2020
|
|
|
Pertsona
kooperatiboaren profila neurtzeko eskalak proposatzen dituzten bi liburu argitaratu ditu Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateak
|
|
|
Pertsona
kooperatiboa hezkuntza erakundeetan eta enpresetan identifikatzeko eta garatzeko ikerketarako tresna aurreratuen datu basea eraikitzea eta tresnen egokitzapenak egitea da KOOPHEZI ikerketaren helburu nagusia
|
|
Bi libururen bidez plazaratu dituzte emaitzak; KOOPHEZI i:
|
Pertsona
kooperatiboaren profila ikasle gazteetan neurtzeko eskala eta KOOPHEZI L: Pertsona kooperatiboaren profila langileetan neurtzeko eskala.
|
|
Pertsona kooperatiboaren profila ikasle gazteetan neurtzeko eskala eta KOOPHEZI L:
|
Pertsona
kooperatiboaren profila langileetan neurtzeko eskala.
|
|
KOOPHEZI i:
|
Pertsona
kooperatiboaren profila ikasle gazteetan neurtzeko eskala. (eus) (PDF)
|
|
KOOPHEZI L:
|
Pertsona
kooperatiboaren profila langileetan neurtzeko eskala. (eus) (PDF)
|
|
Tamalez, hori ez da orokortutako bide bat, eta kultura kooperatibo indartsu bat garrantzitsua bada ere, ez da nahikoa.
|
Pertsona
kooperatiboa garatzeko, hezkuntza kooperatibo jarraitua ezinbestekoa da, praktika komunitarioarekin batera. Formazioarekin eta praktikarekin garatzen da kooperatibista.
|
|
Azkenik,
|
Pertsona
Kooperatiboaren definiziora eta ezaugarritzera hurbiltzen diren ereduak aurkitu dira. Homo cooperativus a da adibideetako bat.
|
|
|
Pertsona
Kooperatiboaren definizioaren eta ezaugarritzearen eraikuntza
|
|
Datu base garrantzitsuenetan egindako azterketan ez da aurkitu
|
Pertsona
Kooperatiboa definitzen duen frogatutako teoriarik, ezta berori neurtzen duen ebaluazio tresnarik ere. Hori dela eta, Oinarritutako Teoria (Grounded Theory) metodoaren bidez eraiki da Pertsona Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea, ikastetxetan, unibertsitate fakultatetan eta enpresa kooperatibatan egindako ikerketaren bidez. Urrats horrek posible egin du definizioa eta ezaugarritzea eraikitzea, ondoren, berori neurtzeko aldagai nagusiak aukeratu eta profilaren neurketarako eskalaren diseinua eta balidazioa gauzatu ahal izateko.
|
|
Datu base garrantzitsuenetan egindako azterketan ez da aurkitu Pertsona Kooperatiboa definitzen duen frogatutako teoriarik, ezta berori neurtzen duen ebaluazio tresnarik ere. Hori dela eta, Oinarritutako Teoria (Grounded Theory) metodoaren bidez eraiki da
|
Pertsona
Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea, ikastetxetan, unibertsitate fakultatetan eta enpresa kooperatibatan egindako ikerketaren bidez. Urrats horrek posible egin du definizioa eta ezaugarritzea eraikitzea, ondoren, berori neurtzeko aldagai nagusiak aukeratu eta profilaren neurketarako eskalaren diseinua eta balidazioa gauzatu ahal izateko.
|
|
|
Pertsona
Kooperatiboa definitzeko lortutako emaitzek erakusten dute, batetik, Pertsona Kooperatiboaren profilaren kategoria zentrala osatzen dutela gizakia eta jendartea kontuan hartzen dituzten balio eta jarrera indibidualek, kooperatiboek eta komunitarioek. Bestetik, sortutako gainerako kategoriak biltzen dituzten oinarrizko hiru prozesu sozial definitzen dira:
|
|
Pertsona Kooperatiboa definitzeko lortutako emaitzek erakusten dute, batetik,
|
Pertsona
Kooperatiboaren profilaren kategoria zentrala osatzen dutela gizakia eta jendartea kontuan hartzen dituzten balio eta jarrera indibidualek, kooperatiboek eta komunitarioek. Bestetik, sortutako gainerako kategoriak biltzen dituzten oinarrizko hiru prozesu sozial definitzen dira:
|
|
Elkartasuna pentsamenduaren eta ekintzaren ikuspegitik ulertzen da, eta eraginkorra izan behar da justizia sozialaren, aukera berdintasunaren eta pertsona guztien duintasunaren norabidean; berrikuntza, berriz, autoeraketa pertsonalerako, kolektiborako (pertsonen artekoa) eta komunitariorako (pertsonen eta taldeen artekoa) etengabeko sormen gisa definitzen da; hots, pertsonen eta taldeen arteko (erakundeak, instituzioak, elkarteak...) interkooperaziorako beharrezkoa. Hurrengoa da eraikitako
|
Pertsona
Kooperatiboaren definizioa:
|
|
|
Pertsona
Kooperatiboa da gizakia eta jendartea kontuan hartzen dituzten balio eta jarrera indibidualak, kooperatiboak eta komunitarioak dituena; burujabea, elkarkidetzan diharduena eta ekintzaile soziala: elkartasunean eta berrikuntzan oinarritutako eraldaketa sozialaren alde pentsatzen duena eta egiten duena.
