Emaitzak: 8
2015 | ||
afiliazioaren %35 direlarik, emakumeen presentzia murritza zen sindikatuko aginte maila garrantzizkoenetan. | Lan merkatuak erronka berrien aurrean jarri gaitu eta ezinbestekoa da errealitate honekin bat egingo duen belaunaldiari behar adinako protagonismoa ematea. Hizkuntz normalizazioaren bidean, berriz, guztiak euskaldunak ditugu. | |
behin behinekotasuna objektiboki behin behinekoak diren egoeratara mugatzea, 198 eta behin behineko langileei lan bera egiten duten langile finkoen maila bereko kondizioak bermatzea. | Lan merkatu berriak langileen arteko bereizketa areagotzeko duen arriskuaz jabetuta, aurrerantzean bereizkeriaren aurkakoa izango da ELAren jardueraren ardatz nagusietakoa. | |
2018 | ||
7 koadroa: | Lan merkatuko biztanleria aktiboen sektoreak eta azpisektoreak(%) | |
| Lan merkatuko harreman horiek zailtzen ditu Lapurdin lan egiteko frantsesa derrigorrez jakin behar izateak. Azkenaldian entzun dira politikari abertzale batzuk erraten Euskal Herri penintsularreko haurrek frantsesa ere ikasi behar luketela, Euskal Herriko hizkuntzetako bat delako eta Euskal Herri kontinentaleko erdaldunekin komunikatu ahal izateko. | |
2019 | ||
Erlazio bikoitza dabil hemen lanean. | Lan merkatuan" gizonaren berezko eskubideen Edena bera" topatzen dugu, eta" han baizik ez dute Askatasunak, Berdintasunak, Jabetzak eta Bentham ek agintzen" (Marx, 1976a: 186). | |
arreta lanegunaren luzerari buruzko eta emakume zein haurren enpleguari buruzko legedietan jartzen zuen. | Lan merkatuen eta lan baldintzen antolakuntzan estatuak eskua sartu behar zuenaren adibidetzat zeuzkan legediok, kapitalaren beraren eta langile klaseko familien interesen alde. Kapitalen arteko lehien ondorioz (garaian gainbalio absolutua zen lehia ildo nagusia, gainbalio erlatiboa baino), norbanako kapitalisten artean inork ere ez zuen lehena izan nahi lanordu murrizketak egiten, emakume zein haurren lana gutxitzen edo lan baldintzak hobetzen. | |
| Lan merkatuari begira, lan indarraren birkualifikazio bat bilatzen da modu aktiboan. Esku hartze zuzena egiten da gainbeheran dauden arlo ekonomikoetan eta arlo ekonomiko berrien promozioan. | |
2021 | ||
Batetik, Diaz de Radarekin, Estatuak erraz administratu ditzakeen subjektuak produzitu behar ditu eskolak, erreferentzia sozialik ez dituzten gizabanakoak; hots, eskolak, instituzio unibertsalista den heinean, subjektu unibertsal, abstraktu eta orokorrak ekoizten ditu. | Lan merkatuan erraz txerta daitezkeen eta Estatuari fidelak diren gizabanako despolitizatuak, esfera publikoaz ahaztu eta bere barnean gotortzen diren gizabanako indibidualistak; bestetik, oraingoan Bourdieurekin, promozioaren eta bazterketaren logikari obeditzen dio heziketa sistemak, erreprodukzio estrategia orok numerus clausus ereduren bat baitu oinarri. Klase erreprodukzioari lagungarri izateko, eskolak klasearen zenbait kide sakrifikatu behar ditu nahitaez. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan | 8 (0,05) |
Lehen forma
Lan | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Pamiela | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
lan merkatu | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
lan merkatu begira | 1 (0,01) |
lan merkatu berri | 1 (0,01) |
lan merkatu biztanleria | 1 (0,01) |
lan merkatu erraz | 1 (0,01) |
lan merkatu erronka | 1 (0,01) |
lan merkatu harreman | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |