Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2023
‎Zenbait autorek, ordea, berdintasun-printzipioa sustapen-jarduerarekin lotu dute, eta ez ekonomia-ahalbidearen printzipioarekin. Horren inguruan esan daiteke sustapen-jarduerak gauzatzean hainbat subjektuk ez dutela tributu-kuotarik ordaintzen, baina ez berdintasun-printzipioa aplikatzeagatik, ezpada bestelako printzipio batzuen ondorioz. Jarraian ikusiko dugunez, Konstituzio Auzitegiak ildo horri ekin dio (alegia, berdintasun-printzipioaren eta ekonomia-ahalbidearen arteko loturari), eta, zenbait kasutan, bereizketa bidezkotzat jo izan du.
‎Orain arte, tributu" xedapen" edo" arau" ez aritu gara orokorrean, adierazmolde horretara lege eta erregelamenduak bilduta. Horren inguruan esan behar da legeen atzeraeragina debekatzen duen printzipio orokorrik ez dagoela onartu arren, erregelamenduen kasuan arrazoi oso garrantzitsuak aipa daitezkeela atzeraeragin eza aplikatzeko. Esangura horretan, dela legezkotasunaren printzipioak, dela lege eta erregelamenduen arteko hierarkiak, erregelamenduen atzeraeragin eza ezartzen dute, herritarren bakarreko esparrua Administrazioaren esku hartzetik babesteko.
‎Finantza-transakzioen gaineko Zergan ere, Bizkaian ekainaren 22ko 4/ 2022 Foru Arauak, eta lurralde erkidean urriaren 15eko 5/ 2020 Legeak onetsian, besteak beste, zergaduna baloreen eskuratzailea da baina, finantza-tartekari baten bidez jarduten duenean, orduan tartekari hori ordezkoa izango da. tributuen subjektu izan ote daitezkeen, hau da, gaitasun juridiko-tributariorik ote duten. Horren inguruan , arazo nagusi bi eztabaidatu dira: batetik, antolamendu juridikoaz landa, tributuen arloan gaitasun juridiko berezi edo ezberdinik izan daitekeen ala ez; eta, bestetik, pertsona juridikoa izan gabe, nortasunik gabeko erakundea zuzenbideko subjektua izan daitekeen ala ez (gehienbat tributu-arauek dakartzaten ondorioak egotzi ahal izateko).
Horren inguruan kontsulta daitezke 2003ko irailaren 20ko (1741/ 2002 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa; 2005eko urriaren 3ko (3911/ 2004 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa; 2007ko abenduaren 4ko (1377/ 2006 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa; 2009ko ekainaren 25eko (57/ 2008 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa.
Horren inguruan , ikusi 2007ko abenduaren 4ko (1377/ 2006 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa; 2008ko martxoaren 4ko (1310/ 2007 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa; 2008ko abenduaren 11ko (4624/ 2007 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa.
Horren inguruan jurisprudentzia ugari dago. Bada, ikusi 2009ko martxoaren 18ko (1709/ 2007 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa eta 2007ko azaroaren 7ko (2224/ 2006 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa.
Horren inguruan ikusi 2003ko maiatzaren 29ko (152/ 2003 errek. zk.) Kanarietako/ Santa Cruz Tenerifeko ANE, 4 Salakoa. Hala ere, epai horrek ezarritakoaren aurka, ordezkapen bidezko bitarteko langileei dagokienez, doktrinaren gehiengoak ulertzen du bi kontratuak zenbatu behar direla, hots, ordeztutako langilearena eta ordezkapena egiten duen langilearena (horren inguruan ikusi Sola i Monells, X." La determinacion del volumen de plantilla computable a efectos de representacion unitaria(...)". lUSLabor, 2018, 3 zk., 169 or.).
Horren inguruan dabil 1999ko irailaren 30eko (469/ 1999 errek. zk.) Madrileko ANE, 4 Salakoa, aztergai den auzian. Bada, langilea enpresaren antolaketaeta zuzendaritza-esparrura biltzen dela antzematen du," ugazabak langileei emandako aginduak jarraikakoak izateaz gain zuzenean ematen zirelako Internet bidez. Langileak une oro zeuden lokalizatuta sarearen bidez edo eskuko telefonoaren bidez, eta langile horiek enpresaren jarraibideen mende jarduten zuten euren lana egiteko...".
‎Bada, 1.1 artikulua, bigarren idatz-zatia, eta 10 x.g. aztertu behar dira. Horren inguruan ikusi 2019ko azaroaren 12ko (2524/ 2017 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa.
‎(a) Oporraldian langileak alokairuak jasotzeko eskubideari eusten dio [salbuesten dira, aurkako itunik izan ezean bederen, benetan egindako lanari lotutako alokairu-kontzeptuak, hala nola, aparteko orduak, ekoizpen-prima edo-pizgarriak edo aparteko pagak. Horren inguruan interesgarria da 2020ko ekainaren 18ko (33/ 2019 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
‎Bestetik, ez dugu ahaztu behar Ekonomia Itunaren 3 xedapen gehigarriak izaera ekonomikoko xedapenak emateko aukera ematen duela. Horren inguruan Endemaño Arosteguik zalantzak zituen honakoa adierazterakoan: " Bestalde, Ekonomia Itunaren hirugarren xedapen gehigarria 1906ko abenduaren 13ko Errege Dekretuaren 15 artikuluak foru aldundiei ekonomiaeta administrazio-arloan aitortu zizkien ahalmenetara bidaltzeak ez ditu lurralde historikoen eskumenak zabaltzen, toki-erakundeen errekurtsoen araubidearen erregulazio osoa ulertu arte, toki-ogasunak arautzen dituzten foru-arauetan jasotako baldintzetan.