|
|
Modu horretan, balio eta jarrera indibidual eta komunitarioak dira
|
Pertsona
Kooperatiboan zentralitatea duten ezaugarriak, haren pentsamendua eta portaera gidatzen dutenak. Balio eta jarrera horien erabileran dago gakoa, esate baterako, banakako eta taldeko erabakiak hartzean, taldean edota taldeen artean lan egitean, harremanak eraikitzean, aldaketak bideratzean edota misio eta ikuspegi soziokomunitarioa eraikitzean erronka indibidualak, erakundekoak eta komunitarioak erantzuteko.
|
|
Jarraian aurkezten dira
|
Pertsona
Kooperatiboa ezaugarritzen duten identifikatutako balioak eta jarrerak: eskuzabaltasuna, elkartasuna, lankidetza, partaidetza, justizia soziala, aukera berdintasuna, duintasuna, demokrazia, ekitatea, gardentasuna, errespetua, leialtasuna, umiltasuna, berdinkidetza, askatasuna, ongizatea, konfiantza, erantzukizun soziala, berrikuntza soziala, ekintzailetza soziala, kooperazioa, konpromiso soziala...
|
|
Hiru ardatz nagusik ezaugarritzen dute
|
Pertsona
Kooperatiboaren profila: pertsonalak, erlazionalak eta soziokomunitarioak.
|
|
KOOPHEZI i:
|
Pertsona
Kooperatiboaren profilaren neurketa ikasle gazteengan
|
|
|
Pertsona
Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea kontuan hartuta eraiki da profilaren neurketarako eskala. Errebisio berri batekin indartu eta sakondu egiten da Pertsona Kooperatiboak garatu behar dituen konpetentzia, gaitasun, balio eta jarrerak aztertzen dituzten teorietan.
|
|
Pertsona Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea kontuan hartuta eraiki da profilaren neurketarako eskala. Errebisio berri batekin indartu eta sakondu egiten da
|
Pertsona
Kooperatiboak garatu behar dituen konpetentzia, gaitasun, balio eta jarrerak aztertzen dituzten teorietan. Esate baterako, kontuan hartzen dira Schwartzen oinarrizko giza balioen teoria, jarreren teoria, gaitasunen teoria edota gizarte balioaren orientazioaren teoria (Social Value Orientation).
|
|
Teoria horiek eta test eraikuntzarako urratsak kontuan hartuta aukeratu dira a priori
|
Pertsona
Kooperatiboaren profilaren aldeko eta aurkakotzat jo diren aldagaiak. Horrela, test eraikuntzarako balidazio prozesuak eskatzen dituen fidagarritasuna eta baliozkotasuna aztertzeko analisiak burututa, hiru dimentsio orokor ditu eraikitako azken eskalak:
|
|
Horrela, test eraikuntzarako balidazio prozesuak eskatzen dituen fidagarritasuna eta baliozkotasuna aztertzeko analisiak burututa, hiru dimentsio orokor ditu eraikitako azken eskalak: Indibidualismoa,
|
Pertsona
Kooperatiboa eta Kolektibismoa. KOOPHEZI i galdera sortak hamazazpi aldagai neurtzen ditu 65 itemen bidez. Indibidualismoa (noranzko negatiboan, lau aldagai) neurtzen da nartzisismoarekin, berekoitasunarekin, idiozentrismoarekin eta gizakiaren ikuspegi negatiboarekin; Pertsona Kooperatiboa (noranzko positiboan, hamar aldagai), aldiz, autoefikaziarekin, moral barneratuarekin, beharrizan kognitiboarekin, helburuen interdependentziarekin, enpatia kognitiboarekin, komunikazio asertiboarekin, justizia sozialarekin, onginahiarekin, ekintzailetza sozialarekin eta gizakiaren ikuspegi positiboarekin; Kolektibismoa (noranzko negatiboan, hiru aldagai), azkenik, gatazkak ekiditearekin, identitate sozialarekin eta talde eraginarekin.
