Familiako iturrietatik abiatuz, haien artean ahozkoari garrantzia emanez, iragan hurbileko memoria (herrikoa, adibidez) berreraikitzen hastea jasotako in... janzkera, etxebizitza, lan egiteko moduak, errepideak, familiaren antolakuntza, jolasak... Iraganeko eta gaur egungo gertakarien eta horiek norberaren esperientziari gertukoak zaizkion alderdi historikoen arteko harremana. Iturri idatzi eta digitalak eta ikusizko hainbat iturri erabiltzea informazio historikoa lortzeko, eta tokiko, bailarako eta Euskal Herriko hurbileko historiari buruzko lanak egiteko. Aukeratutako herriko, bailarako gertakari historiko edo etnografiko baten inguruko lekukotza jasotzea ahozko informazioari garrantzia emanez. Hedabide askotarikoak erabiltzea gertuko kultura ondarearen sustapenari buruz eztabaidatzeko (egunkariak, aldizkariak, irrati telebista, telefonoa, Internet.). Ondare elementuak adierazteko seinaleak interpretatzea eta sailkatzea. Hegazkinez, itsasontziz, trenez eta kotxez egin daitezkeen bidaien simulazioak planifikatzea, herritik kanpo egon daitekeen gizateriaren ondarearekin lotuz. Eskola komunitatean parte hartzen duen ororen kultura eskubideak eta betebeharrak analizatzea. Familia eta komunitate bateko kultura ondarearen sustapenean parte hartzeko betebeharra analizatzea eta kontzientziatzea. Lantaldeetan aukerak eskaintzea informazioa, helburuak, aurkikuntzak eta esperientziak parteka ditzaten. Makina eta aparatu batzuen funtzionamendua ezagutzeko esperientzia errazak egitea (errota bat). Gertuko paisaiaren eta beste ondare elementu batzuen inguruan irudiak eta material inprimatua biltzea. Herriko elizaren, udaletxearen edo ohituren inguruko informazioa biltzea eta lantzea.
|
|
9 urte Paisaiaren edo ondare elementu baten behaketa zuzena eginez krokis eta marrazki errazak egitea. Eskalaren oinarrizko nozioak erabiliz plano eta mapak lantzea. Datuak erabiliz (herrira, bailarara, herrialdera, autonomia erkidegora, estatura edo Europar Batasunera datozen turisten datuak aintzat hartuta) grafikoak lantzea. Ondare elementuak behatzeko eta neurtzeko erremintak erabiltzea: ...ikatzea. Eraikuntza batek lehengaia lortzen denetik egiten den arte doan hurrenkera prozesua eta identifikatzea eta ordenatzea. Europar Batasunaren inguruko kultura ondarearen gertakarien, ekintza eta/ edo eredu zehatzen gaineko informazioa biltzea eta Europako mapa batean kokatzea. Espainiako estatuan Gizateriaren Ondare izendapena duten elementuei buruzko datuak biltzea, mapa batean kokatzea eta
|
adieraztea
. Tokiko, bailarako elkarbizitza kulturalaren inguruan antolaketari buruzko txosten bat lantzea eta erlazionatzea. Gertakari historikoak eta artelanak dramatizatzea eta simulatzea. Tokiko, bailarako kultura ondare osoaren edo elementu baten inguruko ezaugarriekin txosten bat lantzea eta erlazionatzea
|
|
3 Ondorengoa. Jasotako informazioa biltzea, ondorioak ateratzea, azalpena eta komunikazioa
|
adieraztea
, ebaluazioa egitea.
|
2021
|
|
I7: Nire sentimenduak
|
adieraztea
.
|
|
(17) Nire sentimenduak
|
adieraztea
|
|
(17) Nire sentimenduak
|
adieraztea
2/ 12 I
|
2022
|
|
Denborak arrazoia emango dio maiz, ez beti. Ez da erraza terrorismoa eta zilegi den borroka armatua bereizten dituen marra
|
adieraztea
. Beltzak esango du iraultzak berak etenik gabeko gogoeta etikoa eta estrategikoa eskatzen duela.
