2013
|
|
Gaur egun errondarik egiten ez den hainbat herritan ere, Marijesien koplak batu izan dira.
|
Horrek
esan nahi du ezagunak izan direla, nahiz eta lekuko horiek errondaren beraren gomutarik ere eduki ez.
|
2015
|
|
Prosarako, ordea bentaja hori zerbait kaltegarri bihurtzen da, ez dago argotarik, aditza baldarra da, elkar hizketak asmatzerakoan kitaezina da ia artifizialtasun zaporea(" qué pasa contigo, tio" esateko" zer pasatzen da zurekin, osaba" ipintzea heroitasun bat da) eta, hitz batetan laburtzeko hizketa oso pobrea izanik, edo hizkuntzara pasa gabeak hizketaren bariaketak, oso zaila da edozein historia kontatzea garantia minimo batzurekin (beste exenplu bat ene irakurle maiteak, ez al duzue probatu inoiz zein zaila den euskaraz txiste bat kontatzea?) Honek guztiak ez du esan nahi euskal linguista askori entzun diodan bezala, bere esperientzia pertsonala kontatu didatenean gazteleraz izkribatzea errazagoa zaionik euskal idazle bati ere.
|
Horrek
esan nahi duena zera da, planteamendu literario bereziak egin dituela euskaraz nobela hori egiten hasterakoan, eta Bilboko subauzunetaz testu errealista bat egiteari adibidez utzi egin diola euskarak edo txukerak aldaketa handi bat ematen ez duen bitartean.
|
|
Alde batetik, ekoizpen soziala da, baina bestetik, eta batez ere, mundu administratuari kontrajartzeko ahalmenagatik da sozial; hots, bere negatibitatean, termino hegeliarretan esatearren.
|
Horrek
esan nahi du ez duela artearen edukiak egiten obra bat sozial, baizik eta mundu administratuari uko egiteko bere gaitasunak, eta gaitasun hori obraren kalitatearen mendeko da hain justu; zenbat eta negatibitate handiagoa, orduan eta obra gorenagoa.
|
2017
|
|
Horrek ez du esan nahi injustizia horien aurrean besoak gurutzaturik egon behar dugunik.
|
Horrek
esan nahi du ez dugula sekula ere justizia erdietsi izana aldarrikatzerik izango, istant berean garaitu nahi izandako zapalkuntza eta totalitarismoa biderkatzen ariko baikinateke. Horra askatasun amets zintzoen ezina.
|
|
alde batetik, singularra bere horretan ezagutu ahal izateko bere singulartasunaz jabe gaitezen, alegia, ezagutza egitura orokorren pean hartu behar da, hots, hizkuntzaren pean; bes120 Zentzu horretan, Carla modernista berantiartzat hartu behar dugu, mundu ikuskera apokaliptiko batean ardaztua. taldetik, baina, singularrak bere singulartasuna uxatzeko joera agertu ohi du ezagutza egitura berberen pean egonda ezagutu ahal izan badugu singularra ez da erabat singular edo arrotz izango, alegia. Horrela, bada, ezagutza egituren orokortasunak singularra posible eta ezinezko bihurtzen du aldi berean.121
|
Horrek
esan nahi du singulartasunik egon badagoen arren, ez dela inoiz singulartasun purua, hein batean edo bestean orokortasunez, arruntasunez kutsatuta dagoela beti ere. Singulartasun purua erabat arrotz, ulertezin, atzemanezin litzaigukeen eremuan legoke.
|
2019
|
|
Hori dela eta, irakasleen eta instituzioen esku geratzen da erabakitzea zer den irakatsi beharrekoa, eta zein autore ezagutu behar dituen ikasleak Batxilergoa amaitu aurretik.
|
Horrek
esan nahi du irakaslea behartuta dagoela nolabaiteko erdiguneak sortu edo jarraitzera" (49).
|
2021
|
|
Parte hartu dutenek motibatuta daudela aitortzen duten arren, bere aldetik, ez direla horrela sentitzen adierazten dute ikasleek, denak hori funtsezkoa dela esatean bat datozenean.
|
Horrek
esan nahiko luke, ikasleak motibatzea zeregin zaila dela norbera motibatuta egonda ere (IE2, EIAE3, AIR1), eta nerabeak motibatzera iristeko, norbera motibatuta lan egitea baino zerbait gehiago behar da, beraz. Hau da, nola motibatu (DGIR1).
|
|
" Horrek guztiak hezkuntza praktikan emozio estetikoetan esperientziak sartzearen garrantzia, egokitasuna eta beharra eskatzen du.
|
Horrek
esan nahi du, nolabait, hezkuntza emozionala zeharkako gaitzat hartu behar dela, eta curriculumean txertatu behar litzatekeela hezkuntza maila guztietan eta ikasgai guztietan(...)".
|
|
Sei asteko errutina astebeteko sei ataletan banatuko da, eta aste bakoitzean 30 bat minutuko lau saio programatu ditugu, DBHn Euskara eta Literatura ikasgaiari astean lau saio eskaintzen zaizkiolako.
|
Horrek
esan nahi du errutinak irauten duen bitartean, ikasgaiaren denboraren saio bakoitzaren erdia eskainiko diogula; eta, ez literaturaren lanketari soilik, izan ere, xede nagusietako bat nerabeak sortzen jartzea izango da, eta, horrela, sormena eta sorkuntza lantzea. Literatur jardunak sorkuntza helburu izatea, alegia, baina, Heziketa Literarioen printzipioei jarraiki, irakurketa, eta ondorioz, literatur testuen ezagutza eta jabekuntza oinarri izango duen sormenaren garapena.
|
|
Zaharrak berri bildumaren bosgarren alera heldu gara.
|
Horrek
esan nahi du Etnografia atalak izeneko blogak sei urte daramatzala astean astean etnografiari buruzko artikuluak gizarteratzen.
|