2010
|
|
Adituen arabera, urtean kilometro bat hedatuko zen nekazaritza, bai, eta, ondorioz, langintza hau zeukan herria ere, lurralde berrietan barna.
|
Modu
honetan iritsi ziren mendebaleko Europara indoeuropar herriak eta, haiekin, beren hizkuntzak. etorriberrien kultura onartzen zutelako, hizkuntza barne. Gisa honetan, milaka urteren buruan, indoeuropar herriek gaur egungo Europa ia osoa" bete" zuten, salbuespenak salbuespen, haien artean bakarra mendebalean:
|
2016
|
|
Bigarrena: Arrie ateracea, Quisue eguitea, eta Arrien Carretoa, eta Zimendueq, Aranzelaq manacenduen bezala ateracea, da
|
Modu
ontan, Zimendue biardu idiqui, Lau onian barrena, eta Yru oin, eta erdy Zabal[...] Ontas landara Echemenie eta Sucaldea beartu Losatcea Zerracea eta Ymbuciela Saiesetic bi arri Aranzalaq aguincen duen bezala, Baetare beartio Leioetan paratu Burnic, Artean Conforme, obligacio ontaraco ematenzaio Oguey Erreal Eztatuco precioa ontan paracenda Candela, Condicioarequi tanto bacoiza Yzanenda sueldoa ez...
|
2017
|
|
Ildo orokor horiek zehazteak udalen ardura izan luke, hortaz, udal bakoitzak osatu lukeen hezkuntza batzorderen baten bidez, zeina herritarrek osatua egongo litzatekeen.
|
Modu
honetan, udal bakoitzak bere nortasun eta partikulartasun propioa kontuan hartzeko aukera legoke, kurrikuluan udalaren errealitatearekin lotutako edukiak sartzeko aukera izango lukeelarik. Alabaina, herritarrek osatutako batzorde horrek ez luke eskumenik izango pedagogian, eskolen planifikazioan eta zenbait edukitan baizik, beti ere udalen errealitatea kontuan harturik.
|
|
Ikastetxea funtsezko zutabea da, baina ez bakarra. raren ezagutza egingo dute, mintzairak ikasteko gaitasun eta erraztasun paregabea dagoen aroan, hain zuzen.
|
Modu
honetan hauen gurasoek (Euskararekiko 0 hiztun direnek, —>10) funtsezko funtzioa betetzen dute hurrengo belaunaldia mintzairarentzat berreskuratzen. Kasuhonetan ikastetxeetan helburuak oso argi izan behar dira, bai eta haietara heltzeko bideak ere.
|
|
Leherketa hauen indarrak, bestalde," zapaldu" egiten zuen espazioa, materia bilduz eta galaxia berrien sorkuntza bideratuz.
|
Modu
honetan bildutako materiak, galaxiak eta galaxia multzoak ez ezik, izarrak eta planetak ere sortu zituen eskala txikiagoan.
|
|
Gazteak eskola uzten duenean, ama hizkuntza erabat finkaturik dauka bere baitan; transmisio naturalaren bitartez komunikaziorako oinarria hartu zuen eta, ondoren, eskolan ikasitakoak behar guztietarako prestatu du.
|
Modu
honetaz, haurrak bere mintzoarekiko konfiantza eta segurtasuna barneratu ditu. Hau da hiztun guztiek beren ama hizkuntzarekiko lortu beharreko egoera; prestatu egiten da gaur egungo
|
|
Baina hau guztia barneratzeaz gain, pertsona izatearen berri ere hartzen dute, hitzaren bidez beharrak eta nahiak adierazteko gai den gizaki bihurtzen dira.
|
Modu
honetan berezko atxikimendua lortzen dute mintzoarekiko, motibapen naturala, izugarrizko komunikazio tresna menperatzen hasten baitira.
|
|
|
Modu
honetan, motibapenetik hasirik, ikasketaren bidez hizkuntza ezagutzen hasten da eta behin maila nahikoa lortu ondoren, posible da erabiltzea, hitz egitea. Motibapenatik hasten den bide hau eta ezagutzaren bitartez erabileraraino eramaten duena B ibilbidea deituko dugu.
|
2019
|
|
kapitalistak lana ematen du (errealitatean lanaren zati bat ez du ordaintzen), kapitalistak etekinak lortzen ditu (errealitatean langilearen irabaziak lapurtzen ditu), langileak lana bilatu behar du (lan indarra den heinean, errealitatean bere lan indarra saltzen du), kapitalistak propietateak ditu (errealitatean langileei desjabetutako lanarekin lortutako jabetzak dira), langilea lehen baino askeagoa da (errealitatean inoiz baino esklaboagoa da) Dominatzaileen ideologiak gizakiaren kontzientzian eragiten du, errealitatean gertatzen denari buelta ematen diolako.
|
Modu
honetan, gizakiak bere burua zapaltzen duen egoera bat besarkatuko du eta bere askatasuna murrizten duten kateak ez ditu ikusiko.
|