2002
|
|
Jon Juaristik itzuli zuen gaztelaniara [itz.: Los pasos incontables, Espasa Calpe, 1998], eta, haren aburuz, bere belaunaldiko euskal nobela handia da5
|
Horregatik
uste dugu Hamaika pauso nobela generazional moduan kataloga daitekeela, hau da, belaunaldi bat erretratatzen saiatzen den nobela dela. Seguru asko azken urteotan gehien espero izan den nobela da, eta kontuan hartzen baditugu egundaino argitaratutako hiru edizioak eta 1995ean eman zioten Kritika Saria, itxaropenak bete egin direla esan dezakegu.
|
|
Bertan erretratatzen den gazte taldea gurasoek prestatu zioten mundu ordenatu eta kontserbadorea iraultzen saiatu zen.
|
Horregatik
uste dugu MaƱasen Historias del Kronen eleberriarekin ikusi nahi izan diren antzekotasunak ez direla oso egokiak, Galdu arte gazteria zehatz baten problematikatik gertuegi baitago, euskal gazteriarenetik, hain zuzen.
|
|
Itxaro Bordaren ondoko nobelak, batez ere haren polizia trilogia, narratiba aldetik lortuagoak dira, eta kritika sozial eta politikoa agertzen dute, gaurkotasun kutsu nabarmenarekin batera.
|
Horregatik
uste dugu I. Bordaren azken eleberri hauek gehiago hurbiltzen direla nobela beltzaren generora, krimen bat askatzearekin batera euskal gizartearen gatazka nagusien argazkia ere egin nahi baita (bertako egoera politikoa, euskara, intsumisioa, industrializazioa...). Lehenago ere aipatu dugun legez, autore honen nobelen ezaugarrietako bat pertsonaia nagusia, detektibea, emakumezkoa izatea da.
|
2017
|
|
Karmele ez da pasioaz fio, argi baitaki desira amatatu egiten dela goizago edo beranduago eta desirari bere goian eusteko modu bakarra objektuz aldatzea dela.
|
Horregatik
uste du maitasunak, finean, borondatea ere izan behar duela, arrazoia, desirak utzitako hondakinetatik huskeria ez den maitasuna sortu ahal baita. Horixe da, gutxi gorabehera, Jonekin ezkontzean Anek egin zuen aukera.
|
2019
|
|
Izan ere, testuaren beraren azterketari buruzko azterlan deskribatzaileak ez dirudi testuaren irakurketa interpretatzailerako aski irizpide ematen duenik gaur egun. Semantika estrukturalak azpimarratu zuen historiako une batean sortzen den praktika soziala dela testua, garaikide duen gizartearekin elkarrizketan; beraz idazlanaren testuinguru literarioak garrantzia hartzen du idazlana irakurtzerakoan, bai egilearen idazlanen artean duen lekuagatik, bai narratiba garaikidean hartzen duen kokapenagatik, bai sistema literarioan egileak duen lekuarengatik.
|
Horregatik
uste dugu eleberriaren sortze baldintzak ezagutzea pertinentea dela, bai eta argitaratu eta berehala izan zuen harrera ezagutzea ere. Azterlan semiotikoetan, komunikazio prozesuaren pragmatika deritzana osatuko dugu beraz, lehen atalean, nahiz eta ez dugun azterketa lan zabalik eskaintzerik, alderantziz, aski laburki emango ditugu ezagutzera zenbait datu, gure lanaren irakurketa bereziturako ezinbesteko deritzegun neurrian.
|
|
Saizarbitoriarenean, gainera, Gerra Zibilaren oihartzunak itzala egin dio bikotekideen arteko gudari, memoria historikoaren inguruko gaien protagonismo handiagatik.
|
Horregatik
uste dugu aztergai dugun nobelan nahiko azaletik aztertu dela Flora protagonistaren hilketa, genero indarkeriaren ikuspuntuari ezikusia eginez. Liburuaz egin diren azterketak kontuan izanik, adierazgarria da ikuspuntu hau bigarren plano batean geratu izana.
|