Emaitzak: 7
2005 | ||
Herrialde garatu eta azpigaratuetako analfabetismoaren arazo larria konpondu beharreko lehentasunezko gaietako bat da oraindik ere, 1990ean Denontzako Hezkuntzaren Mundu Konferentzian (Thailandia) sakon aztertu zenetik. | Mundu osoko herrialdeetako ordezkariek parte hartu zuten hitzordu horretan, adostasuna lortu zen: alfabetatzea funtsezko faktoreetako bat da gizarte guztietako arazo larrienak konpontzeko, gizakiaren erabateko errealizazioa hezkuntzaren bidez bakarrik lortzen dela eta hezkuntza sustatzea funtsezkoa dela nazioen garapenerako. | |
2010 | ||
Elementu horiek arriskuan dauden inguruko izaki bizidunentzako etxe bihurtzen dira eta arraste ontzien sare suntsitzaileak erabiltzea eragozten dute. | Mundu osoko herrialdeek, Espainiak barne, ehunka egitura sartu dituzte beren uretan. Kasu batzuetan, erabilera turistikoa ere badu, urpean igeri egitea edo surfa egitea ahalbidetzen baitu. | |
2011 | ||
Maiatzaren 22a Biodibertsitatearen Nazioarteko Eguna da. | Mundu osoko herrialdeek hainbat jarduera egingo dituzte espezieak kontserbatzeak duen garrantzia gogorarazteko eta espezie horien desagerpena saihesteko. Eta, era berean, gizateriaren garapen jasangarrirako ondare natural hori zergatik den hain baliotsua azpimarratuko dute. | |
2013 | ||
Etxetresna elektrikoak, altzariak, bizikletak, etab., edozein objektu da ongietorria. | Mundu osoko herrialdeetan aldizkako ekitaldiak antolatzen dituen nazioarteko fundazio eta sare bihurtu da ekimena. Brooklynen (New York), «Fixer» taldea hilean behin elkartzen da arte galeria batean. | |
2016 | ||
Maiatzaren 22an Biodibertsitatearen Nazioarteko Eguna ospatzen da. | Mundu osoko herrialdeek hainbat jarduera egingo dituzte biodibertsitatea kontserbatzea eta gizakien ongizatean txertatzea garrantzitsua dela gogorarazteko. Artikulu honek informazio gehiago eskaintzen du Biodibertsitatearen Nazioarteko Egunari buruz, biodibertsitateak dituen arriskuei buruz eta zergatik zaindu behar den. | |
2017 | ||
| Mundu osoko herrialdeek, besteak beste, Espainiak, ingurumen zinemaldi ugari antolatzen dituzte | |
2020 | ||
Hezkuntzaranzko urrats bakoitzean baztertzeak pobrezia egoera iraunarazi besterik ez du egiten, eta ikaskuntzaren krisi globalaren arrazoi nagusietako bat da. | Mundu osoko herrialdeak munduko haur pobreenak faltsutzen ari dira eta, hori egitean, beren burua faltsutzen ari dira. Izan ere, hezkuntza publikoko gastua etxe aberatsenetako adin txikikoekiko neurriz kanpokoa den bitartean, pobreenek itxaropen gutxi izango dute pobreziatik ihes egiteko, gaur egungo munduan lehiatzeko eta arrakasta izateko behar dituzten trebetasunak ikasteko eta beren herrialdeetako ekonomiei laguntzeko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
mundu | 7 (0,05) |
Lehen forma
Mundu | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Consumer | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
mundu osoko | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
mundu osoko herrialde | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |