Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2011
‎X. Nik uste dut arazoa sakonagoa dela. Nola hurbildu euskararen mundura betidanik euskaradunak direnak?
‎X. Nik uste dut irakasle den orok badakiela zerbait transmititzekotan berak gaia sentitu egin behar duela. hori horrela da. Ni, adibidez, matematika irakasle aski eskasa nintzen, aitor dezadan, eta profesionalki gauzak ondo egiten nituelakoan nago:
‎X. Nik uste dut hor obsesio moduko zerbait dagoela. gazteek ez dute gizartean ikusten ez dutena egingo. guk beti pentsatzen dugu gazteek eta haurrek normalizatuko dutela euskara, heziketa tartean dela-eta. Beste hainbat gairekin gertatzen den bezala, esate baterako gizon eta emakumeen arteko berdintasun gaiak, trafikorako heziketa eta abar. dena heziketak konponduko duelakoan gaude. zama handiegia da hori eskolarentzat!
‎T X E R R A R O D R I G U E Z. galdera da azkenean dibulgatu den ala ez, ezta? Nik uste dut baietz, dibulgatu egin dela. Baina aurrera begira non eta zertan eragin genuke?
‎Baina aurrera begira non eta zertan eragin genuke? Nik uste dut hori dela galdera. eta hor bi arlo ikusten ditut, batez ere.
‎Askotan esaten da euskalgintzan diskurtsoak eraiki behar direla. Nik uste dut diskurtsoak egon baArkaitz Zarraga – Lanparak eta ispiluak soziolinguistika ezagutza zabaltzeko daudela baina ez daude inondik inora ere plazaratuta. gainera beti eduki behar dugu begi bat kanpora begira. Alegia, kanpoan egiten diren gauza asko seguruenik ez dira baliagarriak izango hemen, baina, gutxienez, hona ekarri behar dira eta, akaso, pare bat buelta emanda aplikatzeko modukoak izan daitezke.
‎euskalgintzako profesionalak (direla irakasleak, teknikariak, e.a.), euskaltzaleak (euskararekin interes, konpromiso eta ekintza jardun berezia duen jendea) eta populazioa bera orokorrean. Nik uste dut hiru maila horietan, neurri batean edo bestean, eragiten dela:
Nik uste dut, profesionalekin askotan hitz egiten dela dibulgazioaz. dibulgazioaren kontzeptu arraro xamarra hedatu da, izan ere, esango nuke profesionalen artean dibulgatu baino gehiago eurak formatu egin behar direla. Azken finean profesional horiek dibulgazioaren zabaltzaileak ere izan behar dute.
‎J U L E N A R E XO LA L E I B A. Azkenengo BATeko 77/ 78 zenbakietan Imanol esnaolak eta Maria—Jose Azurmendik errepaso sakon bat egin diote BAT aldizkariari3 Ni esaten dituztenekin identifikatzen naiz, esate baterako Imanol esnaolak esaten duenarekin. uste dut BAT aldizkaria prekarietatean egindako aldizkaria dela eta, hori kontuan izanik, lortutakoa benetan gauza handia dela. Nik uste dut urteak joan eta urteak etorri BAT aldizkarian ibili direnak zoriontzea dagokigula.
‎Neure buruari galdetzen diot ea BAT aldizkaria, benetan aldizkari dibulgatiboa ala aldizkari zientifikoa den. Nik uste dut BAT aldizkari zientifikoa dela, ia ia unibertsitate mailakoa, baina ez dibulgaziozko aldizkaria, dibulgazioa nik ulertzen dudan eran behintzat. Nire iritziz dibulgazioa ezagutza zientifikoa denen eskura jartzeko ahalegina da, eta aldizkariak duen itxurarekin, formatuarekin, zuri beltzeko koadroekin eta 10 orri inguruko artikuluz osatuta dibulgazioa egitea gaitza da, eta are gaitzagoa gaur egun, XXI. mendean. denok jotzen dugu ahalik eta modu laburrenera eta zehatzenera, ezta?
‎J U L E N A R EXO LA L E I B A. Eskuliburuari buruz beste ebidentzia bat aipatuko nuke. Nik uste dut hemen ere lehen aipatutako prekarietateari buruz esandakoa errepikatu behar dela. prekarietatean izanik ere lan handia egin da eta zoriontzea badagokigu. ezinbesteko erreferentzia izango da aurrerantzean, hemen gai honetan sakontzen jarraitu nahi duenarentzat. hala ere, galdera bat planteatzen da hor. Nor geratzen da bere betebeharrak ase gabe?
2012
‎Eta pixka bat gertuago sentitzen duzu marka bat gertuagotik hitz egiten dizunean baita ere, ez?" Areago doa José Ignacio Esnaola: " Nik uste dut enpresek askotan beren bezeroen bihotzetara iritsi nahi dutela, jakin egin behar da nola sartu bihotzean, eta hizkuntza da ate hori ireki dezaketen giltzetako bat".
