2000
|
|
|
Lan
honetan euskararako testu ahots bihurgailu bat diseinatu eta garatzeko inplikatutadauden alderdi garrantzitsuenak deskribatzen ahalegindu naiz. Nire lan esperientzianhiru testu ahots bihurgailu desberdinetan lan egin dut:
|
2001
|
|
|
Lan
honetan Euskararen erabilera aztertzen da, gehienbat ikuspegi psikosozialarijarraituz. Euskararen erabilera delako aztergaia, literatura psikosozialean kokatzenden hizkuntza erabileraren aztergai barruan sartzen da, eta aztergai hau, berriz, psikologia soziala eta hizkuntza, edo psikosoziolinguistika izeneko testuinguruanlantzen da.
|
2014
|
|
|
Lan
honetan euskarazko testuak automatikoki sinplifikatzeko egiten ari garenazterketa aurkeztu dugu: alde batetik, testuak automatikoki sinplifikatuko dituenarkitektura eta, bestetik, egitura sintaktiko konplexuak sinplifikatzeko erregelaproposamenak.
|
2015
|
|
|
Lan
honetan euskarazko polaritate lexikoak sortzeko hiru bide aztertu ditugu: beste hizkuntzetako lexikoak proiektatzea; corpusetatik erauztea eta EBLetan oinarrituta hutsetik sortzea.
|
|
|
Lan
honetarako euskarazko terminologia zerbitzariaren termino identifikatzailea sortzeko, ingeleserakogaratutako teknologia berrerabili dugu. Nahiz eta euskararako tokenizatzaile zein lematizatzaileak erabili, ez dugu metodoa ukitu.
|
|
|
Lan
honetan euskararen sorkuntza automatikoan eman diren lehen urratsak azaltzen ditugu. Urratshoriek azaltzeko, hiru ikerketa lerrotan egin diren lanak aurkezten ditugu:
|
|
|
Lan
honetan euskarazko/ o/ erdiko atzeko bokalaren igoera aztertzen da. Bilakabide hau fonetikokisudurkarituriko [o] ren igoera bezala deskriba daitekeela proposatuko da.
|
|
|
Lan
honetan euskarari erreferentzia egiten zaion bakoitzean, L2 erabiliko da, nahiz eta parte hartzaile gutxibatzuentzat euskara beren hirugarren hizkuntza den.
|
2017
|
|
|
Lan
honetan euskarazko ezeztapena analizatu dugu eta ezeztapenaren eskuzko etiketatzea egin dugu HPanezeztapenaren inguruan egindako lanetan oinarrituta. Euskarazko HPan ezeztapena lantzean lehen aldiz, ezeztapen markez gain, ezeztapenaren irismena eta fokoa ere definitu ditugu.
|
|
|
Lan
honek euskara ama hizkuntzatzat duten umeen hizkuntzaren jabekuntzaren ingurukoezagutza handia hornituko du. Baina hizkuntzaren jabekuntzan eragiten duten faktore asko daude, besteak beste, helduarekin duen elkarrekintza.
|
2019
|
|
|
Lan
hau euskararen eta boto abertzalearen arteko loturaren inguruan egiten ari garen doktore tesiarenfruitua da. Ikerketa honetan, zehazki, euskal alderdi sistemaren gaineko berrikusketa bat proposatzenda.
|
|
|
Lan
honek euskara XXI. mendeko testuingurura nola moldatzen ari den ezagutzeko aukera eman du ere, ikusiahal izan da, euskara presente dagoela sare sozialetan, euskarazko 6 milioi txio baino gehiago lortu baitituguia 8.000 erabiltzaile ezberdinenak. Euskara sare sozialak bezalako teknologia berrietan presente egoteak esannahi du, geure hizkuntza erronka berrietara egokitzeko kapaza dela, euskaldunen sorkuntza kapazitateari eskerteknologia berrietan ere erabilia delarik.
|
|
|
Lan
honek euskararako korreferentzia ebazpenean egindako lanari jarraipena ematea du helburu, korreferentziaebazpenerako neurona sareetan oinarritutako sistema bat eraikiz. Horretarako polonierarako eraikitako sistemabat hartu da abiapuntutzat, eta euskarara egokitu.
|