2001
|
|
1
|
Lan
honetan zehar erabili den ikusmira nagusia psikosoziala edo, hobetoesanda, psikosoziolinguistikoa izan da, aurkezpenean azaldu zen moduan.Literatura orokorraren eta euskararekiko tradizioen arabera, oinarrizko teoria berezi batzuk landu dira: jarrerak eta motibazioa, sare soziala, bizitasunetnolinguistiko subjektiboa eta identitate etnolinguistikoa.
|
2002
|
|
Gauza asko daude gure esku, uste duguna baino gehiago, eta horietako asko txikiak direla dirudien arren, eragin handiak izan ditzakete.
|
Lan
honetan zehar ideia asko jarri ditut mahai gainean, eta ez dut uste, gainera, inola ere originala izan naizenik.
|
2004
|
|
Mintzagai horrek botere mailen arteko irudia ekarri digu gogora, determinazioaren dialektika konplexuan gehiegi sartu ez bagara ere.
|
Lan
honetan zehar, inori baimenik eskatu gabe, batenak utzi eta bestearenak hartu nabilenez, orain hartuko dudan euskaltzalearen aipuak ere, aldez edo moldez, aginte eremuak ditu hizpide. Iñaki Martinez de Lunak, nik uste, inor gutxik begiz jotako auzi bat pausatu nahi digu mahai gainean:
|
|
|
Lan
honetan zehar adierazi dugun bezala, autoeraketak ekoizpena handitzeneta ekoiztutakoaren kalitatea hobetzen laguntzen du. Sindikatuen jarrera erreibindikatzaileak helburu horien lorpena oztopa dezake, eta kooperatibak arlo ekonomikoan gauzatzen dituen ahaleginak ezerezean utz ditzake25:
|
2005
|
|
|
Lan
honetan zehar Bizkaiko idazleez jardun ostean, horietako askok euren lan literarioak bizkaieraz garatu arren bizkaierazko literatura honek ez duela enterik osatzen ikusi dugu. Labayruren Galburua sailak gaur egungo bizkaierazko literatura jaso arren, ia helduentzako bizkaierazko gaurko literatura zabaltzeko plataforma bakarra, hurbilago agertzen da hizkuntza asmoetatik literatura asmoetatik baino.
|
|
3
|
Lan
honetan zehar aztergai izan diren lege aldaketen edukia aipatu testuinguru orokorrean inongo arazorik gabe txertatzen dira. Lege aldaketa berriek ez dute, edukiz, delitugile berriro ere sartzea helburu.
|
|
5
|
Lan
honetan zehar esandakoari ezkorregia eriztuko dio norbaitek. Areago:
|
|
|
Lan
honetan zehar ikusiko dugun bezala, instrukzioetan gertatutako aldaketak baita epaileek kontuan hartzera behartu duten interpretazio aldaketak ere garrantzi handikoak izan arren, ez dute espetxeetako eredu ziaboga auzitan jarri. Lege aldaketak indarrean sartu direnez geroztik izandako eztabaida juridikoak berme arazoekin zerikusia du:
|
|
Galderok funtsezkoegiak dira ehuneko ehun erantzun ahal izateko.
|
Lan
honetan zehar galdera nagusiaren inguruan arituko gara kritikak eta iradokizunak egiten. Sortzen ari den espetxeetako eredu berriak, gainera, lotura zuzenekoa du esparru juridiko penalean gertatzen ari den eredu aldaketa estrukturalarekin.
|
2009
|
|
Eta gizonezkoak?
|
Lan
honetan zehar leku eta lehentasuna eman zaie emakumezkoen sintoma fisikoen izaera eta jatorriari. Halere, osasunari dagokionez, gizonezkoen sintoma fisikoen, sintoma fisikoen ezaren?
|
2012
|
|
|
Lan
honetan zehar behin eta berriz ikusi dugu esatariak enuntziatu ironikoekin jokatuz, norentzakoaren igurikimen edo espektatibak erabat hausten dituela; norentzakoa aho bete hortz uzten du, ez baitu, inolaz ere, horrelakorik espero. Baina ezusteko hori zerk eragiten du?