‎Valentziako ehuneko laurogeita hamarrak ulertzen dute katalana, eta jarrera ez da horren ona, askoz politizatuagoa dago. (...) Nik uste dut Euskal Herriko populazioak, gehienak, errespetatzen duela eta maitatzen duela hizkuntza, nahiz eta ez jakin" 38 Gerardo Armentiak dio euskarak abantaila pertsuasiboa eskaintzen duela" ez soilik euskaldunekin, jakina".
‎" Nestlé Izozkietan lan egiten nuenean Katalunian katalanez egiten genuen, baina hemen ez zegoen hain garbi euskaraz egitearena. (...) Nik uste dut beharrezkoa dela".
2014
‎Gehienak, bertso eskolan aritzen giren guziak gehienak gira euskaraz gehien mintzatzen girenak. Nik uste dut baietz. Ta... dena, fin... ateratzeko... dena desber... fin.... bi mundu desberdin dira mundu batean, fin...
Nik uste dut bizian ukan dudala [kontzientzia]. Nik bai.
2018
‎23 Oihana Bartra bilbotar bertsolariak hala erantzun zion bertso munduko hedabide propio bati eskainitako elkarrizketa batean: " Nik uste dut bertsotan hasi nintzenetik ohartu nintzela desberdina nintzela, ez. Hasteko nire bertso kide gehienek bizkaieraz hitz egiten zuten beraien artean eta nik batzuk ez nituen ulertu ere egiten...
2019
‎" Nik uste dut abestiren batzuk erdaraz aterako zirela, batez ere abestiak ingurukoekin partekatzea gustatzen zaidalako, eta ez balute euskaraz ulertuko frustragarria izango zen". horregatik, Arakistainen hizkuntza hautua atxikimendu batek bideratu badu ere, agerian geratu da testuinguru ezberdin batek erabaki hori aldatu dezakeela. kontrara, etxezarretaren hautua testuinguru soziolinguistikoaren ... Ingurune erdaldun batean euskararekiko atxikimendua sentitzen zuelako hasi zen euskaraz kantatzen, eta erabaki kontziente bat izan zen. euskara euskal herriko altxor bat dela aipatu du elkarrizketan zehar, eta horregatik adierazpen horrek jarrera hori indartu egiten du.
2021
‎(4) Nik uste dut igual niri behin edo bitan gertatu zitzaidan, azkenean, ikerketa batean zaudela jakitea, da pixka bat, zuretzako motibagarria da, baina era berean, pixka bat beldurra ematen du, ezta. Azkenean ikerketa handia da eta pentsatzen duzu:
‎(5) Nik uste dut ezetz... Nik uste dut azken finean guztiak ezagutzen badituzu, besteen bizitza ere ezagutzen duzu, eta batzuetan zuk zeuk ez duzu zerbait esango zure lagunek jada badakitelako, edo zure lagunek zure ideia bat dute eta baliteke zuk esaten duzu hori, zure lagunek duten ideia horretatik zu ateratzea eragin dezakeelako, edo ez dakit, nik uste dut beste pertsona batzuekin zaudenean, zu ezagutzeko, zuk esaten duzu nahi duzuna eta besteek ez dute ideia bat zutaz, orduan esaten duzu nahi duzuna eta konfidantza guztiarekin, inork ez du pentsatuko ezer zutaz, ze ez zaituzte ezagutzen, bai izan daiteke lotsaren gauza hasieran, ez duzuelako elkar ezagutzen, baina zerbait egin daiteke ezagutzeko, baina igual ba Kafe Antzokian egin zena [F1 amaitutakoan denok batera bazkari bat egin genuen], igual egin hasieran, mundu guztia elkar ezagutzeko eta gero horretatik abiatuta, ba ikerketarekin jarraitzea, eske guztiak ezagutzen badituzu... buf!
‎(5) Nik uste dut ezetz... Nik uste dut azken finean guztiak ezagutzen badituzu, besteen bizitza ere ezagutzen duzu, eta batzuetan zuk zeuk ez duzu zerbait esango zure lagunek jada badakitelako, edo zure lagunek zure ideia bat dute eta baliteke zuk esaten duzu hori, zure lagunek duten ideia horretatik zu ateratzea eragin dezakeelako, edo ez dakit, nik uste dut beste pertsona batzuekin zaudenean, zu ezagutzeko, zuk esaten duzu ... ez dakit, nire pertzepzioa da...
2022
‎Orduan nazka hartzen zaio. Nik uste dut ez dagoela ondo zeren horrek ez dio onik egiten euskarari. Ez du ez itxura onik ematen, ez ezer ez," E56
‎•" Nik uste dut euskara hizkuntza moduan zikinduta dagoela kutsu politiko horrekin. Askorentzat oztopo bat izan daiteke euskarak duen zailtasunaz gain.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia