Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2002
‎Jon Juaristik itzuli zuen gaztelaniara [itz.: Los pasos incontables, Espasa Calpe, 1998], eta, haren aburuz, bere belaunaldiko euskal nobela handia da5 Horregatik uste dugu Hamaika pauso nobela generazional moduan kataloga daitekeela, hau da, belaunaldi bat erretratatzen saiatzen den nobela dela. Seguru asko azken urteotan gehien espero izan den nobela da, eta kontuan hartzen baditugu egundaino argitaratutako hiru edizioak eta 1995ean eman zioten Kritika Saria, itxaropenak bete egin direla esan dezakegu.
‎Bertan erretratatzen den gazte taldea gurasoek prestatu zioten mundu ordenatu eta kontserbadorea iraultzen saiatu zen. Horregatik uste dugu MaƱasen Historias del Kronen eleberriarekin ikusi nahi izan diren antzekotasunak ez direla oso egokiak, Galdu arte gazteria zehatz baten problematikatik gertuegi baitago, euskal gazteriarenetik, hain zuzen.
‎Itxaro Bordaren ondoko nobelak, batez ere haren polizia trilogia, narratiba aldetik lortuagoak dira, eta kritika sozial eta politikoa agertzen dute, gaurkotasun kutsu nabarmenarekin batera. Horregatik uste dugu I. Bordaren azken eleberri hauek gehiago hurbiltzen direla nobela beltzaren generora, krimen bat askatzearekin batera euskal gizartearen gatazka nagusien argazkia ere egin nahi baita (bertako egoera politikoa, euskara, intsumisioa, industrializazioa...). Lehenago ere aipatu dugun legez, autore honen nobelen ezaugarrietako bat pertsonaia nagusia, detektibea, emakumezkoa izatea da.
2017
‎Karmele ez da pasioaz fio, argi baitaki desira amatatu egiten dela goizago edo beranduago eta desirari bere goian eusteko modu bakarra objektuz aldatzea dela. Horregatik uste du maitasunak, finean, borondatea ere izan behar duela, arrazoia, desirak utzitako hondakinetatik huskeria ez den maitasuna sortu ahal baita. Horixe da, gutxi gorabehera, Jonekin ezkontzean Anek egin zuen aukera.
2019
‎Izan ere, testuaren beraren azterketari buruzko azterlan deskribatzaileak ez dirudi testuaren irakurketa interpretatzailerako aski irizpide ematen duenik gaur egun. Semantika estrukturalak azpimarratu zuen historiako une batean sortzen den praktika soziala dela testua, garaikide duen gizartearekin elkarrizketan; beraz idazlanaren testuinguru literarioak garrantzia hartzen du idazlana irakurtzerakoan, bai egilearen idazlanen artean duen lekuagatik, bai narratiba garaikidean hartzen duen kokapenagatik, bai sistema literarioan egileak duen lekuarengatik. Horregatik uste dugu eleberriaren sortze baldintzak ezagutzea pertinentea dela, bai eta argitaratu eta berehala izan zuen harrera ezagutzea ere. Azterlan semiotikoetan, komunikazio prozesuaren pragmatika deritzana osatuko dugu beraz, lehen atalean, nahiz eta ez dugun azterketa lan zabalik eskaintzerik, alderantziz, aski laburki emango ditugu ezagutzera zenbait datu, gure lanaren irakurketa bereziturako ezinbesteko deritzegun neurrian.
‎Saizarbitoriarenean, gainera, Gerra Zibilaren oihartzunak itzala egin dio bikotekideen arteko gudari, memoria historikoaren inguruko gaien protagonismo handiagatik. Horregatik uste dugu aztergai dugun nobelan nahiko azaletik aztertu dela Flora protagonistaren hilketa, genero indarkeriaren ikuspuntuari ezikusia eginez. Liburuaz egin diren azterketak kontuan izanik, adierazgarria da ikuspuntu hau bigarren plano batean geratu izana.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia