2001
|
|
aldakorra den bat (bere kolorearen ñabardurak, bere pisu edo tamaina), eta beti egonkorra den bestea, ondorioz errealitate hori zer nor den adierazi eta gainerakoetatik ezberdintzea ahalbidetzen duena.
|
Pertsona
batek bestelako animalia askok duten pisu berdina izan dezake, baina ez du animalion kode genetikoarekin bat egiten. Platonen ideia nozioa hitz honek ohiko hizkera grekoan zuen esanahiaz jabeturik hobe ulertuko dugu:
|
2005
|
|
|
Pertsona
bat, leku eta denbora jakin batean existitzen den gizakia, ez da humanitate orokor baten aldaera sinplea eta ez dago ere bere ezaugarri historikoetan aldez aurretik zehaztuta. Gizabanakoak, hain zuzen izaera indibiduala duelako, era berri batean gauzatzen eta aurkezten du gizadia eta, honengatik, balio ordezkaezina du.
|
|
Dagoeneko esan beharra dago hizkuntza ez dela inoiz subjektu bakar bati loturiko zerbait, baizik eta bere izaeraz beste subjektu bat inplikatzen duen zerbait; alegia, hizkuntzaz hitz egin ere ezin dugu baldin eta bertan gutxienez bi gizabanakok parte hartzen ez badute.
|
Pertsona
baten ekintza, halabeharrez, beste pertsona baten ulertze ekintzarekin batera gertatzen da, eta honengatik bi ekintza horiek" indar linguistiko beraren efektu ezberdinak baino ez dira" 96.
|
2006
|
|
[30] Batzuek atseginago dute bikaina dena, beste batzuek samurra dena, eta azken batzuek txantxa.
|
Pertsona
bat oso sentibera da akatsen aurrean, eta zuzentasuna zaintzen du guztiz. Beste batek edertasunaren sentimendu biziagoa dauka, eta gai da hogei aldrebeskeria eta akats barkatzeko trazu bikain edo lazgarri baten truke.
|
|
Beste batek edertasunaren sentimendu biziagoa dauka, eta gai da hogei aldrebeskeria eta akats barkatzeko trazu bikain edo lazgarri baten truke.
|
Pertsona
baten entzumena zehaztasunera eta kemenera egokitzen da; beste bat, ordea, poz pozik dago adierazpen oparo, jori eta harmoniatsuarekin. Batzuengan sinpletasunak du eragina:
|
|
Ekintza bera ebaluatu beharrean, ekintzailearen ezaugarriak edo izaera ebaluatuz, judizio morala aldagaitzagoa edo egonkorragoa bihurtzen da, pertsona baten izaera nahiko egonkorra izaten delako.
|
Pertsona
baten izaera pertsona horren ezaugarri iraunkor batzuen bilduma da. Hortaz, izaerak pertsona batek egoera desberdinetan nola jokatuko duen adierazten du.
|
|
Ardo bat edaten dudanean ere sentimendu atsegin bat sumatzen dut, eta horren arabera ardoa ebaluatzen edo juzgatzen dut.
|
Pertsona
batek, bere bizitza arriskuan jarriz, beste pertsona bat babesten duenean sentimendu atsegin bat sumatzen dut, eta horren arabera pertsona hori ebaluatzen edo juzgatzen dut. Sentimendu atsegin horiek guztiak berdinak al dira?
|
|
Grinak, beraz, aurretiko hautemateen ondorioz guregan sortutako erreakzio naturalak eta afektiboak dira.
|
Pertsona
bat maite dugunean grina bat sumatzen dugu. Giza naturari buruzko zientzian, Humek pertsona batenganako maitasuna nola sortzen den azaltzen du.
|
2013
|
|
|
Pertsona
batek fikzioa oso modu intentsuan bizi duenean, hau da, nahasten baditu fikzioaren emozio eta sentimenduak errealitatearen emozio eta sentimenduekin, orduan kezkatzeko arrazoiak egon daitezke. Fikzioaren emozioak kualitatiboki errealitatearen emozioen antzekoak izan daitezke, zalantzarik gabe.
|
|
Balio aldaketak gizarte mailan eta maila pertsonalean gertatzen dira.
|
Pertsona
batek, orojale izatetik barazkijale huts izatera igarotzen denean, balio aldaketa pairatu du. Aldaketa horretan parte hartzen dute, besteak beste, haren ezaguerak eta haren sentimenduek.
|