2000
|
|
AZKARATE, Lore Donostiako" Arrano Beltza" euskaltokia (Orain eta Hemen). 26/ 27 zk. (1983), 268 Xabier Kintanari ta irakurleei. 33 zk. (1968), 64
|
Ikus
entzunezko industria Hego Euskal Herrian. 99 zk. (1997), 11 Komunikabideen jabegoa eta objetibotasuna. 22 zk. (1982), 83
|
|
ARANGUREN, Txiliku; EGUZKITZA, Jesus; ZUBIZARRETA, Iñaki Telebista eta bikoizketa. 99 zk. (1997), 65
|
Ikus
entzunezko industria Hego Euskal Herrian. 99 zk. (1997), 11
|
2003
|
|
|
Ikus
entzunezko industria erakarriz
|
2004
|
|
|
Ikus
entzunezkoen industriak, eta bertako langileek, ekoizle, zuzendari, gidoigile, antzezle, teknikariek, Espainiako legedian, erakundeetan, merkatuan eta errefe rentziamunduan bizi dugu gure ogibidea. Industria horren gunea eta irudia proiektatzen duen foko nagusia Madril da.
|
2005
|
|
|
Ikus
entzunezkoen industriak sortutako produktuenondoz ondo, horien transferentzia linguistikoa planteatu da, unean uneko egoerak zein helburuek aginduta, kasuan kasuko hizkuntza eta kulturara.
|
2006
|
|
Kontsumitzaileen eskubideei dagokienez, Montillak azaldu zuen zerbitzu hornitzaileek bitartekari telematikoa eman dietela, eta arau hauste administratibotzat joko dela telekomunikazio operadoreek kontsumitzaileen eskubideak ez betetzea. Industria ministroak esan zuen, hurrengo hilabeteetan ere, Espainian eduki digitalen industria sustatzeko
|
Ikus
entzunezko Industriaren Plan Estrategikoaren berri emango dela. Neurri horiekin guztiekin, Informazioaren Gizartea Europarekin bateratzeko Avanza Plana finkatzea espero du Montillak; esan zuen, 2007rako, 2006an baino baliabide gehiago izango dituela (1.200 milioi euro).
|
2008
|
|
Azken horrek sari nagusia lortu du.Hiru lan horiek Canneseko Zinemaldiko Short Film Corner sailean parte hartzeko aukera izango dute, eta Azzam El Medhik, gainera, 6.000? jasoko ditu aiTeren (Estatu espainoleko
|
Ikus
entzunezkoen industria teknikoen elkartearen) eskutik filmaren postprodukzio lanak amaitzeko.Bestalde, Amos Gitaik horrelako topaketen garrantzia azpimarratu nahi izan zuen, kultura eta lurralde ezberdinetako ordezkariak ekitaldi berean eta helburu berarekin batzeko gai direlako.
|
|
Hiru lan horiek Canneseko Zinemaldiko Short Film Corner sailean parte hartzeko aukera izango dute, eta Azzam El Medhik, gainera, 6.000 € jasoko ditu aiTeren (Estatu espainoleko
|
Ikus
entzunezkoen industria teknikoen elkartearen) eskutik filmaren postprodukzio lanak amaitzeko.
|
|
James Benning zuzendari estatubatuarrak hautatutako sei film dokumental luze erakutsiko dituzte Guggenheimen hilaren 24an, 25ean eta 29an.
|
Ikus
entzunezkoen industrian gaur egun nagusi diren estereotipoak auzitan jartzen dituzte, antolatzaileek esan dutenez. Honako hauek dira lanak:
|
2013
|
|
Azpillaga, P. (1997): ?
|
Ikus
entzunezko Industria Hego Euskal
|
2014
|
|
Azpillaga, P. (1997): ?
|
Ikus
entzunezko Industria Hego Euskal Herrian?, Jakin aldizkaria, 99 zenbakia.
|
2015
|
|
Azpillaga, P. (1997): ?
|
Ikus
entzunezko Industria Hego Euskal Herrian?, Jakin aldizkaria, 99 zenbakia.
|
|
|
Ikus
entzunezko industriaren sektorean ere elementu garrantzitsu askotan aldaketak gertatzen ari dira: konbergentzia teknologikoa; kontzentrazio finantzarioa eta produktiboa; multimediatasuna ahalbidetuko duen garapen bertikala eta, beste batzuen artean, praktika profesional berriak gero eta transmedia ikuspegi garbiagoarekin (edukien sortzaileengandik hasita, ekoizle eta errealizatzaileengana pasatuta eta media planifikatzaile edo programatzaileen eremuan amaituta).
|
|
Edukiak sortzen direnetik, ekoizpen prozesuan sartu eta hortik aurrera jendearekin kontaktatzen duten arte luzea bezain aberatsa dela ibilbidea.
|
Ikus
entzunezko industria bera jabetu da egungo edukietan txertatu behar direla jendeak hain garrantzitsuak kontsideratzen dituen multimediatasuna, interaktibitatea eta kontakizuna garatzeko eta gero zeharkatzeko aukera desberdinak.
|
2016
|
|
|
Ikus
entzunezko industria sendoa
|
2020
|
|
Broadcastetik Broadband era, ikus entzunezkoen sistema berria, hizkuntza, kultura eta burujabetza.
|
Ikus
entzunezkoen industrian oinarritu zen erabat, eta ezinbestean hartu beharreko bi tren erraldoi aipatu zituen: OTT edo Over The Top direnak (Netflix, Google, Amazon...) eta datorren 5G iraultza teknologiko berria.
|
|
Horren garapen egokiak baldintzatuko du ekonomia digitalaren aurrerabidea.
|
Ikus
entzunezko industriarentzat, 5Garen iritsierak inpaktu handia ekarriko du, eta ez soilik maila teknologikoan, balio kate osoari eragingo baitio.18 19.
|
|
Bi kasuetan, gobernuaren ekintza gizartean gertatzen ari diren aldaketa bizkorren ondotik doa; izan ere, eraldaketa ekonomiko, politiko eta kultural biziak gertatzen ari dira, bitartekotza sozialeko sistemen mutazioak eraginak, hein handi batean.
|
Ikus
entzunezko industriaren eremuan, bereziki. •
|
|
• Bigarren, Google, Facebook, Amazon, Netflix eta beste eragile global batzuen agerpena ikus entzunezko edukien ekoizpenean eta hedapenean.
|
Ikus
entzunezko industriak gero eta garrantzi handiagoa du kultura industrietan.
|
|
|
Ikus
entzunezko industriek azken 25 urteetan izan dituzten eraldaketa behagarriak joera hauetan laburbil daitezke: a) gero eta gehiago indartu dira ekoizpen enpresen integrazio horizontaleko prozesuak eskala transnazionalean; b) ikus entzunezko jarduerak, kulturakoak eta sormenezkoak bateratzeko joera izan da, antolakuntza industrialeko modu gisa; c) ikus entzunezko zerbitzu tradizionalen diru sarreren banaketa aldatu da, eta algoritmo bidez bideratutako publizitate pertsonalizatua eta datuen kudeaketa masiboa agertu dira; d) ikus entzunezko edukiak telekomunikazioetako beste zerbitzu batzuekin batera eskaintzeko aukera finkatu da; eta e) ikus entzunezko edukiak banatzeko eta merkaturatzeko enpresa berriak garatu dira:
|
2021
|
|
|
Ikus
entzunezko industria propiorik ez izatea kultura propiorik ez izatea da.
|
2023
|
|
Gu ez gatoz inorekin lehiatzera, gure istorioak nahi dugun tokian kokatzen ditugu, nahi dugun jendearekin, eta gure filmak erakusteko espazioak bilatzen ditugu.
|
Ikus
entzunezkoen industria suntsikorrak, berriz, etekin ekonomikoa besterik ez du bilatzen. Guk ez.
|