|
|
Dimentsio murriztapenak adierazi zuen honako bost itemak kendu behar izan zirela: 6, 7, 8, 9 eta 10 6 itemez osatutako aldagai konposatu berri honek item adierazgarrienak hartzen zituen kontuan, eta helburua zen eleaniztasunari buruzko usteak positiboak ala negatiboak ziren
|
adieraztea
haren batez besteko balioarekin. Batez besteko balioa 0 eta 4 artean kokatzen da, balio altua ikuspegi positiboaren adierazle litzateke, kontrara, balio apal batek ikuspegi negatiboa islatuko luke.
|
|
Era berean, garrantzitsua da
|
adieraztea
gaur egun Espainiaren eta Marokoren arteko aldebiko harremanek, gelditu beharrean, fruituak ematen jarraitzen dutela, bi herrialdeetako eragile publikoek zuzendutako lankidetza baten bidez. Egia esan, ez dago juridikoki loteslea den nazioarteko itun berririk, baina bai bilera eta foro ugari, non ministerioetako ordezkariek parte hartzen duten eta horrek puntu oso aberasgarri eta irekia ematen dio...
|
|
Bi aldagai horiek etorkin osasuntsuaren paradoxaren alde aurkitutako emaitzak eta emandako adierazpenak babestuko lituzkete. Beste aldetik, laguntza psikologikoaren premia
|
adieraztea
beste aldagai bat da sintoma barneratzaileen (depresioa, antsietatea eta somatizazioa) iragarpenean nabarmentzen dena.
|
|
Ildo horretan, euskal migranteen egokitzapen psikologikoa Euskal Herriko euskal biztanleriarenaren antzekoa izatea espero zen (adibidez, Elgorriaga et al., 2019; Glaesmer et al., 2009) (2 hipotesia). Gainera, espero zen emakume etorkinek gizon etorkinekin erkatuta hautemandako estres maila handiagoa izatea eta osasun mentaleko sintomak gehiago edukitzea (adibidez, Elgorriaga et al., 2019; Singh et al., 2015), baina ongizate maila berdina
|
adieraztea
(Bak Klimek et al., 2015) (3 hipotesia).
|
2023
|
|
Beste hitz batzuetan, konfidentzialtasunaren betebeharrak parte hartzen duten alderdiei eta hirugarren neutralari eragiten die, azken horrekiko, gainera, sekretu profesionalerako betebehar eta eskubidea aldarrikatuz, berau urratuz gero, legeak aurreikusten duen erantzukizuna sortuz. Horrenbestez, horiek guztiek debekatuta daukate epaile aurreko prozesu batean edo arbitraje prozesu batean GEBE en ingurukoak
|
adieraztea
edo/ eta horietan erabilitako dokumentuak aurkeztea. Noski, salbuespenak egon badaude43 (8 art.). Guztiz lotuta, JZPEPLPk pertsona fisikoen datuak legearekin bat tratatzea galdatzen du (8.4 art.).
|
|
Genero rolek eta estereotipoek lotura estua dute emakume eta gizonen parte hartzeko desberdintasunarekin, JFKa gizonek menderaturiko ingurunea baita eta genero rolak direla-eta, emakumeengandik ez da jarrera maskulinoak
|
adieraztea
espero (Palascakova eta Palascakova, 2020). Emakume askok JFKa gozamenez praktikatu arren, genero estereotipoekin loturiko zenbait oztopori aurre egin behar izaten diote, batez ere tradizio maskulinoa duten kiroletan (Alsarve eta Tj^nndal, 2020; Joncheray et al., 2016).
|
|
Agian goian aipatutako arrazoiak direla eta, Potts eta Shehadeh k diotenez (2014), sorkuntzari lotutako sektoreetako langileen erabakietan arrazoi ez monetarioek eragin handia dute. Sortzaile baten motibazio nagusia ideiak
|
adieraztea
edota ikuspegi artistiko bat lantzea da, eta ez soilik dirua irabaztea.
|