Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2020
Pertsona kooperatiboaren profila neurtzeko eskalak proposatzen dituzten bi liburu argitaratu ditu Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateak
Pertsona kooperatiboa hezkuntza erakundeetan eta enpresetan identifikatzeko eta garatzeko ikerketarako tresna aurreratuen datu basea eraikitzea eta tresnen egokitzapenak egitea da KOOPHEZI ikerketaren helburu nagusia
‎Bi libururen bidez plazaratu dituzte emaitzak; KOOPHEZI i: Pertsona kooperatiboaren profila ikasle gazteetan neurtzeko eskala eta KOOPHEZI L: Pertsona kooperatiboaren profila langileetan neurtzeko eskala.
‎Pertsona kooperatiboaren profila ikasle gazteetan neurtzeko eskala eta KOOPHEZI L: Pertsona kooperatiboaren profila langileetan neurtzeko eskala.
‎KOOPHEZI i: Pertsona kooperatiboaren profila ikasle gazteetan neurtzeko eskala. (eus) (PDF)
‎KOOPHEZI L: Pertsona kooperatiboaren profila langileetan neurtzeko eskala. (eus) (PDF)
‎Tamalez, hori ez da orokortutako bide bat, eta kultura kooperatibo indartsu bat garrantzitsua bada ere, ez da nahikoa. Pertsona kooperatiboa garatzeko, hezkuntza kooperatibo jarraitua ezinbestekoa da, praktika komunitarioarekin batera. Formazioarekin eta praktikarekin garatzen da kooperatibista.
‎Azkenik, Pertsona Kooperatiboaren definiziora eta ezaugarritzera hurbiltzen diren ereduak aurkitu dira. Homo cooperativus a da adibideetako bat.
Pertsona Kooperatiboaren definizioaren eta ezaugarritzearen eraikuntza
‎Datu base garrantzitsuenetan egindako azterketan ez da aurkitu Pertsona Kooperatiboa definitzen duen frogatutako teoriarik, ezta berori neurtzen duen ebaluazio tresnarik ere. Hori dela eta, Oinarritutako Teoria (Grounded Theory) metodoaren bidez eraiki da Pertsona Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea, ikastetxetan, unibertsitate fakultatetan eta enpresa kooperatibatan egindako ikerketaren bidez. Urrats horrek posible egin du definizioa eta ezaugarritzea eraikitzea, ondoren, berori neurtzeko aldagai nagusiak aukeratu eta profilaren neurketarako eskalaren diseinua eta balidazioa gauzatu ahal izateko.
‎Datu base garrantzitsuenetan egindako azterketan ez da aurkitu Pertsona Kooperatiboa definitzen duen frogatutako teoriarik, ezta berori neurtzen duen ebaluazio tresnarik ere. Hori dela eta, Oinarritutako Teoria (Grounded Theory) metodoaren bidez eraiki da Pertsona Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea, ikastetxetan, unibertsitate fakultatetan eta enpresa kooperatibatan egindako ikerketaren bidez. Urrats horrek posible egin du definizioa eta ezaugarritzea eraikitzea, ondoren, berori neurtzeko aldagai nagusiak aukeratu eta profilaren neurketarako eskalaren diseinua eta balidazioa gauzatu ahal izateko.
Pertsona Kooperatiboa definitzeko lortutako emaitzek erakusten dute, batetik, Pertsona Kooperatiboaren profilaren kategoria zentrala osatzen dutela gizakia eta jendartea kontuan hartzen dituzten balio eta jarrera indibidualek, kooperatiboek eta komunitarioek. Bestetik, sortutako gainerako kategoriak biltzen dituzten oinarrizko hiru prozesu sozial definitzen dira:
‎Pertsona Kooperatiboa definitzeko lortutako emaitzek erakusten dute, batetik, Pertsona Kooperatiboaren profilaren kategoria zentrala osatzen dutela gizakia eta jendartea kontuan hartzen dituzten balio eta jarrera indibidualek, kooperatiboek eta komunitarioek. Bestetik, sortutako gainerako kategoriak biltzen dituzten oinarrizko hiru prozesu sozial definitzen dira:
‎Elkartasuna pentsamenduaren eta ekintzaren ikuspegitik ulertzen da, eta eraginkorra izan behar da justizia sozialaren, aukera berdintasunaren eta pertsona guztien duintasunaren norabidean; berrikuntza, berriz, autoeraketa pertsonalerako, kolektiborako (pertsonen artekoa) eta komunitariorako (pertsonen eta taldeen artekoa) etengabeko sormen gisa definitzen da; hots, pertsonen eta taldeen arteko (erakundeak, instituzioak, elkarteak...) interkooperaziorako beharrezkoa. Hurrengoa da eraikitako Pertsona Kooperatiboaren definizioa:
Pertsona Kooperatiboa da gizakia eta jendartea kontuan hartzen dituzten balio eta jarrera indibidualak, kooperatiboak eta komunitarioak dituena; burujabea, elkarkidetzan diharduena eta ekintzaile soziala: elkartasunean eta berrikuntzan oinarritutako eraldaketa sozialaren alde pentsatzen duena eta egiten duena.
