Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Edo identifikazioaren zirkuitulaburrera darama subjektua, edo Lacan-en grafoan aurkituko duzuen eta sarrera atea Bestearen kokagunean duen bigarren zirkuitu bat irekitzendu. Honek esan nahi du, analisia analistak hartuko duen jarreraren menpe dagoela.
2001
‎L. Caballero k, argumentu oso ezberdinak erabiliz, orain arte bisigotikotzathartu izan diren elizen kronologia atzeratu egin du, eta tenplu hauen ezaugarri asko kontuan hartuta, Omeien eragina ikusten du hauetan. Honek esan nahi du IX X. mendeetara arte atzeratzen dituela.Bere argumentuetariko bat orain arte kronologia zehazteko erabilitako irizpideen ahultasuna da.
2002
‎Azken puntua berriz hartuz, Europako hiri arkeologiaren beste proposamenbat aurkeztu behar dugu, hots, diseinatutako programazioa ezin dela hiri bakar batera mugatuta egon, eta, zehatzago esanez, ikerketaren esparrua nolabaitekobatasuna erakusten duen lurraldera zabaltzea da proposamena. Honek esan nahi du, hiria bera eta bere aldameneko eskualdea, hau da, bere lurraldea, ikertubeharko direla, ondorio historikoak atera gura baldin baditugu.
‎Egia esanda, Europako lurralde gehienetan galdera horiek jadanik eginda etaerantzunda dauzkate. Honek esan nahi du, hausnarketa teorikoa garatu dutela gaihorren inguruan; baina gure artean honelako oinarrizko beharrizanik ez da sortu.Agian, hori izan daiteke gure hiri arkeologiaren egoeraren arrazoi bat. Beraz, Europara begira jarri dugu, beraien ibilbide luzeak eskainitako esperientzia eta aurrerapauso metodologiko eta kontzeptualak aprobetxatzeko.
‎Adibidez, euskaraz askotan irakurtzen den erregela morfofonologiko bat hau da: a+ a= a. Honek esan nahi duena zera da: a-z bukatutako morfema bati a-z hasitako bat lotzen zaionean, a bakarra geratzen da.
2015
‎Dimerizazio eremua bai interakzioa gertatzeko eta baita FlbB ren homodimerizaziorakogarrantzitsua dela ikusi zen. Honek esan nahi du bZIP domeinuak hainbat funtzio bete ditzakeela, halanola, homodimerizazioa, FlbE rekin interakzioa, puntako metaketa eta nukleoetako transkripzioarenerregulazioa. Funtzio hauek sakonago aztertzeke daude.
2017
‎Unibertsitatean ikasitako ezagutza akademikoak, berriz, oso izaera ezberdina dauka. Honek esan nahi du irakasle gaiek jaso duten ezagutza akademikoak inpaktu txikia duela hauek ikastetxeetan bizitako egoerekiko egiten dituzten interpretazioetan eta ondorioz egoera horien ebazpenean. Praktikan irakasleak, eta bereziki hasiberriak, gehiago zentratzen dira frustrazioa, beldurra eta noraeza bezalako sentimendu edo sentsazioak kontrolatzen unibertsitatean ikasi duten hori aplikatzen baino (Wideen et al., 1998).
2019
‎Begi onez ikusidira jasotako formakuntza edo dozentziaren inguruko ikerkuntzak ebaluatzea, bai eta ebaluazioaedo erabiltzen den metodologia ere. Honek esan nahi du tresna egokia dela ebaluazioagauzatzerako orduan eta atzera elikapen egoki bat eman ezkero hobekuntzarako ere baliagarriaizan daitekeela.
‎Ondoren, E2F2 genea benetan eraldatuta zegoenaren egiaztapena DNA mailan egin zen.Erabilitako U2OS zelulak diploideak izanik, gene bakoitzerako bi alelo edo kopia dituztelakontutan hartu behar dugu. Honek esan nahi du balioztapenean bi aleloen genotipoak aztertu beharditugula, bi anplifikazio edo PCR (polimerasaren erreakzio kateatua) analisi bidez hain zuzen ere.PCRtako batean (PCR Puro, 4A Irudia), aurreranzko hasle bat diseinatu zen E2F2 geneko 1.introia ezagutuko duena, eta atzeranzko hasle bat puromizina genearekiko osagarria. U2OS zelulabasatien eta lortutako lerro zelular baten DNA genomikoa txantiloi moduan hartuta PCR batburutu genuen aipatutako hasle bikotearekin.
‎Aldiz, CRISPR/ Cas9 bidez eraldatutako zeluletan 500 base parekoproduktu (banda) bat ikusi genuen. Honek esan nahi du sortutako lerro zelularrak, kopietakobatean behintzat, puromizina genea txertatuta daukala E2F2 genearen baitan. Modu paraleloanbeste PCR bat burutu genuen (PCR E2F2, 4B Irudia), lehen diseinatutako aurreranzko haslea, E2F2 genearen 2 introia ezagutuko duen atzeranzko hasle batekin konbinatuz.
‎Hala ere, denboraren eremuan helburuetara orientatutako egokitzapena egiteko aldagai biak ageri direneko problemaren formulazio bariazionala ezinbestekoa da, interes kantitatekoerrorea eremu osoko integral baten bidez adierazteko (Diez eta Calderon, 2007). Honek esan nahi du, lerroenmetodoaren bidezko diskretizazioa egin nahi bada beharrezkoa dela espazio denborako EFMarekin duen baliokidetasuna ezagutzea.
‎Denboraren eremuan esplizituak diren metodoak erabiltzeak egonkortasunari dagokion Courant FriedrichsLewy baldintza (CFL) betetzera behartzen gaitu (Strang, 1968). Honek esan nahi du egokitzapen estrategiak CFLbaldintza bete behar duela bai hasieran, eta baita prozesuan zehar ere. Hau da, espazioan egindako fintzeen ondorendenboran burutu dira fintzeak CFL baldintza berreskuratu nahi bada.
‎Helburuetara orientatutako egokitzapena metodo esplizituen bidez egiteak egonkortasun baldintza betetzera behartzen gaitu. Honek esan nahi du darabilgun metodoari dagokion CFL baldintza kalkulatu dela eta espaziodenbora sareak baldintza hori bete duela. Egonkortasun baldintza bete nahi bada, sarearen egokitzapenanola egin aztertu dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia