2008
|
|
kanalen kopurua handituz, euskarrien arteko sinbiosiak sortuz eta azpititulaketa eta emisio dualak erabiliz.
|
Modu
honetara, EITBren euskarri guztietan euskara presente izan da, modu batera ala bestera. Kasuan kasuko epeak ezarriz, euskara integratzeko taktikak aplikatuz, zaharkitua geratu den hizkuntzen erabilera baztertzaileari bizkarra ematea da helburua.
|
2009
|
|
Hori horrela, euskara beraien artean erabiltzeari dagokionez bikote hauek egin dituzten prozesuak edo bideak aztertu eta alderatu dira bikote motak bereizteko ere.
|
Modu
honetan, ondorengo hiru bikote motak bereiz ditzakegu beren arteko harremanaren hizkuntza gaztelaniatik euskarara aldatu duten EAEko bikoteen artean: Berreskuratu motako bikoteak, Eskuratu motakoak eta Euskaratu motakoak.
|
2014
|
|
Aurreko puntu eta paragrafoetan esandakoek euskararen identitate zentzua, toki garapenean eta komunitate garapenean hain garrantzitsua dena, gainditu (baina ez baztertu) egiten du, eta saiakera egiten du euskararen erabilerari zentzu praktiko bat ematen.
|
Modu
honetan euskaraz lan egiteak, kontsumo produktuak zein industrialak eskaintzeak abantaila konkretuak azaldu arazi ditzake, abantaila teorikoak zehaztea ekarriz. Hartara agerikotasuna lortzen da, bai hizkuntzarena, baita hizkuntzaren berreskurapen prozesuarena ere.
|
|
Begiratu dio baita ere eskualdeko (tokiko) ongizateari eta garapen kualitatiboari (kohesioari) laguntzen dieten faktoreei, hauen artean dago-eta hizkuntza.
|
Modu
honetan garapen proiektuetan beharrezko mintzakide bihurtuko da euskararen normalizazioan diharduen erakundea edo erakunde multzoa4.
|
|
Esandakoaren bidetik beraz, aisialdi taldearen hartzaile direnek haur direnetik eta ondoko urteetan zehar, egitasmo ezberdinetan parte hartzeko aukera izango dute, azpimarratu berri den jarraikortasunaren ildotik.
|
Modu
honetan, Atxutxiamaikak esku hartzearen koherentzia mantentzen du.
|
|
|
Modu
honetan, aisialdi taldeak bere helburuetako bat lortzen du: 16 urte bitarteko herriko gazteek euskararen erabilera aktibo izatea eta beste gaztetxoentzako eredu izatea.
|
2015
|
|
Usteak eta iritziak alde batera utzita, kasu honetan hiztunek hizkuntzarekin egiten duenari egiten zaio erreferentzia.
|
Modu
honetan erabilera dago erdigunean eta honi lotuta galderak hauek izan daitezke:
|
|
|
Modu
honetako tailer eta jarduerekin ikasleekin euskararen inguruan eta euskararen erabileraren inguruan hausnartzea bilatzen da, eta soziolinguistikako oinarrizko kontzeptu batzuetatik abiatuz testuinguruan bizi duten errealitateaz ohartzea eta hor eragile izan daitezkeela ikustea. Azken batean hizkuntza sozializazio prozesuaz jabetzea nahi da eta hor ematen diren egoerak aldakorrak direla eta beraiek aktiboki aldatu ditzaketela konturatzea bilatzen da.
|
|
|
Modu
honetara uztartu ditugu motibazioa eta ahozkoa. Eta, ahozkoa lantzeko beharra sortutakoan, orduan hasten gara ahozkoan sakontzen.
|
|
Galdetegi hauek ikasleei helarazteko, ezinbestekoa izan da Etxepareren irakurleen lankidetza, haiek birbidali baitiete euren ikasleei inkestaren linka jasotzen zuen mezua.
|
Modu
honetan, unibertsitarioen datu eta iritziak kuantitatiboki jaso ditut.
|
2016
|
|
antropologiaren ikuspegian bederen, hizkuntzaren izaera sortzailea nagusitzen da, baliabide kultural gisa eta praktika multzo bat bezala (Duranti 2000) irudikatuz.
|
Modu
honetan, hiztuna protagonista bilakatzen da, gizarte aktorea edo ekintzaile bihurtzen baita. Komunitate bateko partaide izateaz gain, errealitatearen sortzaile gisa —hizkuntzaren jabe den neurrian— ere agertzen zaigu.
|
2017
|
|
Honekin beraz, noka mundu pribaturantz abiatu zela esan daiteke eta tokak mundu publikoan iraun zuela.
|
Modu
honetan noka berez galdurik ez dagoen arren galdurik dagoela dirudi zirkulu pribatuetan etxeko giroetan, meza osteko tertulietanmantendu delako soilik.
|
|
|
Modu
honetan noka berez galdurik ez dagoen arren galdurik dagoela dirudi zirkulu pribatuetan etxeko giroetan, meza osteko tertulietanmantendu delako soilik.
|
2018
|
|
Guk bigarren horren alde egin dugu hautua eta, ondorioen atalean aipatuko dugun moduan, bertan praktika komunitate nozioari protagonismoa eman diogu.
|
Modu
honetan prestigioa zerbait moldakorra, aldakorra eta dinamikoa agertzen zaigu, Euskal Herriko gune batetik bestera eta une historiko batetik bestera aldatu daitekeena.
|
|
Lan honekin, euskararen presentzia bermatu nahi da etorkizun batean Lintzirinera hurbilduko diren enpresa berriekin egingo diren hitzarmen eta tramiteetan.
|
Modu
honetan haien jarduera ekonomikoak euskaran eragin dezakeela erakusteko baliatuko da lana, eta hortaz, neurri batzuk ezinbestekoak direla adierazteko. Horrela, Oiartzungo euskara zerbitzuak delako enpresek izan dezaketen hizkuntza politikan parte hartzea errazagoa izango da.
|
2022
|
|
Ikastolen mugimendua, mugimendu sozial bezala ulertu behar da eta 60ko hamarkadan zehar beraien arteko sareak eratzeaz gain, urteek aurrera egin ahala ikasleen kopurua areagotu egingo zaie baita ere.
|
Modu
honetara, berebiziko garrantzia hartuko dute euskararen biziberritzean.
|
|
Ikastolen mugimendua, mugimendu sozial bezala ulertu behar da eta 60ko hamarkadan zehar beraien arteko sareak eratzeaz gain, urteek aurrera egin ahala ikasleen kopurua areagotu egingo zaie baita ere (Fernandez, 1994).
|
Modu
honetara, berebiziko garrantzia hartuko dute euskararen biziberritzean.
|
|
kultura deitzen dugunaren oinarria izango litzateke eta kultura burmuinaren garapenerako beharrezkoa egiten du.
|
Modu
honetara, bere planteamendua aurretik ikusi ditugun bi joeren artean kokatu daiteke, gizakiaren eboluzioa biokulturalki eman dela esatea ahalbidetzen duen heinean.
|
|
egunerokoan zein erritual edota festa berezietan gertatzen diren praktikek kultura osatzen dutela.
|
Modu
honetara, kultura ez litzateke soilik ideietara mugatuko, baizik eta eguneroko praktikek ere berarengan eragingo dute.
|
|
Katalizatzaileek ez dute inolako albo ondoriorik edukitzen erreakziotan eta hauen funtzioa, besterik gabe, erreakzio kimikoa bera azkartzearena izaten da.
|
Modu
honetara, emaitza berbera azkarrago lortzen da.
|
|
Hizkuntzaren kultur testuinguruaz hitz egiterakoan, hau hizkuntzaren inguruan dauden praktika eta errepresentazioek osatzen dutela aipatu da.
|
Modu
honetara, hizkuntza inguruan dituen praktika eta errepresentazioekin harremanetan, testuinguruan, kokatu behar dela aipatu dugu. Bide honetan, batez ere metodologikoki, oso baliozkoa egiten da hizkuntza antropologiatik proposatzen den praktika komunitate (Eckert eta MacConnel Ginet, 1992) kontzeptua.
|