|
|
|
Lan
honetan zehar, behin eta berriz azpimarratu dugu ironia esatariaren jarrera inplizitua inplikatzeko estrategia dela. Hori hala bada, esandakorik ez dago (ez behintzat hitzez hitz formulatutakorik).
|
2013
|
|
|
Lan
honetan zehar, bi maila horiek, nazionala eta kontinentala, erkatzea da helburu eta baita nola iraultza eta erreakzioaren arteko talkan musika funtsezko elementu bihurtu zen ikustea1.
|
2015
|
|
Oro har, telebistak (publikoak edo pribatuak) ekoiztetxe batekin edo multimedia estudio batekin elkartu ohi dira.
|
Lan
honetan zehar erakutsi dugunez, gobernuek eta erakunde pribatuek garapena bultzatzeko funtsak ematen dizkiete halako koprodukzioei; batzuetan, gainera, garatzaile teknologikoen laguntza ere bilatu ohi da. Egitura hori, osagaiak gutxi asko aldatuta eta proiektuaren araberako inplikazioa gorabehera, indarra hartzen ari da genero horren ekoizpenean lidergoa duten herrialdeetan; alegia, Kanadan, Frantzian eta Espainian.
|
2017
|
|
Esan nahi baita, Wilderen hitzek aukera garbiegia ematen digute postmodernismoa nihilismo ziniko edo hedonismo axolagabetzat jo ahal izateko.
|
Lan
honetan zehar postulatu nahi dudan postmodernismoak, baina, ez dauka zerikusi handirik tankera horretako jarrerekin, gorago eskaini azalpenetik ondoriozta daitekeen bezala. Wildek esandakoari ñabardura batzuk egitea komeni zaigu, hortaz.
|
|
139
|
Lan
honetan zehar aintzat harturiko Camilo Lizardi, Esteban Werfell eta Azken hitzaren bila ko narratzaileaz gain, beste hauek aipa litezke, gutxienez: Post tenebras spero lucem eko maistra, Villamedianako Carlos Garcia nanoa, Hans Menscher pintorea, Klaus Hanhn eskizofrenikoa, Margarete arrebaren jantziez trabesti bihurtutako Heinrich...
|
2019
|
|
|
Lan
honetan zehar, ordea, eremu pertsonalean sakonduko da batez ere, norbanakoaren barne eragileetan. Zehazki, hizkuntza bat ala beste bideratzerakoan hiztunak dituen jarrera eta motibazioek duten garrantzia aztertuko da.
|
|
Gerrako kronikak i buruzko ataletan soilik erabiliko dugu.
|
Lan
honetan zehar beste eleberrietako senarrak aipatzean, ez ditugu izen propio gisa aipatuko.
|
|
|
Lan
honetan zehar behin eta berriro agertzen zaigu perifrastikoa modernoa dela; baina, gu oraindik ere ez gara iritsi perifrastikoaren hasierara eta dagoeneko sartuak gaude garai batean non, menderakuntza asmatu aitzin, gure aspaldikoek esaldi bakunak eta lokabeak baino ez zituzten erabiltzen.
|
|
|
Lan
honetan zehar argi geratzen ari da oinarrizko adizkiak ez zituztela inondik inora jakintsu batzuek asmatu bilera batean, baizik belaunaldi anitzek garai desberdinetan. Batzuk oso modernoak dira:
|
2022
|
|
|
Lan
honetan zehar, behin eta berriz agertuko diren terminoak dira soziolinguistika eta hizkuntza ekologia. Hori dela eta, komeni da lehenbailehen horiek darabilzkigunean zertaz ari garen zehaztea.
|
|
|
Lan
honetan zehar une oro dago generoaren gaia presente, aipatzen den zeinahi alor gurutzatuko baitu ezinbestean, baina atal honetan bereziki jarriko dugu fokua aldagai horretan. Erabilera datu desberdinez gain, beste hamaika erpin ditu hitanoaren eta generoaren arteko bidegurutzeak, eta horiei begira jarriko gara.
|