‎Modu horretan, balio eta jarrera indibidual eta komunitarioak dira Pertsona Kooperatiboan zentralitatea duten ezaugarriak, haren pentsamendua eta portaera gidatzen dutenak. Balio eta jarrera horien erabileran dago gakoa, esate baterako, banakako eta taldeko erabakiak hartzean, taldean edota taldeen artean lan egitean, harremanak eraikitzean, aldaketak bideratzean edota misio eta ikuspegi soziokomunitarioa eraikitzean erronka indibidualak, erakundekoak eta komunitarioak erantzuteko.
‎Jarraian aurkezten dira Pertsona Kooperatiboa ezaugarritzen duten identifikatutako balioak eta jarrerak: eskuzabaltasuna, elkartasuna, lankidetza, partaidetza, justizia soziala, aukera berdintasuna, duintasuna, demokrazia, ekitatea, gardentasuna, errespetua, leialtasuna, umiltasuna, berdinkidetza, askatasuna, ongizatea, konfiantza, erantzukizun soziala, berrikuntza soziala, ekintzailetza soziala, kooperazioa, konpromiso soziala...
‎Hiru ardatz nagusik ezaugarritzen dute Pertsona Kooperatiboaren profila: pertsonalak, erlazionalak eta soziokomunitarioak.
‎KOOPHEZI i: Pertsona Kooperatiboaren profilaren neurketa ikasle gazteengan
Pertsona Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea kontuan hartuta eraiki da profilaren neurketarako eskala. Errebisio berri batekin indartu eta sakondu egiten da Pertsona Kooperatiboak garatu behar dituen konpetentzia, gaitasun, balio eta jarrerak aztertzen dituzten teorietan.
‎Pertsona Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea kontuan hartuta eraiki da profilaren neurketarako eskala. Errebisio berri batekin indartu eta sakondu egiten da Pertsona Kooperatiboak garatu behar dituen konpetentzia, gaitasun, balio eta jarrerak aztertzen dituzten teorietan. Esate baterako, kontuan hartzen dira Schwartzen oinarrizko giza balioen teoria, jarreren teoria, gaitasunen teoria edota gizarte balioaren orientazioaren teoria (Social Value Orientation).
‎Teoria horiek eta test eraikuntzarako urratsak kontuan hartuta aukeratu dira a priori Pertsona Kooperatiboaren profilaren aldeko eta aurkakotzat jo diren aldagaiak. Horrela, test eraikuntzarako balidazio prozesuak eskatzen dituen fidagarritasuna eta baliozkotasuna aztertzeko analisiak burututa, hiru dimentsio orokor ditu eraikitako azken eskalak:
‎Horrela, test eraikuntzarako balidazio prozesuak eskatzen dituen fidagarritasuna eta baliozkotasuna aztertzeko analisiak burututa, hiru dimentsio orokor ditu eraikitako azken eskalak: Indibidualismoa, Pertsona Kooperatiboa eta Kolektibismoa. KOOPHEZI i galdera sortak hamazazpi aldagai neurtzen ditu 65 itemen bidez. Indibidualismoa (noranzko negatiboan, lau aldagai) neurtzen da nartzisismoarekin, berekoitasunarekin, idiozentrismoarekin eta gizakiaren ikuspegi negatiboarekin; Pertsona Kooperatiboa (noranzko positiboan, hamar aldagai), aldiz, autoefikaziarekin, moral barneratuarekin, beharrizan kognitiboarekin, helburuen interdependentziarekin, enpatia kognitiboarekin, komunikazio asertiboarekin, justizia sozialarekin, onginahiarekin, ekintzailetza sozialarekin eta gizakiaren ikuspegi positiboarekin; Kolektibismoa (noranzko negatiboan, hiru aldagai), azkenik, gatazkak ekiditearekin, identitate sozialarekin eta talde eraginarekin.
‎Indibidualismoa, Pertsona Kooperatiboa eta Kolektibismoa. KOOPHEZI i galdera sortak hamazazpi aldagai neurtzen ditu 65 itemen bidez. Indibidualismoa (noranzko negatiboan, lau aldagai) neurtzen da nartzisismoarekin, berekoitasunarekin, idiozentrismoarekin eta gizakiaren ikuspegi negatiboarekin; Pertsona Kooperatiboa (noranzko positiboan, hamar aldagai), aldiz, autoefikaziarekin, moral barneratuarekin, beharrizan kognitiboarekin, helburuen interdependentziarekin, enpatia kognitiboarekin, komunikazio asertiboarekin, justizia sozialarekin, onginahiarekin, ekintzailetza sozialarekin eta gizakiaren ikuspegi positiboarekin; Kolektibismoa (noranzko negatiboan, hiru aldagai), azkenik, gatazkak ekiditear...
‎Aipatutako tresna fidagarri hori baliagarria da 16 eta 22 urte bitarteko gazteen Pertsona Kooperatiboaren profila ikasleen autopertzepziotik neurtzeko; eta erabilgarria da Batxilergorako, Lanbide Heziketarako eta unibertsitateko graduetarako.
Pertsona kooperatiboaren profilaren neurketa hezkuntza eta jendarte eraldaketa testuinguruan
‎Horrela, iker galdera nagusia formulatzen da: nola neurtu edo ebaluatu daiteke Pertsona Kooperatiboaren profila ikasle gazteengan. Eta horretarako beste bi iker galdera:
‎Eta horretarako beste bi iker galdera: zer da Pertsona Kooperatiboa. Zein dira Pertsona Kooperatiboa ezaugarritzen duten aldagai nagusiak berori garatu eta ebaluatu ahal izateko?
‎zer da Pertsona Kooperatiboa? Zein dira Pertsona Kooperatiboa ezaugarritzen duten aldagai nagusiak berori garatu eta ebaluatu ahal izateko?
‎Pensamiento de Arizmendiarrieta eta Gizabere kooperatiboaz liburuetan egindako ekarpenei eta galderei keinu bat eginez, esan daiteke lan horietan egiten diren planteamenduen gogoetek eta pentsamenduildoek gaurkotasun osoa erakusten dutela egungo jendarte testuinguruan pertsona, erakunde eta komunitate eraldatzaileak sortzeko orduan. Beraz, garatzen ari den ikerketa lagungarria izan da Pertsona Kooperatiboa gaur egungo hezkuntza eta jendarte eraldaketa klabeetan kokatzeko. Horrela, kontuan hartzekoa izan daiteke xxi. mendeko testuinguruan Arizmendiarrietaren pentsamenduaren berrirakurketaren hurbilpen bat egiteko.
‎Bukatzeko, KOOPHEZI i tresnak hiru faktore orokor bereizten ditu giza portaeren eskalan: Indibidualismoa, Pertsona Kooperatiboa eta Kolektibismoa. Beraz, ikerketaren garapenak lagundu dezake pertsonen portaera joeratan atzemandako aldagai desberdinen arteko korrelazioak aztertzen.
‎Beraz, ikerketaren garapenak lagundu dezake pertsonen portaera joeratan atzemandako aldagai desberdinen arteko korrelazioak aztertzen. Urrats honek ahalbidetu du Pertsona Kooperatiboaren profilaren hezkuntza garapenerako eta ebaluaziorako landu beharreko aldagaiak argitzen. Halaber, aukera ematen du Pertsona Kooperatiboaren aldagai bakoitza garatzen laguntzen duten ikaste testuinguruak, esperientziak eta esku hartzeak diseinatu, inplementatu eta horien inpaktuak neurtzeko, unibertsitateko ikerlarien, hezkuntza zentroetako irakasleen zein komunitateko partaideen elkarlanarekin.
‎Urrats honek ahalbidetu du Pertsona Kooperatiboaren profilaren hezkuntza garapenerako eta ebaluaziorako landu beharreko aldagaiak argitzen. Halaber, aukera ematen du Pertsona Kooperatiboaren aldagai bakoitza garatzen laguntzen duten ikaste testuinguruak, esperientziak eta esku hartzeak diseinatu, inplementatu eta horien inpaktuak neurtzeko, unibertsitateko ikerlarien, hezkuntza zentroetako irakasleen zein komunitateko partaideen elkarlanarekin.
2022
‎Doktorego tesiaren helburu nagusia izan da Pertsona Kooperatiboa (PK) profila ikasle gazteetan neurtzeko tresna fidagarria sortzea eta balioztatzea Batxilergorako, Lanbide Heziketarako eta Unibertsitateko Graduetarako (16 urte).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia