2013
|
|
Bertsopaperekin batera bizi izan ziren lore jokoetako kantuak, aldizkarietako bertsogintza eta bertso liburuak, autore batenak nahiz talde batenak; bertsoen autoretza gero eta gehiago nabarmentzen da XX. mendean.
|
Horrek
esan nahi du badutela antzik bertsopaperek, lore jokoetako kantuek eta aldizkarietako bertsoek eta bertso liburuek; eta ez dela erraza horien artean hesiak jartzen, baina ez direla nahasi behar batzuk eta besteak. Bertsopapera herri xeheagoarentzat da; testuingurua paperean ez datorrena du, hartzaileek berez ezagutzen dutenez; iraupen gutxiko gauza erakargarria besterik ez da berez bertsopapera.
|
|
bertsoetan, baina haietan nola hauetan sinalefa egin edo ez egin aukerakoa da, eta E. M. A.ren poemetan, ordea, nahitaezkoa.
|
Horrek
esan nahi du Gabon kantak eta. Carlistenac, herri bertsogintzatik hurbil direla:
|
2017
|
|
lehen zituzten balio deiktiko anaforikoei eutsiko diete atxikita daudenean ere.
|
Horrek
esan nahi du lan honetan behintzat erabat baztertuko dugula, artikulua, delako kontzeptua eta terminoa, bai behintzat euskal gramatikaz ari garenean.
|
2018
|
|
Bigarren motibazio bezala aipatu izan duzu zentsurak euskal kulturan basamortu kulturala eragin zuela.
|
Horrek
esan nahi du pobretasun bat ekarri zuela gure lurraldera. Zehaztu liteke horren eragina, nola gertatu zen basamortu kultural hori?
|
2019
|
|
Bestetik, esker ona agertu nahi diot Euskaltzaindiari ni jardunaldi honetan parte hartzera gonbidatzeagatik.
|
Horrek
esan nahi duelako sinisten duela bete betean antzerkiak baduela zer esana eta zer emana ahoskera kontuetan, eta hori oso pozgarria da.
|
2020
|
|
Esate baterako, ez dira oinez etorri.
|
Horrek
esan nahi du norbaitek esan duela oinez etorri dira. Eta baieztapen horretan ematen den informazioa, oinez etorri izana, ukatu egiten dugu.
|
2021
|
|
48).
|
Horrek
esan nahi du euskararen ikaskuntzaren aldeko dinamika baieztatzen dela, tirabirak izan arren.
|
|
Denen harridurarako, 6 artikulua onartzearekin batera, 4 eta 9 artikuluak bertan behera utzi zituen esanez Konstituzioaren 2 artikuluaren aurkakoak zirela.
|
Horrek
esan nahi du, besteak beste, murgiltze eredua Konstituzioaren aurkakoa dela (Conseil Constitutionnel 2021).
|
|
47).
|
Horrek
esan nahi du," euskararen garapenaren aldeko ekintzak eta euskararen eta euskarazko irakaskuntzaren eskaintzaren egituraketak, adostasun amaigabean oinarritutako lankidetza ikuspegi bati erantzuten diotela" (MI, MCC eta MEER 2016: 47).
|
|
48).
|
Horrek
esan nahi du, irakaskuntza elebidunaren efektiboen urteroko batezbesteko aurreratzea% 4,7koa izan dela, esan nahi baita 364 ikasle gehiagokoa izan dela urtero. Azpimarragarria da Seaskak ezagutu duela hazkunderik handiena ehunekotan 2010 eta 2015 bitartean" (MI, MCC eta MEER 2016:
|
2022
|
|
hizkuntza politika profesionalizatu egin behar zela.
|
Horrek
esan nahi zuen politika horien gidaritza soziolinguistikan adituak ziren pertsonek eraman behar zutela, plangintza zehatzak abian jarri eta lortutako emaitzak ebaluatu eta neurriak birplanteatu behar zirela. ITE ez zen paradigma berri horri erantzuteko gai, eta Comhairle na Gailge (CnG) irlanderaren aldeko batzordeak ordezkatu zuen.
|
|
Hartaz, liburuaren literatur kritika eta hedapena adituen eskuetan utzi beharrean, modu kolektiboan egitea proposatzen da.
|
Horrek
esan nahi du" estar abierto a los demas y actuar incluyendo a las personas, no excluyendolas" (Alonso 2008: 74).
|