|
|
Indibidualismoa, Pertsona Kooperatiboa eta Kolektibismoa. KOOPHEZI i galdera sortak hamazazpi aldagai neurtzen ditu 65 itemen bidez. Indibidualismoa (noranzko negatiboan, lau aldagai) neurtzen da nartzisismoarekin, berekoitasunarekin, idiozentrismoarekin eta gizakiaren ikuspegi negatiboarekin;
|
Pertsona
Kooperatiboa (noranzko positiboan, hamar aldagai), aldiz, autoefikaziarekin, moral barneratuarekin, beharrizan kognitiboarekin, helburuen interdependentziarekin, enpatia kognitiboarekin, komunikazio asertiboarekin, justizia sozialarekin, onginahiarekin, ekintzailetza sozialarekin eta gizakiaren ikuspegi positiboarekin; Kolektibismoa (noranzko negatiboan, hiru aldagai), azkenik, gatazkak ekiditear...
|
|
Aipatutako tresna fidagarri hori baliagarria da 16 eta 22 urte bitarteko gazteen
|
Pertsona
Kooperatiboaren profila ikasleen autopertzepziotik neurtzeko; eta erabilgarria da Batxilergorako, Lanbide Heziketarako eta unibertsitateko graduetarako.
|
|
|
Pertsona
kooperatiboaren profilaren neurketa hezkuntza eta jendarte eraldaketa testuinguruan
|
|
Horrela, iker galdera nagusia formulatzen da: nola neurtu edo ebaluatu daiteke
|
Pertsona
Kooperatiboaren profila ikasle gazteengan. Eta horretarako beste bi iker galdera:
|
|
Eta horretarako beste bi iker galdera: zer da
|
Pertsona
Kooperatiboa. Zein dira Pertsona Kooperatiboa ezaugarritzen duten aldagai nagusiak berori garatu eta ebaluatu ahal izateko?
|
|
zer da Pertsona Kooperatiboa? Zein dira
|
Pertsona
Kooperatiboa ezaugarritzen duten aldagai nagusiak berori garatu eta ebaluatu ahal izateko?
|
|
Pensamiento de Arizmendiarrieta eta Gizabere kooperatiboaz liburuetan egindako ekarpenei eta galderei keinu bat eginez, esan daiteke lan horietan egiten diren planteamenduen gogoetek eta pentsamenduildoek gaurkotasun osoa erakusten dutela egungo jendarte testuinguruan pertsona, erakunde eta komunitate eraldatzaileak sortzeko orduan. Beraz, garatzen ari den ikerketa lagungarria izan da
|
Pertsona
Kooperatiboa gaur egungo hezkuntza eta jendarte eraldaketa klabeetan kokatzeko. Horrela, kontuan hartzekoa izan daiteke xxi. mendeko testuinguruan Arizmendiarrietaren pentsamenduaren berrirakurketaren hurbilpen bat egiteko.
|
|
Bukatzeko, KOOPHEZI i tresnak hiru faktore orokor bereizten ditu giza portaeren eskalan: Indibidualismoa,
|
Pertsona
Kooperatiboa eta Kolektibismoa. Beraz, ikerketaren garapenak lagundu dezake pertsonen portaera joeratan atzemandako aldagai desberdinen arteko korrelazioak aztertzen.
|
|
Beraz, ikerketaren garapenak lagundu dezake pertsonen portaera joeratan atzemandako aldagai desberdinen arteko korrelazioak aztertzen. Urrats honek ahalbidetu du
|
Pertsona
Kooperatiboaren profilaren hezkuntza garapenerako eta ebaluaziorako landu beharreko aldagaiak argitzen. Halaber, aukera ematen du Pertsona Kooperatiboaren aldagai bakoitza garatzen laguntzen duten ikaste testuinguruak, esperientziak eta esku hartzeak diseinatu, inplementatu eta horien inpaktuak neurtzeko, unibertsitateko ikerlarien, hezkuntza zentroetako irakasleen zein komunitateko partaideen elkarlanarekin.
|
|
Urrats honek ahalbidetu du Pertsona Kooperatiboaren profilaren hezkuntza garapenerako eta ebaluaziorako landu beharreko aldagaiak argitzen. Halaber, aukera ematen du
|
Pertsona
Kooperatiboaren aldagai bakoitza garatzen laguntzen duten ikaste testuinguruak, esperientziak eta esku hartzeak diseinatu, inplementatu eta horien inpaktuak neurtzeko, unibertsitateko ikerlarien, hezkuntza zentroetako irakasleen zein komunitateko partaideen elkarlanarekin.
|
2022
|
|
Doktorego tesiaren helburu nagusia izan da
|
Pertsona
Kooperatiboa (PK) profila ikasle gazteetan neurtzeko tresna fidagarria sortzea eta balioztatzea Batxilergorako, Lanbide Heziketarako eta Unibertsitateko Graduetarako (16 urte).
|