2006
|
|
(1) XIX. mendearen amaierakoa, industrializazioa, hirienhazkundea eta kolonialismoa zabaltzen diren unea, arestian ezaugarrituriko eredumoderno, burges eta kapitalista horren sendotzeaz. (2)
|
Mundu
gerren arteko epealdia, non gizartea umeen heziketaz kezkaturik dagoen, emakumeei presioa luzatzenzaien gizonek gerrara joateko libre utzi dituzten lanpostuak berriz ere uzteko, etaatxikimenduaren teoria eta antzekoak sortzen diren; (3) Gaur egungoa, atal honensarreran emandako ezaugarriekin. Esan bezala, hiruren arteko ideia jarraipenadagoela esan behar da, familiari, arlo publiko/ domestikoei eta gizonen eta emakumeen rolei buruzko zenbait eredu berrindartuz.
|
2007
|
|
world view edo esamolde ohikoak, eskura zeuzkanak, ekidin eta, bera hizkuntzako munduaren irudiaz mintzo da («picture of the universe»). Alemanian orobat, mundu ikuskeraren tesia bi
|
Mundu
Gerren artean eta ondoren neohumboldtarrengan ikusi ohi da errepresentatua. Norabide horretan, J. L. Weisgerber-ek, korronte horren burua, «Ama hizkuntzaren indarrei buruz» titulu orokorraren azpian lan handi bat publikatu du (1957 eta hurr.). Baina, bitxiki, Weisgerber-ek ere ez du gorde nahi izan, Humboldt-engandik zetorren terminologia, eta Weltansicht ordez (mundu ikuskera), Cassirer-ek eta beretua, berak Weltbild zuzendu du (munduirudia).
|
2012
|
|
Gure hizkuntza lanbiderako trebakuntza edo eskola edukitresnatzat ez hartzeak luzerako deslegitimatu zuen euskara irakaskuntzatik, bai Lehenbai Bigarren Hezkuntzako ikasmailetan. Hezkuntza sistemaren eredu horrek gutxiasko, II.
|
Mundu
Gerra arte iraun zuen; geroztik, irakaskuntzaren demokratizazioarenondorioz, erabat masifikatuz joan da eta gaur egun ezagutzen duguna guztiz konplexueta dinamikoa da.
|
|
Gure hizkuntza lanbiderako trebakuntza edo eskola edukitresnatzat ez hartzeak luzerako deslegitimatu zuen euskara irakaskuntzatik, bai Lehenbai Bigarren Hezkuntzako ikasmailetan. Hezkuntza sistemaren eredu horrek gutxiasko, II.
|
Mundu
Gerra arte iraun zuen; geroztik, irakaskuntzaren demokratizazioarenondorioz, erabat masifikatuz joan da eta gaur egun ezagutzen duguna guztiz konplexueta dinamikoa da.
|
2015
|
|
Mundua aldatzen ari zen, I. globalizazio kapitalistaren kontrako borroka zenbait frontetan irekita zegoen, baina iraultza sozialistatik jaiotako estatu berria oso ahul zegoen Mendebaldearekin gatazkan egoteko; gerrek Errusia suntsituta eta pobretuta utzi zuten. Bitartean, Mendebaldeko herrialdeen arteko lehia inperialistak jarraitu zuen II.
|
Mundu
Gerra arte. Azken hori batez ere ekialdean garatu zen, fronte hori izan zen handiena eta garrantzitsuena, bertan izan ziren bataila garrantzitsuenak baita hildako gehienak ere.
|
|
Arrokaren kupula (690) eta Al Aksa meskita (710) garai horretan eraiki ziren. 1516an otomandarrek konkistatu zuten Jerusalem eta bertan Lehen
|
Mundu
Gerra arte agindu zuten (Sarasola, 2006: 18).
|