‎1906ko abenduaren 13ko Errege Dekretuaren 15 artikuluaren azterketa sakonetik ezin daiteke ondorioztatu lurralde historikoek inoiz aurrekontu-araubidea zehazteko eskumenik izan dutenik. Horren inguruan Euskadiko Justizia Auzitegi Nagusiaren administrazio-auzibidearen 3 Aretoaren 1994ko uztailaren 15eko Epaiaren argumentua erabiltzen dute.-Eusko Jaurlaritzaren iritziz, aurrekontu-araubidea garatzeko eskumenen inguruan autonomia-estatutuak eta LHLk ez dutenez atribuzio zehatzik egiten, LHLren 6.1 artikuluko klausula orokorra aplikaturik, toki-erakundeen aurrekontu-araubidea zehazteko eta gara...
‎1953 urtean Estatuak berriro ere Toki araubidearen Oinarriei buruzko Legea onetsi zuen eta 1955214 urtean aurreko bi oinarri legeak eskuan harturik ekainaren 24ko Dekretuaren bitartez testu bategina egin zen. Horren inguruan oso adierazgarriak dira Martin-Retortillo BAQUERren hitzak: " Araudi horrek, aipatutakoez gain, gainditu gabeko gai nagusia toki-ogasunen gaia izango litzateke, 1955eko hasierako bertsiotik behin eta berriz aldatu beharko litzatekeena" 215 Lege horrek aldaketa ugari jasan zituen, baina toki-ogasunen inguruan aldaketa gutxi ekarri zituen.
‎Ez ditugu momentu honetan errepikatuko eskumen banaketaren inguruan eta toki-autonomiaren inguruan egindako hausnarketak. Horren inguruan luze hitz egin dugu lan honen lehenengo zatian. 1924ko Udal Estatututik hona eskumen banaketa eta eskumen horien barnean eman daitezke gutxieneko zerbitzuen eskema jarraitu da.
‎Aurrekontu-egonkortasunari buruz Estatuaren eta EAEren finantza-harremanen printzipioei jarraituz dihardu 48.3 artikuluak. Horren inguruan , Gonzalez LoPEzek horrela adierazten zuen: " Ituna, egia da, ez dator bat zergekin, baina horrek ez du esan nahi Itunari buruzko Legearen II. kapituluan definitzen diren finantza-harremanetako arauak alde batera utz daitezkeenik, aurrekontu-egonkortasunaren arloan Estatuarekin koordinatzeko eta lankidetzan aritzeko funtsezko printzipio bat barne hartzen baitute, eta hori guztiz bateragarria da 135 artikuluarekin" 645.
‎Baina 2016an argia piztu zen gaiaren inguruan etorkizunean ETELa izan zenaren gaineko Arbitraje Batzordearen 1/ 2016 Erabakiaren bitartez. Horren inguruan Razquin Lizarragak aipatzen du: " Egoera horretan, Arbitraje Batzordearen 1/ 2016 Erabakia eman zen, Euskal Autonomia Erkidegoko barne-antolaketari buruzko lege-proposamenari buruz planteatutako eskumen-arazoak aztertzeari buruzkoa.
‎Ondorioz eta DE LA PEÑA AMOROS adierazitakoarekin bat eginez133, udalek euren tributu-baliabideen gainean erabakitzeko gaitasuna nahikoa daukate, horien zama fiskala gora edo behera modulatzeko. Horren inguruan , tributu-jarduera eta toki-autonomia lotzen adierazgarria da ere KAren otsailaren 17ko 19/ 1987 Epaia: " Artikuluak sartutako erreserban aitortu beharreko zentzua.
‎Auzitegi berdinak 193/ 2004 Epaian, 3 oinarri juridikoan, esanahi berdinean adierazten du herritarrek beraien gaitasun ekonomikoarekin gastu publikoaren sustengua eraman behar dutela eta herritarren artean printzipioz zergadunen arteko berdintasuna eskatzeko ahalmena izango dute157 Horren inguruan Atxabal RADAk eta Garcia Rossek azalpena ematen dute: " Konstituzioaren 1, 14 eta 31 Artikuluetan ez ezik, berdintasun-printzipioa 139.1 artikuluan ere aipatzen da.
‎Bi lurralde-erakunde horiek, bakoitzak bere eskumenen esparruan, aztertu beharko dute euren eskumenetatik zeintzuk izan daitezke toki-administrazioarenak. Horren inguruan argitasun handia eman zuen KAren 214/ 1989 Epaia.
‎Garcia ARANDAk esandakoari jarraituz, Udalbatzaren eta Alkateen hautaketarako prozedurak ez ziren inoiz martxan jarri eta udalei autonomia asko eman arren eta izaera" pro-autonomista" eduki arren, zentralismoa izan zen nagusi. Horren inguruan bi datu aipagarri ditugu: alde batetik, nazio-gaitasuna duten toki-administrazioetako funtzionarioen egituraketa gauzatu zen; eta bestetik, soilik zaintzaren inguruan diharduten artikulu zehatzak ezartzen ziren:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia